Utrogestan, buikpijn?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Shaddixxx, Apr 25, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ik zit pas op 3DPO en heb nu al het gevoel dat ik ongesteld ga worden.. Zo'n zeurende pijn in m'n onderbuik, die elke maand terugkomt.. Maar goed, mijn LF is kort, maar op 3DPO al iets voelen is wel erg bizar. Nu gebruik ik 1 bolletje utrogestan per dag. Echt ontzettend weinig dus. Het lijkt mij sterk, maar denken jullie dat het daar misschien door kan komen?

2. Papaver

Papaver Niet meer actief

#2 Papaver, Apr 25, 2013
    Last edited by a moderator: Apr 25, 2013
    Geen idee eigenlijk. Vervelend hoor. Van vier bolletjes per dag heb ik het zeker wel en ook hier een korte luteale fase trouwens. Hoezo gebruik je zo weinig? Is dat altijd met iui?

Sterkte ermee! En succes natuurlijk ;)

3. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Gebruik je nu Utrogestan voor het eerst? Ik heb geen idee maar ik heb deze week wel een topic gestart omdat ik denk dat ik juist Utrogestan nodig heb bij een cryo tp. Mijn luteale fase is vrij kort en ik had nu al op dag 3 na tp van ene cryo het gevoel dat mijn menstruatie erdoor komt. Geen buikpijn maar hoofdpijn en spierpijn in mn bovenbenen enzo. Dat zegt mij genoeg.

De andere keren dat ik de Utrogestan heb gebruikt was ik alleen maar heel moe in het begin.

4. Ik heb het na m'n punctie anderhalve dag gebruikt, maar toen verging ik sowieso van de pijn dus daar kan ik weinig over zeggen ;)

En wat kl/ote dat jij je zo voelt.. Ik hoop zo dat het bij jullie snel opnieuw mag lukken.. Jullie verdienen het zo!

@Papaver; Ik gebruik het op eigen initiatief. Van de arts moest ik kiezen tussen pregnyl of utro, en ik heb voor pregnyl gekozen. Maar goed, utro had ik nog liggen, dus ik dacht; als dat nou net dat kleine beetje extra geeft? Dat het dan wel lukt? Maar ik wilde het ook weer niet overdrijven, vandaar dat ik er maar eentje per dag neem..

5. Papaver

Papaver Niet meer actief

Hahaha schaddixx, ik weet niet of dat nou zin heeft. Hoeveel pregnyl spuit/spoot je? 3 x 1500? Ik zou daar geen utro bij gebruiken. Denk als je overdoseerd dat je je behoorlijk rot gaat voelen namelijk. Ik spoot voor de punctie 5000 eh en gebruikte vanaf de punctie 2 x2 per dag. Als je na de punctie nog bv 1500 eh spuit is die utro misschien wat teveel van het goede?

6. Ik zet morgen, 5 dagen na de IUI, nog een keer 5000. 5 dagen later leek mij ook zo 'laat', hoewel je het wel vaker leest. In 'teveel van het goede' geloof ik eigenlijk niet zo. Voor een punctie spuit je 10000 (dat was bij mij in ieder geval zo), en dan gebruik je 3x2 bolletjes per dag. Nu spuit ik 5000, later nog een keer 5000, en gebruik ik 1 bolletje per dag. Ik weet dat het situaties zijn die je eigenlijk niet met elkaar kunt vergelijken, maar ik wil na alle mislukkingen gewoon kunnen zeggen dat ik er alles aan heb gedaan ;)

7. Papaver

Papaver Niet meer actief

Ja dat snap ik helemaal hoor. Ik gebruikte veel minder hormonen bij onze pogingen (5000 eh pregnyl 2 dagen voor punctie en 2x2 utro) succesvol en niet succesvol. Je moet doen waar jij je goed bij voelt dat is het belangrijkste.

8. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier gaf de utro en pregnyl altijd buikkrampen. Maar ook door de iui zelf altijd veel last van buikkrampen.

Is heel herkenbaar.

9. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    hier idd ook ongikrampen door de utro. Is normaal!

10. Kijk, dat geeft moed! Inmiddels is het trouwens weer over! :D

11. Elvira

Elvira VIP lid

Oct 6, 2005
    7,494
    0
    36
    Ik had ook altijd met vlagen last van de Utro. Soms echt heel pijnlijk en dan ineens weer weg.

Succes met je poging.

Share This Page