iui

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by minou, Sep 18, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    2,330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nee joh....voel nog niks anders...ben wel misselijk, maar ik weet dat dit komt omdat ik me onbewust erg zenuwachtig maak. Ik probeer wel positieve gedachten te houden, maar we zijn ook heel reeël.
    Vervelend dat het zo pijnlijk was....zo'n eendebek.....die zou je toch ook de nek omdraaien!? Dat is bij mij hooguit vervelend maar verder niet echt pijnlijk, van de rest voel ik eigenlijk niets.

Meiden heb ff baalzin hoor....zit me vreselijk op te naaien over iemand, heb wel gezegd wat me dwars zit, maar wil er blijkbaar niet in. Ik weet het, moet het eigenlijk loslaten, gaat over iemand die ik eigenlijk nauwelijks ken. Dus totaal de moeite niet om me druk te maken daarover, maar vind het toch moeilijk om het los te laten. Ga ik vanavond dus maar wel even proberen om te doen...heb al genoeg aan me hoofd toch!?
    Jullie allemaal een knuffel!

2. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    Ik wil alle meiden op de wachtbank weer even heel veel succes wensen.
    Ook hier draaien de duimen op topsnelheid.

veel liefs Femke

3. Damie

Damie Bekend lid

Jun 14, 2006
    724
    0
    0
    Aldonza, ben je wel eens eerder misselijk geweest? Of is het echt nieuw?
    Ooh meid, ik hoop het echt voor je.

4. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Hey meiden,

Damie, waar zit jij nu ergens in je cyclus? Sorry hoor, maar ben even de draad kwijt :) Las dat jij nu moet beginnen met Puregon? Denk dat de meeste daar geen bijwerkingen van hebben hoor... toch veel minder als van Clomid. Ah ok, zag nu ook net dat je aan het wachten bent op duivels, die blijkbaar niet willen komen...

Aldonza, ik hoop zo voor je dat het eindelijk raak mag zijn! Mijn duimen draaien overuren :) En meid, maak je niet druk over die andere... je hebt idd al genoeg aan je hoofd!

Zo Jaycey, jij zit dus ook al weer op het wachtbankje... Hoop ook voor jou dat het raak is!

Minou, fijn dat de inseminatie goed is verlopen! Hopelijk mag ook jij positief testen over een paar dagen!

Trolljenta, alles goed met je?

Met mij is alles ok, behalve dat ik dus heel misselijk ben :) Van 's morgens vroeg... tot 's avonds laat... wel niet constant hoor, soms heb ik goeie momenten :) Ik kijk erg uit naar de echo van volgende week.

Aldonza en Jaycey, wou jullie nog even dit zeggen... als jullie de overstap naar IVF moeten maken, weet dan dat jullie kansen een pak stijgen! Mijn nicht had ook 6 IUI's achter de rug en is dan overgestapt op ICSI en ze was van de eerste keer zwanger!

Liefs
    Kirby

5. Damie

Damie Bekend lid

Jun 14, 2006
    724
    0
    0
    Kirby, tja het zit even niet mee met mij. Ik moet inderdaad op de duivels wachten. Ze zijn zo gewenst dit keer... Ik hoor alleen maar positieve berichten over Puregon. Gelukkig maar. Voor jou nog even wachten dan de 2e echo. Jeeh wat lijk me dat leuk zeg. Geniet ervan he

Jaycey, ik hoop dat het raak is zodat je niet door hoeft naar IVF. DUIM DUIM DUIM! En succes op het wachtbankje...

Minou, je heb bijna 1 wachtdag erop zitten. Ik help je aftellen.

6. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

ik was vanmorgen voor mee eerste echo. Het hartje klopte en de vrucht is 0.53cm....... lekker klein dus.

Ik had wel een zwangerschapscyste op me eierstok, dus moet dadelijk eens ff gaan googlen! Ze zei echter dat ie vanzelf wel zou verdwijnen en ik me geen zorgen moest maken.......

Verder hier alles goed. Lijkt nu wel wat echter nu ik een fotootje van de mini muts heb, hihi........

Aldonzo: ik ben hard aan het duimen hoor.....

Jaycey: sjips dat het zo pijnlijk was. Hopelijk hoeven jullie straks niet naar die bijeenkomsten etc etc........

gtjs
    Twinny

7. Jaycey

Jaycey Bekend lid

Jun 24, 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoi meiden,

allemaal bedankt voor de lieve woordjes. Het is nu weer afwachten geblazen. Ik wil de hoop nog niet opgeven. Het is gewoon nog mogelijk.

De gyn zei wel dat met IUI je kans op zwangerschap zo'n 10% is en met IVF 30%. Dat scheelt een boel.

Over twee weken weet ik meer en dan hoop ik dat ik alle geplande afspraken i.v.m. IVF kan afbellen.

Kirby en Twinny, ik wens jullie een hele prettige zwangerschap toe.

Aldonza: wij zitten gezellig samen op het wachtbankje. Ik heb wel zin in warme choco. Jij ook een mok?

Damie: ik hoop voor je dat de duivels snel komen, zodat je weer verder kunt. Succes in de volgende ronde.

Groetjes, Jaycey

8. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    2,330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Haha Damie nee, helaas is het niet uitzonderlijk of anders. Ik ben gewoon soms zo zenuwachtig en dat slaat op mijn darmen, ben dus daarvan snel misselijk. Ga wel beetje weerstand op bouwen met van die probiotica flesjes en verder is het natuurlijk van belang dat ik probeer een beetje te ontspannen, en dat lukt met momenten zeker wel hoor. Hoop dat je niet te lang hoef te wachten op de duivels. Hoop dat de Puregon beter de boel kan reguleren en ik had trouwens ook meer last van de Clomid dan van de hormoonspuiten (al gebruikte ik dan geen Puregon maar Menopur).
    Twinny wat super zeg...ik heb ook een vaag vermoeden dat we je even niet zoveel zullen zien voorbij komen omdat je helemaal zit te zwijmelen met die foto in je hand en je andere hand op je buik....super meis...lekker genieten!
    Jaycey ja lekker, een mok warme choco gaat er wel in...we gaan ons er wel doorknokken daar op het wachtbankje. Wat? We knokken ons er allemaal wel doorheen...net zolang tot we er af komen met een positest!

Heb hier vanmiddag brief van het ziekenhuis gekregen. Info en papieren om een afspraak te maken op IVF spreekuur, dus ik ga hier morgen al wel vast voor bellen. Zeg het liever straks af dan dat ik over iets meer dan een week pas kan bellen voor een afspraak....wacht al genoeg.
    Maar moet ook wel zeggen dat ik weer even emo werd door die brief, gelukkig was mannetje ook thuis....je wilt er gewoon nog niet aan en hopelijk hoeft dat niet, maar zie ook wel in dat het onze kans weer zou kunnen vergroten.

9. trolljenta

trolljenta Actief lid

Sep 3, 2006
    185
    0
    0
    Damie/Kirby: Ik was vandaag voor de FM, en zoals de vorige keer, heb ik alleen maar kleintjes!
    Ik snap er ECHT NIKS van!
    Ze geven mij ook niet een hogere dosis, moet nog steeds 50IE spuiten, en gewoon terugkomen op mandag! :evil:
    Hoe lang is het langste dat iemand hier heeft moeten spuiten, en toch de pregnyl en IUI kunnen doen?
    Is het en limiet voor hoe veel dagen je KAN spuiten?
    Ik heb gewoon het gevoel dat als het te lang duurt, dan heeft toch het eitje niet tijd genoeg om te in nestelen als het bevrucht wordt, of?
    Ik weet niet helemaal hoe dat werkt!
    Eerste keer heb ik 9 dagen gespoten, tweede keer heb ik volgens mij 14 dagen gespoten.
    Ik heb tot nu toe 10 dagen gespoten, en ik heb de FM op mandag, dus weer 14 dagen spuiten...
    Wat als het nu niks groots is maandag, is het dan niks???

10. trolljenta

trolljenta Actief lid

Sep 3, 2006
    185
    0
    0
    Aldonza: Niet so leuk, een zo een brief denk ik :(
    Wij waren niet eens begonnen met de IUI en hormoonen voor dat de gyn al vroeg of wij op de IVF lijs wou staan, ik dach van whaaaaat? lol
    Het is gewoon so raar, dat je opeens zo veel hulp nodig heb, zo veel gedachten achter.
    Ik hoop het echt voor je deze keer, de laatste keer, dat het gaat lukken!

11. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    2,330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Trolljenta fijn om weer wat van je te horen. Teleurstellend voor je dat de eitjes nog allemaal klein zijn, hoop dat het bij de volgende meting wel een groei laat zien. Zou het raar vinden als ze dan niet de dosering verhogen als het geen/minimale groei laat zien hoor. Zou dan om een verdraaid goede uitleg vragen.
    Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgensmij is het toch zo dat de lengte van de 1e fase niet zo erg van invloed hoeft te zijn op de 2e. Ik bedoel...als er evt langer gestimuleerd gaat worden en dan wel een eitje gaat groeien en deze daarna ook springt (al dan niet o.i.v. Pregnyl) vanaf dan zal de luteale fase toch pas rond de 12-14 dagen moeten zijn. Maar weet dat er ook mensen zijn waarbij dit te kort is, maar dat was normaal toch niet zo bij jou? Ik zal eerlijk zeggen dat ik niet helemaal weet wat de invloed is van langer doorspuiten met meds die de eitjes laten rijpen op 2e fase.....zou het ook vragen tijdens je volgende afspraak...veel succes en hopelijk straks beter nieuws.

12. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

Troljenta: de laatste keer heb ik 13 ker gespoten en de keer daarvoor maar 8 keer, dus ook wezenlijk verschil in de cyclussen. Ze ging wel de laatste keer de laatste 3 dagen in eenheden omhoog......... Vraag er anders eens naar, wat de beweegredenen zijn dit niet te doen?

Alle andere meiden weer heel veel succes

twinny

13. trolljenta

trolljenta Actief lid

Sep 3, 2006
    185
    0
    0
    Ok, bedankt voor antworden meiden :)
    ja, ik ga wel vragen, ik denk gewoon dat de doc moet weten wat de beste is, het is hun werk, hun vak, ik moet de beslissing gewoon accepteren, misschien is dan gewoon normaal in Noorwegen, en hier niet, wat weet ik :rolleyes: hehe
    De vorige 2 keer heb ik na de IUI 12 dagen moeten wachten voor dat ik ongi werd...
    Ja ik weet gewoon echt niet, dacht gewoon dat ik ooit iets had gehoord, dat als je te lang blijvt doorgaan, hoe korter de eitje de tijd heb om in te nestelen, maar misschien haal ik wat in de war...kan ook...

En ja, ik vind het erg vreemd dat ik nog 50 IE moet spuiten, echt raar.
    Maar, is het normaal om 5-7 verschillende gyn's te hebben?
    Ik snap wel dat he niet mogelijk is om elke keer de zlefde te hebben, maar zo veel?
    Ik heb zo veel verschillende mensen tussen mijn benen gehad (ok, dat zag niet echt mooi uit...LMAO)
    Ik heb er geen probleem mee eigenlijk, maar, ja, ik vind het wel veel, hoe houden ze alles bij, het wordt nooit persoonlijk eigenlijk, elke keer gewoon meten, dan of door met spuiten of pregnyl en IUI.
    Hoe weet ik, dat hun ALLEMAAL aan denken, dat ik nog op 50IE zit, dat het net so traag is als de vorige keer, en dat ze niet denkt dat de VOLGENDE gyn die mij dan gaat onderzoeken de "order" geeft om de dosis hooger te zetten?

Ik heb ook een klein vermoeden, dat ze liever afwachten, want vorige periode ging het wel traag, maar ik had wel 2 mooie een groote eitjes, dus als ik nu een hogere dosis zou nemen, dat ik dan te snel, en te veel eitjes zou krijgen?
    Zou kunnen dat dat het is...
    Maar ja, wat weet ik, ben geen arts ;)

Sorry, dat was lang, en gewoon IK IK IK :rolleyes:

Aldonza, hoe lang moet je nog wachten, een week toch? :)

14. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    2,330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ja meissie, idd nog 1 week wachten.
    Niet zo erg dat het alleen ikke, ikke ikke is hoor...heel begrijpelijk er spelen verschillende vragen in je hoofd af.
    Haha en ik denk dat mensen het hier heel goed begrijpen als je omschrijft dat je zoveel verschillende mensen tussen je benen hebt gehad...Ik een keer op 1 dag wel 4 verschillende mannen; tijdens de HSG keek de gyn zelf, daarnaast keek de arts ass mee en van een afstand de radioloog en de (mannelijke) verpleegkundige. En mijn eigen man stond erbij en keek erna... :) :) .
    Maar misschien kun je wel aangeven dat je zoveel mogelijk zelfde arts wilt hebben. Dat zal lang niet altijd lukken omdat je regelmatig terug moet komen, maar als ze er naar willen streven is dat wel fijn. En dan zeker de gesprekken bij 1 en zelfde arts proberen te houden.
    Overigens moeten ze alles in je medische status bijhouden hoor, bij een volgend bezoek zal de arts op dat moment wel de info doorlezen en terugkijken naar eerdere behandelingen hoor.
    Succes!

15. minou

minou Fanatiek lid

Aug 30, 2006
    1,490
    0
    0
    Aldonza,dus de eerste week erop zitten.
    Voel je je ook anders?
    Wanneer kun jij testen?

Ik heb er nu pas 3 wachtdagen opzitten.
    Voel verder niks.....

Trolljenta ,geeft niks hoor ,je moet eigenlijk ook eerst aan jezelf denken...
    Ik heb ook meerdere keren een andere gyneacoloog gehad,maar vraag nu steeds naar dezelfde.Als die aanwezig is ,is hhet geen enkel probleem.

Twinny en Kirby,hoe gaat het met jullie?

Damie,komen de duivels al bijna?

Iedereen die ik vergeten ben ,heel veel succes!

16. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    2,330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nou, ik voel altijd van alles en denk wel vaker dat het nu echt anders dan anders is...nouja, misschien hoor je het cynische ondertoontje bijna...maar heb geen vertrouwen in wat ik voel...mijn lijf (en mijn geest) heeft me wat dat betreft al zo vaak voor de gek gehouden. Wel lekker weer een week voorbij...vind die 2e week wel altijd moeilijker, naarmate je dichter bij je NOD komt. Vorige keren merkte ik meestal al wel 2 dagen voor mijn NOD dat ik ongesteld zou worden; verloor dan al wat rose slijmverlies en dat ging dan meestal snel over in oud bloedverlies en op mijn NOD zette het dan altijd door. Dusss, wat ik daarmee probeer te zeggen is dat als ik volgende week zaterdag nog totaal niet van die tekenen heb ik misschien die dag wel ga testen, maar kan ook zijn dat ik nog 1 dagje wacht...pff, weet het niet hoor...kom meestal niet(lees eigenlijk nooit) zover.
    Twinny ben je al weer opgeknapt? Jij donderdag weer echo...zwijmel, zwijmel..
    Kirby jij had volgende week toch ook alweer een echo? Hoe is het met je misselijkheid?
    Damie zijn die rot :evil: er inmiddels....zijn ze eindelijke eens welkom...vertikken ze het om te komen....Grrr
    Hoe is het met de rest van de meiden? En mijn mede bankgenoten?

17. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    Hoi Aldonza en de rest.

het gaat met mij wisselend. Ik voel me eigenlijk best goed. alleen draaien mijn gedachten overuren. Ik begin nu aan de zevende week. Over twee weken een echo om te kijken hoe het is. Die mag wat mij betreft ook vandaag komen.
    De vorige keer is het met 5 a 6 weken gestopt met groeien. De mk zette toen pas door met 10 weken. Denk nu dus elke keer dat ik kramperig ben, maar besef ook dat dit vooral tussen de oren zit.

Word dus een beetje moe van mezelf.......

Nog twee weekjes, dan hebben we wat meer zekerheid.

Iedereen heel veel succes op de wachtbankjes. (hihi, ben je het ene wachtbankje met succes afgekomen, zit je alweer op een andere) ;)

18. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Hey meiden,

Hoe gaat het met jullie?

Aldonza, nog 6 daagjes op het wachtbankje, ik duim voor je hoor! Vond het ook altijd zwaarder worden naarmate mijn NOD dichter kwam.

Femke, ik ben ook bang dat ik woensdag naar de echo ga en dat het vruchtje bvb is gestopt met groeien... :(

Minou, alles ok op het wachtbankje?

Damie, zijn de duivels inmiddels al aangekomen?

Trolljenta, hoop dat je eitje snel groot genoeg is hoor! Dan heb je eindelijk weer inseminatie... hoop ook voor jou dat het snel lukt!

Jaycey, alles goed met je? Nog niet te nerveus zo op het wachtbankje?

Hier gaat de misselijkheid op en af... samen met de onzekerheid...

Liefs
    Kirby

19. Jaycey

Jaycey Bekend lid

Jun 24, 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoi Kirby,

Balen dat je misselijk bent, maar aan de andere kant wel fijn. Weet je zeker dat je zwanger bent.

Ik moet zeggen dat ik helemaal niet nerveus ben, komt ook omdat ik nog in mijn eerste wachtweek zit. De tweede week vind ik altijd erg lang duren.

Maar aangezien ik ook temp, weet ik vantevoren al of ik ongesteld ga worden. Mijn temp daalt op dag 13 drastisch, dus dan weet ik genoeg.

Succes met de echo, laat je weten hoe het ging?

Groetjes, Jaycey

20. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    Ik zal woensdag aan je denken Kirby!
    Misschien moeten we elkaar maar een schop onder de kont geven vanwege dat doemdenken. Ik begrijp je helemaal hoor! Laat je weten hoe het is gegaan?

Trouwens, voel me veel meer met dit forum verbonden als met het zwanger zijn forum. Blijf dus lekker hier rondneuzen en iedereen volgen.

groetjes Femke

Share This Page