Vind het toch iedere keer weer spannend een echo..... Maar alles ziet er goed uit en ik voel me ook echt zwanger.... misselijk en ontzettend moe.... Maar ja! Voor het goede doel he! Succes!
Hoi lieverds... We kregen een telefoontje terug van de gynaecoloog dat we toch mochten komen voor een echo (eerst zij de assistente dat het waarschijnlijk geen zin zou hebben). Waarschijnlijk zou er niets te zien zijn, maar ze wilden toch voor mijn gemoedsrust kijken. We zijn vanmorgen dus snel op en neer geweest. Er was inderdaad niets te zien op de echo. Niet in de baarmoeder en niet in de eileiders. Dit wilde volgens de gynaecoloog nog niets zeggen... Normaal gesproken was het met deze termijn sowieso anders nog onduidelijk. Dus het zou erom hangen. We hebben bloed moeten laten prikken en maandagochtend moet dat weer. Daarna moet ik maandag om 12.30 uur weer een echo laten maken. Tot die tijd moet ik het rustig aan doen. Volgens de gynaecoloog zou het een vreemd verloop van een miskraam zijn als het nu fout zou gaan. Normaal gesproken krijg je dan ineens een hevige bloeding. Bij mij is daarvan geen sprake. Dus ik weet echt niet meer wat ik moet denken. Ik voel me zo verdrietig! Josien
Jeumig Josien Ik duim voor je meis dat het allemaal goed is Maar wat ik wel gek vind is dat ze niks kunnen zien..
Lieve Josien, Goed dat je naar het zh bent gegaan! Heel veel sterkte van het weekend en doe het zeker rustig aan. Wat controleren ze in je bloed? Heel veel succes maandag! We hopen dat het niets is en dat je kleintje lekker bij je blijft. Liefs Marielle
ow josien! wat spannend.. miscshien kan je je een beetje optrekken aan wat de gyneacoloog zei. hoezo is er nog niks te zien? kan je in de 8e week nog niks zien? waarom moest je bloed laten prikken? meten ze dan de hcg? als je zelf nu een zwangerschaptest zou doen..? veel sterkte, rachel
Hoi hoi meiden, Tja, ik weet ook allemaal niet zo goed wat ik ervan moet denken. Voor wat betreft het feit dat ze nog niets op de echo kunnen zien: ik ben nu 6 weken en 1 dag zwanger. Normaal gesproken doen ze pas echo's vanaf 7 weken, omdat er dan iets te zien zou kunnen zijn. Kunnen... want het is niet eens altijd helemaal zeker dat ze zo vroeg al iets kunnen zien. Bij mij zagen ze vandaag met de echo niets. Met niets bedoel ik dan: geen beebje. Maar mijn baarmoederslijmvlies gaf aan dat ik zwanger ben, omdat het zo enorm dik was. Het bloedprikken is bedoeld voor het Hcg-gehalte. Ze hebben vandaag geprikt en maandag weer. Het Hcg moet dan gestegen zijn. Is het gedaald of gelijk gebleven, dan is dat hoogstwaarschijnlijk geen goed teken. Maandag krijg ik dan meteen de uitslagen van het bloed en krijg ik een tweede echo. Het feit dat het bloeden niet doorzet ziet de gyn als een positief punt. Ik verlies ook waterig bloed en geen stolsels of slijm. Maar goed... ik probeer mezelf maar moed in te praten en het te vergelijken met mijn moeder die de eerste twee maanden dat ze van mij zwanger was plat heeft gelegen in verband met bloedverlies. Ik hoop dat ik mijn moeder volg en dat alles goed blijft gaan. Ik voel me zo onzeker... maar ben daarnaast wel blij dat onze gyn ons zo serieus neemt en meteen actie heeft ondernomen. Ik heb het gevoel dat het twee kanten op kan vallen... Willen jullie een kaarsje branden op de hoop dat het goed blijft gaan? Groetjes, een onzekere en verdrietige Josien
Ik brand zeer zeker een kaarsje voor je meis Heel veel sterkte het weekend en ik duim op goed nieuws! Dikke (((knuf)))
Josien, Ook aan deze kant brand er een kaarsje voor jullie! [-o< Heel veel sterkte dit weekend en we hopen maandag op goed nieuws. liefs Manonie
Josien, heel veel sterkte! En natuurlijk steek ik een kaarsje voor je aan. We hopen maandag op goed nieuws. Doe het rustig aan. Liefs Marielle
Josien, fijn dat je gyneacoloog je zorgen meteen serieus neemt. In ieder geval is je baarmoederslijnmvlies een goed teken. Nu nog een aantal lange dagen wachten... sterkte. Ik denk aan je! Ik heb net de insemenatie gehad, m'n eitje was alweer gesprongen. Ik reageer nogal sterk en snel op de pregnyl blijkbaar. Het zaadjes aantal viel me erg tegen; 1,2 miljoen. Ben er best verdrietig van, ben bang dat dit misschien toch niet onze methode zal zijn.... De gyn noemde al even IVF ICSI, wil er nog helemaal niet aan denken eigenlijk. Maar zie het nu niet meer zo zitten met IUI.
Zonneschijn, dan springt jouw eitje inderdaad snel. Goed dat je dus werkt met die ovulatietesten, anders was je morgen te laat geweest. Je hebt in ieder geval weer een IUI gehad en een kans op een zwangerschap! Het aantal zaadjes wil echt niet alles zeggen. Er hoeft er maar 1 te zijn... Heel veel succes de komende 2 weken en we gaan er voor! [-o<
hoe weet je wanneer je ei al gesprongen is dan? bij mij zeggen ze daar niks over, word alleen maar zaad ingebracht. ook over de hoeveelheid word niks gezegd. kan je vragen of ze willen kijken naar je ei(sprong) of hangt dat af van het ziekenhuis?
Dat hangt inderdaad af van het ziekenhuis. Sommige krijgen voor de IUI nog een echo. Dat doen ze bij mij dus ook nooit. Ik heb daar wel eens om gevraagd, maar ze gaan er vanuit dat ik 36 tot 40 uur na het zetten van de Pregnylspuit mijn eisprong heb. De hoeveelheid zaad krijgen we wel altijd te horen.
Bij ons in het ziekenhuis maken ze inderdaad standaard een echo voor de insemenatie. Naar het aantal zaadjes vraag ik, maar denk dat ze het uit zichzelf ook wel zouden vertellen. Misschien moet ik wat positiever denken, ik heb in ieder geval kans(je). Maar de hormonen doen ook zo goed hun werk... Raar gevoel, ik kan de hele dag lopen janken om niks. Hoe is het met jou Mariel? Heb je het idee dat je eisprong toch nog is geweest of kun je er niks van zeggen?
Ik weet het niet, Zonneschijn. Ik durf echt niet te zeggen of ik mijn eisprong heb gehad. Ik ga er vanuit gewoon ongi te worden en voor de volgende ronde te gaan. Inderdaad, je hebt ook nu een kans! Maar die hormonen, ja... We duimen.
Ik moest vanavond weer prikken en waar ik al bang voor was is ook uitgekomen.. Puregon is op heb nog 25 kunnen prikken in plaats van 75. Morgen kan ik dus ook niet meer prikken Hopelijk kan het geen kwaad Maandag ochtend krijg ik weer een echo
Ooievaar, wat vreemd. Zie je van te voren niet hoeveel je nog op voorraad hebt? Dat je op tijd een nieuw receptje kunt vragen aan je arts. Ik hoop voor je dat het niets uitmaakt.