Hoi Ik ben na een tijd van 2,5 jaar proberen op de natuurlijke manier zwanger te worden begonnen met iui. Uit alle onderzoeken die we gehad hebben bleek dat wij beide gezond en vruchtbaar zijn. Nu lees ik e.e.a. over een samenlevingstest o.i.d. Ik heb hier in mijn traject niets over gehoord van de artsen. Kan iemand mij uitleggen wat het is en ervaringen over delen? Ik ben deze maand bezig met de 2e poging van iui. Ik heb hierbij het hormoon Puregon en Pregnyl. Ik heb de eerste keer helemaal geen last gehad van het hormoon en nu merk ik alleen dat ik een wat korter lontje heb. Al met al valt het mij heel erg mee. waar ik het minst mee om kan gaan is het feit dat wij beide gezond en vruchtbaar zijn. Dus de vraag waarom lukt het dan steeds niet?? Houdt mij heel erg bezig. Als er vrouwen zijn die hetzelfde meemaken hoor ik graag jullie ervaringen. Groetjes Bianca
Hoi Bianca, Heel frustrerend he, als je na al die onderzoeken geen duidelijke oorzaak hebt wat er dan 'mis' is. Bij ons is dit ook zo. Wij hebben bloedonderzoek, zaadonderzoek en ik heb een hsg onderzoek gehad. Alles was prima in orde. Er is ook geen samenlevingstest gedaan bij ons. Waarschijnlijk omdat alles verder in orde was. Ik vind het eigenlijk alleen maar fijn dat er niets is gevonden. Dat geeft me wat meer hoop dat het met de IUI wel gaat lukken. Morgen gaan we voor onze eerste IUI poging. Afgelopen dinsdag had ik 2 goede eitjes. Ik heb ook Puregon en Pregnyl geprikt. Het is mij tot nu toe ook heel erg meegevallen. Ik wens je heel veel succes met de tweede ronde
Ik ben ook blij dat er niks mis is. De kansen op een zwangerschap liggen hoger in ons geval. Ik ga vrijdag weer voor de inseminatie. Kunnen we samen op het wachtbankje plaatsnemen. Succes morgen! Ook het inbrengen valt heel erg mee. bedankt voor je reactie
Hoi, Wij zijn ook onverklaard verminderd vruchtbaar. Hebben er nu 2 mislukte iui's opzitten... Het begint mentaal wel zwaar te wegen nu, omdat het naar mijn gevoel niet snel vooruitgaat. Na de eerste iui moesten we 2 maanden wachten ivm de zomerstop van het ziekenhuis. En nu, na de 2e iui, moet ik een cyclus overslaan omdat ze een extra echo willen van een cyste op mijn eierstok. Ik weet niet meer wat ik moet hopen: dat die cyste de boosdoener blijkt en dat ze er iets aan kunnen doen, of dat alles toch onschuldig blijkt. Ik hoop dat iui voor ons toch succesvol zal zijn! Ik houd ook steeds in mijn achterhoofd dat we nog maar aan het begin staan en dat er nog veel mogelijkheden zijn. Maar het is inderdaad heel frustrerend als er geen oorzaak gevonden wordt. Heb ook het idee dat de omgeving het dan minimaliseert. Niet leuk... Ik wens jullie superveel succes!!!
Hoi Kaatje16 Ik begrijp helemaal wat je bedoeld. Als je de oorzaak weet lijken mensen de ernst beter te begrijpen. Ik krijg eigenlijk steeds te horen: ach het komt vanzelf wel, niet teveel mee bezig zijn en joh je bent nog jong! Het is fijn dat er geen ernstige oorzaak is, maar geen oorzaak weten is net zo frustrerend. Ik merk ups en downs. Ene moment heel hoopvol en andere moment het gevoel dat het nooit zal lukken. Al met al positief blijven en genieten van de leuke dingen in het leven. Jij ook veel succes!
Hier ook onverklaarbaar, gelukkig bij IUI 2 raak. Een samenlevingstest doen ze volgens mij in veel ziekenhuizen niet meer, omdat het niet zo nuttig is. Als de test negatief is bijvoorbeeld wil dit nog niet meteen zeggen dat dat de reden is... Volgens mij doen ze dat om te kijken of je baarmoederslijm vijandig is... Veel succes, ik weet hoe zwaar het kan zijn de MMM.
Hier ook alle onderzoeken goed maar ik had geen cyclus. Geen arts wist waarom. Dat is frustrerend! En eng. Ik wens jullie veel succes; bij ons is het uiteindelijk ook gelukt. Dus het kan wel als ze de oorzaak niet weten.
Frustrerend en onzeker is het, dat is een ding dat zeker is. En zonder verklaring is vaak het traject ook zo'n lange weg, maar wel eentje met veel kansen. Hopelijk slaagt de behandeling snel of is er alsnog een zwangerschap zonder behandeling mogelijk. Bij ons kwam de verklaring pas bij ivf in het lab; het niet ontstaan van een bevruchting. Dit kunnen ze van te voren niet onderzoeken. En dán weet je ook pas dat zwanger worden enkel en alleen met icsi kan. Veel succes.
Hoi hoi hier precies hetzelfde verhaal onverklaarbaar verminderd vruchtbaar. Dus ook wij zijn gestart met iui. Eerste keren met tabletten en in aug iui 3 voor het eerst met spuiten en die utrogestran bolletjes en eindelijk was het een x raak helaas 1, 5 week later miskraam gekregen. Wij zijn nu 3 jaar en 3 mnd bezig. Wij hebben wel de samenleving test gehad en dat is inderdaad om te kijken of je vijandig slijmvlies heb maar volgens mij maakt het bij iui niet uit of je het wel of niet heb dus daarom zullen ze het wel niet meer doen. Succes meid.
Hier ook onverklaarbaar.. Wel onregelmatige cyclus, waarvan soms zonder eisprong, maar met hormonen ging dat een stuk beter. Toen het na hoop rondes met alleen ovulatie-inductie niet lukte zijn we overgegaan op IUI. Alle onderzoeken waren verder goed. De 3e IUI was het raak, dus bij ons had het zeker nut.
Ik heb vandaag me 1e IUI gehad voor ons 2e kindje. Ons dochtertje hebben we ook via IUI gekregen. Wij hebben toendertijd wel een samenlevingstest gehad en daar kwam uit dat er geen levende zaadcellen in me zaten na gemeenschap terwijl de zwemmers van manlief perfect zijn. Vijandig servixslijm dus... Vandaar dat we IUI krijgen. Ik wacht geduldig mee met de rest van de meiden die op de wachtbank zitten.