ff een vraagje, wat doet Menopur? Waarvoor gebruik je dat? Ik heb tot nu toe alleen maar Clomid en Pregnyl gekregen.
het word gewonnen uit de urine van vrouwen in de menopauze (vandaar ook de naam denk ik). menopur wordt gebruikt om de reiping van de eicellen te bevorderen. dit kan als je lichaam dat zelf niet doet, of als je een trage eigroei heb. ik lees net ook dat mannen menopur kunnen spuiten, en dat zou dan een betere rijping van de zaadcellen stimuleren iets voor onze mannen dames? waarvoor is clomid dan?
Als ik het goed begrijp zijn Menopur en Clomid ongeveer dezelfde middelen. Ik krijg Clomid om een eitje (beter) te laten rijpen. En mijn baarmoederslijmvlies wordt er dikker van (die is van nature bij mij wat aan de dunne kant, niet echt bevordelijk voor een innesteling),
Vandaag een FM echo gehad Ei is 15mm Nog niet groot genoeg dus Maar het grappige is nu wel, dat ie deze keer aan de andere kant zit. Aande rechterkant Aan mijn goeie kant! Dus niet links, waar ik altijd zo'n pijn heb en een bloedprop heb Dus ik hoop dat het een goed teken is Woensdagochtend krijg ik weer een echo Waarschijnlijk krijg ik woensdagavond de pregnyl prik En vrijdagochtend IUI
wat fijn dat dat je goede kant is! en dan vrijdag al de IUI. ej bent denk ik sneller dan ik! ooievaar, ik hoop dat het iets goeds betekent! liefs
mariel, succes vandaag met je iui. rach en ooievaar, succes met de fm morgen, ik duim voor jullie dat het eitje doorgroeit en dat jullie snel jullie iui kunnen hebben. ik ben ongi geworden, straks bellen voor de fm.
Hoi meiden! Kom hier ook weer eens even een berichtje achterlaten... Aly, balen dat je ongi bent geworden... zie dat je de 25e al op FM mag gaan dus veel succes in de volgende ronde! Rachel en Bianca, morgen allebei op FM! Hoop dat jullie allebei goed nieuws krijgen en op vrijdag al een IUI krijgen! Hier kruipt de tijd voorbij... we zitten nu op dag 5... dus nog 7 dagen tot FM en dan wss 's avonds pregnyl en woensdag of donderdag IUI (als m'n ei natuurlijk al groot genoeg is). Vraag me eigenlijk af... gaat jullie mannetje mee op FM? Of gaan jullie alleen? Vind het reuze spannend, heb nog nooit een inwendige echo gehad (denk toch dat een FM zo gebeurt ) en weet niet goed wat verwacht wordt. De gyn zei dat het niet nodig was maar wel mocht (kon zijn dat hij geen verlof of zo kon krijgen maar dat is bij ons geen probleem). Nou ja, ik maak me ook zorgen om alles he!
ik ga altijd alleen naar de FM, moest de laatste maanden ook zo vaak. en ik kan niet vanhem verwachten dat hij er steeds vrij voor vraagt. Mijn collega's weten het en ik werk part-time, dus kan gelukkig vaak ook op mijn vrije dagen
Mja, bij ons is de FM een fabriekje. Iedere ochtend om 7u30 moet je daar zijn en krijgt iedereen een nummer en moet je gewoon een voor een naar binnen... wil geen gek gezicht slaan door daar met m'n mannetje toe te komen als iedereen daar alleen zit... langs de andere kant... voor de allereerste keer heb ik misschien liever dat hij mee komt zodat ik niet te zenuwachtig ben... en ik heb nogal de onhebbelijke gewoonte om tegen andere auto's te rijden als ik naar het ziekenhuis moet en mijn mannetje laat me eigenlijk niet meer met de auto rijden als ik naar het ziekenhuis moet Zijn er meiden die hun mannetje wel mee nemen... ik weet het, het klinkt mss nogal belachelijk waar ik me toch druk om maak
marisha, als je het fijn vind dat je mannetje mee gaat, neem je hem gewoon mee de mijne gaat niet mee met de fm, maar wel met de iui. mijn man heeft geen rijbewijs en auto, dus samen zaadjes inleveren en dan samen wachten op de iui.
tsjonge jonge, dan vind ik dat het er bij ons een stuk vrouwvriendelijker aan toe gaat. Ik maak gewoon een afspraak met de fertarts of verpleegkundige, die neemt dan even de tijd voor je, kun je al je vragen nog kwijt. En doet dan de FM, heel relaxed eigenlijk. En ik zie bij ons in de wachtkamer dan ook geregeld een man erbij zitten.
de iui vind ik ook een ander verhaal, ik wil graag dat hij dan wel vrij neemt van zijn werk. Ik wil tenslotte van hem zwanger worden, dan moet hij er ook bij aanwezig zijn als de zaadjes ingebracht worden
marisha, bij mij in het ziekenhuis gaat het ook een beetje op nummer. ik vind dat zelf niet vervelend. maar de vrouwen die er komen, komen niet allemaal voor een FM> een gyn kan vele onderzoeken doen, misschien hebben ze wel een heel ander onderzoek.(baarmoederonderzoek, cystes, soa's, zwangercshap etc etc) bij mij verschilt het heel erg. het is heel nromaal hoor als er een man meegaat, er zitten altijd mannen in de wachtruimte. er zitten ook veell vrouwen alleen.dat maakt dus niks uit! de eerste keer ging mijn man wel mee, omdat ik erg zenuwachtig was. nu gaat hij niet meer mee, omdat hij niet steeds vrij kan nemen van zijn werk. ook was hij er bij de laatste inseminatie niet bij, omdat hij een heel belangrijke bespreking had. ik doe er dan ook niet moeilijk over. je hoeft er echt niet tegenop te zien, het gaat allemaal heel rustig, en je man gaat mee als jullie je daar prettig bij voelen! succes!
Nou, denk dat ik de eerste keer toch maar m'n mannetje meeneem. Voor de IUI wordt er zowiezo verwacht dat mijn mannetje meekomt. Voordeel bij ons is wel dat je geen afspraak hoeft te hebben voor de FM's . Elke morgen om 7u30 (en in de weekends om 9u) doen ze daar FM's (met 2 gyns tegelijk) maar ik denk wel dat je ook nog de kans krijgt om dingen te vragen als je wil. Nou ja, nog 7 dagen geduld...