Ik had begrepen dat 24 a 36 uur naar het zetten van de pregnyl de beste tijd is voor de inseminatie. Bij mij is het nu 31 okt 20.00 uur pregnyl en 2 nov. 11.30 u de inseminatie.
Hoi Kirrie, Het is ook mogelijk om IUI in je eigen cyclus te doen hoor. Je krijgt dan ook follikelmetingen en de pregnylspuit. Het traject verloopt dus gelijk als met hormonen. Ze zeggen trouwens dat hormonen spuiten effectiever is als hormonen slikken. Maar je zal vast een brochure gaan krijgen bij je gyn. Wij kregen er één van Puregon. Was erg duidelijk. groetjes Femke
Goedemorgen Meiden, ik heb een fm gehad en ben weer eens teleurgesteld. Er is maar 1 eitje gegroeid en die was vanochtend op dag 14 maar 12 MM. Voorheen was het rond de 15 mm... snap er niets van...
hallo meiden Damie: lieverd ik had ook maar 1 eitje en de laatste keer groeide dat ook heel langzaam, dus geef de moed niet op. gebruikte je ook hormonen? Lisette: tuurlijk blijf ik voor je duimen meid... Debje: de gyne bepaalde het aan de hand van de fm meting en het hormoonpercentage van het bloedprikken. Ik heb 2x net zoveel tijd als jij er tussen gehad en 2x daags erna. Ik voel echter mijn eisprong en zie hem in mijn temp. grafiek. De laatste keer had ik de eisprong pas daags na de inseminatie....... Minou: mijn symptomen begonnen ongeveer 5 daagjes voordat ik ongi moest worden. TOen kreeg ik ongi achtig gevoel en en trekkerige liezen en soort van spierpijn in de buik.........maar dat verschilt per persoon hoor.. er zijn ook vrouwen die nergens last van hebben de eerste 6 a 7 wkn..! Kirrie: ga voor je duimen dat de eerste keer raak mag zijn........ Femke: heel veel succes in de laatste wachtweek......... Jaycey: stuur jou ook wat goede moed.... Twinny
Nou meiden, Ik ben ook helemaal niet vrolijk vandaag.. De hele dag al licht bruine afscheiding. Mijn borsten zijn ook al niet meer zo pijnlijk. Waarom lukt het ons nou gewoon niet? Ik heb elke keer supereieren ,manlief superzaad en dan nog niet zwanger,grrrrrrrrr
Hallo meiden, Ik moet nog efe me verhaal kwijt aan jullie, net een late dienst gehad. Vanmiddag had ik de inseminatie, en die verliep niet vlekkeloos. Het begon vanochtend al met het inleveren van het zaad; volgens manlief deden ze daar ontzettend moeilijk.. En vanmiddag had de gyn niet het juiste instrumentarium, dus gebruikte ze maar een groter voormaat eendebek. En dat heb ik geweten....wat een pijn. Nu heb ik voornamelijk buikpijn ! Alles voor het goede doel, denk ik maar steeds..Hoe houden jullie dit vol? Vanaf nu neem ik plaats op het paarse wachtbankje..vol goede moed dat de niet komen. Hoe staat het met de rest, nog goed nieuws te melden?
Hey meiden, Alles goed met jullie? Lisette, wat vreemd dat je gyn n iet de juiste instrumenten had, en hij zomaar een grotere maat gebruikte, hij moet toch ook weten dat dit pijnlijk is! De buikpijn is volgens mij wel een goed teken, dat wil zeggen dat alles een beetje aan het werken is daarbinnen. Ik heb bij mijn twee IUI's buikpijn gehad, bij de tweede was het zelfs zo erg dat ik gewoon niet kon rondlopen, ik lag gewoon in een bolletje in de zetel. Hoe ik het volhield? Een begripvol mannetje en gewoon goed in het achterhoofd houden waarom je het doet. Wij waren wel van plan om een cyclus rust te nemen als het niet gelukt was, maar dat was blijkbaar niet nodig Het is trouwens idd het beste om te insemineren 36u na de Pregnyl, maar er is een marge van ong 12u denk ik. De eerste keer was het bij mij na 43u, de tweede keer na exact 36u en net toen de gyn de inseminatie had gedaan, voelde ik mijn eisprong Mijn ventje heeft trouwens ook een verminderde zaadkwaliteit, een hsg toonde wel aan dat alles in orde was bij mij. Minou, alles ok? Ik hoop dat de duivels ondertussen niet volledig zijn doorgebroken! Ik blijf nog even voor je duimen. Damie, bij mijn eerste IUI had ik ook maar een eitje die supertraag groeide, heb toen inseminatie gehad op dag 20 of zo. En ik was zwanger maar helaas mocht het niet blijven duren. Deze cyclus heb ik ook 100mg genomen, resultaat, 3 eitjes die een stuk sneller groeiden en weer zwanger Hoop maar dat het deze keer blijft duren. 1 eitje is voldoende om zwanger te raken! Hoe snel het groeit maakt niet zoveel uit volgens mij! Ik duim voor je! Femke, het is idd zo dat over het algemeen hormonen spuiten een beter effect heeft als Clomid, maar het is ook niet de regel, er zijn ook vrouwen die beter reageren op Clomid dan op Puregon of Menopur. Zolang je maar zwanger raakt, maakt het ook niet zoveel uit zeker Aldonza, alles ok met je meid? Een hele dikke knuffel voor jullie allemaal! Hoop dat jullie snel bij ons op de roze wolk mogen komen zitten! Liefs Kirby
Hello all! Bijna weekend Minou, hoe gaat het vandaag met je? Kirby, ik vraag me af waarom het dit keer zo langzaam groeit. Zou het te maken hebben met stress of spaningen offuh? En geniet van je zwangerschap he! Lisette, het is in iedergeval achter de rug. Nu pas het zwaarste.... de wachtweken. Hoezo deden ze dan moeilijk over de zaadcellen van manlief? Iedereen alvast een heel fijn weekend!
Damie, Ik weet ook niet waarom de eitjes de ene keer snel groeien en de andere keer traag... In mijn derde cyclus met 50mg clomid had ik op dag 14 drie follikels van 22,23 en 25 mm of zo. De cyclus erna had ik op dag 19 maar een follikel van ocharme 20mm of zo.... Ik zeg het, een vrouwenlichaam is iets vreemd Liefs Kirby
Ja, vreselijk he..... precies wannneer je denkt je lichaam te begrijpen wordt je weer eens flink verrast.
Hai meiden, hier gaat het niet zo super maar we proberen het beste er maar van te maken. Vandaar dat jullie me niet zo vaak meer online zien. Heb er gewoon niet zoveel vertrouwen meer in en in ons hoofd zijn we al helemaal met IVF bezig, zoals het er nu naar uit ziet zullen we daar begin volgend jaar mee starten. We zijn nu met laatste IUI bezig en maandag 1e fm (Jaycey geloof dat we weer aardig gelijk op gaan is het niet?). Maar ik kom hier regelmatig ff kijken of er al dames van de goede kant van het bankje rollen..........duimen draaien overuren dames! Succes met dat ellendige wachten en alles wat je wel/niet voelt.
hai meiden, kirby, volgens de gyn. had de buikpijn inderdaad te maken met de eisprong en zei ze dat dit misschien wel het juiste tijdstip was..I hope so damie ze deden schijnbaar moeilijk omdat ze zelf de afspraken niet goed hadden genoteerd. In het ziekenhuis werken ze met namen en mijn naam kwam niet voor in hun agenda.. Tja daar sta je dan met je potje, maar het is goed gekomen. aldonza ik wens jullie heel veel sterkte samen, misschien dat de laatste IUI postitief uitvalt, maar ik begrijp dat je je alvast voorbereid op IVF. In ieder geval veel succes...en laat wat van je horen! Meiden alvast een fijn weekend !
hallo meiden Lisette: wat een stelletje klunsen zeg, iets anders kan ik er niet opzeggen. Hoop dat je inderdaad je eisprong voelde en zich er nu een wondertje in je buik aan het voltrekken is.... Damie: komt allemaal goed hoor meid Aldonzo: ga extra hard voor jullie duimen dat het deze keer gewoon raak is en de volgende stap niet nodig hoeft te zijn. Niet de moed opgegeven meid, positief blijven denken dat is ook beter voor alles.... Kirby: en gaat alles goed bij jou? Minou: balen meid, kan het niets van innesteling zijn? Hoop dat het niet door gaat zetten...... grtjs Twinny
Kirby: Ik wacht nog steeds *zucht* Ik had eerst het gevoel dat het niet gelukt was, toen vroeg deze week begon mijn gevoel mij wat anders te vertellen, gewoon, mijn hele licham was anders! Maar, nu denk ik dat het bijna zo veer is, misschien wordt ik morgen ongi... Gewoon afwachten, helaas Dinsdag is het 2 weken na de IUI....
Hoi Aldonza, ja, we lopen aardig gelijk. Ik moet dinsdag voor de 1e FM. En ook ik heb er niet veel vertrouwen meer in. Zit al met mijn gedachten bij IVF. Gelukkig heb ik deze week een brief van de verzekering gekregen, dat per 1 januari 2007 mijn pakket wordt uitgebreid. Dan wordt ook de 1e IVF-behaneling vergoed. Ik wil je toch veel succes wensen deze ronde. Wie weet hebben we helemaal geen IVF nodig. Groetjes, Jaycey
Hoi allemaal, De duivels zijn er helemaal. Mooi klote. Ik moet zondag weer met de Clomid beginnen,heb ik al weer in huis gehaald. Wat kan je eigen lichaam soms valse tekens geven,word er even helemaal naar van. Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Minou potver3!! Idd hoe gek kan je lichaam je maken. Hele dikke knuffel meid, kan me goed voorstellen dat je flink teleurgesteld bent. Jaycey nou meid, dan hoop ik echt dat we beiden geen IVF nodig hebben hoor! En anders steunen we elkaar daar verder in (tenminste ik ga er vanuit dat, mocht het niet lukken deze ronde, jullie verder gaan met IVF...correct me if I'm wrong...)
Minou, wat balen dat je duivels zijn doorgekomen! 'k Wens je alvast heel veel succes in je nieuwe ronde! Knuffel! Jaycey en Aldonza, mijn duimen draaien volop voor jullie, ik hoop echt dat het deze ronde raak mag zijn en jullie de overstap naar IVF niet zullen moeten maken! Trolljenta, alles goed met je? Hou je het nog een beetje uit op het wachtbankje? Damie, ik weet zo goed wanneer mijn eisprong is omdat ik het ongelofelijk goed voel. De dagen voor mijn eisprong voel ik m'n follikels groeien, het moment dat ze springen, kan het soms echt pijn doen, daarna heb ik zo het 'stijve spieren-gevoel' in m'n onderbuik Twinny, met mij is alles ok hoor, en met jou? Niet teveel last van kwaaltjes? Liefs Kirby