iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door minou, 18 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ghehehe al dat slijm he?
    Heb je zo'n last van die prik? is het het zetten? of heb je napijn op de plek? ik hoor wel vaker dat meiden die prik erg rot vinden.
    Ik laat de pregnyl altijd zetten in het ziekenhuis,de eerste 3 keer deden geen pijn of veroorzaakten geen last, gelukkig.

Succes morgen met de meting! hoop voor jou ook mooie eitjes. (liefs ook meer!)

2. angel1978

angel1978 Actief lid

6 sep 2006
    259
    0
    0
    Callcentermedewerkster
    Neer
    Ik ben vanmorgen in het ziekenhuis geweest, nou was alleen maar positief. Ik heb 3 eitjes! Maandag moet ik terug voor nog een FM en dan waarschijnlijk volgende wek donderdag of vrijdag de 3e IUI.

Ik heb ook meteen gevraagd of ik een afspraak mag maken in het ziekenhuis van Eindhoven voor IVF. Normaal mag dat niet omdat we nog onder behandeling zijn Roermond, maar voor mij maakte de arts een uitzondering. Ik meteen gebeld naar Eindhoven, ik kan 12 juni al terecht.

Ik ben zo blij. Eerst maar even de 3e IUI afwachten, lukt dat niet kunnen we meteen verder.

Groetjes Angele

3. angel1978

angel1978 Actief lid

6 sep 2006
    259
    0
    0
    Callcentermedewerkster
    Neer
    Bij ons waren het er 100.000 de 2e IUI.

Groetjes Angele

4. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hey dat is mooi nieuws! de eieren vliegen ons om de oren!
    Heel veel succes!

5. Babyzz

Babyzz Actief lid

24 apr 2007
    171
    0
    16
    Mother Earth
    Question dames,

Ik ben me vandaag niet zo lekker, ik denk dat ik verkouden wordt. Ik voel kleine steken/krampen in mijn buik. Ik was woensdag voor het eerst geinsemineerd.

Hebben jullie ooit zoiets ervaren ?

6. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik heb eigenlijk altijd 2 daagjes buikpijn na mijn inseminatie.
    ook voel ik dat mijn weerstand veel lager is.

7. Babyzz

Babyzz Actief lid

24 apr 2007
    171
    0
    16
    Mother Earth

das niet fijn. ik heb nu lichte krampen. Het voelt zo raar.

8. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    vaag he? ik voel het dan ook echt over de hele breedte van mijn buik. ik heb dat dus alleen na IUI, met mijn eigen cyclus niet.

9. Babyzz

Babyzz Actief lid

24 apr 2007
    171
    0
    16
    Mother Earth
    ja erg vaag. Met eigen cyclus weet ik het niet, voel ook niet wanneer ik een eiersprong hebt.

10. geduld

geduld Bekend lid

22 jan 2007
    607
    0
    0
    rijswijk
    Nou ja natas we mogen ongeveer op hetzelfde tijdstip. Ik spuit de pregnyl later omdat dan het aantal uren tussen de pregnyl en de inseminatie korter is.

Gezien het tijdstip ga ik het dit keer zelf doen. Haal hem dan maar niet van te voren uit de koelkast anders slaap ik helemaal niet. :rolleyes:

Fijn weekend jullie allen! 8)

11. hippel

hippel Actief lid

4 mrt 2007
    210
    0
    0
    hallo!
    zo te lezen wordt het echt een IUI week volgende week! Spannend allemaal!
    Gister evaluatiegesprek gehad in het ziekenhuis. We gaan vrolijk verder. Alles ziet er eigenlijk heel goed uit! Alleen is het nog niet aangeslagen he! Gister meteen echo gehad en er zitten 3 eitjes, maar nog wel erg klein. Ma terug voor weer een echo, sávonds wrs Pregnyl en dan woensdag 4e IUI.
    Moet zeggen dat we erg opgelucht waren dat het er eigenlijk best goed uitziet allemaal. Nu moet het alleen nog ff aanslaan en dan zijn we helemaal tevreden ;)
    Succes allemaal!
    liefs

12. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    maar ik snap dat niet eigenlijk. aangezien na pregnyl 36 tot 40 uur duurt tot je ei springt, en met 22:00 op zaterdag kom ik aan 36 uur tot het tijdstip van inseminatie. Betekend dat dan dat bij jou je eisprong eigenlijk 6 tot 8 uur later dan je inseminatie is?

13. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hey dat is mooi nieuws! dat geeft toch weer 3 kansen he?
    Heel fijn! :D

Het is inderdaad volgende week inseminatie week he? veel tegelijk! daar moet toch iets leuks uitkomen!

14. geduld

geduld Bekend lid

22 jan 2007
    607
    0
    0
    rijswijk

Omdat ik vorige keer die ovulatiebloeding had en er met het zaad niets mis is, willen ze de tijd er tussen korter houden. Eigenlijk zou de inseminatie op een eerder tijdstip moeten plaatsvinden, en dus ook de pregnyl eerder enz, dat zou beter zijn maar er zit er al 1 voor me en ze doen geen 2 inseminaties tegelijk om verwisseling bij het lab te voorkomen. Heb ik weer. Baalde enorm toen ik dat hoorde. Het zou toch niet waar zijn dat ik al weken aan het spuiten ben en dat dan de inseminatie niet kan plaatsvinden? Vandaar dat we iets gaan sleutelen aan het tijdstip van de pregnyl in de hoop dat ik dan nog geen eisprong heb gehad. Maar dat risico blijf je altijd houden volgens de gyn....

15. Aurelie

Aurelie Bekend lid

31 jan 2007
    500
    1
    0
    teamleader
    Brabant
    Hallo Dames,

Als ik het allemaal zo lees, wordt het een vruchtbare week en nu maar hopen dat de eitjes blijven zitten.
    Ben zelf vanochtend voor de eerste FM geweest in dez cyclus. Ik voelde continue steken links, dus ik verwachtte dat de eitjes van mij al zeer groot waren, maar dat was niet zo. Wel zitten er heel veel. Eigenlijk te veel, maar ze waren nog klein, dus maandagochtend 7h30 mag weer. Kan ik mooi voor mijn werk en hoef ik ze daar nog steeds te vertellen. Vind ik wel relaxed alles mijn zwangerschapswens nog even geheim.
    Nu maar hopen dat er niet meer dan 3 eitjes tegelijk groeien, want bij meer gaat de inseminatie niet door.

Houd die eieren warm en iedereen weer succes en een fijn weekend natuurlijk!

liefs, Astrid

16. Aurelie

Aurelie Bekend lid

31 jan 2007
    500
    1
    0
    teamleader
    Brabant
    Hallo Dames,

Als ik het allemaal zo lees, wordt het een vruchtbare week en nu maar hopen dat de eitjes blijven zitten. :)
    Ben zelf vanochtend voor de eerste FM geweest in deze cyclus. Ik voelde continue steken links, dus ik verwachtte dat de eitjes van mij al zeer groot waren, maar dat was niet zo. Wel zitten er heel veel. Eigenlijk te veel, maar ze waren nog klein, dus maandagochtend 7h30 mag ik weer terug naar het zk. Dat lukt dan precies voordat ik naar mijn werk ga en dan hoef ik ze daar nog steeds te vertellen. Vind ik wel zo relaxed als mijn zwangerschapswens nog even geheim blijft.
    Nu hoop ik alleen maar dat er niet meer dan 3 eitjes tegelijk groeien, want bij meer eitjes gaat de inseminatie niet door. Er zitten er nu zeker een stuk of 10: :(

Houd die eieren warm meiden en iedereen weer succes en een fijn weekend natuurlijk!

liefs, Aurelie

17. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    @geduld... aaaah ik snap het helemaal! best mooi he dat ze dit zo kunnen doen?

@aurelie, ik duim dat er niet teveel groot worden!

Ik ga zo naar het ziekenhuis voor de pregnyl. Woon er 5 minuutjes vandaan, dus we zijn zo weer terug.

18. geduld

geduld Bekend lid

22 jan 2007
    607
    0
    0
    rijswijk
    Suc6 natas. Heb je de pregnyl op tijd uit de koelkast gehaald?

Ik heb heel dapper gezegd dat ik het zelf ga doen. (om 6 uur morgenochtend met mijn slaperige hoofd) hahaha dat wordt nog wat. Ga het ook niet eerder uit de koelkast halen, ze zeggen dat je er dan meer last van hebt. Das dan ff pech, ga niet 2x de wekker zetten.

aurelie Jee 10? Wat veel! Hopen maar dat die niet allemaal doorgroeien. Hoe kan het dat er zoveel zitten?

19. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ja ik haal em meestal zo'n half uur er voor uit de koelkast.
    Voel de prik er wel ingaan en voel ook dat het vloeistof er in gaat maar het doet geen zeer.
    Heb hem bij de gyn ook een keer rechtstreeks uit de koelkast gehad (IUI ging toen niet door) maar dat deed ook geen pijn.

Succes met zelf doen!

20. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hoi dames,

Ik kom hier gezellig meepraten. Vanaf de volgende ronde zouden we in principe mogen beginnen met IUI, maar aangezien we rond de eisprong waarschijnlijk op vakantie gaan, zullen we waarschijnlijk een maandje langer wachten. Maar dat is niet erg... we wachten al een jaar, dus een maandje extra maakt niet uit.

Ik ben nu eigenlijk heel positief. Ik voel me serieus genomen door de doktoren en dat is al heel wat als ik sommige verhalen hier lees.

Voor wat die Pregnyl-spuiten... ik heb er hier al het een en ander over gelezen. Ik woon best ver van het ziekenhuis, maar mijn zusje die hier vlakbij woont mag ook spuiten zetten, dus ik heb begrepen dat zij het dan ook gewoon thuis bij mij mag doen. Dat vind ik wel zo'n prettig idee...

Ik ga dit topic in de gaten houden... Succes meiden!

Groetjes,
    Josien

Deel Deze Pagina