IUI, wanneer weet je de datum van inseminatie?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door wannabe a mom, 15 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Misschien een stomme vraag, maar ik ga deze toch stellen. Ik weet inmiddels dat als je een echo hebt gehad, dat je 3 dagen vooraf weet wanneer de inseminatie plaats vindt. Is dit altijd zo en hoe gaat het als ze zien tijdens echo dat het nog niet optimaal is en je moet iets langer doorspuiten. Heb je altijd een overbrugging van 3 dagen of kan het ook na de (tweede) echo de volgende dag al zijn? Ik vraag dit omdat mijn vriend voor belangrijke zaken (hij is de enige die kan gaan) naar het buitenland moet. Het is zo moeilijk te plannen met zijn werk. Wie kan mij iets meer vertellen? Alvast bedankt!

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.094
    426
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi wanna be mom

Het plannen van inseminatie is inderdaad moeilijk te zeggen van te voren. Iedere cyclus kan weer anders zijn. Bij ons plannen ze je (voorlopig) in op cyclusdag 14 en zodra je echo's krijgt merk je vanzelf of het die dag 14 wordt of eerder of later. Ik werd namelijk een keer op dag 16 en een keer op dag 17 geinsemineerd, verschilt dus soms. En ik was aan de latere kant.

Heel vervelend dat je man soms naar het buitenland moet, dat kan natuurlijk heel lastig zijn. Je kan het dus een beetje inschatten, maar niet precies. Hopelijk heb je iets aan mijn antwoord. Heel veel suc6 alvast.

liefs vruchtje

3. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    meestal als je op dag 10 langs gaat voor een echo en je eitjes goeien goed
    dan kunnen ze je ong wel zeggen hoe en wat

4. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Is idd heel verschillend. Soms hoor je dat er mensen op woensdag weten dat ze nog 2 dagen doorspuiten, dan pregnyl en twee dagen later inseminatie (bij zo'n ziekenhuizen worden er dan weinig echo's genomen). Bij ons is het het omgekeerde, ik ben tot 4 keer toe de dag na de (2e) FM geinsemineerd. Bij de eerste (op dag 10) was mijn eitje nooit groot genoeg om al te plannen en bij de tweede FM (meestal dag 12 of 13) was mijn ei altijd wel groot genoeg maar bleek uit mijn bloedstaal dat ik al mijn LH piek had en werd de dag erna al geinsemineerd. De pregnyl prik kreeg ik altijd nog als extra ondersteuning de avond ervoor.

Het is dus idd moeilijk te zeggen. Ik zou toch proberen om de week van je vermoedelijke eisprong (tussen dat 12 en dag 18) vrij te houden!

5. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.099
    619
    113
    Hi!
    Ik moet altijd op dag 9 voor m'n eerste echo en bloedprikken, meestal dag 11 voor de 2e echo en bloedprikken. Tot nu toe is het iedere keer nog zo geweest dat ik dan op dag 11 's middags gebeld werd met de mededeling dat de inseminatie de volgende dag zou zijn (zonder Pregnyl, want uit bloed bleek steeds dat ei sowieso al zou springen).
    Dus ik hoor het pas 1 dag van te voren....

Succes meid!

6. hartewens

hartewens Fanatiek lid

11 jul 2007
    1.082
    0
    0
    Moeilijk te plannen. De eerste keer bleek dat mijn eisprong er al aan zat te komen bij de 3e FM en moesten we meteen 's middags geinsemineerd.
    De 2e keer de volgende dag omdat mijn lh piek al aanwezig was. Bij ons was het dus niet te plannen, want mijn eitjes gingen al vroeg (15mm) springen. Maar goed, ook kleine eitjes doen het :)

7. Bedankt allemaal. We hebben besloten om het een maand uit te stellen. Balen, maar het is niet anders.

Deel Deze Pagina