iui

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by minou, Sep 18, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

Aug 17, 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Ooievaar, ik ben ook blij met dit forum... Ik heb in mijn omgeving ook wel mensen om mee te praten. Maar jullie begrijpen het echt, omdat jullie in hetzelfde schuitje zitten.

Lies, ik hoop niet dat het game over is voor je. We weten het pas 100% zeker als je ongi wordt, dus nog even hopen.

Rachel (Het schiet voor jou ook al op...spannend!) en Suus, hoe dat precies zit met je cyclus met hormonen spuiten, weet ik niet. Maar het zal wel beter te sturen zijn. Ik begin meestal op dag 3 met spuiten, dan krijg ik rond dag 11 mijn eerste FM. Die FMen gaan door rond de 2/3 dagen totdat ik een follikel heb van 18 mm. Dan afspraak voor de Pregnylspuit en IUI. De ene keer duurt die eerste periode tot eisprong langer dan de andere keer. Hangt er gewoon van af hoe mijn eitjes groeien. De tweede periode (de 'leuke' wachtweken) duren bij mij altijd wel 2 weken.
    Maar ik herken jullie gevoel zo goed. Wij zijn bezig vanaf begin 2004. En ondertussen lijkt iedereen wel zwanger geworden of bevallen... Vooral richting mijn NOD zit ik veel op internet te kijken naar kinderwagens, babykamers etc. Na mijn NOD zakt dat een beetje, omdat ik weet dat ik niet zwanger ben...
    Het is niet altijd makkelijk, hè meiden!

Ik heb net mijn uitgangsecho gehad en ik ga vanaf vandaag weer spuiten. We gaan weer voor IUI poging 4!

We gaan nu een paar dagen met de hond naar zee. Als ik donderdag terugkom, hoop ik mooie berichten te lezen Lies (We geven nog niet op, hoor) en Josien! ;)

Sterkte met wachten, meiden!

Liefs Marielle

2. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

Aug 1, 2007
    1,281
    0
    0
    Hee Rachel,

Ik heb ook een hele onregelmatige cyclus (28 tot 53 dagen!). Heb nu de eerste ronde clomid gehad (50 mg) en heb nu al een flinke eicel (donderdag iui), dus die hormonen kunnen echt veel doen! Komt goed,
    let maar op! ;)

3. roosje75, wat is clomid? jullie hebben het er steeds over maar ik heb alleen nog maar pregnyl gespoten.
    liefs!

4. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

Jun 22, 2005
    5,245
    0
    0
    Amstelveen
    Clomid zijn pilletjes...
    Ik heb puregon prikjes gehad en daarna een pregnyl prik
    En volgens mij is dat ongeveer hetzelfde
    Clomid is dacht ik om je eitjes te laten groeien...

Meiden ik voel me zo onzeker... Het ene moment voel ik me zo goed en een minuut later voel ik me weer rot.. :(
    Is echt niet leuk... Ben ook steeds weer lichtjes misselijk... Borsten zijn nog wat gevoelig
    Ook heb ik gedroomd dat mijn vriendin een zwangerschapstest ging doen en die heel duidelijk positief was. Er stonden zelfs 3 streepjes ! :confused:
    En die vriendin waar het over gaat die heb ik al 10 jaar niet gezien ofzo.. Heel gek allemaal :(

5. hey ooievaar,

waarom voel je je onzeker en rot? lukt het je om een beetje afleiding te zoeken? iets te doen waarvan je weet dat het je rust geeft? ik zie dat je al ruim 2 jaar bezig bent voor een kindje. heeft dat ermee te maken? put het je een beetje uit nu? ik vind het naar voor je. misschien heeft het ook met pregnyl te maken. ik ben ook steeds heel gevoelig, voor alles. moet snel huilen, en doomdenken!

nog even een vraagje over clomid: als je eitjes geod groeien, hoef je dat dan niet te slikken?

heel veel sterkte he!
    liefs

6. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

Jun 22, 2005
    5,245
    0
    0
    Amstelveen
    Ja misschien is dat het wel hoor rach.. In juni 2005 gestopt met de pil en nog steeds niet :cry: :cry:
    Ik hoop zo dat het raak is.. wil het zo graag.. Heb ook al problemen op mijn werk. Zit me gewoon ff niet mee
    Wel is het zo dat ik samen met een vriendin een zaakje wil beginnen.
    Tenminste eerst aan huis werken en dat geeft me wel veel afleiding
    Maar tussendoor ben ik ook zo erg met het zwanger worden bezig

Ik weet niet hoe dat zit met clomid precies... maar denk dat het ongeveer gelijk is aan puregon

Wat heb jij dan precies gehad Rachel?

7. hi ooievaar,
    ik snap heel goed dat je het zóó graag wilt! ik vind het zo naar voor je dat je je zo voelt! ik ben nu een jaar en 3 maanden bezig, nog niet zo lang als jij. maar soms doet het ook écht pijn. je kan er veel over schrijven, maar aan het einde van de dag heb je nog steeds verdriet omdat je een grote wens hebt, die voor iedereen weggelegd lijkt te zijn, maar iuet voor jou.
    maar ik weet wel dat als je idd afleiding zoekt, het een beetje draaglijker word. enorm leuk dat je met je vriendin een zaakje wilt beginnen! wat gaan jullie doen? en vanuit huis lijkt me ook heerlijk!
    kan je op je eigen temp werken, en aan iets wat je echt aan je hart ligt! ben benieuwd! (oh ja je doet toch iets met vormgeving? dacht dat ik dat op je profiel las...) ik ben nu ook beetje thuis bezig. schilder af en toe schilderijen. hoe staat je vriend/man erin?

ik heb alleen nog maar een pregnyl prik gehad. maar bij mij groeit er altijd een follikel elke maand. maar toch zei de gyneacoloog dat ik (als het deze maand niet raak is) elke dag iets moet spuiten ofzo. heb toen niet verder gevraagd want zat met me hoofd bij de IUI van dat moment.

rachel

8. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

Jun 22, 2005
    5,245
    0
    0
    Amstelveen
    Ik ben kapster geweest. Heb nu 12 jaar op kantoor gewerkt als adm. stratief med...
    Maar heb ook cursussen gedaan voor extensions zetten
    Heb ik ook al veel klanten voor gehad
    Maar ben een tijdje gestopt en we willen het nu weer oppakken
    Samen met een vriendin van me.. die is nagelstyliste
    Eind sept. gaan we weer een cursus doen. Zo leuk
    Hopelijk wordt het iets! Maar dat zal vast. Zij heeft al heel veel klanten en dat is weer goed, mond op mond reclame ;)

Elke dag prikken heb ik nu ook gedaan. Is voor de groei van je eitjes
    De assistente zei bij mij al dat de gyn mij graag snel zwanger wou zien :) :) Gelijk de volle poet :)
    Ik hoop zo voor ons dat het raak is! Zou wel heel erg leuk zijn!

9. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Clomid kun je ook krijgen als je gewoon eitjes hebt. Ik heb dit bij de eerste 3 IUI's geslikt, bij de 4de gespoten en toen was het raak.
    Met puregon is je baarmoederslijmvlies van beter kwaliteit dan met clomid.

10. oke Natasja, nou misschien ga ik dat ook wel vragen aan de gyn! zou dat kunnen? dat je verteld dat je gehoord hebt dat dat goed werkt en of je daarvoor in aanmerking mag komen?

en Ooievaartje klinkt leuk extensions zetten! mensen mooi en blij maken :) zou leuk zijn als we allebei deze maand zwanger zijn! dan zweven we echt op wolkjes weg :thumup:
    ik ken een meisje die doet dat ook aan huis en loopt ook wel goed. je hebt dan in eerste instantie geen kosten om een ruimte te huren.

rachel

11. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Het ligt aan het protocol van het ziekenhuis.
    Bij jullie is het zeer waarschijnlijk zo dat er eerst 3 keer zonder medicatie gedaan wordt en daarne spuiten?
    Bij ons was het 3 keer slikken en daarna over naar spuiten.
    En bianc begint gelijk met spuiten.

Je kan het aankaarten, maar of je het krijgt.
    Wat is de reden van IUI bij jullie?

12. de gyn zei: deze maand zonder iets, want het is allemaal nog nieuw en wennen. als je niet zwanger bent dan (...) ik wet het niet meer precies... me manntetje ook niet. we gingen iig over op meer medicatie. de 2e poging IUI dus.
    ik heb dus geen idee of ik moet slikken of spuiten.
    de reden is het zaad van mijn man!

wat betekent super moderator?

liefs rachel

13. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ah ok, nou dan zal het de volgende keer wel gestimuleerd worden, dit is meestal ook wel het geval bij verminderde zaadkwaliteit (bij ons ook de boosdoener)

Ik ben hier moderator en dat super was omdat er een aantal mods meer konden dan andere op het forum (bewerken, verwijderen enz)

14. Maar ik hoop dat die extra medicatie niet nodig is en ik deze maand gewoon zwanger ben :)

15. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Natuurlijk! :D

16. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

Jun 22, 2005
    5,245
    0
    0
    Amstelveen
    Ik snap alleen niet zo goed waarom ik gelijk kon spuiten?
    De zaadjes van mijn mannetje zijn wel goed...

17. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    protocol van het ziekenhuis.

18. dus ooievaar, je hebt misschien wel extra kans deze maand dan:)

19. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

Jun 22, 2005
    5,245
    0
    0
    Amstelveen
    Ik zou het niet weten
    De ene keer zegt mijn gevoel dat ik zwanger ben
    En de andere keer zakt de moed weer in mijn schoenen :(

Natas jij zei dat je toch langer last had van de pregnyl?
    Was dat de laatste keer zo of ook bij de 1e 3 keer ook

20. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    alle 4 de keren..
    lamlendig van hier tot tokio!

Share This Page