iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door minou, 18 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aly

aly Bekend lid

5 okt 2006
    966
    0
    0
    postbezorgster
    harlingen
    mooi rach, dat je dinsdag je iui hebt, wel lekker dat je op de fiets erheen kunt.

ooievaar, succes straks met de iui.

2. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

17 aug 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Mooi zo, Rachel! We gaan duimen.

Ooievaar, succes straks!

Johanna, ik zou dat zeker even navragen bij je gynaecoloog. Maar 12 dagen valt, volgens mij, nog wel mee. Bij mij in het ziekenhuis zeggen ze, dat je 12 tot 14 dagen na je IUI je menstruatie kunt krijgen. (liever niet natuurlijk) Maar ik zou het voor de zekerheid eens navragen. Misschien doen ze er wel iets aan, bv. met progestan.

3. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

1 sep 2006
    959
    0
    0
    De update van vandaag. De 'oogst' was: 3 eitjes. Twee rechts en 1 links. Waarvan er waarschijnlijk één rechts verder gaat rijpen, die was nu het grootst, 14 mm. Baarmoederslijmvlies van nu 6 mm, die mocht nog wel wat groeien.
    Vanaf zondag moet ik ovulatietest doen. Wanneer die positief is moet ik bellen voor een afspraak voor de IUI de volgende dag. Als de testen dinsdag nog negatief zijn, dan moet ik bellen voor een echo woensdag. Wanneer het ei er dan nog zit, krijg ik Pregnyl en vindt de IUi vrijdag plaats. Maar mocht hij dus eerder uit zichzelf springen, dan is de IUI eerder.

Rach: wat fijn dat jouw IUI gepland staat, dat doen ze dus weer niet bij mij... Ach het is de eerste keer, we zullen wel zien.

4. 10uss

10uss Actief lid

28 nov 2005
    246
    0
    0
    Hier ook even een update van onze 1e iui:
    Vanmorgen in het ziekenhuis een FM echo gehad en er zaten 2 eitjes van 16mm aan mijn rechterkant(linker eileider zit dicht)dus dat zag er wel goed uit voor de 9e dag pas.
    Zondagochtend terugkomen en dan waarschijnlijk zondagavond de Pregnyl injectie.
    Het komt nu gelukkig dichtbij, wordt er helemaal zenuwachtig van....

Groetjes 10uss

5. hi mariek, dus jij hebt volgende week ook een IUI, spannend zeg, de eerst keer! wat verwacht je ervan?
    misschien hebben we hem wel op dezelfde dag (dinsdag).

ik zat net een beetje in de stress, want ik wist helemaal niet of ik nou door moest gaan met meorpur spuiten of niet, voor me IUI, en tot wanneer. ik belde het diak maar die zeiden dat de poli al dicht was. toen werd ik doorverbonden naar de spoedeisende hulp (ja je moet het toch weten he..)
    ik moet alleen vandaag en morgen nog spuiten.

6. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

17 aug 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Marieke en 10uss, het gaat goed hier met de eitjes! Op naar de IUI...
    Heel veel succes! ;)

7. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

17 aug 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Rachel, jij zit precies hetzelfde als ik, maar dan een week later. Ik moest ook vrijdag en zaterdag nog Menopur spuiten en zondagavond de Pregnyl. En dan dinsdag de IUI. Goed dat je even gebeld hebt, dan weet je het ook zeker.
    Heel veel succes! ;)

8. Nataly

Nataly Actief lid

4 jul 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Hai,

Ik ben vanmorgen ongesteld geworden, op naar ronde 23. Mijn eerste IUI is een feit!

Heb net een afspraak gemaakt voor mijn eerste follikelmeting op 30 oktober om 08.50 uur.

Veel liefs
    Nataly

9. 10uss

10uss Actief lid

28 nov 2005
    246
    0
    0
    Dank je wel! gaat zeker goed met de eitjes...
    Leuk om met iedereen mee te lezen, daar wordt je een stuk wijzer van.
    We zitten allemaal in het zelfde schuitje, met dezefde grote wens.
    Ik wens jullie ook allemaal heel veel succes.

10. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

17 aug 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Nataly, dus het is toch niet gelukt deze ronde? Ben je erg teleurgesteld of blij dat je nu met IUI mag beginnen?
    Heel veel succes met je eerste IUI! ;)

11. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

17 aug 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Dank je.
    Fijn hè dit forum, 10uss. Inderdaad, we slepen elkaar er wel doorheen! En dat we uiteindelijk allemaal zwanger mogen worden.

12. pff even me hart luchten hoor..

ik ben eigenlijk de hele dag al verdrietig. sinds we hier wonen draait het vooral (bij mij) om zwanger worden. mijn man werkt overdag en vind daar ook genoeg uitdaging in. ik werk sinds kort (om hier te intergreren?) in een peuterspeelzaal, maar het geeft me niet (genoeg) voldoening! en nu is de IUI gepland, en ik kijk er naar uit, maar zie ook weer zo op tegen de teleurstelling, mocht het niet lukken. :cry:
    ik sprak net een vriendin uit amsterdam (waar ik eerst woonde) en heb nu zo'n heimwee daarnaartoe! daar had ik leuke 'werk' (in een kunstgallery, antikraak) vrienden, we zaten lekker buiten, rosétje, toastjes, aan de gracht. hier ken ik nóg niemand! hoelang duurt het...
    binnen blijven werkt ook niet mee, dat weet ik. maar voel me nu eigenlijk zo eenzaam hier. ik mis gewoon een vriendin die langskomt, kletsen, lachen. ik ben zo moe van investeren. nou ja..dat lucht een beetje op.. ik ga boodschapjes doen. :rolleyes:

13. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

17 aug 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Hè meisje toch...je hart hier luchten mag altijd.
    Ik kan me je gevoel wel voorstellen, je moet weer van voor af aan beginnen en dat is niet altijd makkelijk. Het is altijd lastig om ergens je plek opnieuw te vinden. Zeker als je ergens weg bent gegaan waar je het goed had. En dan spreek je net een vriendin... dan komt dat gevoel weer naar boven.
    En wat denk je dat die hormonen met je doen...en dat hele gebeuren rond het zwanger worden. Dat gaat je ook niet in de koude kleren zitten.
    Als ik in de buurt woonde dan kwam ik nu even bij je langs om lekker te kletsen...
    Meid, het komt allemaal goed. Ik snap dat je bang bent voor een teleurstelling, maar eens komt ook jouw moment.
    Zoals ik pas al zei, vandaag voel je je zo en morgen wel weer beter. Ik heb ook van die dagen...
    Ik hoop dat je je snel weer beter voelt en lucht je hart hier maar!
    Sterkte.
    Liefs Marielle

14. dank je lieve marielle!

15. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Ik begrijp je heel goed hoor Rach
    Ik heb eigenlijk wel hetzelfde
    Heb wel vrienden maar die wonen niet in de buurt
    En dan wordt je wereldje in eens heel erg klein

Lucht je hart hier maar hoor, wij zijn er voor je ;)

Vanmorgen mijn 3e IUI gehad. Viel allemaal zo mee
    De arts was heel snel klaar en het deed helemaal niet zeer
    Zaadjes waren ook goed. Het beste tot nu toe
    Ze waren eerst 110 miljoen en 35% goed beweegelijk
    Na het bewerken bleven er 20 miljoen over en 59% beweegelijk
    Dus super zaad! hahahaha :) :)
    Nu maar hopen dat ze de juiste weg vinden
    Over 2 weken zullen we het weten

16. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

17 aug 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Fijn, Ooievaar! We gaan duimen!

Wat doen ze dat in ieder ziekenhuis toch anders met die aantallen. Bij ons geven ze alleen het aantal beweeglijke zaadjes aan, dus alleen de goede. En in andere ziekenhuizen zeggen weer helemaal niets...

17. zoals hier! maar goed ooievaar, jouw ventje heeft geod werk verricht!
    nu weer die wachtweken in... ik hoop het zo voor jullie! ah lekker dat het geen pijn deed, ook geen krampen nu? ben je thuis nog op bed gaan liggen? IUI was vanmorgen, toch?
    ooievaar, jij ook bedankt he, voor je lieve berichtje. [​IMG]echt fijn om te lezen. je schrijft het hier makkelijker, alsdat je iemand belt en vertelt dat je je rot voelt.

18. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Ik begrijp je helemaal hoor Rach
    Ik kan hier ook alles lekker van me afschrijven
    Heel fijn is dat..

Vanmorgen om half 11 IUI gehad en ik heb eigenlijk nergens last van gehad... Ik hoefde niet te liggen. Ben daarna gewoon naar mijn werk gegaan. Voel me eigenlijk best goed. Alleen mijn been doet nog zeer van de Pregnyl prik. Heb wel instructies meegekregen zodat ik het eventueel bij de vorige keer zelf kan doen...

19. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Hoi meiden,

Ik kom me nu echt definitief aanmelden alleen moet ik eerst nog een HSG, iemand van jullie ervaring?

Ik zal de komende maand een beetje meelezen, veel zal ik niet te melden hebben maar dan leer ik dit 'wereldje' alvast een beetje kennen.

Fijn weekend allemaal!

20. ik denk dat iedereen hier idd al een HSG heeft gehad. het is een vervelend onderzoekje maar duurt niet lang. en alles voor het goede doel he!
    ik lag er ongeveer 10 minuten. het is een zware ongie pijn dat je voelt. pijnstillers zijn daarom wel aan te raden. ik had er 2 ingenomen (speciaal tegen menstruatiepijn). waneer is je HSG onderzoek?

Deel Deze Pagina