iui

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by minou, Sep 18, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,656
    0
    0
    Eindhoven
    Susanne, welkom hier. Hopelijk maar voor even zodat je snel zwanger bent!

Mariel, nog heeel effe wachten, 1 nachtje. Heb je al test-voornemens?

Ooievaar, ben sinds 2 dagen ook erg moe (ook vergeetachtig en niet zo stabiel...). Ik ga ervanuit dat het van de pregnyl komt, maar hoop stiekum ook dat het een goed teken is... Voelde jij meteen al iets?

Manonie, nieuwe ronde, nieuwe kansen, maar hopelijk de laatste! succes!

2. Hannah

Hannah Fanatiek lid

Nov 19, 2006
    4,137
    5
    38
    Ik breek ff in..........

Maar dingen die je nu voelt komen echt nog van de pregnyl.....
    Pas na 10 dagen is de pregnyl verdwenen uit je bloed en verdwijnen ook de kwaaltjes. In wezen ben je nu 'nepzwanger' vanwege de pure HCG die in pregnyl zit.......Als na 10 dagen de kwaaltjes niet verdwijnen dan zou het kunnen......Nu is het echt nog te vroeg...Helaas......
    Succes in ieder geval!

Liefs Hannah

3. Niet meer actief

Bedankt voor al het duimen meiden!

Ik hoop echt dat het raak mag zijn, maar qua klachtjes heb ik nog niks te melden.....
    Wat zou ik graag kotsmisselijk zijn :)

Ohja, had last van verstopping bij het naar de wc gaan voor de grote boodschap. Daar heb ik normaal nooit geen last van. Ik heb ook niks anders gegeten als normaal, maar of dat nou een klachtje is :(
    En op mijn werk heb ik minder gedult met de bewoners en kan weinig van ze hebben, maar ook dat heeft elk mens wel eens...

Ik hou het maar op niks ;)

Manonie veel succes deze ronde!

Susanne welkom hier! Gezellig dat je mee komt schrijven!

4. manonie

manonie Actief lid

Jan 16, 2007
    103
    0
    0
    Borne, Overijssel
    goedemorgen,

Even een vraagje,hebben jullie ook wel eens buikpijn van de clomid gehad?
    Ik werd vanmorgen wakker en heb continu steken onder in mijn buik ter hoogte van mijn rechter eierstok.
    echt niet fijn! :(
    Ik hoor het wel.

groetjes Manonie

5. tijgertje23

tijgertje23 Fanatiek lid

Oct 28, 2006
    2,378
    0
    36
    Female
    Huis mama 24/7
    Haaksbergen
    Hey dames

Wij gaan binnenkort ook beginnen met iui
    omdat we al een lange tijd met de clomid bezig zijn
    maar geen resultaat

Ik hoop voor jullie allemaal dat jullie een posi test
    krijgen

Liefs Tijgertje23

6. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

Aug 17, 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Hey meiden,

Susanne, welkom hier!

Manonie, fijn dat het weer beter met je gaat en je weer helemaal voor de volgende ronde kunt gaan. Succes ermee.

Hier slecht nieuws... :(
    Ik had graag vandaag getest, maar het hoeft niet meer. Ik ben ongi geworden. We zijn zo teleurgesteld, het voelt zo balen! Alles voelt op dit moment oneerlijk en je vraag je af: "Waarom wij niet? Wanneer zijn wij aan de beurt?"
    Ik ken het gevoel al bij mezelf en het zakt wel weer. Maar nu voelt het even zo...

Nou Lies en Josien, jullie zijn de volgende. Nog een paar daagjes... We hopen op een beter resultaat!

De rest nog even volhouden en succes met wachten.

7. manonie

manonie Actief lid

Jan 16, 2007
    103
    0
    0
    Borne, Overijssel
    Oooooh nee meisje wat verschrikkelijk! :cry:
    wat is het toch allemaal oneerlijk hè?
    Voel met je mee :(

doe het maar rustig aan en laat je vandaag maar eens lekker verwennen.

veel liefs Manonie

8. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

Jun 22, 2005
    5,245
    0
    0
    Amstelveen
    Zonneschijn ik ben ook wel wat vergeetachtig inderdaad
    Maar het klopt dat het allemaal nog van de Pregnyl kan zijn
    Ik zit nu 8 dagen na de pregnyl. Dus na dinsdag zou het moeten afnemen
    Hoop het maar want ik voel me echt gek zo..

9. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

Jun 22, 2005
    5,245
    0
    0
    Amstelveen
    Mariel :( :( :(
    Ik zie het nu pas.. meis ik vind dit zo rot voor jullie :( :(
    Heel veel sterkte meis ((Knuf)))

10. Niet meer actief

Mariel wat balen! :cry:
    Ik kan me je gevoel zo goed voorstellen!
    Ik ben bang dat ik je achterna ga..

Josien mag als eerste testen woensdag (toch Josien?) en ik mag donderdag testen.

Vanochtend is mijn temp gezakt met 0.2 graden van een hele stabiele 37.0 naar 36.8.
    Ik hoop dat ie morgen weer omhoog gaat maar zolang het niet weer op de 37.0 komt ga ik ook niet testen.

Hopen dus maar!

11. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

Jun 22, 2005
    5,245
    0
    0
    Amstelveen
    Ik blaas je temp omhoog Lies pffffffffffffffffffffff

12. Zuster Suus

Zuster Suus Actief lid

Aug 25, 2007
    359
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Brabant
    Bedankt meiden, dat ik bij jullie mee mag schrijven...
    Ik vind dat wij al lang bezig zijn, maar als ik terug lees, zijn er toch echt al veel personen die al veel langer bezig zijn.
    Wij zijn vorig jaar in mei gestopt met condooms. Was al een hele tijd eerder gestopt met de pil om er voor te zorgen dat al die hormonen uit mijn lijf zouden zijn als we begonnen. Ik dacht zo sneller zwanger te worden...
    In april zijn we naar de gyn gegaan. Mijn vriend en ik hebben allebei wat onderzoeken gehad en alles was gelukkig goed. Maar goed, de vraag blijft dan natuurlijk waarom ik nog niet zwanger ben...
    Voor vijf maanden naar huis gegaan en nu net terug geweest bij de gyn. We mogen starten met IUI! Ik ben daar natuurlijk erg blij mee, maar toen ik op internet wat ging zitten lezen, vielen de resultaten me eerlijk gezegd een beetje tegen. Herkennen jullie dat?
    Ik lees hier wel dat de behandeling voor IUI bij iedereen een beetje anders is. Ik moet bijvoorbeeld op dag 3 van mijn cyclus beginnen met spuiten. Vanaf dag 10 starten ze dan met follikelmetingen. Bij anderen lees ik dat ze weer Clomid slikken. Weten jullie waar dat verschil mee te maken heeft?

Voorlopig ben ik aan het wachten op mijn ongi, zodat we kunnen starten met injecteren... Denk over een week of twee mijn ongi te krijgen.

Balen Mariel, van je ongi! Op naar de volgende ronde! Heel veel succes!

13. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Lieve Mariel... wat verschrikkelijk balen! Meid, ik had het zo voor je gehoopt. Laat je je lekker verwennen en doe je het rustig aan? De volgende ronde wordt die van jullie!

Beste Suus, helaas welkom in ons hoekje :cry:. Ik zou willen dat we je niet hoefde te verwelkomen. Hopelijk mag het snel bij jullie raak zijn. Ik herken het gevoel dat je beschrijft zeker wel. Ik denk dat iedereen die eenmaal in de MMM van tijd tot tijd voelt. Je krijgt het gevoel dat het nooit jouw tijd zal worden... maar helaas bereik je met die gedachten verder niet zoveel. Dus ik hoop van harte met je mee. In ieder geval fijn dat ze jullie snel gaan helpen.

@Lies, pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff... omhoog met die temperatuur! Het is nog niet het einde, kop op. Wat zou het mooi zijn als we deze week beiden positief kunnen testen!

Hier nog geen verandering. Ik voel me wel heel anders dan alle voorgaande rondes, maar ik ben zo bang dat ik mezelf gek maak en er eigenlijk niets aan de hand is. Dit zijn mijn symptoompjes: kramp in mijn buik (beetje trekkerig gevoel), afgelopen woensdag, vrijdag en gisteren roze afscheiding (heb ik nog nooit eerder gehad), pijn in mijn liezen (vreemd...) en geen zin in eten.

Vandaag kwamen mijn ouders op bezoek. Begint mijn moeder ineens uit het niets te vertellen dat ze toen ze zwanger van mij was de eerste twee maanden steeds last van kleine beetje bloedverlies had. Maf hè? Af en toe heb ik echt het gevoel dat ik mezelf gek loop te maken. Ik hoop dan ook dat ik het tot woensdag uithoudt met testen... In ieder geval moet ik wachten tot ze binnen zijn. Dus zo lang heb ik in ieder geval nog de tijd...

Ik hoop zo dat de ongi dit keer wegblijft... Anders wordt het vrees ik vrijwel zeker IVF/ICSI, en eerlijk gezegd ben ik daar diep in mijn hart zo bang voor...!

Groetjes,
    Josien

14. Zuster Suus

Zuster Suus Actief lid

Aug 25, 2007
    359
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Brabant
    Spannend Josien! Ik hoop voor je dat je woensdag een positieve test in je handen hebt! Hoeveelste keer IUI was dit voor jou?

15. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Dit was de tweede IUI Suus... maar hierna moeten we verplicht door naar IVF/ICSI, omdat er te weinig goede zaadcellen zijn. Het zou dus echt een enorm wonder mogen heten als we nu echt zwanger zouden blijken te zijn...

Groetjes,
    Josien

16. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

Jun 22, 2005
    5,245
    0
    0
    Amstelveen
    Suus ik had hetzelfde als jou hoor.. Op dag 3 beginnen met de prikken en op dag 10 een FM.. Op dag 11 kreeg ik al de pregnyl pril en de maandag daarna dag 13 IUI... Dus je zou hetzelfde krijgen als ik en dat is gewoon goed hoor ;)

Josien ik ga keihard voor je duimen meis. Ik hoop zo dat het raak is bij je.
    Dan hoef je geen andere stappen te ondernemen
    Heel veel succes meissie. Denk aan je hoor ;)

17. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

Aug 17, 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Meiden, bedankt voor jullie lieve reacties! Dat doet me goed.

Dinsdag naar het ziekenhuis voor een uitgangsecho (fijn tijdens mijn ongi...) en dan zal ik wel weer mogen beginnen met spuiten (Menopur). Dan gaan we vol goede moed weer beginnen aan IUI nummer 4!
    Ja Suus, ik spuit ook. Maar dat is omdat ik van mezelf te weinig hormonen aanmaak. Ik herken je gevoel, dat je de resultaten wat vindt tegenvallen. Dat had ik ook. Maar je moet maar zo denken: Iedere keer is een kans en daar ga je iedere keer voor. Je hebt ook geen andere keus en wilt dit graag. We weten allemaal waar we het voor doen.

Josien, ik hoop zo voor je dat je woensdag een positieve test hebt. ;) En dat IVF/ICSI niet nodig is. Ik duim hard voor je!
    En Lies, ik hoop dat die temperatuur weer wat omhoog gaat...
    Ik duim voor jullie allemaal. ;)

18. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

Jun 22, 2005
    5,245
    0
    0
    Amstelveen
    Zo balen Mariel :( Ik hoop toch echt dat dit de laatste keer is voor jullie hoor...

Hoe is het met de meiden die op de wachtbank zit
    Ik zit er zelf ook en ben er nu van overtuigd dat het niet raak is
    Vraag me niet waarom. Mijn gevoel zegt dat :(

19. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

Aug 17, 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Ooievaar, blijf hoop houden! ;) Het kan altijd raak zijn. Nog een weekje volhouden...

20. hallo iedereen,

ik had hier al een paar berichtjes achtergelaten, maar kon door de verhuizing afgelopen weekend niet meer online komen. ik moet nu nog een paar daagjes wachten tot ik mag testen. en ik vind het superrrspannend!
    mariel, wat naar voor je! probeer je er nou zo min mogelijk aan te denken en door te gaan? ik weet zelf echt niet goed hoe ik ermee om moet gaan. ik denk dan ook: waarom die wel, zó makkelijk...?

over de IUI: ik moest me de 1e dag van mijn periode (als ik dus ongie ben) melden en dan word er een echo gemaakt (heet dat een uitgangsecho?) iig erg vervelend omdat ik ongesteld was, en ik ben daar echt iets te preuts voor.
    ik heb nu alleen maar grotere en gespanne borsten, maar dat heb ik altijd rond deze tijd. verder helemaal niks!

Share This Page