Hoi meiden, Wie kan mij helpen met deze vragen.. - gisteren bij de echo was er èèn eitje te zien van rond de 20 mm en heb dus om 22:00 uur pregnyl gezet en vervolgens gemeenschap gehad. Mijn ovulatie test was gisteren negatief, vandaag echter positief, is mijn eisprong dan daadwerkelijk morgen? Want een eitje groeit toch 2 mm per dag? Dan zou ik morgen op 24 mm zitten, kan dat wel? - mijn gynaecoloog vertelde mij gisteren om vandaag geen gemeenschap te hebben vanwege de IUI morgen maar wat nou als mijn ei vanavond bv. springt? Dan heeft de IUI van morgen toch geen nut meer want dan ben ik toch te laat? En heb ik dus alleen de zaadjes van gisteren.. Dank dames voor jullie antwoorden.
Slik je ook clomid? Want de gyn heeft mij verteld dat het heel normaal is dat de eitjes dan pas springen als ze groter zijn. 24/25 mm is geen uitzondering. Als het zonder clomid of andere hormonen is, dan krijgt je eitje volgens mij nog een groeispurtje van de Pregnyl. Als je eitje eerder is gesprongen, dan heeft die nog altijd het voorraadje zaad wat er die avond van de pregnyl is gekomen. Sperma kan tot wel zeven dagen overleven.
Ovutesten worden sowieso positief van pregnyl, dus je hebt er niets aan om nog te testen Na pregnyl springt je ei tussen de 36-40u. Dus iui zal gewoon op tijd zijn. Ik zou vandaag idd niet klussen, zodat morgen het zaad optimaal is voor de iui! Succes!
Dank jullie wel dames. We hebben gisteren niet meer geklust Vanochtend de zaadjes ingeleverd en om half 12 de IUI! Spannend!
Dat is onzin. Tenzij je iets gebruikt om de eisprong tegen te houden, kan je lichaam ook prima zelf een eisprong regelen. Wanneer je dan Pregnyl spuit, stelt dat de eisprong niet ineens uit, ofzo. Pregnyl wordt in dit geval waarschijnlijk alleen gebruikt om een eisprong te garanderen. Ik zou in het geval van TS ook bang zijn dat de IUI te laat is hoor. Kun je niet om een echo vragen vóór de IUI, om te kijken of je follikel er nog zit? Als dat niet zo is, weet je in ieder geval dat je er de volgende keer eerder bij moet zijn.. *Edit* Oh, je had 'm om half 12.. Dat gaat dus al niet meer
Meis ik zou me geen zorgen maken. Je eitje spring na de pregnyl 36-40uur later. Ik hoorde laatste dat iemand iui heeft gehad terwijl haar ei al gesprongen was en is nu zwanger! Dus geen zorgen meis
Het kan natuurlijk dat je lichaam het zelf al in gang had gezet, maar dan zou je ovulatietest positief zijn geweest. Ik denk dat dat je inderdaad nu goed kunt vertrouwen op de pregnyl! Succes!