Hoi meiden, Afgelopen vrijdag mijn 5de iui gehad. Ik gebruik al vanaf de eerste keer gonal-f 75IE en ovitrelle. Voor deze cyclus heb ik voor het eerst 100IE moeten spuiten, resultaat; 6 eitjes waarvan er 3 'gelukkig' niet meetelde ivm grote laatste echo. Nu heb ik sinds zondagochtend steken in mijn buik/zij, lage rugpijn en best pijnlijke linkerborst. Het voelt bijna alsof er iets 'in de weg zit'. Nu heb ik weleens van overstimulatie gehoord, maar kan dat het nu nog zijn? Dat niet alle eitjes gesprongen zijn? Of iemand anders een idee? Voorgaande iui's dit niet meegemaakt....ik voel wel altijd mijn eisprong, maar vrijdag wel in mindere mate.
De pijn die je voelt is vrij normaal. Hebben wel meer mensen die iui hebben gehad. Ik heb bij al mijn iui's 2/3 dagen erna heeeeeele erge buikpijn gehad. Zo'n buikpijn waarbij elke beweging pijn doet en ik echt denk dat ik naar het ziekenhuis moet. Dit zakt na een halve dag ofzo weer weg. Het beste wat ik kon doen is rustig in bed blijven liggen en rustig bewegen en zo veel mogelijk stil liggen en slapen. Dat hielp meestal wel. Denk niet dat je overstimulatie hebt. Heb bij ivf 1 overstimulatie gehad dus weet wel hoe dat voelt en dan kan je dus echt niet meer lopen van de pijn. Toen ik overstimulatie had zag je ook echt een dikke (vocht) buik en is echt een heel apart gevoel. Geen steken maar meer kramp en een duwende pijn. Die steken had ik dus vooral bij iui. Dat zal morgen waarschijnlijk al grotendeels weg zijn wanneer je vanavond heb geslapen. Je kan natuurlijk wel wat teveel gestimuleerd zijn geweest. Maar denk niet dat dat de 'overstimulatie' is die de meeste mensen op dit forum bedoelen als ze het daarover hebben.