iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door minou, 18 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. geduld

geduld Bekend lid

22 jan 2007
    607
    0
    0
    rijswijk
    Mijn mijn mijn! :) :) :)

Swissa Succes vandaag. Hoop een paar hele mooie eitjes! Duim duim duim...

2. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Hoi hoi, zie dat er hier volop eieren gekweekd worden ;)
    Succes allemaal :)

Hier is de iui niet doorgegaan....beetje anders gelopen dan we gedacht hadden.
    Blijkt dat onze gyn. wel een inseminatie kan doen maar dan word het sperma niet geselecteerd maar brengt de gyn. gewoon in wat er in het potje zit...
    Wij hebben dus maar de keus gemaakt dat we het dan liever zelf doen...wel een pregnylspuit gehad en woensdag terugkomen om bloed te prikken en een nieuwe pregnylspuit te halen.

Volgende maand hebben we onze eerste afspraak bij de fertiliteitskliniek en horen we pas precies hoe we verder moeten..... :rolleyes:

liefs pat

3. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    huh wat is dat dan voor iets geks? noemde hij het gewoon IUI dan?

4. hippel

hippel Actief lid

4 mrt 2007
    210
    0
    0
    Hallo
    vanmorgen op dag 9 Fm gehad en meteen al een ei van 22mm. :confused: Op dag 9!
    Dit was de eerste keer dat ik clomid heb geslikt. Meestal pas op dag 14 zo'n ei. Meteen pregnyl gehad en morgenavond IUI!
    Eigenlijk morgenmiddag IUI, maar het lab werkt morgen tussen een bepaalde tijd onverwacht niet en daarom hebben ze een uitzondering gemaakt en mag ik om 21 uur komen voor IUI. Wel mooi 36 uur na pregnyl! Zou dit hem dan eindelijk worden? [-o<

Succes allemaal!
    liefs

5. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    whaaaaaaaaaaa mooi nieuws hippel!
    Super gaaf!
    Dit word em!

6. Niet meer actief

Hallo allemaal,

Vandaag uit het zk gekomen, maar liefst 7 eitjes :confused: waarvan er 2 flink groeien zit vandaag op dag 10, waarvan 7 dagen Menopur gespoten. Links een ei van 14 en rechts ook een ei van 14 mm. Als ze allemaal nog meer gaan groeien gaat de IUI niet door hihi.. De rest van de eitjes is varierend van 0.09 tot 11 mm.

Maar mochten slechts die 2 doorgaan dan gaat de IUI wel door, as. woensdag hoop ik.

Spannenddddddddddd...

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.209
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi allemaal,

Ik heb even een vraagje. Hoe lang duurt de IUI (het zaad inbrengen) en mogen jullie daarna meteen weg of moeten jullie nog even blijven liggen zodat het zaad goed kan zakken of is dat niet meer nodig als je IUI krijgt?

Nou alvast bedankt voor de evt. reacties.

8. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    @Vruchtje24, de IUI duurde op zichzelf niet lang. Ik ben geloof ik vijf minuten binnen geweest... En ik mocht meteen ook weer naar huis.

@Swissa... laat een aantal van die eitjes het dan maar even rustig aan doen... Dat is wel een beetje veel van het goede.

@Hippel: goed nieuws zeg... geweldig dat ze dat ook 's avonds nog doen. Ik wist helemaal niet dat zoiets kon. Maar dit wordt jouw ronde!

Hier is het verder rustig. Ik heb wat last van witverlies. Geen goed teken geloof ik, is het wel. Eergisteren en vanochtend erge kramp gehad linksonder in mijn buik. Heb ik verder nooit last van. Ik denk dat mijn eierstokken nog van slag zijn van de hormonen die ik deze cyclus voor het eerst heb gehad.

Verder alles rustig hier... Wachten maar... Vandaag dag 6 na de IUI. Ik heb de aanvraagformulieren voor IVF gisteren op de post gedaan. Nu maar wachten op een uitnodiging.

Groetjes,
    Josien

9. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    wow swissa! dat is een berg eitje! Ik duim voor 2 grote!

Vruchtje de inseminatie duurt 30 seconde, ik moest 10 minuutjes blijven liggen.

10. Jalena

Jalena Actief lid

6 feb 2007
    109
    0
    0
    Wow! Ik moest meteen opstaan en wegwezen (bij wijze van spreken).

11. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    echt?
    wij hebben elke keer daar nog 10 minuten gelegen. Dan gingen de gyn en de assistente weg, wij moesten de deur op slot doen en dan nog even liggen!

12. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Hij liet mij wel even liggen, totdat hij alle spullen opgeruimd had en dan mocht ik er af en naar huis. Waren volgens mij geen 10 minuten. Wel zette het de stoel altijd omhoog en wat achterover. Ik ben alle keren gewoon nog een tijd op bed gaan liggen. Vond het steeds zo'n gerace, dus dan even lekker uitrusten. (wij moesten naar een ander ziekenhuis voor de zaadbewerking en dan terug naar ons ziekenhuis voor de IUI)

13. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dat is inderdaad wel een gerace dan! Heen en weer!

14. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Nee, we zouden doorverwezen worden voor ivf, maar de laatste keer met pregnyl was ik een paar dagen later ongi...en toen heeft hij telefonisch besloten om het toch eens met inseminatie te proberen.
    Ik ging er toen vanuit dat dat dan iui zou zijn....

15. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Hippel goed nieuws, succes met de iui vanavond.

Swissa ik ga heel hard voor je duimen dat de iui wel doorgaat en dat je dan twee hele mooie eitjes hebt.

Josien, ik hoop voor je dat het wel goed nieuws is. Mischien is het wel een innestelingskramp? 6 dagen na iui kan toch?

Heb even een vraagje aan jullie;
    Wat zouden jullie in ons geval doen? Wel of geen inseminatie?

Het sperma van mijn man is hartstikke goed,en de gyn. zegt dus dat het zo wel bij mijn eitjes moet kunnen komen....
    Toch wil hij een inseminatie proberen, ik vraag me dan af of dat wel zin heeft?

Liefs pat

16. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Gewoon inseminatie is niet beter dan gewoon vrijen, het komt dan op dezelfde plek terecht.
    Dus ik zie daar de meerwaarde niet van eerlijk gezegt.

17. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    @Hippel hoe is het gegaan?

18. hippel

hippel Actief lid

4 mrt 2007
    210
    0
    0
    hallo
    wat lief dat jullie zo meeleven!
    Alles goed gegaan. Deed wel ff zeer, maar dat is voor een goed doel he! Gync zei dit is eigenlijk een tijdstip om in het cafe te zitten! hihi. Super van het ziekenhuis dat ze een uitzondering hebben gemaakt en het vanavond hebben gedaan!
    Dit was de 6e keer en de gync vroeg of ik wist wat de procedure is. Ik zei; de 6e keer slaat het aan! ;)
    Na deze keer volgt een evaluatie en een korte pauze ivm met trouwen. Maar die pauze hebben we helemaal niet nodig hoop ik!
    liefs

19. Jalena

Jalena Actief lid

6 feb 2007
    109
    0
    0
    Echt waar Natasja. Het schoot wel door me heen dat ik liever ook nog even was blijven liggen. Volgens mij denken gynaecologen erg verschillend over het nut daarvan. Mocht het nog een keer nodig zijn, dan ga ik het wel vragen. Volgens mij zijn ze ook zo druk en staat de volgende patient alweer klaar. Vind ik sowieso, er is erg weinig tijd voor je. Als je je vragen niet paraat hebt, sta je weer buiten voor je het weet.

20. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Mijn eigen gyn is dus niet zo, die neemt echt de tijd voor je als je vragen hebt en vraagt ook hoe ik me voel, en waar ik mee zit. Heb het volgens mij echt met hem getroffen.

Hippel: ga hard voor je duimen dat bij jou de 6e je al het geluk mag brengen, wat we allemaal zo graag willen!

Deel Deze Pagina