iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door minou, 18 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. we gaan vanavond een film kijken! weet nog niet welke.
    ga op het inernet zoeken naar goede verf voor op beton. ik ga onze betonnen vloer zelf beschilderen namelijk!

2. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    IUI meiden

Roosje75: 1e IUI, Clomid 50mg, pregnyl, nod 13 sept.
    Manonie: 2e IUI, met clomid,pregnyl en progestan, nod 19 sept.
    Mariel77: 4e IUI, Menopur en Pregnyl, nod 25 sept.
    Lies: 2e IUI, alleen pregnyl spuiten voor eisprong, nod 26 sept.
    Jalena: 3e IUI, eigen cyclus, misschien Pregnyl, nod 27 sept.
    Ooievaar: 2e IUI, puregon 75, pregnyl, nod 30 sept.
    Zonneschijn: 2e IUI, in eigen cyclus, wel pregnyl, nod 30 sept.
    Rach84: 2e IUI, Menopur en Pregnyl, nod 1 okt.
    Geduld: 6e IUI (3 goede pogingen), menopur 150, Progynova, Pregnyl, Progestan, nod 8 sept.
    Ponchy: 1e IUI, prechnyl, nod 2 okt

ZWANGER DOOR IUI!!

Natasja: zwanger na 4e IUI, uitgerekend op 25 maart
    Hippel: zwanger na 6e IUI, uitgerekend op 20 april
    Josien: zwanger na 2e IUI, uitgerekend op 8 mei
    Draaimolen: zwanger na 1e IUI, uitgerekend op 14 mei

Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen.
    NIET Kopiëren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren.
    De lijst staat op volgorde van nod / uitgerekende datum.

3. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Ik heb de lijst nog ff aangepast.
    Aangezien dit mijn 2e IUI is ;)

4. Ponchy

Ponchy Lid

20 feb 2007
    90
    0
    0
    Vanochtend de 1ste echo gehad,
    follikels zagen er goed uit, alleen 1 daarvan wisten
    ze niet zeker of het een follikel/cyste is.
    Vindt dit wel een beetje eng, de echoscopiste stelde me wat gerust.
    Dat ze gelukkig nu op tijd erbij kunnen zijn (als het een cyste is).
    Vorig jaar was het al te laat.

Volgende week woensdag krijg ik mijn 2e echo.

Afwachten maar!

5. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hoi lieverds,

Wat moest ik een hoop van jullie nalezen! Ik ben net thuis van mijn weekje vakantie in Center Parcs. Het was heerlijk om even de zinnen te verzetten en door te laten dringen dat het echt waar is... Maar ik kon het niet laten meteen even deze site op te zoeken (hoezo verslaafd) om te zien hoe het bij jullie gaat! Maar wat lees ik toch een hoop nare berichten... meiden, ik hoop zo dat jullie snel kunnen volgen!

Draaimolen: gefeliciteerd! We gaan bijna gelijk op dus... Hartstikke mooi zeg!

Meiden, maak je niet te veel zorgen om het aantal zaadjes hoor dat er na bewerking overblijft. Wij hadden alles al opgegeven toen ze ons zeiden dat de IUI-pogingen afgebroken zouden worden en we door zouden moeten gaan met IVF/ICSI. Wij hadden de laatste keer maar 740.000 goede zaadjes.

Afgelopen dinsdag hadden we nog een belafspraak staan voor IVF/ICSI omdat we daar inmiddels op de wachtlijst stonden. Ik had die belafspraak nog maar niet afgezegd omdat er ook resultaten van bloed- en zaadonderzoek bij zouden zitten. Nou, die arts stak meteen van wal zonder eerst te vragen hoe deze 2e poging gelukt was, dus ik dacht... ik laat hem maar even uitpraten. Hij was overdonderd door de enorm slechte zaaduitslag. Het waren er bij de laatste analyse maar 100.000 goeie en ze dachten ook een bacterie te hebben gevonden. In ieder geval nooit genoeg voor IVF, maar dat zou zeker ICSI worden. De kans bij IUI was nihil zei hij.

Toen heb ik hem toch maar even aangegeven dat we inmiddels vier positieve testen hadden liggen... werd ie even stil. Felicitaties volgden natuurlijk. Nu maar hopen dat het allemaal goed blijft gaan. Ik vind het nog zo spannend!

Ik hoop dat dit verhaal jullie een beetje opbeurt! Blijf altijd geloven in het wondertje dat jullie gegeven kan worden! Je ziet dat het kan.... mijn duimen draaien voor jullie.

Groetjes,
    Josien

6. manonie

manonie Actief lid

16 jan 2007
    103
    0
    0
    Borne, Overijssel
    Oh,Oh, :confused:
    Ik had vanmorgen een veeg roze bij het afvegen!
    En later bruin :cry:
    Snap er niks meer van!
    Ik slik progestan dan kan ik nu toch geen bruine afscheiding hebben?

Draaimolen van harte gefeliciteerd, dat geeft ons weer moed!!

Dat waren er in augustus toch maar mooi 3!die naar de zwangeren lijst zijn gegaan!!!Wie volgen er in september???

Veel succes allemaal

Liefs Manonie

7. geduld

geduld Bekend lid

22 jan 2007
    607
    0
    0
    rijswijk
    Manonie Huh? :confused:

Ah ik gebruik ook progestan, heb even op de bijsluiter gekeken. Er staat: Bloedverlies uit de vagina (buiten de normale maandelijkse bloeding). Ik zou het op een bijwerking houden.

Aan hoeveel bolletjes per dag zit jij? Ik moet er 3 x daags 2 inbrengen. Heel eerlijk gezegd heb ik een enorme een hekel aan die dingen! :(
    Zo dat is eruit.

8. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Geduld....wil je heel veel suc6 wensen morgen met je nod! Hoop dat de :evil: weg zullen blijven! Merk je al wat? Trek je het nog?
    Blijf voor je duimen meid! ;)

Liefs Marjo

9. geduld

geduld Bekend lid

22 jan 2007
    607
    0
    0
    rijswijk
    Gaat helemaal goed hier. Omdat de poging weer eens is afgebroken heb ik er niet veel vertrouwen in. Door de progestan kan het nog wel een paar dagen duren voor de :evil: :evil: komen.

Wacht maar gewoon af.

We hebben over een paar weken een gesprek voor IVF. Ben benieuwd wat ze ons gaan vertellen. Best spannend eigenlijk. :) Besef ik mezelf nu ineens.

10. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Geduld....weet er alles van af. (helaas)
    Zal voor je duimen meid! Veel suc6! ;)

Liefs Marjo

11. draaimolen

draaimolen Actief lid

22 apr 2007
    479
    0
    0
    Josien thx! Ja, we gaan idd bijna gelijk op. Heb jij al last van kwaaltjes?

Manonie, thx voor de felicitatie! Ik heb trouwens ook de progestanbolletjes gebruikt en een paar dagen voor mijn NOD had ik ook wat bloedverlies. Dit zal dus de innesteling zijn geweest. Succes ermee!

Ponchy, spannend hoor, nu maar duimen dat er volgende week woensdag een mooi groot eitje zit!

Geduld, volgens mij ben je niet de enige ;) ik had ook een hekel aan die vieze bolletjes. Ik moest 2x daags 2 bolletjes inbrengen. Wat een drap werd dat elke keer. Succes!

Overige meiden ook weer succes met alles!

12. @ Ponchy ik wist niet dat je al een keer eerder cystes had gehad? wat bedoel je met: vorig jaar was het te laat?? :(

@ Ooievaar nou spannend, we hebben deze maand weer samen onze 2e IUI. ik zie dat ik een iets langere cyclus heb dan jij. maar misschien word dit anders door de Menopur..

@ Josien wat ben jij een bofkont zeg! eerst zien dat je zwanger bent, dan even lekker op vakantie... en na zo'n slechts zaaduitslag, én te horen gekregen dat de kans met IUI nihil is, de dokter even verbaasd laten staan met een geweldige boodschap! heb je al wat leuks voor jezelf of de kleine gekocht? :)

@ Manonie oh oh oh... ben je nu ongie geworden? ik hoop echt dat het gewoon iets is wat bij die progestan hoort :cry:

@ geduld ik lees dat jullie over een tijdje dan toch over gaan op IVF.. lijkt me zeker spannend. aan de andere kant ook een grote teleurstelling dat het met IUI steeds zo moeizaam gaat. is dit een deuk in het vertrouwen om zwanger te raken, of geeft dit je juist meer hoop?

@ Mariel77 ik ehb aan jou nog een vraagje over het spuiten van Menopur.. (gisteren brak het glazen buisje weer, ik doe toch iets fout, gelukkig had ik nu keukenpapier, bedankt voor de tip! :) )
    die naald waarmee je het inspuit is ongeveer 2,5 cm lag, heb jij die ook? maar die steek je toch niet helemaal naar binnen? ik doe nu steeds een klein stukje, zodat het onder de huid zit, maar kan geen houvast vinden met de hand waarmee ik de spuit leeg moet trekken. daardoor tril ik en doet het wat pijn. heb jij nog meer tips hiervoor? :rolleyes: zou ik echt blij mee zijn! hoe ging het werk?

Rachel

13. IUI meiden

Roosje75: 1e IUI, Clomid 50mg, pregnyl, nod 13 sept.
    Manonie: 2e IUI, met clomid,pregnyl en progestan, nod 19 sept.
    Mariel77: 4e IUI, Menopur en Pregnyl, nod 25 sept.
    Lies: 2e IUI, alleen pregnyl spuiten voor eisprong, nod 26 sept.
    Jalena: 3e IUI, eigen cyclus, misschien Pregnyl, nod 27 sept.
    Ooievaar: 2e IUI, puregon 75, pregnyl, nod 30 sept.
    Zonneschijn: 2e IUI, in eigen cyclus, wel pregnyl, nod 30 sept.
    Rach84: 2e IUI, Menopur en Pregnyl, nod 1 okt.
    Geduld: 6e IUI (3 goede pogingen), menopur 150, Progynova, Pregnyl, Progestan, nod 8 sept.
    Ponchy: 1e IUI, prechnyl, nod 2 okt

ZWANGER DOOR IUI!!

Natasja: zwanger na 4e IUI, uitgerekend op 25 maart
    Hippel: zwanger na 6e IUI, uitgerekend op 20 april
    Josien: zwanger na 2e IUI, uitgerekend op 8 mei
    Draaimolen: zwanger na 1e IUI, uitgerekend op 14 mei

Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen.
    NIET Kopiëren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren.
    De lijst staat op volgorde van nod / uitgerekende datum.

even wat naar boven halen ;)

14. geduld

geduld Bekend lid

22 jan 2007
    607
    0
    0
    rijswijk
    rachel

Op de ampul staat een zwarte stip. Dat is de zwakke plek in het glas. Als je deze naar je toe richt kan je hem zo naar achter toe breken. Tussen duim en wijsvinger. En niet op drukken maar gewoon vasthouden.
    De lange naald is de opzuignaald en de korte naald is de inspuitnaald. Ik doe hem zo in mijn plooitje buik.

Hoop dat het breken vanavond goed gaat!

15. doe je hem er helemaal in? hij is wel erg lang. de opxuignaald is dik en lang, de inspuitnaald dun maar ook best lang hoor!

16. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

17 aug 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Ponchy, heel veel succes. Ja, hoe zit het met die cystes? Spannend is dat...

Josien, fijn dat alles goed gaat! :) Je geeft ons allemaal hoop.

Nou Manonie, erg vreemd dat bloed. Je IUI was toch maandag? Ik weet het ook niet. Zal dan toch wel een bijwerking zijn van de progestan.

Geduld, heel veel succes met je NOD! Spannend. Ik moet ook 3 maal daags 2 bolletjes progestan inbrengen. Bah!

Rachel, wat Geduld schrijft over het afbreken van het glazen buisje klopt inderdaad. Dat zwarte stipje is echt een goed hulpmiddel. En probeer niet te knijpen, maar afbreken. Gebruik jij de naalden die bij de Menopur erbij zitten? Ik wel. De opzuignaald is echt lang en dik. De spuitnaald is heel dun en maar 1 à 1,5 cm. Ik pak een flinke buikplooi met mijn ene hand, met mijn andere hand zet ik de spuit er helemaal in en dan met mijn duim van die hand spuit ik de spuit leeg. Snap je het nog een beetje?
    Ik hoop dat het beter gaat. Succes! ;)

Hoe gaat het verder met de rest?

Ik heb morgen weer een FM. Ben benieuwd...

17. hey bedankt :) ik moet hem er dus he-le-maal insteken? :confused: dan ga ik dat vanavond proberen!

18. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

17 aug 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Maar volgens mij is mijn spuit niet zo lang als die van jou...

19. otter 68

otter 68 Lid

7 sep 2007
    11
    0
    0
    hallo meiden ,

ik ben nieuw op de site sinds vandaag, lees wel al een tijdje mee over en wel en wee van jullie allemaal.We zitten met velen in het zelfde schuitje , maar het fijne van een site als deze dat we ervaringen met elkaar kunnen delen.Weet nog niet precies hoe alles hier werkt maar kom daar vanzelf wel achter.
    Ik wilde met name reageren op jou rachel , ik las dat jij menopur spuit en dat dat lastig gaat.Ik had zelf ook in het begin moeite met het breken van de ampul maar er zijn ook plastic beschermdopjes te krijgen die je over de ampul kan doen zodat je die makkelijker kan breken.Ik heb ze zelf in het ziekenhuis gekregen .en wat betreft het spuiten , de kleine naald voor het injecteren kun je gewoon zo diep erin zetten als je wilt , dit is makkelijker want je weet dan zeker dat de vloeistof goed in de huidplooi gaat.Hoop dat je hier iets aan hebt.

Ben zelf in afwachting van mijn 4e iui ,afgelopen woensdag weer de inseminatie gehad. Veel succes!

20. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

17 aug 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Otter 68, welkom hier. Jij bent dus ook al aan je 4de IUI. Spannend! Succes met wachten.

Deel Deze Pagina