Is het aan te raden om ovutesten te gebruiken als je clomid slikt? Ik heb het nooit gedaan omdat het me niet nodig leek, heb nu een regelmatige cyclus en weet ongeveer wanneer ik ovuleer. Als ik dan om de dag sex in die week dan doe ik toch alles goed? Of is het toch aan te raden wel te testen? Iemand ervaringen/tips? GR. Cin
hoi heb ook een aantal weken ovu testen gedaan, maar werkten bij mij niet, die omdat ik PCO heb. indien je om deze reden Clomid slikt, werkt het niet echt. groetjes
als je PCO heb kunnen ovu testen wel werken Vaak door clomid word je cyclus weer wat regelmatiger je zou wellicht een maand kunnen proberen icm bvb tempen
ik heb pco en gebruik ovu testen,, super makkelijk, nu begin je net en is het allemaal nog spannend maar neem van mij aan dat je het na een paar maanden wel zat word om de dag klussen... verder is het een goede methode om te controleren of je daadwerkelijk een eisprong hebt gehad omdat clomid soms ineens niet meer werkt.. check m,n album.. groetjes jose
Ik kreeg met de clomid de eerste paar cycli echo's om te checken hoe ik er op reageerde. Heb je dat niet gehad? Dan weet je ongeveer wanneer je eisprong is en heb je de ovutesten niet nodig. Je kunt ze overigens wel gebruiken hoor, als je een eisprong hebt reageren ze erop.
Had misschien iets duidelijker moeten zijn. Ik slik Clomid nu een jaar. (1x zwanger geweest) Heb 2x echos gehad om te zien wanneer mijn eisprong is. Ik heb nooit ovu testen gebruikt omdat ik dacht: ik weet dat mijn eisprong tussen dag 14 en 17 is, dus klussen we vanaf dag 8 tot 20 ongeveer om de dag. Nu begon een vriendin van mij erover (de testen) en ging ik toch twijfelen of het niet handig is.
dat ben ik niet helemaal met je eens, heb zelf ook pco, en 13 maanden clomid geslikt. en heel vaak ovutesten gebruikt. bij mij werkt het dus wel. moest zelf van de ferti.arts ovu testen gebruiken om te weten wanneer mijn ei was. dus tja.. ik weet het dan ook niet. probeer het uit zou ik zeggen
ik heb voor mijn 1e zwangerschap, ruim 3 jaar geleden, Clomid geslikt en kreeg de fm via echo's in het ziekenhuis. Heb nu nu voor een 2e kindje ovu testen gebruikt, maar bij mij helpen ze niet, heb vanaf dag 13 tot nu, op dag 27 steeds testen die niet 100% positief zijn, maar heb wel een eisprong gehad.....dus bij mij werken ze niet. bij verschillende bijsluiters staat dat ovu testen niet bij PCO werken, zal er niet voor niks opstaan...... maar zoals gezegd, misschien hebben jullie geluk dat ze bij jullie wel werken.
dat zou idd kunnen ja. misschien gewoon mazzel. maar dan vraag ik me wel af waarom de ferti.arts dat niet weet? want deze ronde had ik zoiets van dat ga ik mooi niet doen ik zie wel, maar het "moest" echt.
raar want als je fm metingen krijgt, kan de fert arts het heel duidelijk zien....volgens mij dan zonde van het geld. indien je geen fm krijgt kan ik me voorstellen dat je dat zou kunnen doen, maar werkt dus echt niet bij iedereen....heb het al van meerdere vrouwen gehoord, ben helaas niet de enige.
Bedankt voor de tips. Weten jullie toevallig ook wat aan te raden is als je man een verminderde vruchtbaarheid heeft? Ik twijfel altijd of het nou beter is om de dag ervoor of op de dag van mijn ovulatie (of beiden) te klussen. Ik ga het wel eens een rondje met ovutesten proberen (als we dan in januari echt aan de grote behandelingen moet beginnen heb ik iig álles eraan gedaan).
Ik heb PCOS en heb ook twee jaar Clomid gebruikt. Bij PCOS kan het inderdaad zo zijn dat je ovulatie-test altijd positief is, maar dit hoeft niet. Ik had dat namelijk nooit. Ik heb verschillende keren tijdens Clomid-gebruik ov-testen gebruikt en als mijn eisprong eraan zat te komen, was mijn test netjes positief! En dat had ik ook tijdens mijn gewone cyclus, als ik wel sporadisch uit mezelf een eisprong had. Ik denk dat dit per persoon kan verschillen. Een ov-test is bij een naderende eisprong hooguit 2 dagen positief. Als je langer een duidelijke streep hebt, kun je ervan uitgaan dat de test waarschijnlijk op je PCOS reageert en niet goed werkt. Gewoon uitproberen, zou ik zeggen! Bij verminderde zaadkwaliteit zijn de zaadjes het beste als je 3 dagen onthouding hebt gehad. Maar dit is natuurlijk moeilijk te plannen. Zaadcellen kunnen zo'n 2-3 dagen overleven in jouw lichaam en soms zelfs langer. Het is dus voldoende om van tevoren een voorraadje in je lichaam te hebben. Daarom zou je het beste de dag voor de eisprong kunnen klussen. Een eicel is maar een paar uurtjes te bevruchten, dus als je te kort op de eisprong klust, dan moeten de zaadcellen eerst nog een hele lange weg afleggen waardoor alles net bij elkaar langs kan gaan. Een dag van tevoren heb je dat risico niet! En als je te vaak klust bij een verminderde zaadkwaliteit, dan heb je misschien te weinig zaadcellen om tot een goede bevruchting te komen.
@ Jippie, om te beginnen; wat heerlijk dat je na als die jaren en behandelingen een dochter hebt gekregen. Dat moet een cadeautje zijn geweest! Bedankt voor je antwoord, ik ga erg mijn best doen deze maand (net als elke maand hiervoor ;o) In januari gaan we evalueren en zullen we waarschijnlijk verder de molen ingaan. Dus ik hoop zo vreselijk dat het voor die tijd raak is. En als dat betekent dat ik met testen in de weer moet gaan dan is het maar zo. Ga het proberen deze maand!