IUI zonder hormonen

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by lacey0, Jun 14, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lacey0

lacey0 Actief lid

Nov 5, 2014
    376
    8
    18
    Kirika hoe is het vandaag gegaan?

Ik zit vandaag op 6dpo. Voel nog niks, dat is misschien juist wel positief aangezien ik iedere maand al van alles voel ook al heel vroeg en het niks is hahah

2. Kirika

Kirika Actief lid

Jul 5, 2012
    173
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het is prima gegaan gisteren. Heb maandagavond wel een spuit pregnyl gezet, weet niet of jullie dit verstaan onder wel of geen hormonen gebruiken ;). Maar op zich worden een paar dagen voor mijn verwachte eisprong echo's gemaakt om te kijken of er een rijpende eicel zit. Zodra deze groot genoeg is, moet ik eenmalig een spuit pregnyl zetten om de eisprong op te wekken.

Wij gebruiken iui wegens verminderde onvruchtbaarheid van m'n man. Nu is het weer bijna twee weken afwachten.

3. lacey0

lacey0 Actief lid

Nov 5, 2014
    376
    8
    18
    Ik moet zelf ovulatietesten doen en de dag na een positieve test de inseminatie. Dus geen echo's en ook geen pregnyl. Maar dat is ook overal weer anders.

Mochten jullie voor de tweede nu gelijk starten met IUI of moesten jullie weer eerst zelf proberen/jaar wachten?

4. MelissaL87

Jun 14, 2016
    78
    21
    8
    Wij hebben ook echo's en pregnyl. Dat werd bij ons aangeboden als behandeling zonder hormonen. Ik heb eergister wat last gehad van roze afscheiding en voel mij raar, maar dat zal de spanning wel wezen. Wat een respect voor mensen die dit al maanden / jaren doen. Die spanning.. Ik probeer het los te laten en veel afleiding te zoeken. Gelukkig helpt werken daar ook tegen en dat doe ik deze week veel. Hoe hebben jullie dat? En jullie partners? Die van mij is zo rustig. Ik wil ee ook de hele tijd met iedereen over praten, maar toch ook weer niet, want wat als het mis gaat of nog heel lang duurt...

5. lacey0

lacey0 Actief lid

Nov 5, 2014
    376
    8
    18
    Ik heb het nu nog niet zo moeilijk. Zit vandaag 7dpo. Maar vanaf nu tot aan de 15e zal het wel zwaarder worden vrees ik!
    Mijn vriend is er sowieso veel makkelijker in. Hij wil ook graag een kindje hoor, maar bij hem heeft het geen haast. Dus dat we nu begonnen zijn met IUI doet ie grotendeels voor mij. Hij zou het gewoon lekker afwachten. Maar daar ben ik wel een beetje klaar mee, met dat afwachten.

Bij mij is mn werk niet echt afleiding. Ik werk bij ikea en als er ergens veel zwangere vrouwen zijn, is het wel bij ikea! Zie er tientallen per dag. Dus op mijn werk is het eigenlijk alleen maar erger.

Maar ik praat er wel over, iedereen weet het eigenlijk. Vrienden en collega's hebben me ook al gezegd dat als ik het moeilijk heb ik gewoon kan bellen en dat we dan wat leuks gaan doen om een beetje afleiding te hebben.

6. Kirika

Kirika Actief lid

Jul 5, 2012
    173
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Lacey, we hebben het nu zelf bijna 10 maanden geprobeerd, maar meer omdat we zelf heel graag wilden dat het op de gewone manier zou lukken. Helaas lukte dat niet en zijn we weer met iui begonnen. Onderzoeken waren dit keer ook gelukkig niet meer nodig en dus meteen begonnen met ronde 1. Voor ons eerste kindje zijn we totaal 2 jaar bezig geweest (meer dan een jaar zelf geprobeerd, daarna een hoop onderzoeken en uiteindelijk 4e iui poging raak).

@Melissa, mijn man is er ook heel rustig onder, maar hij vindt het wel spannend hoor. Hij heeft het er weinig over, tenzij ik erover begin. Typisch mannen he, binnenvetters.

En iedereen zegt altijd natuurlijk tegen je, zoek afleiding en niet teveel mee bezig zijn. Maar ja, het blijft toch maar door je hoofd spoken. En dan helpt dit forum ook niet echt mee, hahaha. Maar vind het ook fijn om het met iemand erover te hebben, zoals jullie. We proberen het namelijk voor de meeste mensen geheim te houden dat we weer bezig zijn ;).

7. lacey0

lacey0 Actief lid

Nov 5, 2014
    376
    8
    18
    Oh oke. Ik vroeg me altijd af hoe dat dan ging, maar je hoeft dan dus niet per se weer een jaar te wachten.
    Is er bij jullie wel een oorzaak gevonden of ook gewoon 'domme pech' net als bij ons?

Wat ik me wel afvraag, aangezien er bij ons geen oorzaak is gevonden. Stel we krijgen een kindje, ik wil daarna niet meer aan de pil en een spiraal oid zie ik ook niet zitten.... ik ben dan wel bang dat ik dan opeens binnen no time zwanger ben als we verder niks gebruiken. Maar ach zo ver is het nog lang niet haha dus heb nog even de tijd om te bedenken wat te doen.

8. Kirika

Kirika Actief lid

Jul 5, 2012
    173
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn man is verminderd vruchtbaar, vandaar dat het niet vanzelf lukt. Het is niet onmogelijk, maar de kans is erg klein op een spontane zwangerschap.
    Bij een tweede kan het ineens heel anders zijn ja, daarom wilden we het ook eerst zelf proberen. Maar misschien zeg je straks als je bevallen bent van je eerste, dat je voorlopig nog geen seks wil. Hahaha, natuurlijke anticonceptie :-D. En anders zijn er altijd nog condooms.

Heb je wel onderzoeken gehad om te kijken waar het aan zou kunnen liggen?

9. lacey0

lacey0 Actief lid

Nov 5, 2014
    376
    8
    18
    Zaadonderzoek is als eerste gedaan. De waardes waren allemaal op het randje vond ik zelf. Morfologie was 1% goed en beweeglijkheid 1% goed, 29% matig, 13% slecht en 57% niet. Het aantal was 39milj per ml en volume was 3ml. En daarachter staan dan de minimale waardes en dat was allemaal maar net aan. De gynaecoloog zei erover dat ze de percentages liever iets anders had gezien, maar dat het zeker goed genoeg is om gewoon zwanger te raken. Vooral omdat het volume goed was en aantal per ml.
    Bij mij is en HSG onderzoek gedaan, dat was ook allemaal goed. Aan mijn bloed was te zien dat er een eisprong was, dus dat was ook goed. Wel zijn er meerdere keren cystes gezien, maar dat kan geen kwaad omdat ik wel gewoon een eisprong heb. Dus dat geloven we dan maar haha.

10. Kirika

Kirika Actief lid

Jul 5, 2012
    173
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heb ik ook allemaal gehad ja. Heb je ook een samenlevingstest gehad? Dat je verplicht 's avonds seks moet hebben en dat ze dan de volgende ochtend wat slijm weghalen om te kijken of ze er wel doorheen komen? Of dat ze allemaal het loodje leggen zodra ze binnenkomen? Onvriendelijke omgeving noemen ze dat dan, vreselijke naamgeving vind ik zelf.
    Als je dat niet hebt gehad maakt het nu ook niet meer uit als je iui krijgt. Dan slaan ze dat eerste stuk lekker over. Maar misschien voor de volgende keer...

11. lacey0

lacey0 Actief lid

Nov 5, 2014
    376
    8
    18
    Dat hebben ze idd niet gedaan. Maar dat maakt dan nu ook niet meer uit. Blijkbaar doen niet alle ziekenhuizen dat meer, omdat het niet heel betrouwbaar is ofzo.
    Voor een vogende keer zal ik wle eisen dat ze dat toch checken! Want aangezien er bij ons geen oorzaak gevonden is zullen ze wel zeggen probeer eerst maar weer een jaar. En mocht dit het geval zijn bij mij, is het een weggegooid jaar eigenlijk.

12. Kirika

Kirika Actief lid

Jul 5, 2012
    173
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zou het voor de volgende keer inderdaad na laten kijken. Nu zit je op 10 dpo toch? Voel je al iets? Wanneer zou je kunnen testen?

13. lacey0

lacey0 Actief lid

Nov 5, 2014
    376
    8
    18
    Ik heb pijnlijke borsten maar verder niks geks. Dat heb ik wel vaker op zich maar nog nooit zo erg als dat het nu is!
    Ik zit idd op 10dpo makkelijk te onthouden 10e van de maand en 10dpo haha. Gisteren heb ik al een testje gedaan maar die was (nog) negatief natuurlijk haha.
    Ik denk dat ik nu gewoon de bloedtest afwacht tenzij ik allerlei kwaaltjes ga krijen ofzo.

Hoe is het met jou?
    En ben ook benieuwd naar de andere dames :)

14. Kirika

Kirika Actief lid

Jul 5, 2012
    173
    0
    16
    NULL
    NULL
    Spannend! Maar ik voel nog niks. Is ook nog vroeg. Vorige week woensdag pas de iui gehad.

15. lacey0

lacey0 Actief lid

Nov 5, 2014
    376
    8
    18
    Net deze test toch weer gedaan.
    Ik lijk iets te zien, maar hier word ik alleen maar nerveus van! Bang dat het toch een valse/onbetrouwbare test is ofzo.
    Aaaaah was het maar vrijdag!

Attached Files:

16. MelissaL87

Jun 14, 2016
    78
    21
    8
    Jeetje dames wat spannend! Heb net alles weer ff terug gelezen, want ik wil wel up to date blijven. Interessant om te lezen over die samenlevingstest. Die hebben wij ook niet gehad. Stel dat dit ook nog eens het geval is dan heb en die paar arme zaadjes van mijn lief al helemaal geen schijn van kans.

Ik dacht gister dat ik ongesteld werd. Had iets van bloedverlies, minimaal klein vlekje op toiletpapier, verder niet. Verder ben ik flink zenuwachtig. Ik verwacht ieder moment ongesteld te worden maar het zal toch wat zijn als het nu ineens uit blijft.. SUPER SPANNEND!! Ik duim voor ons allemaal :)

17. lacey0

lacey0 Actief lid

Nov 5, 2014
    376
    8
    18
    Hopen dat het uitblijft ja!!

Ik had vandaag 2 negatieve testen, dus die van gisteren was toch vals positief.
    Vrijdag bloed prikken en dan weet ik het zeker. Eerst was ik nog best positief, het kan een late innesteling zijn. Maar voel me nu zo down :( vrees dat het toch niet gelukt is.

18. Kirika

Kirika Actief lid

Jul 5, 2012
    173
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hou moed, Lacey! Het kan ook zijn dat je nog niet genoeg hcg aanmaakt om het in zo'n test op te pikken. Ik zie namelijk ook een licht streepje. Hoor je vrijdag ook direct de uitslag of moet je daar dan weer een paar dagen op wachten?

Oh! Spannend, Melissa!! Op hoeveel dpo zit je nu? Wanneer wil je gaan testen?

Ik heb vandaag wat lichte menstruatiebuikpijn gehad. Zit nu op precies een week na de iui, dus hoop heel erg dat het een innesteling is. Moet nog een week wachten..... aaaahh!

19. lacey0

lacey0 Actief lid

Nov 5, 2014
    376
    8
    18
    Ik kan gelukkig dezelfde middag nog bellen voor de uitslag!

Qua timing zou het kunnen, dus idd hopen dat het zo is en goed zit!

20. MelissaL87

Jun 14, 2016
    78
    21
    8
    Nog geen duidelijkheid bij niemand dus.. Ik vandaag op 11 dpo. Nog niets, ook een negatieve test gedaan. Maar de gyno zei dat ik eigenlijk pas de 19e mag testen. Dus ik ga mij even inhouden.. Want dwangmatig 10 testen doen heeft ook geen zin. Hoe is het bij jullie?

Share This Page