iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door minou, 18 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manonie

manonie Actief lid

16 jan 2007
    103
    0
    0
    Borne, Overijssel
    ja was m'n eerste IUI en dan denk je makkelijker kan het toch niet.
    op het moment van de eisprong hup zwemmers erbij en dan moet het toch lukken zou je denken, maar ik zie dat het bij jullie ook al de 3de poging is. Vreselijk elke maand door die onzekere weken heen.
    maar ja alles voor het goede doel toch? :)
    Ik mag woensdag testen van de gyn en dan zien we het wel.
    wachten wachten wachten.
    Maar hoe voel jij je nu mariel 77 ?

2. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Hè Manonie, zou echt balen zijn, begrijp je teleurstelling. Nog even afwachten.

Mariel, ook nog een week wachten, spannend.

Ik had net een +ovulatietest, dus insemenatie is morgen. Ik ga over een half uurtje pregnyl laten zetten. Hoop dat ik er niet teveel last van krijg. Ben wel een beetje zenuwachtig hoor... Ik reageer nogal sterk op hormonen, dat is ook de reden dat onze 1e IUI niet doorging. Teveel eitjes door chlomid. Nu dus de eerste echte IUI.

groetjes.

3. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

17 aug 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Manonie, ik dacht precies hetzelfde als jij bij de eerste IUI: Dit is de oplossing voor ons, want makkelijker kan het niet...
    Ik dacht dan ook echt dat ik zwanger was bij de eerste IUI. Wij hadden toen 14,7 miljoen zwemmers. Maar het was al snel duidelijk dat het niet gelukt was. Die eerste teleurstelling is zo groot. Je snapt het gewoon niet.
    Bij nummer 2 was ik ook hoopvol door een score van 18,9 miljoen zwemmers. Maar ook dat had geen goed resultaat. Het viel me nog zwaarder.
    Nu bij de 3de IUI hadden we 5,7 miljoen zwemmers. Je zult begrijpen dat ik deze keer helemaal geen vertrouwen heb. Maar in het ziekenhuis zeggen ze dat het aantal niet alles zegt. De kans is wel wat minder dan de vorige keren, maar niet beduidend. Dus ik heb nog wel hoop, al is het minder dan de andere keren.
    Maar het kan ook een stukje zelfbescherming zijn, dat het dan minder zwaar valt als ik ongesteld ben geworden.

Ik duim nog voor je. Misschien is het een innestelingsbloeding geweest. Hou vol!
    Heel veel sterkte.
    Voor iedereen, trouwens.

Zonneschijn, heel veel succes morgen. Ik duim voor je!

4. Aurelie

Aurelie Bekend lid

31 jan 2007
    500
    1
    0
    teamleader
    Brabant
    Swissa: gefeliciteerd!

Het gaat goed hier meiden! :) :) Vorige week Hippel, nu Swissa. En Patricia, Natascha mogen al iets langer genieten van het zwanger zijn. Ik hoop dat de rest snel mag volgen!

Zonneschijn: eindelijk is de 1ste IUI voor je aangebroken. En de pregnylspuit valt echt reuze mee. Hoef je niet zenuwachtig voor te zijn. Succes en ik zal vanaf morgen voor keihard voor je duimen.

En Swissa, mijn boops deden ook onwijs zeer na het zetten van de pregnylspuit, althans de tweede keer. De eerste keer voelde ik de dag daarna niks, en de tweede keer dus wel. En die keer was het ook BINGO. Is misschien bij iedereen weer anders. ;)

liefs, Aurelie

5. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Ik kom hier ook meekletsen hoor..
    Voor degene die zwanger zijn. Onwijs gefeliciteerd
    En degene die op de wachtbank zitten, succes!

Zelf ben ik met de 1e IUI bezig
    Vanaf vorige week vrijdag mocht ik prikken en dat heb ik tot
    vandaag gedaan.. Net naar het ziekenhuis geweest en heb daar mijn Pregnyl prik gehad. Maandagochtend om half 12 krijg ik IUI
    Vind het zo spannend! Helemaal omdat het allemaal nieuw voor me is
    Vind het fijn dat deze topic er is! :D

6. Niet meer actief

he meiden,
    ik was juist zo blij met onze 6 miljoen zwemmers na opwerking, maar als ik deze aantallen van jullie hoor, zakt de moed me in de schoenen :(
    Dan is 6 miljoen inene wel erg weinig! :(

Nouja, afwachten maar...

7. manonie

manonie Actief lid

16 jan 2007
    103
    0
    0
    Borne, Overijssel
    Hey Lies kop op! Het zegt niks, tuurlijk is het fijn als er veel goede zwemmers zijn maar is echt geen garantie dat het ook daadwerkelijk lukt.
    6 miljoen is toch ook prima?
    Onze gyn zei dat het met 4 miljoen al goed is.

Hoi ooievaar welkom hier, spannend hoor! Succes maandag :thumup:

Zonneschijn succes vandaag :thumup: Ik zal voor je duimen

en voor de rest succes met wachten [-o<

liefs Manonie

8. Niet meer actief

Bij ons was 1 miljoen al goed voor IUI.
    Waar komen die verschillen toch vandaan?
    Scheelt wel 3 miljoen, vind ik nogal wat.
    Nouja, we wachten gewoon af ;)

9. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Scheelt inderdaad wel heel veel :(

Meiden ik krijg morgen mijn IUI
    Is dit een vervelende ingreep?
    Of valt het mee?

10. manonie

manonie Actief lid

16 jan 2007
    103
    0
    0
    Borne, Overijssel
    Ik vond de IUI op zich niet veel voorstellen, ik was ook best zenuwachtig, maar wij stonden binnen 10 minuten weer buiten.
    wat ik er vervelend aan vond was de eendebek, maar die heb ik nog nooit prettig gevonden.
    Het insemineren op zich was een eitje! :)
    Ik werd alleen wel erg emotioneel en toen we het ziekenhuis uitgingen heb ik ook wel even gehuild, had ik niet verwacht maar goed mischien ook wel van spanning! :(
    Verder hoefde ik niet plat te liggen of rustig aan te doen.
    Al met al is het reuze mee gevallen :thumup:

11. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Ok bedankt meis
    Ik ben er best zenuwachtig voor... :(

12. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

17 aug 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Lies, 6 miljoen is echt goed! Niet de moed laten zakken. Er zijn er met heel veel minder zwanger geraakt.
    In ons ziekenhuis geven ze aan dat IUI zinvol is vanaf 1 miljoen goede zaadcellen.

Ooievaar, welkom en succes maandag. De IUI zelf valt, inderdaad, reuze mee. Die 2 weken afwachten zijn veel erger... Logisch dat je het spannend vindt, dat is het ook. Bij mij kunnen mijn emoties ook ineens opspelen.

Hebben jullie allemaal IUI in eigen cyclus?

13. manonie

manonie Actief lid

16 jan 2007
    103
    0
    0
    Borne, Overijssel
    Inderdaad die weken wachten zijn 10 keer zo erg!
    Ik had vanochtend een bloeding toen ik naar het toilet ging. :cry:
    En nu weer bijna niks :(
    Ik wordt er gek van, maar ben toch bang dat het niet gelukt is.

O ja ik slik clomid 50 mg ook pas voor de eerste keer, want de doktoren zijn er na 2 jaar achter dat mijn eisprong toch niet zo regelmatig is dan ze dachten.
    Daar wordt ik ook wel eens moe van dat ze je maar aan laten modderen terwijl ze van allerlei foefjes toe kunnen passen.
    Hebben jullie dat ook?

14. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Ik denk ook dat het 2 weken spanning is!
    Maar ik ga voor de eerste keer IUI en weet niet wat me te wachten staat

Ik heb 8 dagen moeten prikken (puregon) en gisteren kreeg ik de pregnyl prik

Hey vervelend Manonie :( Maar misschien kan je hetzelfde doen als ik? 8 (of meer/minder) dagen puregon prikken?

15. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Net terug van insemenatie. 3 miljoen zaadjes, vind het wat tegenvallen. Bij de proefopwerking paar maanden geleden waren het er 2,6 miljoen, had natuurlijk liever gehad dat het er veeeeel meer waren.
    Op de echo was te zien dat het eitje al gesprongen was. Wel snel want had gisteravond 1e positieve ovulatietest. Gyneacologe dacht dat het eitje gisteravond al gesprongen was. Beetje vreemd dat ze niet weet hoe lang een eitje overleeft, ze had het over tussen de 8 en 20 uur. Als het eitje maar 8 uur leeft is de IUI in mijn geval dus te laat geweest lijkt me.

Ooievaar, pijnlijk was het niet. Af en toe een vervelend gevoel, ze kon 'm'n baarmoedermond niet zo goed vinden. Schijnt dat de "ingang" maar 1 tot 2 mm is (als je nog nooit bent bevallen). Hoefde naderhand ook niet te blijven liggen. Succes morgen, zal voor je duimen!

Manonie, vreemd een bloeding 5 dagen voor je NOD. Geef de hoop niet op hoor.

Lies, tegen ons zeiden ze net dat 3 miljoen ook al goed was, dus 6 miljoen is dan zeker goed! Er is er maar eentje nodig natuurlijk, hopelijk zit die er bij!

Succes allemaal!

16. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hai meiden, even snel vanuit spanje.

Hippel en Swissa zijn zwanger lees ik! yes! gefeliciteerd!

Bianc, ik denk aan je!

De rest natuurlijk ook!

kus natas

17. manonie

manonie Actief lid

16 jan 2007
    103
    0
    0
    Borne, Overijssel
    Dat is inderdaad een ruim begrip tussen de 8 en de 20 uur.
    Onze gyn zegt 12 uur,maar heb laatst een dvd van het kleine wonder gezien en daar zeggen ze 24 uur
    en volgens mij als je gaat googlen vind je ook 24 uur.
    Wel vreemd dat alle doktoren zoveel verschillende dingen zeggen. :(

groet Manonie

18. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

17 aug 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Zonneschijn, ik kan me voorstellen dat je liever meer zaadjes wil. Maar het is echt niet slecht hoor, goed zelfs! Er is er maar 1 nodig.
    Wat kunnen ze je in het ziekenhuis onzeker maken. Bij mij zeiden ze dat na de eisprong een eitje nog 24 uur bevruchtbaar is. Dat lijkt mij ook erg lang en op internet heb ik gelezen 12 uur. Probeer je daar niet druk om te maken. Ik denk dat je nog wel op tijd was voor de inseminatie.
    Succes op het wachtbankje!

19. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Hey Natas wat leuk! Lief dat je aan me denkt.
    Ik mis je wel hoor. Zo stil nu..
    Hopelijk gaat het verder goed met je..

Ik denk dat je ook nog wel op tijd bent hoor Zonneschijn
    Ga keihard voor je duimen meis!

20. Ik heb gisteren voor het eerst IUI gehad. ik was heel zenuwachtig, maar het viel enorm mee. zelf die eendenbek vind ik niet vervelend. ik deed me ogen dicht om me te ontspannen maar toen zei ze al dat ze klaar was!

ik heb nog een vraagje. ik weet niet hoeveel zaadjes normaal heeft, maar mijn man zijn zaad kreeg in de beoordeling een 4. is dit goed genoeg voor een IUI?

Deel Deze Pagina