iui

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by minou, Sep 18, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Nou... voel me een echte junkie! Vandaag voor het eerst zelf Pregnyl gespoten en het was eerlijk gezegd helemaal niet eng. Ook wel een vooruitgang buiten de vorige keer, omdat ik toen de spuit in mijn spier kreeg (in mijn bovenbeen) en ik nu onderhuids mocht spuiten in een van mijn vele buikplooien lolllll...

Morgen wel een spannende dag. Dan hebben we onze IVF-afspraak staan om eens alles door te nemen en te bespreken wat we moeten gaan doen om aan IVF te mogen gaan beginnen. Ik ben benieuwd... Willen jullie voor ons duimen?

Groetjes,
    Josien

2. Niet meer actief

Hippel! Van harte meis gefeliciteerd... Hier is het ook erg spannend, nog een paar daagjes te gaan hihi....

3. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,656
    0
    0
    Eindhoven
    Josien, veel succes vandaag. Hoe laat heb je de afspraak?

Swissa, ook spannend! Heb je al een voorgevoel of doe je daar niet (meer) aan?

Ik heb net m'n 1e FM gehad en mag meteen vanavond al met ovulatietesten beginnen. Sneller dan ik dacht, er zat al een eitje van 15 mm. En nog wat kleine, maar die zullen wel niks gaan doen denk ik.

groetjes.

4. Stienke

Stienke Fanatiek lid

Feb 15, 2007
    2,424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Hippel, ik zie het nu pas, geweldig nieuws meid. Genieten nu hoor!

5. Niet meer actief

Net terug uit het ziekenhuis waar ik de eerste echo kreeg voor de eerste IUI behandelingen.

Ik heb een superei
    :)
    Alleen ze vraagt zich af of tie niet al aan het springen is
    Ik heb daarom bloedgeprikt en kan om 4 uur bellen voor de uitslag.

Als ie er blijft zitten en daar gaan ze wel vanuit vanavond om 12 uur pregnyl spuiten en donderdag de inseminatie!

Jippie!

6. Niet meer actief

Hallo,

Hier een positieve test!

Weet niet of ik deze serieus moet nemen omdat heel misschien Pregnyl nog in mijn lichaam zit of het zijn echt zwangerschapshormonen. Ik denk het laatste!

Totaal geen ongikrampen, wel last van de zijkanten van mijn boobs. En geelverlies.........

Spannend zou het nu echt raak zijn, had wel 2 mooie eisprongetjes hihihihi................

7. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Meid geweldig! Ik hoop voor je dat het een hele echte positieve test is... Morgen maar weer een testje?

Groetjes,
    Josien

8. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Vanmorgen voor het IVF-spreekuur naar Nijmegen geweest... zijn helaas niet veel wijzer geworden. Gewoon dezelfde vragenlijst als bij de intake in ons eigen ziekenhuis en ook een lichamelijk onderzoek. We staan nu officieel op de wachtlijst voor IVF, maar moeten nu dus maar achterover gaan zitten en wachten... Ik baal eigenlijk wel dat er nog zo weinig meer duidelijk is. We moesten weer bloedprikken en morgen hebben we dus de 2e IUI. Daaraan gekoppeld zit meteen een uitgebreide zaadanalyse. Dus ik hoop dat dat allebei goed gaat komen...

Duimen jullie voor me meiden? Ik hoop zo dat ik morgen een superei heb (hij zag er vanmorgen op de echo in ieder geval wel super uit), maar (nog wel belangrijker) één hele stoere zaadcel die de grote stap durft te nemen.........

Groetjes,
    Josien

9. Niet meer actief

Nou, de inseminatie kan door gaan!

Net om 24:00 heb ik de pregnyl spuit gezet en donderdag is de inseminatie.

Jippie de 1e IUI behandeling kan doorgaan!

@ Swissa Wat goed nieuws!!
    Kan de pregnyl nog zo lang een test beinvloeden dan?
    Alvast voorzichtig gefeliciteerd!

@JosienIk hoop dat je een stoere zaadcel en een stoere eicel hebt ;)
    Veel succes!

10. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Nou meiden... waarschijnlijk is het hier over en uit vooralsnog... Vanmorgen onze tweede IUI gehad met slechts 740.000 zaadjes. De vorige keer waren het er 460.000 dus ze hebben nu besloten dat er geen volgende pogingen IUI meer gaan komen. Dat wordt definitief dus wachten op IVF... gelukkig staan we daar in ieder geval op de wachtlijst dus nu maar wachten...

Ik heb ook veel pijn van de IUI van vanmorgen en er werd me dan ook gezegd dat ik vanmiddag plat moest liggen. Ze hadden namelijk een klemmetje of zoiets nodig om de baarmoedermond goed open te krijgen. Resultaat is toch wel een flinke bloeding. Maar goed... die pijn zal over een paar uur toch wel gaan liggen.

Meiden, ik ga me even een beetje afsluiten van dit alles... ik voel me zo verdrietig.... :cry:

Groetjes,
    Josien

@Swissa: heb je vandaag nog een keer getest?
    @Lies: succes! Hopen op veel goede zaadjes!

11. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Josien, wat een naar bericht. Ik kan me voorstellen dat je even tijd nodig hebt om dit te verwerken. Dikke knuffel! En stiekem hoop ik dat 1 van die 760.000 zaadjes heel eigenwijs is, en toch de weg naar het overheerlijke eitje weet te vinden!

12. Jalena

Jalena Actief lid

Feb 6, 2007
    109
    0
    0
    He Josien,

Ik kan me je verdriet en teleurstelling heel goed voorstellen. En inderdaad, afstand nemen, je zinnen verzetten is een heel goed idee. Zelf probeer ik het ook. Elke keer die knauw die je krijgt als het alweer niet gelukt is, gaat je echt niet in de koude kleren zitten. Ik probeer het nu wat minder mijn leven te laten 'overheersen'. Geniet van wat je nu hebt! (en nee, dat is zeker niet makkelijk). Ik wens je wel veel succes!
    liefs, Jalena

13. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ja meiden, ik ga er mijn best voor doen... straks de eerste twee weekjes van september op vakantie naar Center Parcs, dus even lekker mijn zinnen verzetten. Vooralsnog heb ik het ook idioot druk op het werk, dus wat dat betreft...

Ik vrees dat ik jullie hier moet gaan verlaten en naar het IVF/ICSI-topic moet gaan verhuizen. Maar ik kom hier zeker op z'n tijd een kijkje nemen. Meiden, veel succes! Ik ga het rustig aan doen voor een tijdje...

Groetjes,
    Josien

14. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,656
    0
    0
    Eindhoven
    Josien, wat balen meid. Je leeft er toch zo naar toe en dan valt het tegen, rot. Vakantie straks zal je goed doen.

Swissa, klinkt als goed nieuws! Spannend nog even.

15. Niet meer actief

Josien balen meid :( Ik hoop toch dat er eentje zijn weg weet te vinden!!

Swissa heb je al weer een keer getest? Spannend meid!Ik ga voor je duimen!!

Nou, vandaag voor mij de eerste IUI!
    Vind het een hele spannende periode!

Ben erg benieuwd hoeveel zaadjes er geinsemineerd worden!
    Hoeveel zijn er minimaal nodig voor een goede IUI?

Liefs

16. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,656
    0
    0
    Eindhoven
    En lies, hoe was het gegaan? Een mooi aantal zaadjes? Bij ons in het ziekenhuis hanteren ze een ondergrens van 1 miljoen zaadjes, na bewerking.

En Swissa...? Hoe is het nu?

Vanmorgen heb ik 2e FM gehad; er zit een eitje van 19 mm. Nog steeds aan de ovulatietesten dus, maar nog nauwelijks een streepje...

groetjes.

17. Niet meer actief

Vandaag de eerste IUI gehad en na de bewerking van de zaadcellen waren er nog 6 miljoen over die goed beweeglijk waren dus ik ben helemaal blij!
    Na de inseminatie moest ik nog effe 10 minuten blijven liggen en toen ik thuis kwam heb ik ook nog even een uurtje gelegen en geslapen.
    Was niet nodig maar toch maar gedaan.

Nu maar afwachten;)

18. Niet meer actief

Hoeveel goed beweeglijke zaadcellen hebben jullie na bewerking?
    Ben erg benieuwd naar de reacties!

19. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,656
    0
    0
    Eindhoven
    We hebben alleen nog maar een proefopwerking gehad (in mei ongeveer). Toen had hij 2,6 miljoen bruikbare (dus goeie?) zaadcellen. Daarna is vriendlief gestopt met roken, iets minder gaan drinken en neemt hij af en toe vitaminepillen, dus hoop dat het heeft geholpen. Ben er erg benieuwd naar, ben ook wel bang dat het heel erg tegenvalt.

20. Niet meer actief

Hey zonneschijn, gebruiken jullie wel een pregnyl spuit of is het geheel in eigen cyclus?

Share This Page