op eigen houtje ophogen van hormonen (Menopur of Clomid)?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nikkie80, 14 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Vandaag CD11 heb ik een fm gehad. Links was er niks te zien en rechts een aantal hele kleintjes. Zelfs te klein om te meten!
    Maandag a.s. heb ik de HSG. Eigenlijk hadden we (de arts en wij)verwacht dat we dinsdag de IUI zouden kunnen hebben, omdat we volgende week op vakantie gaan.
    Nu groeien ze niet goed...grrr. Ik mag van de arts gewoon doorspuiten met Menopur 75 IE. Vrijdag moet ik terug op cd 13. Ik heb net weer gespoten, maar ga zo dadelijk weer extra spuiten. Ik heb het er niet met de arts over gehad, maar het zou toch geen kwaad kunnen? Je hebt toch niet meteen een overstimulatie.?!
    Hebben jullie dit ook een keer gedaan? Hoe pakte dit uit?
    Hebben jullie ooit een combinatie Menopur en Clomid gebruikt? Hoe was dat?

Liefs Nikkie

2. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Ik weet niet of dit nou zo verstandig is....
    Zelf zou ik het onder geen enkele voorwaarde doen tenzij de arts het adviseert.

3. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Ik heb het zelf meermalen overwogen (ging toen om Clomid), om de dosis te verhogen, maar ik zou het toch niet doen als ik jou was. Overstimulatie is nog minder prettig, dan heb je eindelijk eitjes en dan mag je nog niet verder.

Waarom zou je nu extra spuiten? Wil je het een keer doen, of meerdere keren?

4. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Ik wil het maar 1 keer doen. Vanavond. En morgen wil ik de arts bellen om te vragen of ik mag ophogen tot maandag.

Als je overstimulatie hebt, prikken ze die dan weg? Of krijg je dan je IUI gewoon niet?

Liefs Nikkie

5. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik zou het niet zomaar doen hoor meid... Als de arts dat een goed plan zou hebben gevonden had hij of zij dit vandaag wel aangegeven denk ik zo!

Bij een overstimulatie denk ik dat ze je IUI sowieso afblazen. Ik zou het er niet voor over hebben!

Succes!
    Josien

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Zonder enig overleg met een arts zou ik het niet verstandig vinden, maar begrijp je wel. Suc6

gr vruchtje

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Clomid & Menopur kun je sowieso niet tegelijk gebruiken, daar zou je heel erg heftig op kunnen reageren. De dosis zelf zomaar verhogen zou ik ook niet doen, je kunt beter eerst aan de gyn vragen of het mag. Het kan zijn dat je ineens overstimulatie (kan binnen een paar dagen ineens opkomen!) krijgt en als je dat in een erge vorm hebt, dan is dat behoorlijk gevaarlijk! Ik heb het zelf met de 1e IVF gehad, en dat is geen pretje. Je mag helemaal niks meer, alleen plat liggen en ongelooflijk veel water drinken. Mijn buik was helemaal opgezwollen en ik kon amper meer lopen. Je bloed kan dikker worden en daar zitten weer allemaal risico's aan vast. Als je overstimulatie hebt, worden de extra follikels niet weggeprikt, maar wordt alles afgeblazen. En dat kan zelfs langer dan één cyclus zijn, omdat je lichaam dan eerst een herstelperiode nodig heeft. Alles moet dan eerst weer helemaal in orde zijn, voordat je weer verder mag. Conclusie: Niet op eigen houtje met hormonen gaan lopen klooien! ;)

Heel veel succes!

Groetjes,
    Jippie

8. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Niet zelf met je medicatie gaan spelen!
    Levensgevaarlijk!

9. bengel

bengel Niet meer actief

ECHT NIET DOEN! echt niet...stel je voor dat je nu vertraagd reageert, en er dus uiteindelijk toch wel iets gaat groeien, en jij spuit nu meer, dan is je kans nu verkeken, en als het overstimulatie wordt, dan is het niet voor effe verkeken, maar moet je wacthen dat alles weer rustig is..
    NIET NIET DOEN!

10. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    En Nikkie, wat heb je uiteindelijk gedaan? Ben wel benieuwd.
    Ik begrijp het wel ontzettend goed hoor, je wil gewoon dat het nu eens goed groeit... Maar ze prikken niets weg. Bij een iui heb je gewoon pech als het er teveel zijn. Dan ben je klaar voor deze maand. En inderdaad de risico's voor je eigen gezondheid van overstimulatie zijn niet te overzien.

Knuf!

11. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Heey meiden, bedankt voor al jullie reacties.
    Ik heb toch de stoute schoenen aangetrokken en heb 1 extra spuit van Menopur 75 IE gespoten. Ik weet het, heel slecht. Normaal gesproken spuit in 's avonds. Dus de spuit van gisteravond genomen en nu vanochtend. Vanavond neem ik mijn "normale" spuitdosis weer.
    Morgen moet ik weer terug naar de arts. Ik ben benieuwd of zij zelf voor zal stellen om eventueel op te hogen. Zo niet, dan zal ik het vragen of dit mag.

Liefs Nikkie

12. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Ik denk dat je eerst even had moeten bellen Nikkie, ipv zelf beslissen.

Er wordt juist een schema op persoon gemaakt, dit is hardstikke gevaarlijk, ook al is het misschien maar 1x.

Als we allemaal zelf hadden mogen beslissen, hadden we niet naar de arts gemoeten toch?

Beetje onverantwoordelijk.

Groetjes,
    Elvira

13. bengel

bengel Niet meer actief

oh nikkie wat dom van je...
    ik hoop dat het geen heftige reactie meegeeft, anders zul je moeten afbreken....
    ik had nl in nov het volgende:
    ik spoot 75 IE gonal (=puregon andere naam)
    daar reageerde ik te weinig op, dus moet ik 1 klikje meer. En op de gonal pen is dat meteen 112...en daar had ik 7 eitjes mee dus stoppen.

In januari had ik inmiddels puregon.
    Toen spoot ik 75 IE en daar had ik overstimulatie mee 6 eitjes.
    In februari moest ik heeeeeeeel langzaam, met veel bloedprikken om te zien of het hormoon in het bloed al aan het stijgen was (reageert nl eerder dan follikels) ophogen, naar uiteindelijk 75 ++..
    dus elke maand is anders..de ene maand is sneller, de andere maand moet je wel of juist niet ophogen.
    Dáárom krijg je JUIST die echo's.
    Ik hoop t niet voor je dat het de verkeerde kant op gaat, maar als dat wel zo is..tja...eigen schuld (en datbedoel ik niet gemeen, maar meer van PAS toch op joh)

bengel

14. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Wel eng hoor om zelf het zelf te verhogen.

Heb je het wel aan de gyn verteld nadat het het heb gedaan?

Ik hoop voor je dat alles goed gaat.

Succes maatje

15. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Hoe was het bij de gyn?

jeetje ik dacht dat je bedoelde een 'klikje'extra maar gelijk een hele spuit! het luisterd echt heel nauwkeurig. na een aantal keren overstimulatie ben ik zoooooooooo bereid elke dag naar het zkh te gaan en desnoods dagen achter elkaar en dan een poging als helemaal geen poging door overstimulatie.

klinkt misschien nu een beetje aanvallend maar dat bedoel ik niet zo, ik hoop dat het geen kwaad kan en dat je langzaam verder kan spuiten, hou je taai, je kan het allemaal toch niet plannen, ik snap je echt heel goed, je wilt het NU, zet 'm op!

16. oh jee dit is echt helemaal niet verstandig!
    ik vraag me af als je overstimulatie heb en het gaat fout, of het ziekenhuis dan verantwoordelijk gesteld kan worden, omdat je dit zelf hebt gedaan.
    dit is helemaal niet goed voor je lichaam Nikki.

17. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Dag meiden,

Ik heb vandaag een FM gehad. Er is helaas helemaal niets gegroeid! Dus nu mag ik, met toestemming van mijn arts, gaan ophogen naar 1,5 ampul.
    Ja het was geen slimme zet van me. Bedankt voor jullie bezorgde reacties!

Liefs Nikkie

18. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Jammer nikkie

Hopen dat de verhoging nu hoog genoeg is.

maatje

19. heb je tegen je arts verteld over je domme actie? ;)

20. Baby81

Baby81 Actief lid

7 mrt 2008
    249
    0
    0
    Ik vind het eigenlijk niet zo gek dat je dat gedaan hebt.
    Misschien had ik het ook wel gedaan.
    Maar goed.
    Ik hoop dat met 150EH er nu wel wat gaat groeien.

Deel Deze Pagina