hi otter68, bedankt voor je berichtje. spannend de 4e IUI! hopen dat het raak mag zijn hoor! wil je op de IUI lijst? ik denk ook dat mijn naalden dan gewoon te lang zijn. en als ik ze er zo in steek dat het voor mijn gevoel goed is (niet al te diep, maar wel genoeg) kan ik de naald niet stilhouden door de druk die ik erop moet zetten. ik ga zometeen heel goed de bijsluiter lezen, en anders bel ik de apotheek op, om te vragen of ze kortere naalden hebben. als ik hem er helemaal insteek ben ik door mijn vetplooi heen..!
Thanks Draaimolen, ik hoop t ook! Ik en mijn hubby zijn al een tijdje met onderzoeken bezig. Vorig jaar kreeg ik een inwendig onderzoek (echo). De echoscopiste en gyniacoloog zagen een vlekje, ze wisten het niet zeker of het een cyste was of een tumor. Ook dat ik een 2 hoornse baarmoeders had,pfff. Als het een cyste was, zou het verdwijnen, volgens de gyn. Ik kreeg als volgt een MRI-scan, daar uit bleek, dat het een cyste , die weer groter was geworden. Ik had al veel last van kwaaltjes, dacht steeds dat ik zwanger was. Veel last van vermoeidheid,veel plassen, opzette buik, obsipatie, hoofdpijn,duizelig,misselijk,humeurig,opgezette borsten,windjes... Mijn buik begon ook enorm te groeien. Fotos bekeken bij de gyn. Cyste 1 1/2 ltr vocht erin, zou eerst op de wachtlijst staan. Maar dat kon niet, moest met spoed geopereerd worden. Binnen een week werdt ik geopereerd, cyste verwijderd + rechter eileider. Na die tijd, is mijn man onderzocht met zijn zaad + echos. Even gestopt, hadden het effe gehad. Nu zijn we een jaar verder, moesten we weer overnieuw beginnen. Bloedonderzoeken, MRI-scan, HSG-onderzoek, na HSG onderzoek te hebben gehad. Uitslag was, dat ik 1 hartvormige baarmoeder heb, die groter dan normaal is. Mijn baarmoeder ligt wat naar achteren, gyn. vertelde als ik zwanger zou zijn dan kan de baby in een stuiligging komen. Ziekenhuis heeft veel foutjes gemaakt, en lopen langs elkaar heen. Nu loopt het gelukkig weer goed! Lang verhaal, maar...dan weten jullie hoe het in elkaar zit! Ik ga er gewoon vanuit dat het een follikel is, en niet een cyste!
Ponchy, wat een verhaal... Je hebt al aardig wat meegemaakt. We hopen dat het nu een follikel is. Heel veel succes en sterkte.
Thanks ladys, iedereen die MMM zit heeft veel meegemaakt vindt ik! Rachel, ja klopt..gaat wat moeizamer, via de natuurlijke weg. Eerst dachten ze aan een IVF, maar het werdt toch een IUI- behandeling. En heb je al gelezen/gebeld voor je naald, gaat vast lukken toch?
heb even gekeken en hij is idd 1,5 cm. als jullie het kunnen kan ik het ook... 8-[ dus ga het gewoon weer proberen
Hoi allemaal, Als ik in december/januari nog niet zwanger ben gaan wij hoogstwaarschijnlijk ook met IUI beginnen. Krijg sowieso a.s. donderdag alvast een HSG. Hoe hebben jullie dat ervaart? En hoeveel keer ga je gemiddeld naar het ziekenhuis voor fm, inseminatie etc? alvast bedankt voor jullie antwoorden. gr vruchtje
@Draaimolen, nee... eigenlijk heb ik nog niet echt ergens last van. Af en toe een wat trekkerig gevoel in mijn buik en mijn borsten zijn wat meer gevoelig... Maar verder mag ik niet klagen. Hoop dat het zo blijft ... @Rachel, nee ik heb nog niets leuks durven kopen voor de kleine of voor mezelf. Vind het eigenlijk doodeng en blijf maar bang om op het toilet alsnog bloed aan te treffen. Ik hoop wel dat ik die angst een beetje kwijt ga raken. Maar ja... je gaat ook steeds denken dat het niet goed kan komen door wat de artsen gezegd hebben. Als ze zo vaak roepen dat er geen kansen voor slaging is, dan ga je dat bijna zelf geloven. Vandaar mijn hart onder de riem voor jullie: geloof in jezelf en in dat ene stoere zaadje dat de weg gaat vinden! Meiden, ik blijf voor jullie duimen! Groetjes, Josien
hallo vruchtje spannend of niet? dat je waarschijnlijk over een paar maandjes gaat beginnen met IUI. het is niet vervelend. je moet de eerste 2 weken van je cycyluis naar de gyneacoloog voor een uitgangsecho. daarna afwachten of je eicel bevrucht is en je zwanger bent. hoevaak je naar het ziekenhuis gaat hangt af van de behandelmethode, ik ga dag 1 van de cyclus, een week later, en dan nog 1 of 2 keer voor de IUI. 2 dagen voor de inseminatie geef je jezelf een prechnyl spuitje (ze leggen alles uit!) zodat je ei zeker 'spingt' en de IUI op het goede moment gedaan word. De Hsg, ja dat is best een vervelend onderzoekje, maar duurt maar 10 min. neem wel wat pijnstillers in (tegen menstruatie pijn weet ff niet hoe ze heten)dat scheelt al heel wat. iedereen ervaart zo'n onderzoek weer verschillend. zie je er tegen op?
he josien, ik wil even zeggen, dat ik het naar voor je vind. vooral nu je eindelijk zwanger bent, en toch nog in onzekerheid zit.. zal het niet helpen als je toch iets kleins koopt? je bént namelijk zwanger, en je hebt evenveel kans als iedere andere vrouw, om een gezond kindje te krijgen heel veel sterkte! liefs rachel
hallo meiden, Naast dat ik nu ook op deze site actief ben ,zit ik ook nog bij een ander forum waar ik via het ziekenhuis achter ben gekomen.Genaamd XXXXX, misschien dat jullie het wel kennen.Daar delen we ook veel ervaringen en tips met elkaar.Via deze site hoorde ik van anderen over diverse tips om zwangerschap en innesteling te bevorderen. Ik ben nu ook begonnen met een drankje formula 23 ,na tips van anderen. En het eten van pruimen en noten dagelijks.Schijnt goed te zijn voor de celdeling.En op deze site zijn er ook een aantal zwanger mede doorgeworden, blijft natuurlijk altijd gissen of het daardoor mede komt, maar baadt het niet, schaadt het niet.Ik wilde jullie ook die tips niet onthouden.
Hoi rach84, Hartstikke bedankt voor je duidelijke antwoord. Ik vind het inderdaad wel heel spannend als ik er aan denk om te beginnen met IUI over 3 maandjes, maar stiekem hoop ik dat ik in die drie maanden toch nog spontaan zwanger mag raken. Maak me ook zorgen hoe ik dat dan met me werk moet doen. Ik heb een jaarcontract en wil ze eigenlijk liever (nog) niet de waarheid zeggen omdat ik bang ben voor de gevolge. Ze hebben ook een fertiliteitsvergadering gyneacologen en urologen en dan gaan ze onze situatie ook bespreken omdat het zaad niet heel erg slecht is. Aantallen zijn over het algemeen ruim boven de 20 miljoen alleen gister was het iets minder 18 miljoen, maar er zitten klein beetje wittebloedlichaampjes in en dat schijnt niet te horen maar daar krijgt mijn vriend antibiotica voor. Ze willen dan gaan bespreken of onze kansen worden verhoogd met IUI. Voor de HSG ben ik op zich niet bang maar wel voor de uitslag je weet het nooit. Om me heen wordt ook iedereen zwanger (heel leuk voor hen) het wordt in die tussen tijd geboren en wij staan "stil" voor me gevoel. En mijn grootste angst is dan dat het nooit zal gaan lukken heb jij dat ook wel eens? liefs vruchtje
vruchtje24, ja natuurlijk heb ik dat ook. we zijn nu ongeveer 1,5 jaar bezig. en na de 1e IUI verwacht je echt dat je zwanger bent, en dat was ook een hele teleurstelling. maarja, zolang t mannetje gewoon levende zaadcellen heeft, is er gewoon een kans om zwanger te raken! ik was juist helemaal niet zenuwachtig voor de uitslag van dat Hcg onderzoek. ik zag meer tegen het onderzoek zelf op! ze kijken of alles makkelijk doorgangbaar is (bij mij prima, t liep meteen door zeg maar ) en als dat niet het geval is, kan het door middel van dat onderzoek juist weer verholpen worden. ook hoorde ik dat sommige vrouwen na dat onderzoek snel zwanger raken omdat alles weer 'open' en 'doorgesmeerd' is. iets om je aan vast te houden dus! ik kan me voorstellen dat je het op je werk niet wilt vertellen. toch doen veel vrouwen het wel (ik had ook een forum: aan wie vertel je het?). ikzelf heb afeglopen week 'sollicitatie' gehad (vrijwilligerswerk) maar heb het meteen verteld, omdat ik door de IUI af en toe afwezig ben. maar ik snap dat het vervelend is met een jaarcontract. misschein zijn er meer vrouwen op deze site die hier ervaring mee hebben? @ otter 68 nou dat word noten en pruimen eten dan
Je hebt ook gelijk zolang er levende zaadjes zijn mogen we niet klagen. Ik ben al een keer zwanger geraakt helaas buiten de baarmoeder maar de gyn zei wel zo van je weet in ieder geval dat er een bevruchting kan plaatsvinden en dat geeft ons wel hoop. Maar nog even een ander vraagje. Ik krijg op cyclusdag 7 die HSG krijg je dan ook gewoon je eisprong nog zoals normaal of wordt dat beinvloed door die HSG. En je menstruatie komt die ook gewoon zoals altijd weer op tijd? gr vruchtje
ja, je krijgt gewoon een eispring en menstruatie. je mag alleen niet zwanger zjn tijdens het onderzoek ivm rontgefoto's, en het vacuum trekken van je baarmoeder!
oké ben echt een leek hihi bedankt. Deze maand is dus niet een verloren kans en kan ik gewoon evt. ook nog zwanger raken. Wat ik niet begrijp dokter had wel gezegd dat ik beter volgende maand met clomid kan beginnen en deze maand ivm hsg nog even over sla. gr vruchtje
ik denk omdat (dat zeiden ze tegen mij) je beter deze maand niet zwanger kunt raken ivm het onderzoek.
Vruchtje24, spannend. Hopelijk is IUI niet nodig en raak je spontaan zwanger. Ik heb ook een HSG gehad. Ik was ook niet bang voor de uitslag, maar wel voor het onderzoek zelf. Het klemmetje wat ze op je baarmoedermond zetten is vervelend, het doorspuiten niet. En je eileiders zijn meteen goed doorspoten, wat Rachel ook schreef. Ik herken het gevoel dat je bang bent dat het nooit zal gaan lukken. Er is dus al eens een bevruchting geweest bij jullie. Dat moet toch wel hoop geven... En er zijn in ieder geval genoeg levende zaadjes. Dat moet toch een keer lukken... Ik heb het op mijn werk verteld aan mijn baas en een paar collega's. Je moet geregeld naar het ziekenhuis voor een follikelmeting en voor de IUI zelf natuurlijk. Ik vind het wel prettig dat zij het weten. Maar ik kan me voorstellen dat het met jouw jaarcontract lastiger is om te vertellen. Maar wat ga je dan zeggen als je naar het ziekenhuis moet? Zou je baas daar wel voor open staan? Waarom wacht je niet eerst af of je spontaan zwanger raakt en als je begint met de IUI kun je het nog altijd vertellen. Succes met alles! Rachel, hoe ging het spuiten gisteren? Meiden, willen jullie voor me duimen? Ik heb vanmorgen weer een FM gehad en er zijn 4 eitjes aan het groeien! Ze zijn nog niet groot genoeg (1 van 13,5 mm en 3 van 12 mm), maar als ze allevier doorgroeien moeten we deze cyclus afbreken. En dat wil ik dus echt niet... Ik heb dat al eens meegemaakt en dat is echt erg. Dan heb je geen poging, helemaal niets. Ik vroeg nog in het ziekenhuis of het dan echt niet mag, want de kans is heel klein dat ze allevier bevrucht worden, maar dat is hun beleid. We hopen dat er maar 1 of 2 doorgroeien. Maandag moet ik terug.