Evita en Rachel, ja het wordt inderdaad wel eens tijd... Maar dat kun je niet plannen, hè! Als mensen er naar vragen of ik schrijf het op, dan word ik weer even met mijn neus op de feiten gedrukt. In ruim 3,5 jaar is er al heel veel gebeurd en ook al veel kindjes geboren... Het had allemaal zo anders kunnen zijn. Maar goed, zo heeft iedereen haar voortraject. We zitten niet voor niets in de MMM. Dus dat geldt voor iedereen hier.
schrijven jullie ook alles op? vanaf het moment van 'de beslissing' en het stoppen van de pil tot de onderzoeken en de IUI's? ik wel, en ik lees het vaak nog eens door. vooral grappig om de eerste (beetje naieve) bladzijdes te lezen. Mariel, jij zegt: of ik schrijf het op, bedoel je dat jij het ook opschrijft? en als mensen ernaar vragen, wat vragen ze dan, en...wat zeg jij?
Heb gisteravond pregnyl gespoten. Morgen IUI. Heb nu zo'n enorme buikpijn. Kan niet rechtop zitten, ben zelfs van mijn werk weggegaan en in mijn bed gaan liggen. Beetje in paniek hier. Durfde de arts niet te bellen, ik weet het heel dom. Ik hoop gewoon dat het morgen beter gaat en dat alles door kan gaan. Heeft iemand dit wel eens gehad?
Hoi Geduld, Ben hier een beetje illegaal, maar ik blijf toch wel een beetje mijn lotgenoten uit mijn beginperiode volgen. Het is trouwens echt de hoogste tijd dat jij je mag aansluiten bij de Walvissenclub. Heel veel succes en mijn duimen draaien op volle toeren!
hi geduld ten eerste wil ik zeggen dat ik heel blij voor je ben dat je weer een IUI krijgt morgen! en nu even over je buikpijn.. als ik pregnyl heb gespoten voel ik het de volgende dag ook in mijn buik. voelt aan alsof ik een hele pijnlijke dikke blauwe plek heb. met bukken doet het dan ook pijn... heb je zoiets..?
Aurelie wat leuk om je te lezen! WAUW die banner! Gaat het goed met je? Rach84 het is veeeeel erger dan een blauwe plek. Zat op mijn werk met tranen in mijn ogen van de pijn, kon echt niet meer zitten en denken ging al helemaal niet meer. Werd er helemaal eng van alsof ik ieder moment moest overgeven. Echt niet normaal. Gaat nu iets beter. Oplossing is gewoon horizontaal door de dag heen komen vandaag.
Geduld... ! als ik zoek op google zie ik dit: na de pregnyl spuit krijg ik rond de tijd van ovulatie >>buikpijn (krampen). Sindsdien hou ik lichte krampen, soms wat vage lage >>rugpijn, gevoelige tepels. Ik vraag me af of dit bijwerkingen van de >>medicatie en hormonen kunnen zijn, dan wel of ik dan al meteen een >>zwangerschap kan uitsluiten. antwoord: Dit kan inderdaad het effect van de hormonen zijn. Immers de >hormoonschommelingen zijn sterker dan in een normale spontane cyclus. >Succes heb je daar wat aan
Hoi Rachel Lief van je. Heb de bijsluiter er eens bijgepakt. "Soms kan de werking op de eierstokken wat te krachtig zijn, waardoor pijn in de onderbuik kan optreden". Verder staat er dat als dit zo is je de arts moet waarschuwen. Tja... Ok ben dan misschien eigenwijs, maar denk altijd dat morgen alles beter gaat. En ben een hele goeie struisvogel. Alleen gaat dat nu een beetje moeilijk. Horizontaal blijven en mijn kop in het zand stoppen.... hahaha zo lenig ben ik al jaren niet meer.
Hoi, Vanmidddag mijn 2de FM gehad en wat denk je gister was mijn ei 16 mm en vandaag 15 mm. Ik heb dus wel even gevraagd hoe dat kan, zegt de gyn: "tja het is maar net wie het opmeet" : En daar word ik dus zo flauw van! Wij hebben een team van 6 gynacologen en heb dus elke keer een andere. Maar ze hebben ook allemaal een andere mening. Maar goed ik mag donderdag terug komen, en dan hopelijk zaterdag de IUI. Hoe is dat bij jullie, hebben jullie ook meerdere artsen? liefs Manonie
geduld: Ik zou ook even contact opnemen met een arts! Deze reactie lijkt mij niet normaal, maar vraag het voor de zekerheid even na. Beterschap! en succes morgen liefs Manonie
Geduld, wat vervelend dat je je zo voelt! Ik herken het niet, wel na de IUI. Heel veel sterkte en succes met de IUI. Denk je wel aan jezelf? Manonie, wat vreemd. Nou, dat viel ook tegen zeker. Balen! In ons ziekenhuis proberen ze het zo veel mogelijk bij dezelfde arts te houden, maar dat lukt natuurlijk niet altijd. Dus ja, ik krijg ook meerdere artsen.
Weet 't, wil 't niet horen. Manonie Ik heb er 5. Idd iedereen heeft zo zijn methode van meting en het kan weleens verschillen. Ook het advies is van arts tot arts verschillend. Ik sta er op dat als ik wat afspreek met een arts ze het in mijn dossier schrijven anders moet ik keer op keer weer een andere arts overtuigen van mijn ei-ervaringen. Probeer trouwens wel vaak een afspraak te krijgen bij dezelfde arts.
yep! die dag van de inseminatie deze keer zat ik krom van de buikpijn in de wachtkamer! wat een pijn!
wat die pijn? meid, de mmm vergeet je nooit meer. het heeft op mij een diepe indruk achter gelaten, veel meer dan ik zelf ooit had gedacht!