Second opinion

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Goldfishie, 12 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Ik zou graag willen weten of hier ook mensen aanwezig zijn die voor een second opinion naar een ander ziekenhuis zijn gegaan. Wat zijn jullie ervaringen? Hoe verliep die afspraak?

2. Logan

Logan Niet meer actief

Wij zijn voor een second opinion geweest. Het ziekenhuis waar wij begonnen nam niet echt actie, na een jaar gebeurde nog vrij weinig. Toen ze vertelde dat we het nog een jaar zelf moesten proberen heb ik contact opgenomen met nijgeertgen. Hier kwamen ze direct achter pcos en ga ik nu de derde ronde met ovulatie inductie in.
    Als we dat niet gedaan hadden, waren we nu nog aan het klooien thuis. Ik zou zeker voor een second opion gaan als je het niet vertrouwd.

3. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Weet je nog hoe het eerste gesprek daar verliep?

Wij hebben net gistermiddag een second opinion gehad in een academisch ziekenhuis en ik weet even niet wat ik ervan moet vinden.

4. Logan

Logan Niet meer actief

Ja. Ik vond het erg prettig, ik had echt het gevoel dat er eindelijk geluisterd werd. Als je er geen fijn gevoel bij hebt zoek je toch gewoon verder? :)

5. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Mocht je jouw verhaal doen en dat zij met je mee gingen denken? Of gingen ze eerst weer zo'n standaard vragenlijst af?

Zijn er nog anderen nog een second opinion ervaring?

6. Logan

Logan Niet meer actief

Ik heb het verhaal gedaan en hun stelden een behandeling voor. Dat klonk voor ons goed en toen hebben we besloten er voor te gaan. :)

7. Eefje80

Eefje80 Lid

12 jan 2014
    96
    0
    0
    Hey Goldfishie,

Ik ben deze week ook voor een second opinion naar het uz brussel geweest, en is heel goed meegevallen, heb terug hoop gekregen. Ze gaan ook een heel ander stimulatieplan gebruiken en er zullen ook veel meer testen gebeuren. Heb zo vorige week 15 (!!!) buisjes bloed afgegeven om allerlei testen te doen die ze in mijn vorige zkh helemaal niet gedaan hebben, dat geeft toch wel vertrouwen vind ik.
    Begin oktober mag ik terug om resultaten en behandelingsplan te bespreken. Als alles goed gaat start ik eind oktober met mijn tweede ivf poging.
    Ik had aan mijn gyn gevraagd om een kopie van mijn dossier: heeft ze gedaan en ook een begeleidende brief.

Een advies die ik aan iedereen wil geven, wacht niet te lang voor een secondopinion. Wij zitten nu 2,5 jr in de mallemolen en had het veel vroeger moeten doen...

Groetjes en veel succes!!

Deel Deze Pagina