IUI zonder hormonen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door lacey0, 14 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salie

Salie Actief lid

16 jun 2016
    268
    40
    28
    Vrouw
    Hey dames,

Zou ik hier mee mogen kletsen? Ik ben bezig met de 2e iui en inmiddels bijna 2,5 jaar bezig.
    Ik wil hier even van me afschrijven. Ik heb gisteren mijn 2e iui gehad. Ik heb iui in een spontane cyclus gehad zonder hormonen. Volgens mijn bloedwaardes zou mijn ei gister moeten zijn gesprongen, maar vandaag was mijn temperatuur net zo laag als gister :( ik ben nu zo bang dat de iui gisterochtend te vroeg was en dat mn ei vandaag pas springt. Ik heb gisteravond ook niet geklust omdat ik dacht dat mn ei al weg...

Voel me er even echt niet fijn onder :( voelt weer als een gemiste kans, ondanks dat ik weet dat zaad wel langer dan een dag overleeft. Maar bij iui brengen ze sowieso alleen de goede zaadjes in dus dat is al een heel stuk minder van het totale aantal.

Iemand misschien toch nog een succesverhaal in dit geval? Heb zo het idee dat deze ronde alweer voorbij is :(

2. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

12 dec 2015
    2.059
    816
    113
    NULL
    NULL
    Welkom salie ,
    je kan eventueel het vanavond of morgenochtend toch nog even gezellig maken miss dat t werkt ;)
    het is altijd lastig met die temperatuur maar miss dat hij morgenochtend omhoog zal schieten heb vertrouwen hoe moeilijk het ook is en idd zaad kan tot wel 3 dagen leven heb ik me laten vertellen en er komt ook altijd een beetje geluk bij kijken want ook al zit je boven op je eisprong met van die gezellige soldaatjes dan kannt nog zijn dat je niet zwanger er van word ik ga in ieder geval keihard voor je duimen , hoe komen jullie de wachtweken door dames ik ben er altijd vooral de 2de week erg mee bezig het is verschrikkelijk :(

3. Salie

Salie Actief lid

16 jun 2016
    268
    40
    28
    Vrouw
    Dankjewel poedel! En ik herken de stress van de 2e week heeel goed, er is denk ik weinig waardoor je je kunt laten afleiden in die week. Ik ga soms weleens wat leuke dingen doen en vooral niet teveel alleen zijn, want dan ga je weer piekeren en van alles voelen, zo gaat dat hier bij mij.

Ik duim ook voor jou meid! Succes!

4. lacey0

lacey0 Actief lid

5 nov 2014
    376
    8
    18
    Precies dezelfde dag als vorige maand dus positief :)
    En bij jou poedel?

Salie gezellig dat je mee komt kletsen :)
    Ik zou me niet te druk maken over de timing en je temperatuur, als het uit de bloeduitslagen blijkt dat je eisprong dan was zou ik dat gewoon proberen te geloven.
    Ik bedacht eerst iedere maand ook 'smoesjes' om het zo even te noemen waarom het niet gelukt zou zijn, maar daar schoot ik niks mee op. Nu probeer ok geowon vertrouwen te hebben in mijn lichaam en in mijn geval de ovulatietesten. Veel meer kan je toch niet doen! Maar rustig blijven is wel belangrijk.

Poedel ik probeer lekker bezig te blijven, dagje weg of op visite. Bezig zijn met werk/hobby's en/of sport. Dat is wel het beste om te doen. In mijn geval gaat het dan iig het snelst!

Bijgevoegde bestanden:

5. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

12 dec 2015
    2.059
    816
    113
    NULL
    NULL
    Hier helaas nog niet de testen worden al wel donkerder ik denk morgen een positief althans dat hoop ik bij mij is t elke maand anders lacey voor de zwangerschap kon ik eigenlijk heen gaan zonder testen te doen maar nu helaas niet meer

6. lacey0

lacey0 Actief lid

5 nov 2014
    376
    8
    18
    Mijn cyclus is ook niet altijd even lang. Eerst wel, maar het laatste jaar steeds meer uitzonderingen. Komt misschien wel door de stress. Nu dan toevallig 2 keer achter elkaar hetzelfde. Heb nu wat meer rust in mijn hoofd, omdat er iets gebeurd. Dat helpt misschien wel mee.

7. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

12 dec 2015
    2.059
    816
    113
    NULL
    NULL
    Kan heel goed stress zijn idd net weer getest ( bij mij kan t in 1 uur bij wijze van erg veranderen) nu weer iets donkerder maar clear blue slaat nog niet uit dus vanavond nog eens testen dit noem ik nou test stress bah

8. Salie

Salie Actief lid

16 jun 2016
    268
    40
    28
    Vrouw
    Heb jij ook een iui met alleen ovulatietesten zonder echo's poedel? Het lijkt me lastig met alleen testen, bij mij is het al eens bewezen dat de ovulatietesten niet kloppen met wat er op de echo's te zien is. Ik had een keer een knaller van een test maar mijn ei sprong pas bijna 3 dagen later volgens de echo's en mn bloed. Sindsdien zei mn gynaecoloog dat ik daar niet meer vanuit moet gaan.

@t lacey, dankjewel! :) lijkt me ook gezellig om hier ervaringen te delen. Jij zit ook in iui 2 zie ik. We zitten en beetje in dezelfde fase, bij ons is het ook onduideljk en is er geen reden gevonden voor uitblijvende zwangerschap, best lastig is dat soms.
    Ik ben benieuwd of iui ook voor ons kan helpen of niet.

Ik hoop dat jij straks een smiley op de clearblue hebt en de iui kan ondergaan! ;)
    Jij ook spannend poedel! Ik duim voor jullie!

9. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

12 dec 2015
    2.059
    816
    113
    NULL
    NULL
    #129 poedel2015, 29 jul 2016
    Laatst bewerkt: 29 jul 2016
    Ja met ovulatie testen zonder echo,s
    het is idd erg lastig je weet nooit wanneer hij daadwerkelijk zal springen maar ja die gok nemen we maar

Lacey hoe laat mag je ? Dan neem je weer plaats op t wachtbankje 2 slopende weken zie er ook weer tegenop als ik 1 deze dagen positief test weet ik rond de verjaardag van mijn dochter of we er nog een wonder bij krijgen of rode duivels geen goeie timing had beter over kunnen slaan deze maand maar niet over na gedacht

10. lacey0

lacey0 Actief lid

5 nov 2014
    376
    8
    18
    12 uur heb ik een afspraak staan. Ze moest even overleggen, want het was al aardig vol zei ze. Ik was bang die komt terug aan de lijn en zegt helaas het gaat niet door. Maar gelukkig toch nog wel een plekje kunnen vinden.

11. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

12 dec 2015
    2.059
    816
    113
    NULL
    NULL
    Ja jeetje lacey dat zou toch wat zijn ! :(
    maar lijkt me toch dat zo iets weet dat t kan zijn dat er meerdere mensen te gelijk op springen staan maar gelukkig je kan weer soldaatjes krijgen en dan weer afwachten

12. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

12 dec 2015
    2.059
    816
    113
    NULL
    NULL
    Nou daar is ie dan dames ook ik mag morgen weet nog niet hoe laat maar dat horen jullie nog en lacey lopen we ook met dat gelijk kunnen we samen zenuwpezen ;)

Bijgevoegde bestanden:

13. Salie

Salie Actief lid

16 jun 2016
    268
    40
    28
    Vrouw
    Oow goedzo lacey en poedel! Ik hoop op een goede iui! ;)

Dan zitten we dus allemaal een beetje tegelijkertijd op het wachtbankje.
    Vandaag is mn temp nog steeds heel laag, dus ik snap er eigenlijk helemaal niets van, aangezien de iui afgelopen woensdag al was....
    Hoe kan mn bloed aangeven dat mn eitje gaat springen maar mn temperatuur zo laag blijven? En daarnaast was de dag vóór de iui, dus op dinsdag, mn ei al 19mm. Dan kan het niet zo zijn dat ie nu nog steeds groeit toch?
    Een beetje vreemde cyclus dit keer, maar ik denk dat ik het gewoon moet laten en niet teveel moet piekeren, ik kan er nu toch niet veel meer aan doen...

Ik hoop voor ons allen over 2 weken toch nog verrassend mooi nieuws!

14. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

12 dec 2015
    2.059
    816
    113
    NULL
    NULL
    Innestelingsdipje ? Hoe was je temp donderdag ? Heb je geen kaartje ? Ik temp deze ronde niet ben een vergeten eerlijk gezegd

15. lacey0

lacey0 Actief lid

5 nov 2014
    376
    8
    18
    Zou toch leuk zijn als we dan straks ook samen zwanger zijn poedel!

Ik temperatuur nu nog wel, ben het alleen vanochtend vergeten. Van mijn gynaecoloog moest ik per direct stoppen met temperaturen! Maar ik vind het toch fijn om bij te houden haha.

16. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

12 dec 2015
    2.059
    816
    113
    NULL
    NULL
    Ja snap dat je t fijn vind is een soort controle die je uitvoert op je ovulatie ik vind nu ook wel even prettig om t niet te doen gewoon t even los laten , nu heb ik een ander probleem mojn werkgever wil een soort van verklaring met datum tijd van ingreep maar ze dat vragen ben ik dit verplicht te geven t voelt zo prive allemaal is toch raar of zie ik dit verkeerd

17. lacey0

lacey0 Actief lid

5 nov 2014
    376
    8
    18
    Wat bedoel je precies? Dat ze exact willen weten waar je voor naar het ziekenhuis gaat?
    Dat hoef je volgens mij niet te vertellen, als jij daar niks over wilt zeggen hoeft dat niet.
    Ik ben er heel open over op mijn werk. Een collega is zelfs een keer meegewees naar het ziekenhuis. Mijn vriend kon niet en ik wilde alleen gaan, toen stelde ze voor om mee te gaan. 4 oren horen meer dan 2.
    Dus bij mij weet iedereen precies wat er allemaal speelt. Van de week vroeg 1 ook of ik nu dan weer met testen bezig was. Ze weten precies waar ik zit in mn cyclus haha. Ik heb dan ook wel een goede band met collega's en baas.

18. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

12 dec 2015
    2.059
    816
    113
    NULL
    NULL
    Nee ze weet wat er speelt maar ze wil een brief waarop staat hoe laat de behandeling is utt gevoerd samen met de datum ik snap niet goed waarom t is nier voor de verzekering dat heb ik gevraagd lijkt wel of ze me niet vertrouwd

19. lacey0

lacey0 Actief lid

5 nov 2014
    376
    8
    18
    Oh ja dat is idd wel vreemd! Is privé ook toch dus het gaat ze totaal niks aan. Als jij zegt dat je naar het ziekenhuis moet, is dat zo. Ze hoeven niet te weten waarvoor. Tijd wel, maar niet de inhoud zeg maar.

20. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

15 mrt 2016
    756
    1
    0
    Ik ben ook in dat ziekenhuis geweest. Mijn man en ik vonden die oude vrouw juist heel erg fijn. Bij haar zijn we ook zwanger geworden!
    Zij heeft ook een hele goede "score", misschien juist wel omdat ze het zo precies doet. En ze kent ook trucjes, ik moest bijv. altijd mijn vuisten onder mijn bekken zetten omdat het bij mij best diep ligt. Dan komt het er beter voor te liggen. Veel verpleegkundigen vragen dan om zelf op je onderbuik te drukken maar door die tegendruk loopt het zaad minder diep in je baarmoeder. Het kan er dan zelfs weer uit lopen.
    Ik had dr. M-a-a-s als dokter. Heel erg tevreden over. Bij haar is het gelukt om 10kg af te vallen. En zij is de enige die ooit heeft ontdekt dat ik een schildklierprobleem heb. Nu medicijnen voor gekregen en vrijwel meteen zwanger (met IUI zonder hormonen). Na jaren zelf proberen!

Deel Deze Pagina