Wat gebeurt er met follikels als je stopt met injecties en geen Pregnyl zet?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nina Sanders, 26 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Zie titel. :)
    Dat vraag ik me dus serieus af. Hoe groot is de kans dat er toch een eisprong optreedt?
    Afgelopen dinsdag zag de gyn 4 follikels en moest ik stoppen met hormooninjecties en mocht ik geen Pregnyl zetten. Ook braaf opgevolgd. Maar omdat 1 follikel 26 mm was vraag ik me af wat daarmee gebeurt. Is die niet te groot om te slinken? En als er toch geen eisprong optreedt, dan wordt het automatisch een cyste?
    Ik heb sinds een aantal dagen wel gevoelige tepels, maar dat heb ik de afgelopen tijd telkens gehad in de week voordat er een bloeding plaatsvindt. Het lijkt me onmogelijk dat ik volgende week al ongesteld zou worden. Ik ben even in de war. :(Bewaren

2. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het is echt voor iedereen verschillend. Ik heb bijvoorbeeld zonder hormonen wel een eisprong maar die is dan hormonaal niet in orde waardoor er geen progesteron aan gemaakt wordt. Bij mijn eerste zs heb ik bijvoorbeeld wel gespoten, maar Met de eerste fm op dag 10 was t eitje al gesprongen! Dus geen pregnyl gebruikt, wel utro gestart meteen daarna (en thuis geklust...) en dus zwanger.
    Volgens mij kan het ook zin dat door hormoon gebruik je LF langer of korter wordt. Het kan bij jou dus prima zijn dat het 26mm eitje vlak na de echo gesprongen is en kan je dus prima volgende week ergens je menstruatie krijgen (mijn eitjes werden niet groter dan 22mm)

3. Fientje1234

15 feb 2016
    92
    0
    6
    Ik moest ook stoppen met de behandeling en moest júist wél Pregnyl spuiten, omdat ze bang waren voor cystes. Ik weet eigenlijk niet of ze uit zichzelf alsnog springen.

4. mirte85

mirte85 Fanatiek lid

15 mei 2014
    1.062
    0
    36
    Noord Brabant
    ik denk dat t afhangt van wat je probleem is. Als je wel een eisprong hebt dan verwacht ik dat je zonder pregnyl ook een eisprong zal hebben

Ik heb van mijzelf geen eisprong, dus geen pregnyl is geen eisprong, is een cyste. Ik krijg daarom altijd pregnyl maar bij teveel eitjes een sexverbod :D

5. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik heb juist zonder medicatie geen follikel die doorgroeien maar wel een eisprong zonder pregnyl. Dus ik zou waarschijnlijk wel een eisprong krijgen. Dus het ligt inderdaad aan het probleem

6. Miszy

Miszy Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.263
    8
    38
    Ik heb zonder Pregnyl wel een eisprong alleen veel later en groeien de follikels dus ook langer door!

7. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ik had bij mijn zoontje 3 eitjes, stoppen medicatie, geen pregnyl en klusverbod maar toch geklust en wel een eisprong en zwanger.

Ronde 1 voor een tweede kindje 3 follikels, gestopt, klusverbod, geen pregnyl. Na een week waren 2 follikels weg en 1 was 26 mm, toch pregnyl gekregen. Maar hoorde later van een andere gyn. dat die andere twee ook al gesprongen hadden kunnen zijn.

Deze ronde had ik 7 follikels, na 4 dagen zaten er alleen rechts nog 3 follikels, die waren slechts 1 mm gegroeid zonder medicatie. Dus denk dat het uiteindelijk geen eisprong zou worden. Ik heb toen wel zelf nog 1x gonal gespoten en pregnyl gezet en geklust, ondanks advies van het ziekenhuis.

8. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Na 3 weken Menopur te hebben gespoten had ik te weinig follikels voor mijn doen en is de poging stopgezet. Geen Ovitrelle (Pregnyl) hoeven spuiten. De follikels verdwijnen vanzelf waarna je gaat menstrueren.

Deel Deze Pagina