IUI??

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by FunnyMe, Aug 17, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

Jul 8, 2006
    7,561
    0
    0
    Vanmiddag weer bij de gyn geweest en ze raadde ons IUI aan. Ik heb gezegd dat ik het niet verwachtte en dat ik even tijd nodig had dit te verwerken. We hebben een afspraak staan bij de gyn voor volgende week donderdag.
    28 of 29 augustus heb ik mijn nod. Daarna wordt waarschijnlijk meteen met de IUI gestart.
    Wie heeft er ervaring met IUI?

2. Moo

Moo Bekend lid

Jun 21, 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Ik!!

Gelukkig hadden wij maar 1 behandeling nodig voor een positief resultaat, maar ik vond die behandeling reuze meevallen.

Eerst de follikelmetingen, dan moet je ongeveer eens in de 2 dagen naar het zh om te kijken hoe groot de follikel is.
    Toen deze 18mm was, moest ik die avond zelf thuis Pregnyl spuiten. Ook dat is me eigenlijk heel erg meegevallen. Wel wat bijwerkingen zoals een zere plek op je buik en wat chaggie.
    Na die spuit springt je ei tussen de 36 en 40 uur. 40 uur na die spuit had ik de inseminatie.

Van de inseminatie heb ik zelf totaal niks gevoeld. Alleen die eendenbek, tja die is een beetje vervelend.

3. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    2,330
    0
    0
    Noord-Brabant
    FunnyMe kijk anders ook bij ervaringen met iui, er is hier al een topic voor geopend en er hebben daar ook al de nodige aantal mensen hun ervaring neergezet, incluiding me....succes.

4. Rosi

Rosi Actief lid

May 23, 2006
    191
    0
    0
    Hoi, kom net terug van de gyn en mij is ook IUI aangeraden.......

Hoeveel tijd kost zo'n behandeling?

5. geitje

geitje Actief lid

Jun 7, 2006
    128
    0
    0
    en hoeveel kosten de medicijnen? Deze krijg ik helaas niet vergoed... of ik moet 9 maanden wachten... daar heb ik geen zin in.. ben al 2,5 jaar bezig....

6. Rosi

Rosi Actief lid

May 23, 2006
    191
    0
    0

Geitje, waarom negen maanden wachten?
    Uhm volgens mij is 2.5 jaar lang genoeg. Ik ben nu 1.5 jaar bezig en mag al door voor IUI. Volgens mij wordt de IUI wel vergoedt door de ZFW...Ik gebruik clomid en pregnyl. Dit bijelkaar kost ongeveer 18 euro per keer.
    Ben je al in behandeling?

7. gemma

gemma Actief lid

Jun 2, 2006
    137
    0
    0
    Duitsland
    ga nu ook weer beginnen met iui volgende maand voor de eerste keer,de laatsts keer was het pas bij de elfde keer iui raak bij mij en kreeg daardoor een prachtige dochter die nu inmiddels 6 jaar is. het is natuurlijk prachtig als het heel snel lukt met iui maar die garantie heb je jammer genoeg niet. Het kan ook een langslepend en zwaar (geestelijk) proces worden,teminste vanuit mijn zicht
    groetjes gemma ;)

8. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

Jul 8, 2006
    7,561
    0
    0
    Ik heb geen idee wat de medicijnen kosten van clomid en pregnyl. Bij mij worden ze gelukkig wel vergoed door de verzekering. Ik heb ze gisteren opgehaald. Ik vind het zo super eng!!!

9. Jaycey

Jaycey Bekend lid

Jun 24, 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik zou niet weten wat de medicijnen kosten, want die heb ik nog nooit zelf hoeven te betalen. Ik dacht dat dat in het standaardpakket van het ziekenfonds zit?

@Gemma...11 keer IUI, dat is veel!!! Bij ons krijg je maar 6 IUI-behandelingen.... Of heb jij een miskraam gehad, zodat ze opnieuw begonnen met tellen? Ik zit nu op het einde van de 3e IUI-behandeling (2e kindje, 1e keer 3e IUI raak). Ik begin hem nu al te knijpen. Wat als het deze keer niet lukt binnen 6 behandelingen? Dan moeten we overgaan op IVF, dat is weer een heel ander verhaal.

10. geitje

geitje Actief lid

Jun 7, 2006
    128
    0
    0
    Helaas zitten de medicijnen niet standaard in het pakket. Wel de behandeling zelf. Maar omdat je ook medicijnen mee krijgt. Ik krijg clomid niet vergoed (kost ong 14 euri per keer) valt mee dus. maar omdat je dan ook pregnyl of iets dergelijks erbij krijgt wordt het duurder. ook weet ik niet ofdat je andere medicijnen erbij krijgt.
    net als met IVF. De behandeling krijg je standaard vergoed in de basisverzekering. Maar de medicijnen die je mee krijgt niet. Deze kosten (zei de apotheker tegen me) per keer 500 euri.
    Dan ga je toch nadenken over het uitgebreidste pakket te kiezen.

11. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    2,330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik ben voor de clomid rond de 11-12 euro kwijt (10 tabletten van 50 mg) en voor de pregnylinjectie ook rond de 11-12 euro. Dus per behandeling ben ik rond de 22-24 euro kwijt. Ik ben gelukkig uitgebreid verzekerd en dan wordt dit vergoedt. Nu zou het nog wel te doen zijn, maar moet er niet aan denken als het IVF zou worden....dan is het voor ons bijna niet te betalen, dus ben blij dat ik toendertijd voor uitgebreide pakket heb gekozen.
    Jaycey ik zie helaas aan je banner dat je weer ongesteld bent geworden?! £$%^&^* Balen meid. Ik kan me je angst goed voorstellen, maar hopelijk komt het niet zo ver....
    Ik zit nu ook in de laatste wachtweek en vanmiddag hebben we alvast een evaluatiegesprek met de gyn over hoe nu verder. Er staan nog 3 IUI pogingen, maar ws wordt de medicatie nu wat meer aangepast. Ook bij ons gaan ze maar voor 6 IUI pogingen en dan wordt er weer opnieuw bekeken hoe verder.

12. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

Jul 8, 2006
    7,561
    0
    0
    Ik ben ook helaas ongesteld geworden. Het is nu dus officieel, we krijgen IUI... Ik heb er gemengde gevoelens bij. Aan de ene kant ben ik heel verdrietig dat het ons niet zelf lukt... aan de andere kant ben ik blij dat we hulp gaan krijgen. Herkennen jullie deze gevoelens of stel ik me aan?

13. Sonnetje

Sonnetje Bekend lid

Dec 5, 2005
    528
    0
    0
    Verzorgende IG
    Wagenborgen
    Aanstellen, nee hoor. Ik denk dat een heleboel meiden(waaronder ik zelf)met deze gevoelens kampen.

Alvast heel veel suc6 met de komende IUI behandeling.

Liefs Sonja

14. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    2,330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nee hoor FunnyMe klinkt heeeeeeel herkenbaar, ondanks dat ik er weinig vertrouwen in had dat het ons spontaan zou gebeuren en ik van de ene kant ook wel blij was dat er iets ging gebeuren wat onze kans zou vergroten.........dan nog is er die teleurstelling dat dit allemaal nodig is..........niks aanstellerij dus.........heel begrijpelijk. Jammer dat het nodig is maar ik hoop toch dat het jullie dichterbij jullie wondertje gaat brengen.

15. minou

minou Fanatiek lid

Aug 30, 2006
    1,490
    0
    0
    Hoi Funny me,
    Ik was even benieuwd hoe het in ziekenhuis was??
    Ik begin morgen met Clomid.
    Ik had nog even hoop dat het ons zelf nog lukte,maar helaas donderdag ongi geworden.
    Heb jij al follikelmeting gehad??
    Ik moet nog ff bellen voor afspraak denk dat ie in weekend gaat vallen ,gyneacoloog had het toen over dat ze dat deden vanaf dag 10...ik ben benieuwd.
    Groetjes Minou

16. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

Jul 8, 2006
    7,561
    0
    0
    Woensdag heb ik een FM gehad. Eitjes waren eigenlijk te klein. Gyn zei dat ik misschien volgende cyclus puregon moet spuiten. Vrijdag moest ik terug komen en waren mn eitjes gegroeid van 14 naar 18 mm. Nou moet ik vanavond om 22 uur een pregnylspuit gaan halen (en daar zie ik hartstikke tegenop) en dan maandag heb ik de inseminatie...

17. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    2,330
    0
    0
    Noord-Brabant
    FunnyMe wens je veel succes met het halen van de pregnyl spuit. Ik weet dat het per keer kan verschillen, maar (je weet dat ik ze zelf spoot toch) ik vond het wel goed te doen hoor. Maar het is natuurlijk spannend voor je. Op zich groeien je eitjes toch redelijk, op dag 12 18 mm. Waarschijnlijk groeien ze nog wat door en met de pregnyl laat je ze knallen. En maandag al de inseminatie! Spannende wachtweken daarna.
    Dit was toch je eerste cyclus met Clomid? Oja, en als je met Puregon moet beginnen, vraag even goed na of je verzekering dit vergoedt, want is erg prijzig. Ik dacht dat ik goed verzekerd was maar de meds bij IUI vergoeden ze niet. Heb dus andere variant van Puregon...Menopur, maar ook die is nog aardig prijzig. Ik hoop dat je het niet nodig hebt en dat dit een goede IUI wordt, ik ga voor je duimen! Succes en komt allemaal goed, probeer je niet te druk te maken om die spuit, valt vast wel mee! Kop op, je kunt het!

18. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    2,330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik zag aan eerder berichtje dat ik nog dacht dat ik goed verzekerd was...kwam er dus tijd geleden achter (goed lezen....had ik toch niet helemaal gedaan) dat de meds bij IUI niet vergoedt worden, wel (in mijn geval) de meds bij alle IVF behandelingen. Dit was even flinke tegenvaller, vooral aangezien de nieuwe medicatie die ik nu gebruik flink aan de prijs is....ben nu al aantal honderden euro's kwijt.
    FunnyMe hoe is het met jou? Kun je het nog een beetje volhouden dat wachten?
    Elfje hoe is het inmiddels met jou? Wij gingen volgensmij aardig gelijk op. Je zult ook al bijna voor inseminatie mogen toch?

Ik heb vanavond de laatste (hopelijk voor heeeeel lange tijd) Menopur gespoten, morgenavond de Pregnyl en dan zondag de inseminatie. Begin weer beetje hoop te krijgen, had het er erg moeilijk mee begin van deze ronde....veel lopen brullen...pfff, maar nu gaan we er weer helemaal voor!

19. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

Jul 8, 2006
    7,561
    0
    0
    Zaterdag heb ik de pregnylspuit gehaald. Ik kreeg hem in mn bil en dat viel hartstikke mee!!
    Maandag de 1e inseminatie gehad. Nu voel ik al van alles maar ik denk dat dat een beetje tussen mn oren zit... Het kan toch niet zo zijn dat ik na een paar dagen pijnlijke tepels heb? Ik heb al sinds de inseminatie gerommel in mn buik....

20. minou

minou Fanatiek lid

Aug 30, 2006
    1,490
    0
    0
    Hoi Funny me,
    Spannend allemaal hoor.
    Ik ben blij dat de pregnylspuit mee viel,hier kijk ik ook erg tegen op.
    Ik moet morgen heen voor follikelmeting.
    Ik krijg de clomid en pregnyl ook niet vergoed,machtiging opgestuurd maar is afgewezen ,moet het ook zelf betalen.
    Groetjes Minou

Share This Page