iui

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by minou, Sep 18, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. roca81

roca81 Bekend lid

Oct 26, 2006
    851
    0
    0
    Klazien, van harte gefeliciteerd, geniet er lekker van !

2. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

Aug 17, 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Aly, wat lief een puppy! Heb je een foto?

3. Klazien gefeliciteerd
    na 4 jaar, het is je echt gegund! ga je nog een banner aan maken?

ik heb vrijdag IUI gehad maar heb sinds zaterdag koorts. mijn man ook (hij kan mij aangestoken hebben..) maar kan ej van de IUI ook koorts krijgen of een bacteriele infectoe oid? :(

oh ja nog even voor iedereen :) :
    de IUI lijst staat op volgorde van NOD. ik zal hem nu zelf even aanpassen, maar willen jullie er zelf ook op letten?

weet iemand hoe het met Lies is?

4. IUI meiden

Geduld: 7e IUI (3 goede pogingen), menopur 150, Progynova, Pregnyl, Progestan.
    Edith: 2e IUI, eigen cyclus, nod 24 Sept.
    Mariel77: 4e IUI, afgebroken i.v.m. te veel eiblaasjes, nod 26 sept.
    Lies: 2e IUI, alleen pregnyl spuiten voor eisprong, nod 26 sept.
    Jalena: 3e IUI, eigen cyclus, misschien Pregnyl, nod 27 sept.
    Zonneschijn: 2e IUI, in eigen cyclus, wel pregnyl, nod 30 sept.
    Ponchy: 1e IUI, prechnyl, nod 2 okt
    Ooievaar: 2e IUI, puregon 75, pregnyl, IUI 19 Sept, nod 3 Okt.
    Zuster Suus 1e IUI, Puregon en pregnyl, nod 3 okt.
    Rach84: 2e IUI, Menopur en Pregnyl, IUI 21 sept nod 5 okt.
    Manonie: 3e IUI???, met clomid,pregnyl en progestan, nod 13 okt.
    Pat: 1e IUI, puregon 37.5, pregnyl, nod 15 okt.
    Roosje75: 2e IUI, Clomid 50mg, pregnyl, nod 16 okt.

ZWANGER DOOR IUI!!

Natasja: zwanger na 4e IUI, uitgerekend op 25 maart
    Hippel: zwanger na 6e IUI, uitgerekend op 20 april
    Draaimolen: zwanger na 1e IUI, uitgerekend op 14 mei

Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen.
    NIET Kopiëren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren.
    De lijst staat op volgorde van nod / uitgerekende datum.

5. aly

aly Bekend lid

Oct 5, 2006
    966
    0
    0
    postbezorgster
    harlingen
    mariel, even een fototje van onze doerakken

roca, jullie ook nog GEFELICITEERD met je zwangerschap.

het is hier lekker rustig geweest in het weekend, ik hoef niet zoveel bij te lezen :)

6. Evita

Evita Actief lid

Jun 26, 2007
    137
    0
    0
    hey hallo meiden,

Wij hebben al 1 iui gehad en deze is helaas mislukt. Vanmorgen heb ik een fm meting gehad, ze zagen twee eitjes van ongeveer 9mm, zoals het er nu naar uitziet, krijg ik aankomend weekend de inseminatie!

Dit is de tweede ronde dat ik clomid gebruik.

Ik heb nog helemaal niks terug gelezen :oops: , ga ik zo doen, ik hoop dat ik hier gezellig mag mee kletsen!

7. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

Jun 22, 2005
    5,245
    0
    0
    Amstelveen
    Succes Evita. Dat je eitjes maar goed mogen groeien ;)

En wat een lieffies Aly :D

8. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

Oct 15, 2006
    4,500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Klazien....heb ik het goed begrepen, is het gelukt? :oops:

@ Geduld....wil je heel veel suc6 wensen in deze ronde! Go for it!
    Blijft de gyn bij IUI?

Liefs Marjo

9. Evita

Evita Actief lid

Jun 26, 2007
    137
    0
    0
    dankje ooievaar ;)

10. weet nou iemand of je van een IUI een bacteriele infectie kan krijgen... :rolleyes:

11. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

Aug 17, 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Rachel, erg vervelend maar dat kan! Als je koorts krijgt na de IUI moet je contact met je arts opnemen. De kans is klein, maar je kunt een infectie krijgen. Ik wil je niet bang maken, maar denk aan jezelf!

Evita, welkom en heel veel succes! ;)

Aly, wat een schatjes! Dat kleintje.... En die andere heeft een mooie kleur. Leuk!

Edith, hoe is het? Vandaag je NOD. Spannend! Weet je al wanneer je gaat testen?

12. dank je mariel :) ik voel me vandaag stukke beter. ik kijk het nog even aan. 8-[

13. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

Aug 17, 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Gelukkig maar! Beterschap en doe het rustig aan. Sterkte!

14. doe ik :)

ooh ooievaar wat heb jij een mooi dochtertje!

15. las net het berichtje van roosje75 :confused: echt shocking, vind ik zo erg voor haar..
    maar dat zet me wel aan het denken. hebben jullie er hoop op met IUI zwanger te worden? of zijn jullie, net als ik, al wel een beetje rekening aan het houden dat het ook weleens IVF of ICSI zou kunnen worden :cry: ?

rachel

16. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

Aug 17, 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Hi Rachel,

Ik las net het berichtje ook. Zo naar voor Roosje. :(
    Als ik heel eerlijk ben, dan richt ik me al erg op IVF. Kijk ook al vaak op de topic IVF/ICSI...
    In november hebben wij een evaluatie met de gynaecoloog. Bij de vorige evaluatie in augustus gaf ze al aan, dat IVF de volgende stap zal zijn na 6 keer IUI. Of ik moet al eerder aangeven dat ik IUI niet meer trek... Maar nee, ik wil de 6 keer volmaken! Dan heb ik voor mijn gevoel alles gedaan wat we konden. Maar ik richt me al steeds meer op IVF... Mijn man is positiever, gelukkig maar. En iedere IUI is weer een kans! Zo moeten we ook denken, maar dat is niet altijd even makkelijk... Je weet dat iedere maand de kans niet zo groot is, maar de kans is er.
    Maar ik begrijp je gevoel goed, Rachel.

17. ja ik lees ook af en toe mee op IVF/ICSI, eigenlijk.. mijn man heeft een zoontje van 7 (van zijn exvrouw) maar die is ook met ICSI zwanger geworden. dus waarom zou ik wel met IUI zwanger kunnen worden?
    gelukkig is mijn man ook wat positiever. maar toch, het is steeds weer een klap als je ongie word. als we 50 jaar terug hadden geleefd hadden we nooit kinderen gehad, omdat toen die behandelingen niet eens bestonden. ik ben daar wel heel dankbaar voor.
    ik ben blij dat ik niet de enige ben met die gedachte..
    mariel, je gaat nu toch voor de 5e IUI? telt de afgebroken IUI ook mee voor de 6 pogingen?

liefs en sterkte

18. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

Aug 17, 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Rachel, zo moet je niet denken. Ik weet, het is makkelijk gezegd en ik zou misschien wel hetzelfde denken. Maar als je geen goede kans had met IUI zouden ze het niet doen.
    Wat je zegt over 50 jaar geleden, denk ik ook wel eens. Dus eigenlijk mogen we alleen maar blij zijn met wat ze tegenwoordig kunnen!

Inderdaad, ik ga nu voor de 5de IUI. Ik weet niet of de afgebroken IUI meetelt. Ik denk het niet. Maar de evaluatie in november staat en dan bespreken we wel verder of we al voor IVF gaan of nog voor IUI.

Hoe gaat het nu met je? Geen koorts meer?

19. ja dat zei de gyn ook, dat we echt wel een kans maakte.
    hoelang zijn jullie nu al bezig?
    ik heb geen koorts meer maar ben nog wel heel erg verkouden, kan niet door mijn neus ademen. dus heb de hele dag een beetje achter internet gezeten :D had nergens anders zin in!
    misschien ben jij in november wel zwanger, wie zal het zeggen :)

20. Evita

Evita Actief lid

Jun 26, 2007
    137
    0
    0
    ik vind dat we hoop moeten houden bij elke iui. Het is wel moeilijk om elke keer positief te blijven maar ivf is ook niet een garantie dat het WEL lukt, dus als je je nu al richt op ivf terwijl je nog een paar iui`s tegoed hebt...........Hoop en moed blijven houden hoor, bij elke poging, echt belangrijk!

Share This Page