Hoi allemaal, Eindelijk heb ik besloten een eigen topic te starten. Hier ons verhaal. In februari 2007 met veel verwachting gestopt met de pil. Helaas werkte mijn menstruatie niet mee, erg onregelmatig, met als piek 129 dagen. In oktober ben ik naar de huisarts gegaan. Maar omdat we nog geen jaar bezig waren moest ik nog even geduld hebben. In januari mocht ik terugbellen en ben ik doorverwezen naar een fertiliteitsarts waar we eind januari terechtkonden. Daar werd vrijwel meteen vastgesteld dat ik PCO heb. Uiteraard werden mannetjes zwemmers ook getest. De eerste uitslag bedroeg 9,6 mln en de tweede 8,5 mln waarvan een hoeveelheid minder beweeglijk en niet goed gevormd. Niet de uitslag waar we op hoopten. Ik weeg met mijn 1.73m rond de 80 kilo, en vrijwel meteen werd gevraagd of ik eerst wilde afvallen. Ik moest 3 maanden proberen af te vallen. Dat ging niet geweldig en ik kwam terug met een gewicht van 76 kilo. Toen ben ik weer naar huis gestuurd of ik nog wat af wilde vallen. Helaas ben ik toen weer aangekomen. Vorige maand zijn we bij een andere arts geweest (onze is met zwangerschapsverlof, hoe dubbel) en zij vroeg me of ik nog een maandje wilde proberen wat kwijt te raken. Erg mijn best gedaan maar meer dan 1 kilo wilde er niet af. Ondertussen loop ik wel bij een dieetiste voor extra begeleiding maar ik heb aangegeven dat ik niet nog langer wil wachten voor er actie ondernomen word. Ik ben iets te zwaar maar om nou alles op mijn gewicht te gooien? Afgelopen week bij mijn arts geweest en ik krijg na mijn eerstvolgende menstruatie een HSG onderzoek, daar zie ik wel tegenop maar ben ook blij omdat het weer meer duidelijkheid geeft. Na het HSG onderzoek gaan we beginnen aan IUI i.c.m. clomid als alles goed is. Dus erg spannend allemaal. Na 1,5 jaar gaan we eindelijk beginnen! Uiteraard moet ik doorgaan met afvallen wat ik erg moeilijk vind om dat mijn emoties momenteel alle kanten opgeslingerd worden en ik dan als eerst naar eten grijp. In mijn vriendengroep zijn momenteel 2 zwanger en 1 net bevallen, mijn zus is hoogzwanger van de 2e, en ik hoorde zaterdag dat mijn nichtje zwanger is. Dus heel confronterend allemaal. Ik hoop net als jullie allemaal ook ooit mama te worden.
He Zora, Wat leuk, je eigen topic! Ik hoop voor jullie dat het heel snel een succes topic wordt Veel succes met de komende IUI meid! Liefs Elke
Heelveel succes en sterkte de komende tijd! Fijn dat jullie nu geholpen gaan worden! Ik ga je ook volgen! Groetjes Jinky
hey zora, wat goed je eigen topic meid... ik hoop dat je hem niet lang nodig zult hebben .... weet je al hoelang het duurd voordat je kunt beginnen? succes .... gr Jose
Hoi meiden, bedankt voor de lieve reacties. Ja ik dacht het wordt nu wel een keertje tijd voor een eigen topic. Ik moet nu eerst wachten op mijn ongi, dan HSG onderzoek, en dan gaan we de eerste IUI plannen.
Lieve Zora, ook ik wil je heel erg succes wensen met alle onderzoeken! Ik hoop dat je snel zwanger mag zijn en je eigen "zwangertopic" mag openen! Zoals ik al in een ander topic vertelde; ik ga ze zeker volgen meissie! Liefs Truusje
kom op he zora we gaan er voor! Er zijn er nog 3 van ons ander topic van de harde kern die nog zwanger moeten raken, waaronder wij 2 ik duim voor jullie
Thanks meissies, Ik ben zojuist ongi geworden.Heb een prachtige cyclus van 32 dagen waar ik heel blij mee ben. Want als je in mijn onderschrift kijkt zie je dat ik om en om een korte(re) en lange cyclus heb. Dit zou de lange moeten zijn en die is netjes uit zichzelf 32. Yoehoe! Ga straks het ziekenhuis bellen om het HSG onderzoek te plannen. Spannend, weer een stapje dichterbij.
Hé wat goed dat je ongi geworden best, en dat na 32 dagen! Nu kan de MMM gaan beginnen! Heel veel succes!
Brrr..zeker spannend. Heb net een afspraak gemaakt en heb de HSG volgende week maandag (15-9) om 13.50 uur. En 1 oktober 10.30 uur moeten we dan weer naar de fert. arts.