IUI wel of niet door laten gaan?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Salie, 9 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salie

Salie Actief lid

16 jun 2016
    268
    40
    28
    Vrouw
    De hormoonstimulatie heeft bij mij een beetje te goed zijn werk gedaan, waardoor ik nu 4 grote eitjes heb. De gyn heeft ons nu de keuze gegeven om deze ronde te laten varen of 2 tot 3 eitjes weg te prikken en de IUI alsnog door te laten gaan. Ik zal morgen een keuze moeten maken maar we twijfelen heel erg.

Ik weet ook niet of ik een poging kwijt ben als we deze ronde laten varen.
    Zouden jullie ervoor kiezen om eitjes weg te laten prikken en voor IUI te gaan, of deze ronde laten varen en eventueel zelf aan de klus gaan?
    Dit is inmiddels onze 30ste ronde en nog nooit een positieve test gezien, daarom de twijfel om deze kans van 4 eitjes te laten schieten.
    Het is trouwens al onze 4e iui-poging. De voorgaande pogingen was zonder hormonen met steeds 1 eitje

2. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Phoe dat is een lastige zeg! Als het je een kans kost, zou ik hem benutten en er 2 weg laten prikken. Als het je geen kans kost en je durft het 'risico' aan dan zou ik zelf aan het klussen gaan. Succes met kiezen!

3. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Oei dat is een lastige...bij drie zou ik gezegd hebben ga ervoor, maar bij vier'..!? Hoe groot waren de eitjes? En hoe goed is het zaad van je vriend/man?
    De poging ben je niet kwijt lijkt me, want hij wordt afgebroken. Daarbij zit aan IUI geen limiet, in overleg met het ziekenhuis is veel mogelijk.
    Maar ja wat te doen? Hoe voel je je bij een pauzemaand? Kan me goed voorstellen dat je geen ronde verloren wilt laten gaan...waarschijnlijk zou ik in jouw situatie twee follikels laten wegprikken en de dubbele iui kans nemen. Maar ja ik kan niet voor jou beslissen. Succes met het maken van de keuze...stomme dilemma's in de mmm he!-Zet um op!

4. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    De keuze zou bij ons ook afhangen aan de omstandigheden, zoals de vragen die Dame stelt.
    In ons geval zou ik hem door laten gaan ivm de zaadkwaliteit, maar als jullie op de natuurlijke wijze kans hebben is 4 eitjes natuurlijk heel mooi!!
    Succes met de keuze en het vervolg... ;)

5. Izie

Izie Bekend lid

17 mrt 2015
    641
    31
    28
    Ik zou hem door laten gaan! Wel fijn dat ze dit uberhaupt een optie vinden, hier had je gewoon pech als t er te veel waren. Eitjes wegpuncteren deden ze hier niet.

Laatste iui van ons was met 5 eitjes waarvan 2 nog wel relatief klein, helaas zonder succes.

Verloren ronde is ook zonde!

Zou trouwens zo veel mogelijk eitjes over willen houden. Doen ze met 3 nog iui of mag je er max 2?

6. Salie

Salie Actief lid

16 jun 2016
    268
    40
    28
    Vrouw
    Dank jullie wel voor jullie reacties dames!
    Ik denk dat ik het laat afhangen van de echo van morgen en hoe groot de eitjes dan zijn. Vandaag waren er 2 grote en 2 kleinere. Als de kleinere geslonken zijn, hoop ik iui te kunnen doen met de grotere eitjes. En anders laat ik het denk voor deze maand. Want ik zie het namelijk niet zitten om eitjes te laten wegprikken.

Dankjullie wel voor jullie succeswensen! Ik hou jullie nog op de hoogte ;)

7. Salie

Salie Actief lid

16 jun 2016
    268
    40
    28
    Vrouw
    Nee zelfs 2 hebben ze liever niet. Het liefst prikken ze er drie weg, maar ik wil op zn minst 2 overhouden als ik voor de inseminatie ga. Maar ik had er liever 3 gehad.
    Daarom twijfel ik nu of de natuurlijke weg niet gewoon beter is in dit opzicht.

8. Ik zou echt nóóit een punctie ondergaan om alleen maar wat eitjes weg te gooien.. Als ze geen IUI willen doen met 4 follikels (wat ik in een 30e ronde ook nog wel aan zou durven..), zou ik het liever zelf proberen. Dan maar geen IUI..

9. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    En hoe was je echo? Wat hebben jullie besloten?

10. Salie

Salie Actief lid

16 jun 2016
    268
    40
    28
    Vrouw
    De iui gaat helaas definitief niet meer door inclusief een vrijverbod. De twee kleinere eitjes zijn ook gegroeid en staan op springen. De eisprong zal denk ik vandaag of morgen zijn. Erg jammer van deze verloren ronde, voel me er rot onder :(

11. Barbje

Barbje Actief lid

1 okt 2016
    298
    208
    43
    ahh... lastig hoor ... :/Hoe voel je je erbij?
    Ik heb het trouwens nog nooit gehoord, dat ze eitjes wegprikken?
    Lijkt mij trouwens wel lastig...een vrijverbod... Als je bedenkt hoe klein de kans is dat het tot een zwangerschap zou leiden na al die tijd proberen?

12. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    He balen meid....zo een verloren ronde voelt na al die mislukte rondes gewoon naar. Hier in ronde 31 en ken het gevoel! Het enige dat je kunt is het positieve er van nemen: lekker wijntje, al het eten dat niet mag als je zwanger bent en genieten van de rust (geen spanning of het raak is). Hopelijk vliegt de ronde voorbij en heb je weer een mooie nieuwe kans! Digi-knuffel!

13. Izie

Izie Bekend lid

17 mrt 2015
    641
    31
    28
    Ik zou er persoonlijk trouwens gewoon voor gaan.. vrijverbod konden ze m'n rug mee op :D

Hoe *** is het om niks te kunnen doen terwijl je 4 mooie eitjes hebt.
    Als je in al die rondes nooit zwanger bent geweest lijkt een 4-ling me erg onwaarschijnlijk..

14. Salie

Salie Actief lid

16 jun 2016
    268
    40
    28
    Vrouw
    Hi dames, dankjewel voor jullie lieve reacties. Het is inderdaad even op mn tanden bijten.
    @t Barbje: ja de gyn kwam er zelf mee om ze te laten wegprikken zodat de iui door kon gaan, maar dat zag ik niet zitten want dan heb je in principe een punctie 'voor niets'.

Lief Dame82! Digiknuffel terug!

Izie: ja zou je er inderdaad echt voor gaan? Ik denk ook dat de kans ook haast onwaarschijnlijk is omdat er in al die rondes niets is gebeurd. En zo een kans krijg je natuurlijk nooit meer in een natuurlijke cyclus omdat ik de hormonen niet meer krijg. Dus ik zit soms echt in dubio....
    Want aan de ene kant denk ik: gewoon proberen zodat je het met een gerust hart kan afsluiten dat je in ieder geval alles hebt geprobeerd wat in je handen ligt en er niet meer over kunt piekeren.

Maar aan de andere kant denk ik: stel dat er wél opeens meerderen bevrucht raken, hoe klein die kans ook is?
    En het ziekenhuis wilde het nadrukkelijk niet. Maar goed ik heb wel niet lang voor die follikelmeting nog geklust, dus in principe 'ligt' het zaad er al voor de eisprong van gister of vandaag.
    Denken jullie trouwens dat het ziekenhuis kan besluiten je niet meer te willen helpen in de toekomst mocht je toch zwanger zijn? Omdat je hun advies 'een soort van genegeerd' hebt...

15. Boedah

Boedah Niet meer actief

Hoi Salie,

Zoals je zelf al zegt zou je nu ook zwanger kunnen raken van de zaadjes die er al liggen. Dus lijkt me niet dat ze je nooit meer zouden willen helpen mocht je nu zwanger raken.

En omdat het nu ronde 30 is, lijkt het me stug dat er nu 4 eitjes bevrucht worden, ook nog alle 4 innestelen en daarna ook nog verder groeien..

Maar het is jouw lijf hè!
    Succes!

16. Salie

Salie Actief lid

16 jun 2016
    268
    40
    28
    Vrouw
    Ja precies zo dacht ik dus ook, dat die kans zó onwaarschijnlijk klein is. Dus ik wacht het gewoon twee weken af en dan zie ik wel. Ik voel sinds gister wel een stekende buikpijn en misselijkheid, dus ik denk dat de eitjes een groeispurt krijgen of gesprongen zijn. Dit worden twee héle lange weken ben ik bang! :(

17. Salie

Salie Actief lid

16 jun 2016
    268
    40
    28
    Vrouw
    Boedah ik zie aan je ondertekening dat jij en ik een beetje hetzelfde geval zijn. Bij ons is het ook onbegrepen en bij de iui's is bij ons het zaad ook steeds tussen de 30 en 60 miljoen, maar mislukt ook steeds....
    Heb jij al hormonen moeten slikken of doe je 6 iui's zonder?

18. Izie

Izie Bekend lid

17 mrt 2015
    641
    31
    28
    Het is ook wel een lastige keus.. Onze laatste iui was met 5 eitjes, net zo hard mislukt als alle anderen, maar voor m'n gevoel hebben we t met t maximale geprobeerd en dat was dus ook einde iui.

Deel Deze Pagina