IUI zonder hormonen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door lacey0, 14 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lacey0

lacey0 Actief lid

5 nov 2014
    376
    8
    18
    Vandaag ongesteld geworden :(
    Ik ging naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken. Toen moest ik daarvoor nog even plassen en toen werd ik opeens ongesteld. Echt weer wat voor mij!
    Toch nog laten prikken, ben ik voor mm gevoel niet helemaal voor niks naar het ziekenhuis geweest...
    Vanmiddag bevestigd gekregen dat ik dus idd niet zwanger ben.

2. lacey0

lacey0 Actief lid

5 nov 2014
    376
    8
    18
    Maar ik duim nog hard voor jullie!

3. Kirika

Kirika Actief lid

5 jul 2012
    173
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ah, super balen Lacey! Ik had nog goede hoop voor je, maar helaas.... Hopelijk is de volgende ronde hartstikke raak!

Vandaag weer veel menstruatiebuikpijn gehad. Hoop niet dat het bij mij ook in aantocht is :(

4. MelissaL87

14 jun 2016
    78
    21
    8
    Ooh super naar Lacey. Wat is het toch ook een achtbaan zeg. Hoe voel jij je nu? Ik nog niet ongesteld, maar af en toe wel wat ander gekleurde afscheiding waardoor ik denk, 'nu komt het'.. Gister nog een keer getest( kan mij ook niet inhouden ), die was weer negatief. Ik denk dat ik wel gewoon ongesteld moet worden, maar dat het uitblijft vanwege de spanning. Of..... ik durf het bijna niet te hopen.. Ik hou jullie op de hoogte!

5. Kirika

Kirika Actief lid

5 jul 2012
    173
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh spannend, Melissa!!

Ik kon me ook niet inhouden en vanmorgen toch alvast even een testje gedaan en zag na 5 min nog niks. Had de test laten liggen en ruim half uur later kwam ik er weer langs. Leek heel misschien toch wel een heeeel licht tuurstreepje te zien zijn ! Mijn man zag hem ook. Maar aangezien hij veel te lang heeft gelegen gaan we nog nergens vanuit. Morgen nieuwe testen halen en dinsdag opnieuw testen , als dat nog nodig is....
    Spannend!!!

6. lacey0

lacey0 Actief lid

5 nov 2014
    376
    8
    18
    Spannend! Ik hoop heel hard voor jullie dat het bij jullie wel gelijk raak is!
    Dan krijg ik ook weer wat positieve gedachtes :p

7. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

12 dec 2015
    2.059
    816
    113
    NULL
    NULL
    Hey dames, mag ik met jullie mee praten hier in ronde 3 alweer net donderdag weer ongesteld geworden heb al wel een dochter uit augustus 2015 dus hoop dat een 2de ons ook gegund is bij onze dochter was t ronde 3 raak ook zonder hormonen

8. Kirika

Kirika Actief lid

5 jul 2012
    173
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Poedel, tuurlijk mag dat! Gezellig. Hoop voor je dat het deze keer ook snel raak is!

9. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

12 dec 2015
    2.059
    816
    113
    NULL
    NULL
    Dat hoop ik ook kirika maar dat hoop ik voor iedereen ! Nu maar weer wachten op een positieve ovulatie test ik hoop voor jou een positieve zwangerschapstest dat is nog veel beter ;)

10. lacey0

lacey0 Actief lid

5 nov 2014
    376
    8
    18
    Poedel mag ik vragen wat de reden is dat jullie iui doen?
    Voor mijn gevoel is de slagingskans zonder hormonen namelijk niet zo groot. Maar bij jou is het dus al eerder de 3e poging gelukt :)

11. speurneus

speurneus Lid

30 jun 2016
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames! Ik meld mij ook graag in dit topic. Stiekem lees ik al een hele poos mee, nu toch maar een tijd geworden om mij ook aan te melden en mee te kletsen.

Sinds 1.5 jaar zitten wij in de mmm. Er is bij mijn man non-obstructieve azoospermie geconstateerd. Helaas hebben ze na diverse behandelingen en ingrepen geen zaadcellen kunnen vinden. De exacte oorzaak zullen we nooit weten. Gelukkig kunnen we er goed over praten (zowel met familie en vrienden als "buitenstaanders") en hebben we er nooit een geheim van gemaakt dat dit ons treft. Na de negatieve uitslag van de tese in februari hebben we direct voor KID gekozen en zijn we naar wolvega gegaan voor verdere behandelingen. We hebben een donor uit denemarken gekozen en 2 maand later konden we starten met de eerste iui, die hebben we in juni gehad. Helaas is die poging niet gelukt.

Momenteel zitten we aan de andere kant van de wereld, in alaska. Na deze vakantie gaan we door met de 2de poging. Die zal ergens in augustus zijn. Alles zonder hormoben, er zijn bij mij geen bijzonderheden of afwijkingen gevonden. Voorlopig lees ik hier even mee (als we Internet hebben, want dat is niet zo best in deze uithoek van de wereld), als wij weer beginnen met de 2de poging hou ik jullie op de hoogte!

Groetjes! Speurneus

12. MelissaL87

14 jun 2016
    78
    21
    8
    Hallo dames.. Wat goed te zien dat het leden aantal van dit forum zich uitbreid. Toch fijn om te delen.. Heftig verhaal speurneus als het dan samen echt niet kan. Gelukkig een goed alternatief gevonden. Hoeveel instemming heb je dan met betrekking tot het selecteren van een donor?

Voor heb ik zelf slecht nieuws. Na een paar dagen waarvan ik al dacht dat mijn lijf mij voor de gek hield ben ik gister dan toch echt ongesteld geworden. Helemaal prima want van overtijd zijn en negatieve testen wordt ik alleen maar gestrest.. Nu hebben we tenminste duidelijkheid.. Vol goede moed door naar de 2e ronde. 29 juli worden wij in het ziekenhuis verwacht voor een echo. Wel heerlijk, zag al dat mijn rooster er goed op aansluit, want heb bijvoorbeeld niet zo'n zin om weer op mijn werk Pregnyl te moeten zetten ( werk onregelmatige diensten) of vrij te moeten vragen en dan uit te leggen. Ik hoop dat het aantal zaadcellen dan gestegen is anders mogen wij niet door gaan met IUI. Mag ik dan nog wel in dit forum blijven??

13. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

12 dec 2015
    2.059
    816
    113
    NULL
    NULL
    Verminderd zaad maar verder goed en bij mij schijnt er niets aan de hand te zijn daar hebben ze verder niet naar gekeken ook nooit een hsg of zo gehad alleen bloed geprikt en ja bij mij was t de vorige x de 3de ronde raak nu hopelijk weer zoveel geluk

14. lacey0

lacey0 Actief lid

5 nov 2014
    376
    8
    18
    Ja hopelijk lukt het nu ook binnen 3 keer poedel!

Melissa jammer zeg, maar idd beter ongesteld dan overtijd en niet zwanger! En tuurlijk mag je gewoon mee bijven kletsen. Vind het wel fijn zo'n clubje! Maar hopelijk kan je gewoon verder met iui.

Ik ben ook wel weer positief eigenlijk. Is ook wel belangrijk als ik et al weer negatief aan begin wordt het niks.

15. speurneus

speurneus Lid

30 jun 2016
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    @melissa87: als je kiest voor donor (om wat voor reden dan ook) heb je eigenlijk 3 keuzes.
    1 op de Nederlandse donor lijst, maar die lijst is zo lang en er is een groot te kort aan Nederlandse donoren. Iemand binnen onze vriendenkring staat op die Nederlandse lijst, al ruim 2 jaar en er zit nog geen schot in.
    2. Een donor uit duitsland kiezen. In wolvega vul je dan een formulier in met hoe je graag wilt dat je donor er uit ziet en welke opleiding/interesses iemand heeft. Zij zoeken daar dan een match bij uit. Je hebt daar zelf niet heel veel invloed op (buiten de eigenschappen die je invult), maar die optie is wel goedkoper dan zelf een donor uitzoeken.
    3. Je kiest zelf een donor uit de Deense database. Hoe meer je van iemand wil weten, hoe meer je betaald. Alle basis eigenschappen als oogkleur haarkleur lengte etc is voor iedereen beschikbaar maar als je wilt weten wat zijn hobby's zijn betaal je meer. Wij hebben voor die uitgebreide mogelijkheid gekozen, omdat wij het belangrijk vinden om later meer informatie aan ons kindje mee te kunnen geven. Wij hebben bijvoorbeeld ook babyfotos van de donor en een stukje geschreven tekst en ingesproken berichtje. Hier betaal je wel meer voor, maar zo heb je zelf volledig keus wie je als donor wil.

Overigens is het in Nederland zo geregeld dat je geen anonieme donor mag hebben, dus je kan niet zomaar "iemand van straat plukken". Alle donoren (wie je ook kiest) mogen niet anoniem zijn en moeten verklaren dat zij open staan voor feit dat als het kind 16 jaar is, hij of zij co tact kan opnemen met de biologische vader.

16. Elfi

Elfi Bekend lid

17 dec 2014
    551
    65
    28
    Hoi dames, ik meld me ook graag hier.
    Sinds nov 2014 een kinderwens, maar helaas lukt het bij ons ook niet.
    Onderzoeken gehad, alles goed... toch bleek na wat meer gesprekken dat het sperma toch wat langzaam is.
    Verder eigenlijk geen redenen waarom het niet lukt. Afgelopen woensdag onze 2de IUI gehad. Super beroerd geweest daarna en nu is het afwachten.

Hopen zo dat het raak is seze ronde!

17. Kirika

Kirika Actief lid

5 jul 2012
    173
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier helaas gisteren weer ongesteld geworden....
    Op naar de volgende ronde :(

18. lacey0

lacey0 Actief lid

5 nov 2014
    376
    8
    18
    Jammer :(
    Maar weer vol goede moed de nieuwe ronde in he!

19. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

12 dec 2015
    2.059
    816
    113
    NULL
    NULL
    Goeie dag dames ik zit nu op cyclus dag 6 dus nog geen verandering dus , waar zitten jullie nu ergens in jullie cylcus?

20. lacey0

lacey0 Actief lid

5 nov 2014
    376
    8
    18
    Ik zit vandaag ook op cd6 nog een weekje wachten en dan weer aan de ovulatietesten beginnen!

Deel Deze Pagina