ICSI succes story (Laag AMH)

Discussion in 'MMM clubs' started by Dorisday, Apr 11, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dorisday

Dorisday Lid

Nov 30, 2016
    39
    5
    8
    NULL
    NULL
    Omdat ik zelf de afgelopen maanden het internet heb afgestruind opzoek naar succesverhalen wil ik hier toch even mijn eigen succes story kwijt.

Enkele maanden geleden kreeg ik te horen dat mijn eicelvoorraad heel laag is en dat terwijl ik pas 30 jaar ben. Mijn bloedwaardes voorspelden niet veel goeds: FSH boven de 30 en mijn AMH bleek 0.2, dat betekent dat er een vroege overgang aankomt. Maar dat was nog niet genoeg, want ook de zaadkwaliteit van mijn partner bleek heel slecht (onder de 3 miljoen goede zaadcellen). De enige optie was ICSI, maar de arts waarschuwde al dat ik een low responder zou zijn. Wel benadrukte hij: het gaat om kwaliteit, niet om kwantiteit. Die eitjes die dan groeien zijn de eitjes die reageren en dus de beste eitjes.
    Ik las horror verhalen over hoe een lage AMH waarde ook wat zou zeggen over eicelkwaliteit, maar dat vond mijn arts onzin. Leeftijd is natuurlijk een factor, maar dat is bij elke vrouw zo, met laag of hoger AMH. De arts wilde me 225 IE menopur geven, ik vroeg om 300. Daar ging hij mee akkoord.

Ondertussen las ik alles wat los en vast zat. Ik heb allerlei supplementen geslikt. Geen idee of ze hebben geholpen maar ik slikte:
    - davitamon mama
    - vitamine B12
    - vitamina D3
    - Q10
    - visolie
    - En uiteindelijk ook 2 weken DHEA (gekregen via een dame op het forum, die nog had staan vanuit NijGeertgen) later heb ik het uit Amerika gehaald (Puritans pride)

Na een week stimuleren zagen we 2 grotere follikels en wat kleine, waarvan het niet zeker was of deze mee gingen doen. Na ruim 2 weken was de opbrengst 2 follikels. Ik twijfelde..2 is wel heel weinig! Ik vroeg de arts of er geen betere maanden tussen konden zitten en of ik niet beter voor een nieuwe poging kon gaan. Hij drukte me op het hart dat het om kwaliteit ging en dat deze 2 mooi gelijkmatig waren gegroeid en dat menopur ook wat met de kwaliteit doet. Ook zei hij dat er reden was om aan te nemen dat ik een volgende keer niet meer eitjes zou hebben, vanwege mijn lage AMH.

We gingen er dus toch maar voor! De punctie viel me enorm mee en gelukkig zat er in elke follikel en eitje! 2 eitjes..en nu maar hopen op 2 bevruchtingen. De volgende dag kregen we te horen dat er een terugplaatsing zou plaatsvinden want er was 1 bevruchting. Zou dit ene embryotje de nacht wel overleven? De volgende ochtend bleef de telefoon stil, dus de terugplaatsing ging door. De arts liet een 7-cellig exemplaar zien op het scherm. Medium kwaliteit, zo zagen ze ze het vaakst. Geen 8 cellige topper, maar ook niet slecht.

Ik ben lekker actief gebleven, heb vanalles gedaan en probeerde stress te voorkomen. 5 dagen later kreeg ik pijnlijke borsten en mijn buik rommelde. Komt vast door de utrogestan, dacht ik. Anderhalve week na de terugplaatsing stond al de bloedtest, maar we besloten de avond ervoor te testen. Ik was die dag een beetje misselijk geweest, niet erg, maar ik merkte het wel. Ergens voelde ik dat ik meer verbaasd zou zijn als het negatief was dan positief...

We gebruikten de kruidvat test (2 voor 5) Al vrij snel verscheen er een vage tweede streep! Ik riep het al uit, maar mijn man wilde het nog niet geloven. Na 2 a 3 minuten was het heel duidelijk! ZWANGER!! 2 eitjes, 1 embryotje..en die is blijven plakken!! De uitslag van de bloedttest gaf een HCG van 325 aan..wat goed was bij ruim 4 weken zwangerschap.

Nu begint het stressen pas echt, want met 5 weken is het nog zo pril! Ik hoop dat ik die medische molen niet weer in hoef en dat we ons over 8 maanden papa en mama mogen noemen van een gezond kindje!

Dus...Vrouwen met en laag AMH of weinig eitjes bij IVF/ICSI om een andere reden: houd hoop en heb vertrouwen in je lijf!

Lilyam, Pitaa91 and Cassie21 like this.
  2. Champetter

Champetter VIP lid

Mar 5, 2013
    6,825
    3,809
    113
    Gefeliciteerd! Wat een mooi nieuws.

Sluit me ook helemaal bij je aan, niet opgeven met een laag amh. Overigens wel bij het bijschrift om nooit je tijd te verdoen met IUI maar voor ivf/ icsi te gaan.

Op maar een mooie zwangerschap Doris!

Cassie21 likes this.
  3. Woman25

Woman25 Actief lid

Jun 11, 2016
    216
    3
    18
    Ow wat geeft dit verhaal mij hoop zeg! Ik ben 26 en een low responder met laag AMH en heb vrijdag een punctie van 2 follikels, vorige keer poging afgeblazen omdat ze het te weinig vonden, nu gaan we er gewoon voor. Hopelijk mag ik over 2 weken net zo'n succes verhaal vertellen <3
    Van harte gefeliciteerd natuurlijk en hopelijk blijft het embryo mooi door groeien en lekker bij mama zitten!

4. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

Jan 25, 2017
    4,874
    7,937
    113
    Gefeliciteerd Dorisday, dat is een top resultaat! en geeft de burger moed :D
    Ik heb precies dezelfde amh waarde en ga gewoon door

5. Dorisday

Dorisday Lid

Nov 30, 2016
    39
    5
    8
    NULL
    NULL
    Bedankt :) Ik duim voor jullie!! Hou me op de hoogte..ben benieuwd! &#128522;

6. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

Oct 13, 2012
    1,385
    1,568
    113
    Nogmaals van harte gefeliciteerd! Wat mooi om ook eens een succesverhaal te zien bij laag AMH. Super van je ziekenhuis dat je 300 eh mocht spuiten, en inderdaad niet eerst een jaar moest verdoen met IUI bijvoorbeeld. En met resultaat! Een fijne zwangerschap gewenst!

7. cd28

cd28 Fanatiek lid

Jul 25, 2012
    1,344
    106
    63
    Mijn amh is ook 0,2. Zijn nu de eerste ivf poging gestart in NL.

Vraag me af of we niet naar DD moeten gaan. Wat is jullie ervaring?

Share This Page