iui

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by minou, Sep 18, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. trolljenta

trolljenta Actief lid

Sep 3, 2006
    185
    0
    0
    Aldonza: sorry hoor, maar als ik de hele tijd, OOK als ik verdrietig bent, alleen positief moet blijven hier, dan ben ik gewoon vals, en so ben ik niet!
    Als ik blij bent, schrijf ik dat, als ik verdietig bent, dan schrijf ik dat.
    Ik weet wel dat het niet helpt om negatief te zijn, maar niemand is alltijd positief, soms zie je het niet zitten, en dan moet het soms gewoon eruit, toch?
    Ik dacht dat ik hier mijn gevoelens kwijt kon, want hier is zo veel mensen die het zelfde meemakt, en het was niet de bedoeling om de forum negatiev te maken, gewoon, mijn gevolens uiten.
    Het moet toch kunnen soms???

2. minou

minou Fanatiek lid

Aug 30, 2006
    1,490
    0
    0
    Hoi Aldonza,

Tuurlijk mag jij hier je gevoelens plaatsen.
    Rustig aan meid......ooit worden wij ook zwanger.

Ik heb het er zelf ook steeds moeilijker mee.
    De 2e IUI is ook niet gelukt.
    Inmiddels alweer aan de Clomid,waar ik heel veel hoofdpijn van heb.
    Nieuwe ronde .....nieuwe kansen.

3. minou

minou Fanatiek lid

Aug 30, 2006
    1,490
    0
    0
    Ik bedoelde Trolljenta,rustig aan meid.

4. Lisette

Lisette Niet meer actief

Hallo meiden,

Ik zit nog op het wachtbankje (bijna achteraan,lees ik) en heb morgen een uitgangsecho. En dan de laatste onzekere dagen naar de NOD. Ik voel me verder goed (misschien wel te goed?) Heb geen last van kwaaltjes. Afwachten maar...

Femke J gefeliciteerd met je zwangerschap!

Trolljenta jouw verhaal is heel erg herkenbaar hoor, en ook die gekke gedachten. Waarschijnlijk hebben we allemaal van die moeilijke momenten.Gelukkig hebben we elkaar op het forum, een half woord en we weten genoeg..spui maar.. ;)

5. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    2,330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Zo zie je maar weer dat woorden op een forum heel anders over komen dan je in real live bedoeld...het was meer op je op te peppen en zeker niet om te zeggen dat je klaagt ofzo....want ik ben ook zeker van mening dat je hier je gevoelens moet plaatsen...en vooral als je eenmaal in de MMM bent belandt zijn dat niet altijd super gevoelens, maar eerder angst, onzekerheid en teleurstelling.....dus ik hoop niet dat je je aangevallen voelt, want het was goed bedoeld.....schrik eerlijk gezegd beetje van je reactie, maar was blijkbaar niet duidelijk genoeg in mijn peptalk...sorry...

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

*groepsknuffel*

7. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    2,330
    0
    0
    Noord-Brabant
  8. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    goede morgen meiden

heerlijk hoor zo'n groepsknuffel

Lisette: waarom krijg jij een uitgangsecho voor je NOD? Ik kreeg er eentje voordat we weer met de hormonen deden opstarten?
    Idergeval nog veel succes op het wachtbankje.......

Er waren er toch 2, geloof damie en jaycey, die nu tegen de inseminatie aanzaten? Hoe is het met de fm? Alvast heel veel succes.......

En alle andere meiden in hun fases natuurlijk weer ff een hart onder de riem..........ik denk aan jullie en duim heel hard!

Twinny

9. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    2,330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Vandaag voor fm geweest, vanavond weer de pregnyl zetten en zaterdag de inseminatie, onze laatste, ultieme poging..hopelijk is het toch raak ook al denk ik dat de kans klein is....you never know!?
    Lisette krijg jij dan nog een extra echo om te zien of het eitje daadwerkelijk gesprongen is...ik kreeg ook altijd alleen een uitgangsecho om te kijken of ik die ronde weer met hormonen mocht starten en alles rustig was. Wens je in ieder geval veel succes op wachtbankje...vanaf zaterdag schuif ik bij je aan.
    Jaycey hoe is het met jou....wanneer moest jij nou weer voor fm? Of weet je inmiddels al wanneer de inseminatie plaats gaat vinden?
    Ik geloof dat er ook weer aantal dames weer met hormonen zijn gestart en misschien al weer bijna voor 1e fm mogen komen, duim voor jullie ook dat dit een goede ronde wordt.

Gister was mijn vriendin op visite, na 4 jaar is zij inmiddels (via IVF) zwanger van een tweeling...ik heb er gister 1 voelen schoppen, jemig was echt super hoor....hoop dit ook ooit mee te mogen maken....en jullie ook dames, over niet al te lange tijd!

10. minou

minou Fanatiek lid

Aug 30, 2006
    1,490
    0
    0
    Aldonza,.......spannend hoor.

Hopelijk gaat het deze ronde lukken.
    Heel veel succes zaterdag.

Ik moet maandag voor FM.
    Ik denk dat ik volgende week de 3e IUI heb...afwachten dus.

11. Jaycey

Jaycey Bekend lid

Jun 24, 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoi allemaal,

Ik moet vanmiddag voor de 2e FM. Dinsdag was er één eitje van 10 mm gezien. Hopelijk is ie vandaag minimaal 14 mm. Ik weet nog niet wanneer ik de inseminatie heb, maar ik verwacht volgende week woensdag of donderdag. Laatste keer........

Maar deze keer is het raak, mijn beste vriendin vindt het echt iets voor mij om op de valreep nog zwanger te raken. Fingers crossed.

Iedereen succes deze ronde en we houden elkaar op de hoogte!

Groetjes, Jaycey

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Mijn duimpjes heb je meid enne...vind het geen valreep hoor! Je hebt het gewoon verdiend!
    Dikke kus en broeden maar....
    Elmo

13. Jaycey

Jaycey Bekend lid

Jun 24, 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Thanks Elmo,

lieve woorden, kon ik wel even gebruiken.

Hoe is het met jou? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je ook weer aan de beurt bent? Ik blijf je in de gaten houden hoor.

Liefs, Jaycey

14. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Lieve meiden!

Ik blijf ook gewoon duimen tot jullie allemaal lekker zwanger zijn.

Jaycey, hoop dat je eitje snel groot genoeg is.

Aldonza, veel succes zaterdag bij de inseminatie!

Voor de anderen... ook veel succes, in welke fase van de cyclus jullie ook zitten :)

Liefs
    Kirby

15. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    o aldonzo, ga ik dit weekend alvast extra hard voor jou duimen hoor.........

twinny

16. minou

minou Fanatiek lid

Aug 30, 2006
    1,490
    0
    0
    He Twinny,

Waarom krijg je en in Nederland een echo en in Belgie?
    Ben erg benieuwd ,hoeveel eitjes had je eigenlijk?
    Is er kans op tweeling?

17. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi minou

aangezien we voor behandeling in belgie zijn geweest, maakt zij de eerste echo om me dan door te verwijzen naar me nederlandse gynaecologe.
    vind wel fijn hoor, ben ik tenminste al vlug op de hoogte of er echt wel wat groeit!

twinny

18. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    oja, hihi........

had maar 1 eitje, zover ik weet. de kans op tweeling zit hem alleen maar in het feit dat we vruchtbaarheidsbevorderende hormonen gespoten hebben en daarmee dus ook de kwaliteit van het eitje verbeterd hebben.......
    Denk zelf dat de kans erg klein is dat het er twee zijn, maar zal het in iedergeval niet erg vinden hoor!

twinny

19. Lisette

Lisette Niet meer actief

Twinny en Aldonza,

Mijn gehele traject is als volgt: :idea:
    1ste dag ongesteld, bellen voor een echo op de 9e dag.
    3e dag beginnen met spuiten volgens schema met puregon.
    9e dag echo om te kijken hoeveel eitjes en hoe groot die eitjes zijn.
    11e dag spuiten van 5000 pregnyl
    12e dag inseminatie
    19e dag uitgangsecho ( controle of de eitjes gesprongen zijn en als het er
    rustig uit ziet.
    Vanaf dan is het afwachten of er inderdaag een wondertje is gebeurt of dat de :evil: weer doorbreken. Als de :evil: doorbreken begin ik vanaf traject dag 1. :idea:

Vandaag voor de echo geweest, ze zagen een eitje van 12 doorsnee en alles zag er verder rustig uit. Zelf heb ik goede hoop dit keer maar voor de zekerheid heb ik nog even gevraagd hoe het stond gesteld met de zwemmers op de dag van inseminatie. Dit was dus volgens gyn. weer matig. Dus dan wordt de hoop toch iets minder. Dus een spannende week op het wachtbankje.
    Aldonza en Jackey succes met de inseminatie. En welkom op het wachtbankje.. ;)

20. Jaycey

Jaycey Bekend lid

Jun 24, 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hallo dames,

heb vanmiddag 2 FM gehad. Als verwacht was het eitje met 2 mm per dag gegroeid, was vandaag dus 14 mm. Zaterdag mag ik weer. Als het zo doorgaat heb ik waarschijnlijk maandag of dinsdag de inseminatie.

De gyn vertelde me vandaag dat ze gisteren een patiënte had, die zwanger was, en het was haar 6e IUI-poging. Dat geeft een mens weer hoop! Ik hoop dat het mijn verhaal wordt.

Succes allemaal,

groetjes, Jaycey

Share This Page