Dames, Ik ben hier op het forum eens ergens de halfwaarde bereking (hoe lang het duurt voordat het uit je lichaam is) tegengekomen van Pregnyl, maar weet niet meer waar het was. Iemand enig idee waar ik die kan vinden? Liefs, Maris
Is het dit wat je bedoeld? 1 = 5000 2 = 2500 3 = 1250 4 = 625 5 = 312,50 6 = 156,25 7 = 78,12 8 = 39,06 9 = 19,53 10 = 9,76 11 = 4,88 12 = 2,44 13 = 1,22 14 = 0,61
Ja, die bedoelde ik. Thanks! Het halveert dus per 24 uur? Kom namelijk op internet ook wel 33 en 36 uur tegen en weet niet zo goed wat ik nu moet aanhouden.
de halfwaarde tijd van pregnyl is 33 uur. grofweg kan je berekenen dat een medicijn 5x de halfwaardetijd erover doet voor het uit je bloed is. 5x 33 uur is dus 6,8 dagen. Een halfwaarde tijd van 33 uur betekend dat de hoeveelheid pregnyl binnen 33 uur gehalveerd is in je bloed. In het farmacotherapeutisch kompas (googlen) vindt je de halfwaarde tijd van medicijnen.
Je kunt het toch ook zelf even berekenen met een rekenmachine? Gewoon elke waarde steeds door de helft doen.
@Jippie: zelf berekenen met 24 uur is idd geen probleem, maar het ging mij om het aantal uur van de halfwaarde tijd. Je moet namelijk wel weten of je met 24, 33 of 36 uur moet rekenen. Zie hier dus wederom 24 uur en 33 uur passeren en weet nu nog steeds niet welke ik moet aanhouden. Aangezien de 33 uur op het kompas staat, ga ik die maar aanhouden denk ik.
Onder welke waarde moet de Pregnyl zitten, voordat je het kan beschouwen als 'uit je lichaam'? Is dat met bijv 100 of met 5??
Ik reken grofweg met 24 uur, officieel is het ietsjes langer. Maar zo precies komt het toch niet? Ga er maar vanuit dat 10.000 IE na een dag of 12 uit je lichaam is en 5000 IE na een dag of 9. Een zwangerschapstest reageert bij een waarde van 10-20. De waarde in je urine komt niet helemaal overeen met de waarde in je bloed. Maar je moet er dus wel voor zorgen dat je qua rest-eenheden onder deze waarde zit. Anders kun je vals-positief testen. Ik zou dus pas een zwangerschapstest doen als je twee weken na de eisprong/IUI zit, niet eerder. Voor je NOD testen is sowieso niet betrouwbaar, dus die zou ik in ieder geval even afwachten. Succes!
hoi Mariska, ik zie dat wij eigenlijk in dezelfde fase zitten, ik heb morgen mijn 1e iui! Heb dus ff meegelezen, handige info. Een tip die ik hier veel voorbij heb zien komen over de pregnyl, is alvast te vroeg, bv 10 dagen na pregnyl een test te doen om te zien of ie nog positief is. En dan doortesten tot je dus een witte test hebt. Als je daarna dan test " voor echie" weet je in elk geval dat de streep niet van de pregnyl is als ie er staat. Ik ben dat in elk geval van plan. Heb dus via marktplaats een boel goedkope (dipstick) testen besteld. Succes! hoop dat het raak is deze eerste!!