he wat naar mariel! :x je had al een keer eerder 6 eitjes toch? balen! zit je zo naar het moment uit te kijken en dan dit.. hoe kan dat dan want je spuit toch dezelfde hoeveelheid menopur als de maand ervoor? en, misschien heel dom hoor, maar als je stopt met spuiten, groeit er dan niet 1 eitje door, en dat de rest op een natuurlijke manier word afgebroken? spuiten ging heel goed! het glazen buisje brak wel weer (nou ja.. geeft niet) maar de naald deed ik er helemaal in, en het ging goed!
Rachel, fijn dat het spuiten goed ging. Zie je, het went wel. Ik heb een keer 6 eitjes gehad, ja. Ik vond het toen zo erg om die cyclus af te breken. Was er zo verdrietig van. Maar toen hadden we een keer een hogere dosis geprobeerd, dus wist ik dat die kans aanwezig was. Nu spuit ik al maanden dezelfde dosis en dan dit... Zo raar. In het ziekenhuis zeggen ze dat je eierstokken per keer anders op de hormonen kunnen reageren. En bij mij duurt het in het begin lang en als er iets gaat groeien, gaat het ineens snel. Erg balen. Het is bij mij zo moeilijk goed te sturen, blijkt dus. Maar ik heb het weleens vaker gehad en dan ging er uiteindelijk toch maar 1 eitje verder groeien. Dat hopen we nu dus ook. Bedankt voor de tip. Maar als ik zou stoppen met spuiten, dan groeit er niets meer verder. Ik maak geen hormonen aan en dan ligt de groei dus stil. Dat willen we ook niet... We hopen gewoon maandag dat ze niet allevier doorgroeien.
Hey Mariel, dat zijn er idd wel wat veel 4 eitjes. Bij ons in het zk zeiden ze dat als er meer dan 2 eitjes zouden doorrijpen dat ze dan net voor de iui de overige blaasjes zouden lekprikken. Die eitjes kunnen dan niet meer worden bevrucht. Is schijnbaar een hele kleine moeite en je hoeft op deze manier geen maand weg te gooien. Ik zou het eens vragen aan je gyn! Nu heeft natuurlijk ieder zh een ander protocol, maar toch... Ik ga iig voor je duimen!
Draaimolen, bedankt voor de tip! Bij die 6 eitjes heb ik daar ook om gevraagd. Dat hebben ze toen niet gedaan, omdat het de eerste keer was dat dit bij mij voorkwam en we waren ook al te laat. Maar als ze maandag allevier door zijn gegroeid, dan vraag ik dit zeker. Ik geef niet zomaar op. Bedankt.
Als een man bijvoorbeeld een zaadlozing heeft met 25 miljoen zaadjes is het dan mogelijk dat er maar heel weinig goede overblijven na de opwerking bijvoorbeeld 3 miljoen. Vroeg me dat eigenlijk af. gr vruchtje
Ok thanks voor je antwoord. Ik had al zo een bang vermoeden. Bij mijn vriend zijn de aantallen namelijk wel goed bijna altijd boven de 20 mljn. Ze gaan nu eerst vergaderen of wij (na eerst nog 3 rondes clomid) in aanmerking komen voor IUI in januari 2008 omdat het zaad niet dramatisch is en goed genoeg om op natuurlijke manier zwanger te raken. gr vruchtje
vruchtje24sterkte. ik hoop dat je alsnog op de valreep zwanger raakt! ben net lekker met me mannetje uit eten geweest om ons 1 jarig huwelijk te vieren. maar we kennen utrecht nog niet zo goed, en een collega van hem had een restaurant aangeraden, dus wij daarheen maar er zaten alleen maar studenten en we konden elkaar niet eens verstaan! we moesten er wel om lachen, we hebben wel lekker gegeten!
Hey Rach, wat gezellig! Heb je lekker gegeten? Is toch altijd leuk he om op die datum iets speciaals te doen. En lawaai of niet, als het eten maar lekker was! Mariel, succes morgen bij de gyn! Hopelijk zijn ze niet allemaal doorgegroeid. Vruchtje, jij ook succes!
Draaimolen bedankt! Hoe gaat het met jou? Hoe voel je je? Voel je je al echt zwanger? Rachel, leuk samen uit eten! Dat is een etentje wat je niet meer vergeet... Wij zijn vorig jaar ook getrouwd. Hadden jullie een mooie dag gehad?
Hey Rach, nee niet echt. Zo heel af en toe een vlaagje als ik een bepaalde geur ruik, maar verder niks. Nu maak ik me daar niet druk over want ik ken er wel meer in mijn omgeving die nog geen seconde misselijk zijn geweest. Maar van de andere kant zeggen ook veel vrouwen dat het pas later begint, vanaf een week of 6. We zullen wel zien!
nou ja, als je niet misselijk word is dat natuurlijk mooi meegenomen! wanneer heb je de 1e echo? liefs rachel
Hey Mariel, thx for asking! Maar ik voel me goed hoor, moet mezelf nog steeds af en toe knijpen om het te beseffen. Heb nog niet veel last van kwaaltjes, maar het is nog pril natuurlijk. Ben wel veel meer moe en heb gevoelige (.)(.) en nog steeds die soort van ongesteldheidspijn bij vlagen. Elke keer als ik naar de toilet ga ben ik nog steeds een beetje zenuwachtig hoor, ik denk dat dat er pas af gaat na een mooie 1e echo. Daarom hoop ik dat de komende 2,5 week voorbij vliegen...[/quote] Ik weet natuurlijk niet hoe het voelt, maar ik kan me je gevoel wel voorstellen. Als je die eerste echo maar eens hebt gehad... Ja, wanneer heb je die?
1e echo is op 27 sept., dus nog 2,5 week in spanning zitten. We hadden die afspraak al staan voor evaluatiegesprek 1e IUI. Bij ons in het zh mag je nl. maar om de maand IUI doen omdat je zoveel hormonen spuit. We hebben die afspraak gemaakt op de dag van mijn 1e IUI, toen dacht ik nog van shit zeg dat is nog ver weg, voordat we dan weer aan de 2e kunnen beginnen is het half oktober. Toen bleek dat ik zwanger was, mochten we die datum gewoon laten staan omdat de 1e keer de gyn gewoon de echo doet. Je snapt dat de 27e nu een heel andere lading heeft...haha.