IUI zonder hormonen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door lacey0, 14 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salie

Salie Actief lid

16 jun 2016
    268
    40
    28
    Vrouw
    @t poedel: dat is inderdaad echt heel vreemd dat je werkgever zo een expliciet bewijs wilt, gaat ze niks aan. Volgens de wet heb je gewoon recht op verlofuren voor ziekenhuisbezoeken ivm fertiliteit. En als ze het niet vertrouwen, zou ik je gyn inlichten en haar of hem even laten bellen naar je werkgever om te laten uitleggen wat het betekent om in zo'n traject te zitten en vaak naar het ziekenhuis te moeten.

Lacey wel fijn inderdaad dat je er open over kunt zijn, dan zullen anderen altijd rekening met je houden. Ik heb ook nog niet open kaart gespeeld op mn werk, omdat de iui tot nu toe steeds wel goed uitkwam rondom mn werktijden. Mocht het aankomende cyclussen niet zo zijn, moet ik misschien ook even het gesprek inplannen...

Poedel ik denk dat het geen innesteldip kan zijn omdat ik nog rondom mn eisprong zat. Mn temp begint sinds vamdaag pas een graadje te stijgen, dus het gaat heel erg langzaam dit keer, terwijl ik normaal nu al rond de 37.1 zit als temperatuur. Ik vraag me af hoe dat dit keer zou komen. Heb even een fotootje toegevoegd van mn tempkaartje

Bijgevoegde bestanden:

2. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

12 dec 2015
    2.059
    816
    113
    NULL
    NULL
    Uhm niet echt overtuigend maar ja je lichaam doet soms rare dingen nu maar gewoon afwachten hier onderweg naar zh mag om 12:15 vandaag weer spannend !

3. Salie

Salie Actief lid

16 jun 2016
    268
    40
    28
    Vrouw

Oww succes poedel! Hoop op een mooi aantal zaadjes en een pijnloze iui!

4. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

12 dec 2015
    2.059
    816
    113
    NULL
    NULL
    We zijn weer klaar nergens last van gehad dank je salie hoeveel weet ik niet gevraagd niet gehoord maar is ook onbelangrijk als t zn werk maar doet we hebben maar 1 snelle nodig

5. lacey0

lacey0 Actief lid

5 nov 2014
    376
    8
    18
    Ik ben ook weer thuis. Gelukkig is bij jou ook alles goed gegaan.
    Het ging er deze keer een stuk minder zakelijk aan toe. Ze was heel lief en vertelde ons ook hoeveel zaadjes er werden ingebracht, dat was de vorige keer niet eens.
    Maar ze heeft gekeken voor ons. De vorige keer was het 4.7milj na opwerking en nu waren het er 15.5miljoen na opwerking (129 ervoor)
    Ze vroeg of mijn vriend het spuitje leeg wilde spuiten, maar die had zoiets van nee daar blijf ik vanaf anders heb ik het straks gedaan als het niet gelukt is haha.
    Ze sprak ze nog even moed in en zei: zet hem op he! hihi
    De eendenbek vond ik deze keer wel rottig, vorige keer geen last van gehad. Ook heb ik nu hele lichte buikpijn wat de vorige keer niet was, terwijl ik nu wel echt ontspannen was.

6. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

12 dec 2015
    2.059
    816
    113
    NULL
    NULL
    Wat fijn lacey ! Geeft je ook wel een prettiger gevoel dat t allemaal wat minder zakelijk gaat je moet je zo ontspannen mogelijk voelen anders is t alleen maar pijnelijk ook en dan krijg je een rotgevoel wat een mooi aantal wat mooier dan mooi nu weer 2 weken op t wachtbankjes ik kom er ook gezellig bij zitten en kletsen over hoe het nu gaat enz
    ik ben ook naar huis gegaan dus nu lekker rustig thuis op de bank net even schoentjes gekocht voor onz dochter die nu 11 maanden is en al begint te lopen :$ waar blijft de tijd

7. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

12 dec 2015
    2.059
    816
    113
    NULL
    NULL
    Ohh dames ik heb hier echte vette pijn in mn buik ineens :$ vanmiddag niets aan de hand maar nu echt mega buikpijn ik beschouw deze poging maar als mislukt ? Zo weer even geklaagd dat lucht zo heerlijk op

8. lacey0

lacey0 Actief lid

5 nov 2014
    376
    8
    18
    Ik heb ook al heel de dag buikpijn. Het is erger geworden. Voelt een beetje als menstruatiepijn. Vorige keer niet gehad dus geen idee waar het dan vandaan kan komen.

9. lacey0

lacey0 Actief lid

5 nov 2014
    376
    8
    18
    Dit heb ik gevonden op internet:

"Soms komt het voor dat u de avond of nacht na de inseminatie heftige buikpijn krijgt. De baarmoeder kan verkrampen door de hoeveelheid lucht die is meegegaan tijdens de inseminatie of de aanwezigheid van prostaglandine in het zaadvocht kunnen dit veroorzaken. Buiten het feit dat dit soms zeer pijnlijk kan zijn, hoeft u zich hierover geen zorgen te maken. De pijn zal de dag erna verdwenen zijn en u mag tijdens deze buikpijn wel paracetamol innemen."

Het is dus blijkbaar wel normaal.
    Laten we gewoon hopen dat het de zaadjes zijn die druk bezig zijn de juiste route te vinden haha.

10. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

12 dec 2015
    2.059
    816
    113
    NULL
    NULL
    Oke bij mij os t nu idd weg vannochtend had ik gehoopt een temp te hebbem van 37 maar helaas 36.6 dus denk niet dat ie al gesprongen is vorigeaamd had ik een dikke dip bij de eispromh en zat ik op 36.2 en toen klom hij de dagen erna naar 37 dus dat kan ook nog zl zijn nu maar heb voor de rest niet getemd hoe is het nu moet jou buikpijn lacey

11. lacey0

lacey0 Actief lid

5 nov 2014
    376
    8
    18
    Mijn buikpijn is nu gelukkig ook weg!

Maar wij ik over aan het denken was, zijn het aantal goede zaadjes die overbleven na opwerking. De vorige keer was dat 4.6 miljoen. Met zo'n aantal is het op de natuurlijke manier toch moeilijk om zwanger te worden? Of zie ik dat verkeerd. Er is maar 1 zaadonderzoek gedaan en 2 van de 3 waardes waren op het randje, maar volgens de gynaecoloog was er niks mis mee.
    Ik ben al lang blij dat het er nu 15.5 miljoen waren! Maar vraag me toch af of de oorzaak niet toch daar ligt.

12. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

12 dec 2015
    2.059
    816
    113
    NULL
    NULL
    Zaad productie kan verl verschillen en met 4.7 kun je prima zwanger worden bij onze dochter waren t er maar 2.3 miljoen dus opzich kan t wel 1 goeie zwemmer is genoeg maar het is idd weinig van wat ik om me heen hoor van 100 miljoen en weet ik t al niet meer maar je zou idd zeggen dat dat de oorzaak is want 4.7 miljoen en dan niets mis dat gaat er bij mij niet in hoor zou het er toch eens over hebben maar nu weer een uitschieter van 15.5 na opwerking dus dat is dan weer fijn en een mooi aantal maar wat mn raar lijkt is dat er voor opwerking 129mil waren en er blijven er "maar" 15.5 van over dat vind ik wel een grote daling

13. lacey0

lacey0 Actief lid

5 nov 2014
    376
    8
    18
    Ja bij het eerste zaadonderzoek was er maar 1% snel en 30% matig beweeglijk. Ook maar 1% goed gevormd. Het aantal 'perfecte' zaadcellen wat overblijft is dan natuurlijk veel minder dan het totaal.
    Mocht het na 3 iui nog niet raak zijn, moet ik toch weer eerst voor een gesprek terug komen. Dan zal ik het wel vragen va joh hoe zit dat nou.

14. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

12 dec 2015
    2.059
    816
    113
    NULL
    NULL
    Ja lijkt me geen goeie cijfers hoor overigens orima zwanger mee te raken met iui maar natuurlijk wat moeilijker maar als ik t zo lees ligt ook bij jullie t probleem daar hoor ik ben geen dokter miss toch is een second opinion vragen meid kan nooit kwaad ;) kijken wat een frisse dokters blik er op zegt

15. lacey0

lacey0 Actief lid

5 nov 2014
    376
    8
    18
    Dat heb ik al gedaan haha. Ben al overgestapt naar een ander ziekenhuis. Maar misschien dat het na opwerking toch slechter is dan gedacht en de oorspronkelijke waardes wel oke zijn. Dat kan natuurlijk ook. Met een gewoon onderzoek, werken ze het niet eerst op zeg maar.
    Deze gynaecoloog zei wel dat ze het liever anders had gezien, maar dat het wel goed genoeg was. De vorige zei dat het gewoon helemaal goed was en ze zou willen dat iedereen die uitslag had (beetje rare opmerking maarja) die deed alsof het super zaad was lol. Maar dat is dus niet zo.
    Maar ach voor iui is het zeker goed genoeg, dus hopelijk komt het gewoon helemaal goed nu!

16. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

12 dec 2015
    2.059
    816
    113
    NULL
    NULL
    Ja voor iui is het zeker goed genoeg ! Duimen maar ik ga aan t werk fijne zondag iedereen

17. MelissaL87

14 jun 2016
    78
    21
    8
    Hallo Dames...

Zo even bij gelezen. We zitten allemaal weer in de achtbaan zie ik... Wij zijn vanmorgen voor IUI 2 geweest. Wel een domper, wederom weinig goede zaadcellen. Vorige 500.000 en nu 800.000. Wij moeten dus of zwanger zijn ( wat ik bijna niet durf te hopen )anders geen IUI meer voor ons, worden dan op een ICSI traject gezet. Het valt mij zwaar.. Ik had mij net overgegeven aan dit traject en ineens worden we overrompeld door de molen van behandelingen.. Pfff.. erg veel huilen enzo. En nu na de IUI ook veel buikpijn, werkt ook niet echt mee. Hadden jullie dat ook? Ik voel mij zo naar.. Kan alleen maar huilen en heb zo het gevoel dat ik het niet kan delen met de mensen om mij heen.. Mensen zijn echt wel lief enzo, maar begrijpen de impact toch niet.. Lastig.. #wat een baaldag..

Op mijn werk weten inmiddels sommige collega's het. Heb het sommige verteld toen het ter sprake kwam. Gelukkig nog geen vrij hoeven vragen. Ik heb geen vast contract en zat een maand geleden nog in mijn proef periode. Toen heb ik nog niets gezegt. En zou ik mij ziekmelden wanneer er een behandeling gepland werd tijdens werk uren.

Wij wilde het eerst geheim houden voor iedereen. Maar komt toch ter sprake en het voelt ook goed om het er over te hebben. Nu vertellen wij er over wanneer het goed voelt.. En bij sommige mensen of in sommige situaties heb je er ook geen behoefte aan om het te delen. Lekker doen wat goed voelt!

18. MelissaL87

14 jun 2016
    78
    21
    8
    Oja... iedereen heel veel sterkte met de wachtweken!!!

19. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

12 dec 2015
    2.059
    816
    113
    NULL
    NULL
    He melissa kom lekker hier babbelen miss lucht het wat op wij weten zeker hoe jij je voelt
    maar 800.000 zaadjes kun je zwanger van worden heb iemand in mn omgeving die zelfs met minder zwanger is geworden maar je moet idd geluk hebben
    ik had ook buikpijn gister en werd vanmorgeb wakker zonder buikpijn dus gaat vanzelf over
    ik voel me nu ook weer onzeker over alles maar dat hoort erbij denk ik
    en jij ook welkom op t bankje

20. MelissaL87

14 jun 2016
    78
    21
    8
    Ja het wachtbankje.. Zal je zien dat het nu in eens lukt omdat ik de hoop toch al een beetje heb opgegeven mbt IUI. Gelukkig begrijpen jullie het wel. Het is zo'n rare wereld waar je in terecht komt. Afgelopen vrijdag mog dikke stress joh. Ze hadden mij de verkeerde naald mee gegeven voor de Pregnyl. Een naald van 5 cm voor in je bil, ipv een klein naaldje. Gelukkig was ik welkom in het ziekenhuis en hebben ze mij daar geprikt, hoefde ik het mooi niet zelf te doen. Was weer een gelukje bij een ongeluk. Ik zal voor jullie duimen dames.. en natuurlijk ook voor mijzelf, maar de kans is klein hoor. Dit ziekenhuis insemineerd tenminste nog bij deze lage aantallen. Andere ziekenhuizen pas v.a. 1 miljoen. We gaan het beleven.. Ik kruip nu lekker onder mijn dekentje en zet een slechte film op haha.. Kopje thee erbij en een chocolaatje.. Heerlijk.. Lekker even zielig zijn :)

Succes en sterkte op het wachtbankje x

Deel Deze Pagina