Hoi allemaal, Inmiddels zit ik in mijn 2e cyclus 50mg Clomid. De vorige cyclus heb ik waarschijnlijk wel een eisprong gehad, maar geen goede. Ze wilden nu toch nog een keer proberen met 50mg. Nu had ik op cd 13 twee eitjes van 14mm en één van 15mm. Ik was dus helemaal blij! Grote kans dat ze doorgroeien zei ze en ze adviseerde ons nu elke dag seks te hebben. Vandaag (cd 15) weer terug en nu blijken ze kleiner te zijn geworden!! Als het dezelfde zijn tenminste. Nu één van 11mm en één van 12mm. Ik ben er best verdrietig van, ik had zo'n hoop dat we eindelijk een kans hadden en nu dit. Heeft iemand dit ook eerder meegemaakt? En hoe kan dit dan? (in het ziekenhuis snapten ze het ook niet). En wat doe je eraan? Helpt een hogere dosis hiervoor? Ik heb er weinig vertrouwen in moet ik zeggen. Hoe moet ik die echo's nog geloven? Vorige keer begonnen met provera en 3 dagen later toch een (slechte) eisprong, dus dat is toen ook niet goed gezien.
Hallo Pinoa, Wat vervelend dat je eitjes gekrompen zijn. Ik heb dit ook gehad in mijn eerste ronde spuiten. Mijn eitje van 17 mm stond op springen en bij de echo de volgende dag was hij nog maar 15 mm. Mijn ziekenhuis had ook echt geen idee hoe dit kon..En daar moeten we het dan maar mee doen. Waarschijnlijk zal je nu je cyclus moeten afbreken want verhoging heeft nu met clomid geen zin, dat doen ze nooit in een cyclus. Maar als je de volgende ronde met 100 mg begint zal het eitje wellicht beter en harder doorgroeien.
Hoi hvdsande, Dankjewel voor je reactie!! Dus jij had het ook? Vreemd he. Pff, word er gek van dat het nooit eens goed lijkt te gaan. Je wordt zo heen en weer geslingerd tussen hoop en verdriet. Ik heb nu wel een beetje de angst dat 100mg ook niks gaat doen. Maandag mag ik weer terug... Heftig dat jij nu een pauze moet nemen ivm overstimulatie! Groeit er wat en dan is het weer teveel . Nog anderen met gekrompen eitjes?
Hvdsande: Bij mij doen ze wel verhoging binnen één cyclus. Ik heb binnen één cyclus gestart met Clomid 50, dan Clomid 100 en dan Menopur en ik kreeg daar mooie eisprong van. Ik hoefde daarvoor geen maand te wachten...
Bij mij groeien er ook follikels, maar als ze rond 17,5 tot 18mm zijn krimpen ze weer. Dan gaan er nieuwe groeien. Tot er 1 wel springt. Later dan normaal dus. En na die eisprongen is het progesteron te laag en lf maar 6/7 dgn. 1 ronde met clomid 50 geen effect,dus ronde 2 ophogen. Met clomid 100mg dacht de arts dat de eitjes weer gingen krimpen, cd 11 18,5mm cd 13 18mm en bms maar 4,9mm. Voor zekerheid toch n week later bloed laten prikken en 2 weken na cd 13 moest ik terugkomen om hormonen spuiten te bespreken. Toen bleek mijn progesteron ineens wel goed te zijn en bms was ineens 7mm. Met temperaturen dacht ik een eisprong gehad te hebben op cd 17. Dus of dat ene ei toch gesprongen is of dat er weer een nieuwe gegroeid is weet ik niet. Conclusie is wel dat ik die ronde zwanger was! Dus houd moed! Bij mij leek 100mg dus in eerste instantie ook niet te werken en toch was ik zwanger.
O ja tip: ga dus niet alleen af op wat de arts zegt. Ze zaten er bij mij ook een aantal rondes naast doordat ze fout inschatten of een ei sprong of inkromp en gaven dus fout klusadvies. Arts had laatste ronde gezegd doorklussen tot cd 15 daarna had t geen zin meer. Wij zijn toch doorgegaan, cd 17 volgens mij n eisprong. Als ik het advies van de arts had opgevolgd was ik nu misschien niet zwanger geweest. Temperaturen en ovulatietesten gaven me zelf wat meer zekerheid daarin.
Bedankt voor de reacties! @Jolein: Gefeliciteerd met je zwangerschap! Gelukkig ben ik niet de enige die dit heeft gehad. Maar ik heb wel het idee dat dit bijna nooit voorkomt, in het ziekenhuis rekenen ze er totaal niet op, ze zagen hele mooie kansen voor mij! Ik hoop dat er bij ook toch nog een eisprong gaat komen. Al is het dan maar wat later. Ik volg inderdaad niet alles wat de arts zegt, ik temperatuur nog en ga nu elke dag ovulatietesten doen. De vorige keer hadden ze het ook bij het verkeerde eind. Ik wil wel eigenlijk weten van een gynaecoloog of 100mg clomid dan wel zou werken bij dit rare verschijnsel. Wie zegt dat het dan ook niet gaat krimpen/stopt met groeien? Ik hoop zo dat ik ook dat geluk mag hebben om toch zwanger te raken!! @Esther: Wat bijzonder dat ziekenhuizen zo verschillende protocollen hebben. Bij mij doen ze dat echt niet, dan breken ze mijn cyclus af. Maar bij jou had het geen effect dus?
Bij mij zeggen ze dat een ophoging pas te zien is na een aantal dagen. En clomid slik je maar 5 dagen. Maar goed inderdaad elk ziekenhuis is anders. De kans dat 100 wel iets doet is wel groot hoor. Je eitjes groeien al op 50 alleen hebben ze nog een iets groter zetje nodig. Ja dit hele traject is vreselijk...maar goed het is hopelijk voor een goed doel. Ik ben nu allang blij dat het werkt. En ja die weken rust is vreselijk maar ja ik heb geen keus dus ik kan er lang over blijven malen. Maar ik help mezelf meer door afleiding te zoeken. Houd hoop want er is nog genoeg mogelijk, ook al weet ik hoe zwaar het is!!
Goed dat je zo positief blijft HvdSande!! Vandaag goed nieuws: vanmorgen op de follikelmeting bleek dat de eitjes weer gegroeid zijn. 1 van 15mm en 1 van 17mm. Ik heb ook een licht positieve ovulatietest! Toch maken die testen me onzeker omdat ze zo licht blijven (de vorige keer ook) en toen had ik uiteindelijk een lage progesteronwaarde.