iui

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by minou, Sep 18, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

Aug 17, 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Ja, ik ben het er ook mee eens! ;)

Manonie, hoe gaat het? Wanneer ben je van plan te gaan testen?

Ik heb vanmorgen weer een FM gehad. Er zat een eitje van 12 mm en een paar kleinere. En dat met deze lagere dosis Menopur... Dat viel niet tegen. Zaterdag moet ik weer terug.
    Rachel en Ooievaar, ik denk dat we redelijk gelijk lopen met elkaar deze ronde. Zal volgende week wel de IUI zijn, hopen we.

2. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

Sep 1, 2006
    959
    0
    0
    Hoi hoi,

Wij gaan deze cyclus ook voor het eerst aan de IUI beginnen. Aan de ene kant vind ik dat ontzettend jammer, want we hadden het zo graag gewild dat alleen wij tweetjes nodig waren om zwanger te worden, maar aan de andere kant ben ik wel blij dat die technieken er zijn. En hoop ik ook echt dat wij snel zwanger mogen raken.

Een korte voorgeschiedenis:
    We zijn dec. 05 met de pil gestopt.
    Febr. 07 naar de fert.arts gegaan.
    Alles is bij ons beiden goed. Alleen heb ik niet elke maand een natuurlijke eisprong, dat is gelukkig te verhelpen met Clomid en Pregnyl.

Jeetje, ik begin spontaan te janken nu ik dit allemaal typ...

3. Nataly

Nataly Actief lid

Jul 4, 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Hai,

Ik ben dinsdag bij de gyn geweest en als het deze maand niet gelukt is gaan ook wij aan de IUI beginnen.

Ik zal me even voorstellen, mijn naam is Nataly ben 35 jaar en woon in het oosten van het land. Mijn vriend en ik hebben elkaar 5 jaar geleden ontmoet en zijn sinds 2 jaar 'bezig' voor ons 1ste kindje.

Bij mijn vriend is alles goed maar ik heb een hele onrgelmatige cyclus waar ik nu clomid voor krijg en ik heb maar 1 eileider.

Mijn NOD is 20 oktober en als ik dan toch ongsteld wordt krijg ook ik IUI met follikelmetingen en alles er op en er aan.

Vind het wel spannend maar ook fijn dat er nu weer wat gebeurt want dat wachten is echt niet fijn, maar daar weten jullie alles van.

Veel liefs
    Nataly

4. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

Aug 17, 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Nataly en Marieke, welkom hier.
    Ja, helaas dat het op deze manier moet, maar gelukkig is deze mogelijkheid er.
    Heel veel succes met wat er allemaal nog gaat komen en dat ook jullie maar snel zwanger mogen zijn.

5. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

Aug 17, 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Aly, ik heb even naar de steen van jullie dochter gekeken. Erg mooi!
    Nog een paar daagjes...spannend. Hoe voel je je?

6. Jalena

Jalena Actief lid

Feb 6, 2007
    109
    0
    0
    Hallo allemaal, kom me ook weer eventjes melden. Heb vandaag mijn 3e (officieel 2e) IUI gehad. Met maar liefst 32,7 miljoen zwemmers dit keer. Daar zijn we heel blij mee uiteraard. En nu nog een keer met resultaat zou helemaal mooi zijn 8) Maar ook voor jullie wens ik dat natuurlijk! Nieuwe dames, ook veel succes!

liefs, Jalena

7. Marisha

Marisha Fanatiek lid

Jul 15, 2006
    2,728
    0
    0
    Bediende
    België
    @ Marieke en Nataly: helaas ook welkom op dit topic! Ik begin in principe ook deze maand met mijn eerste IUI. Als de ongi tenminste willen komen want ben straks al 3 dagen overtijd :( voel me niet zwanger of zo dus denk dat mijn lichaam spelletjes met me speelt omdat ik zo uitkijk naar onze eerste IUI :(

Nataly, gaan jullie trouwens in eigen cyclus beginnen of krijg je ook meteen clomid of zo?

8. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

Aug 17, 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Jalena, wat goed!
    En nu hopen we op een mooi resultaat over 2 weken! ;)
    Sterkte met wachten.

9. Nataly

Nataly Actief lid

Jul 4, 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Hai Marisha,

Ik heb de laatste drie maanden clomid gebruikt om mijn cyclus wat regelmatiger te krijgen en ook nu heb ik weer clomid 50 voorgeschreven gekregen. Voor de clomid schommelde mijn cyclus tussen de 26 en 38 dagen en nu heb ik al drie maanden een cyclus van precies 28 dagen, daar ben ik wel blij mee. Al is mijn luteale fase nog wel kort, 11 dagen.

Als mijn ei groot genoeg is dan krijg ik een pregnylspuit en vervolgens de IUI.

Volgens mij is dit toch een standaard procedure.

Veel liefs
    Nataly

10. Marisha

Marisha Fanatiek lid

Jul 15, 2006
    2,728
    0
    0
    Bediende
    België
    Bij mij wordt er IUI in eigen cyclus gedaan en zo zijn hier nog wel enkele meiden die zonder stimulatie moeten. Bij mij is dat omdat ik altijd een cyclus van exact 28 dagen heb (behalve natuurlijk deze maand waar ik al op dag 31 zit :()en ze er dus van uit gaan dat met de eisprong niets aan de hand is. Ik zal dus alleen pregnyl krijgen voor een goed getimede eisprong te hebben.

Alvast heel veel succes hoor!

11. mandy80

mandy80 Actief lid

Apr 2, 2006
    485
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    deventer
    hoihoi,

ik heb ook alleen pregnyl. Heb de eerst4 met clomid gedaaan. (steeds 2/3 eitjes) en had zoiets van die gaan gewoon in de prullenbak. Mijn cyclus is wel iets langer, maar niet storend. ( alleen deze maand IUI op dag euhm 26) normaal altijd IUI rond dag 15/16.

na opwerking is mijn man zijn zaad ook prima.
    gem tussen de 25 en 40.

hopen dat we allemaal snel zwanger zijn!

liefs mandy

12. marieke21, als ik het zo lees is het heel erg emotioneel voor je. wat vervelend joh..! ben je erg verdrietig?

Nataly, welkom! dus je bent alweer ruim 2 jaar bezig! wat fijn dat alles met je vriend wel goed is! waarom beginnen jullie nu (pas) met IUI?
    zoals jij de procedure omschrijft idd standaart.

Mariel, goed nieuws dat je eitje al lekker aan het groeien is met (voor jou doen) weinig stimulatie!

Jalena, 32,7 miljoen ( :confused: ) is zeker goed! die 2 weken duren lang he!

Marisha, de eerste keer ben ik ook in eigen cyclus begonnen. de 2e (en nu de 3e) met spuiten. hangt helemaal van jou en je ziekenhuis af!

morgen weer FM. doordat mijn verstandskies doorkomt is de hele boel ontstoken en zit hier nu met een dikke wang. getsie! morgen ook ws. verhoging van menopur.
    mariel, even een heel zakelijk vraagje:

de menopur word 100% vergoed. maar toch moet je het nog declareren. (of eerst zelfbetalen en terug vragen) hoe doen jullie dat? t is namelijk wel erg veel geld. wij dachten dat wij het de verzekeraar gelijk terug laten storten op de rekening van apotheek, is dit mogelijk? :rolleyes:

13. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

Sep 1, 2006
    959
    0
    0
    ja Rach, ik was vandaag erg verdrietig. Nu valt het wel weer mee, maar die buien komen zo af en toe even opzetten. Hebben jullie daar ook last van? (op de meest ongelukkige tijden...)

14. Johanna24

Johanna24 Lid

Sep 30, 2007
    41
    0
    0
    Hoi meiden,

Het wachten is beter als je ondertussen de verhalen van anderen leest. Je leert geduld te hebben en de mooie dingen te zien. Echt bedankt daarvoor.

Mandy, heel veel succes.
    Rach, succes morgen en sterkte met die kies (de rest gaat gewoon door). Kun je bij de apotheek niet op rekening (zoals de tandarts?) dan kun je eerst terugvragen en dan betalen (alles binnen een maand).

Marisha, ik ken het gevoel dat je wilt dat de ongi komt....beter dat dit over is en we doorkunnen met de zaken, maar ik duim toch een beetje voor je.

Veel liefs
    Johanna

15. aly

aly Bekend lid

Oct 5, 2006
    966
    0
    0
    postbezorgster
    harlingen
    marieke en nataly, spannend deze ronde voor jullie ,ik hoop voor jullie dat de iui een succes mag zijn.

marisha, balen dat je ongi zolang op zich laat wachten.

mariel, dankje we vinden de steen zelf ook heel mooi, de tekeningen dan die er op staan, alleen ik had gedacht dat de kleuren er wat dikker op zouden komen, zodat het wat duidelijker te zien zou zijn. succes met de fm morgen.

rach, succes met de fm en met je kies, vervelend dat die ontstoken is.

ik ben er vandaag vroeg uit, ik kon na het temperaturen niet meer slapen :thumbdown: , mijn temp wil niet omhoog, dus ik denk dat ik tussen morgen en maandag ongi word.

16. Marisha

Marisha Fanatiek lid

Jul 15, 2006
    2,728
    0
    0
    Bediende
    België
    Hoi meiden!

Eindelijk mag ik komen melden dat onze eerste IUI een feit is :thumup:

De ongi hadden besloten het een beetje spannend te houden en hebben me 3 dagen extra laten wachten :confused:

Nu is de vraag natuurlijk... moet ik nu vanaf 1 beginnen tellen of zit ik nu al op dag 4 (weet natuurlijk wel dat het normaal is vanaf de dag echt rood bloed en niet een beetje maar wou toch weten hoe jullie hiermee omgaan... moet op dag 12 komen voor FM en zou niet willen dat mijn ei al weg is hoor :()

Ik denk trouwens dat bij ons de eerste drie keer al zeker in eigen cyclus gaan gebeuren (misschien is de standaard behandeling in België een beetje anders dan in Nederland) tenzij er natuurlijk iets mis is met mijn ei.

Voor de rest dames, heel veel succes deze maand (er wordt weer veel geschreven!)! Hoop voor ons allemaal op een groot wonder!

Liefs,
    Marisha

17. Nataly

Nataly Actief lid

Jul 4, 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Hai,

Wij zijn in januari 2008 2 jaar bezig. In januari 2007 ben ik naar de huisarts gegaan en die heeft mij doorverwezen en in maart 2007 hadden we de eerste afspraak. Toen is mijn vriend getest en dat was allemaal goed en daarna zijn de onderzoeken bij mij begonnen.

Eerst een paar maanden temperaturen en cyclus bijhouden, HSG gehad (waar ze twijfelden over de uitslag) en vervolgens in juli een kijkoperatie waaruit kwam dat mijn linkereileider dicht zit. Toen 3 maanden Clomid gekregen omdat mijn cyclus zo onregelmatig was.

Nu heeft de gyn alles gedaan wat hij kon en gaat hij ons een handje helpen zoals hij zelf zegt.

Volgens mij is deze periode niet zo lang toch? na 8 maanden ziekenhuis IUI?

Ik denk dat de laatste ronde zelf proberen ook niet is gelukt want ik had vanmorgen een heeeeeeeeeeeeeeel klein beetje bruin bloedverlies, dat begint bij mij altijd een week voor mijn NOD. Kan ook een innesteling zijn maar daar geloof ik niet meer in.

Ik hou jullie op de hoogte,

veel liefs
    Nataly

18. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

Sep 1, 2006
    959
    0
    0
    Hey Nataly,

Wij zijn ongeveer even lang bezig, a.s dec. 2 jaar.
    Ook ik had een onregelmatige cyclus (niet elke maand een eisprong) en met Clomid gaat het goed. Ik krijg nu 100 mg en heb daarmee mooie eitjes :)

19. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    Hallo meiden,

Ik kom me hier voorzichtig aanmelden, wanneer het deze ronde niet raak is gaan wij ook IUI proberen. Wel zal ik eerst nog waarschijnlijk een HSG krijgen want die heb ik nog niet gehad. Deze ronde heb ik dus gespoten alleen met wéér een negatieve samenlevingstest. We gaan er dus ook vanuit dat het deze keer weer niet raak zal zijn. Ik heb alleen even een vraagje over pregnyl, waar jullie waarschijnlijk allemaal heel bekend mee zijn.

Ik ben eens benieuwd welke bijwerkingen jullie hadden van de pregnyl. Mijn borsten zijn echt super pijnlijk (al meer als een week) en ik zit echt onder de puistjes.

Ik had twee keer tussen mijn ei en ongi (met clomid) 17 dagen zitten (lange luteale fase dus) nu heb ik sinds gister bruine afscheiding 9 dagen na mijn ei. Hoeveel dagen na je pregnyl/eisprong werden jullie ongi?

20. 10uss

10uss Actief lid

Nov 28, 2005
    246
    0
    0
    Hallo allemaal,
    Na 2 jaar "oefenen" gaan wij ook voor iui.
    Na een kijkoperatie en hsg onderzoek zijn we er achter
    gekomen dan mijn linker eileider dicht zit en dus zowiezo
    minder kans heb om spontaan zwanger te raken. Vrijdag mogen
    wij ons melden in het ziekenhuis dan zitten we op de 10e dag van mijn cyclus. De dokter heeft voorgesteld om het eerst 3 keer te proberen in mijn eigen cyclus dan 3 keer met een door hormonen gestimuleerde cyclus.
    Wij vinden het wel een fijn gevoel om eindelijk geholpen te worden, we kunnen nu gewoon vrijen omdat we het willen en niet meer omdat het "moet".

Groetjes 10uss

Share This Page