Wat vinden jullie?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Flippo123, 8 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

We hadden 11 follikels
    9 eicellen
    7 bevruchtingen
    1 tp vers 8 cellig op dag 3 na punctie
    6 emmy's van 4 cellen en troebel, deze zijn vernietigd.

Is dit een ok opbrengst of weinig?
    Ik ben eerlijk gezegt wel een klein beetje teleurgesteld dat er maar 1 kans hebben onze 1e ivf.
    Maar goed, ik heb wel goede hoop ip op deze emmy.

Zijn er meer meiden die zwanger zijn geworden met een soortgelijk verhaal?

2. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Lieverd wat goed nu maar hopen dat het een mooie en gezond wondertje op levert ! Duimen rollen als gekken .
    Marnat geeft Knuffie over je buik groei groei maar goed kleintje !

3. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Thnx meis :)
    Al vond ik het wel wat teleurstellend dat er van de 7 bevruchtingen niets ongevroren kon worden... is toch een kleine domper voor mijn gevoel...

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    In Nederland worden vaak embryo's vernietigd als ze niet een AA klasse zijn. Helaas zijn daarom jouw viercellige embryo's vernietigd.

Dat betekend niet dat die embryo per se niet voor een zwangerschap zou hebben gezorgd. Het is helaas beleid.

Verder is de teruggeplaatste embryo waarschijnlijk van goede kwaliteit. Achtcellig op dag 3 na de punctie is super!!

:)

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ohja, mocht je perse willen dat bij een volgende poging (mocht die er komen) wel alle niet direct terug te plaatsen embryo's ingevroren worden, dan zou je naar bijv. Dusseldorf kunnen overstappen. Zij vriezen namelijk alles in en hebben hoge slagingspercentages.

6. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Hoi Cybje,

Wat een teleurstelling zeg. Dat verwacht je niet met 11 follikels, 9 eicellen en 7 bevruchtingen. Herken het maar al te goed. En ja, het is inderdaad wel weinig... Het kan met tal van factoren te maken hebben, maar zeer waarschijnlijk speelt de rijpheid van de eicellen hierbij een grote rol. En de kwaliteit van de zaadcellen kán (hoeft niet) ook een rol spelen. Hoe groot waren je follikels toen ze aangeprikt werden?

Mijn verhaal ken je misschien al, maar ter vergelijking...
    Bij mijn eerste IVF-poging, had ik slechts 5 follikels, 3 eicellen en 2 bevruchtingen, waarvan 1 het overleefde en als matige emmy werd teruggeplaatst.

De tweede IVF-poging werd afgebroken (2 follikels), de derde IVF poging ben ik overgestapt op Menopur in combi met cetrotide en had ik 8 follikels, 6 eicellen en ook helaas maar 2 emmy's. Mááár, het goede nieuws was toen wel dat de emmy's 7- en 8 cellig waren en ik was zwanger!!! Helaas bleek het buitenbaarmoederlijk.

Maar: ik wil alleen maar zeggen: je hebt maar 1 mooie emmy nodig die blijft plakken meis!

De vierde poging had ik 13 follikels, 12 eicellen en weer slechts 2 emmy's, van matige kwaliteit. Niet zwanger.

Inmiddels zijn we dus naar Gent overgestapt, waar ze toch een ander beleid hebben. Ze laten de follikels langer doorgroeien dan in NL. Daarnaast adviseerden ze bij ons ook ICSI ipv IVF en dat heeft bij mij de afgelopen poging in elk geval 2 cryo's opleverde. En op de andere 2 emmy's - 8 en 9 cellig broed ik momenteel vol spanning!

En dat ga jij gewoon ook doen!!! Nogmaals, een 8-cellig embryootje klinkt hartstikke goed.
    Bij welk ziekenhuis loop jij? En heb je er wel een goed gevoel bij?

Succes meid, ik duim voor je!

xxx

Deel Deze Pagina