iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door minou, 18 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    31 oktober dus over een kleine twee weken, ben er idd wel een beetje bang voor maar ook wel naar de uitslag, straks komt daar ook nog slecht nieuws uit....... zo mag je natuurlijk niet denken maar ja.

2. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Wat is een HSG onderzoek eigenlijk? :oops:

3. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    HSG Hystero Salpingo Grafie; contrast foto baarmoeder en eileiders

Een H.S.G. (hysterosalpingogram) is een röntgenfoto van de baarmoeder en de eileiders.
    Via de baarmoedermond wordt contrastmiddel in de baarmoeder gespoten. In de normale situatie loopt dit contrastmiddel via de beide eileiders naar de buikholte. Tijdens het inspuiten wordt een aantal röntgenfoto's gemaakt.

4. om te kijken of alles goed 'open' is, makkelijk doorgangbaar.

5. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Ok dank jullie wel!
    Dat heb ik dus niet gehad
    Heb wel in maart een kijk operatie gehad
    Alles was gelukkig goed. Toen is er ook vloeistof door
    mijn eileiders gegaan. Gelukkig niks van gemerkt :D

6. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Hoi meiden, hier is weer heel wat geschreven vandaag!

Bianca, fijn dat de IUI goed is gegaan vandaag! Verschiet soms wel van jullie aantallen hoor... ik dacht dat mijn ventje met 16 miljoen bij de test (dus voor bewerking) nog wel ok scoorde maar als ik hier soms bij anderen de resulten zie, begin ik me toch vragen te stellen :(

Rachel, fijn dat je al een datum hebt voor de IUI. Dat betekent dat jij vandaag FM had terwijl Bianca voor de IUI ging. En jij dinsdag IUI hebt terwijl ik voor de FM mag komen... wss dan op donderdag (de 25e) mijn IUI, dus iemand die dan op FM mag gaan? Kwestie van de traditie die we hier aan het creëren zijn niet te verbreken he :D

Ik denk dat ik er zonet ben in geslaagd om jullie niet door elkaar te halen :)

Linda, helaas ook welkom hier! Een HSG is denk ik een van de dingen die ze doen vooraleer met IUI te beginnen omdat IUI weinig zin heeft als je eileiders dicht zitten! En idd, onderzoek zelf is snel voorbij... een beetje ongemakkelijk maar je gaat er niet dood van ;) gewoon een paar pijnstillertjes nemen!

Nataly, jammer dat ze dan toch zijn doorgekomen maar wel fijn dat je meteen een datum hebt kunnen vastleggen voor een FM je moet dan net zoals ik op dag 12 komen... doe je dan ook in eigen cyclus?

Aan alle meiden op het wachtbankje, heel veel succes en hou een plaatsje voor me vrij want ik kom er ook aan!

Prettige avond nog!

7. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Niet bang zijn hoor meid voor die aantallen. Ik word ooit jaloers ;) als ik jullie aantallen lees... Wij hadden de laatste keer van 740.000 goede zaadjes! En... het was wel raak (helaas dat het uiteindelijk dan toch verkeerd ging, maar toch: het kan dus wel!).

Liefs,
    Josien

8. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Je hebt gelijk Josien, tenslotte heb je er maar 1 goei nodig he!

Heb jouw verhaal een tijdje geleden ook gevolgd. Hoe gaat het nu met jou?

9. Nataly

Nataly Actief lid

4 jul 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Hallo,

Ben vandaag echt heftig ongi met buikpijn hoofdpijn en de hele klerezooi! Heb vandaag niks gepland dus blijf lekker thuis. Morgen verjaardag van mijn moeder en dat is wel weer leuk.

Ik weet niet precies wat in je eigen cyclus betekend maar ik denk niet dat ik dit heb. Ik slik al drie maanden Clomid 50 mg vanwege mijn onregelmatig cyclus en ook nu heb ik dit weer gekregen en als mijn eitje groot genoeg is krijg ik een pregnyl spuit.

Spannend allemaal hoor.

Veel liefs
    Nataly

10. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

17 aug 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Nataly, heel veel sterkte! Laat je maar lekker verwennen en doe het rustig aan.
    Nee, inderdaad dan heb jij geen IUI in eigen cyclus. Anders zou je helemaal niets krijgen, geen clomid o.i.d. Dan zouden ze de IUI doen wanneer je zelf je eisprong hebt. En jij gebruikt dus clomid en Pregnyl.

11. gisteren moest ik spuiten en om de een of andere reden ging het helemaal mis. toen ik de naald erin stak deed eht ech heel erg pijn, alsof ik echt ergens doorheen moest, en toen ik de naald eruit haalde, kwam er heel veel bloed (en daarmee de vloeistof ook) er weer uit. alsof ik echt een wond had, moest met wc papier deppen. heel vreemd... hebben jullie dat ook weleens gehad?

12. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Het gaat meid... lief dat je het vraagt. We zijn nogal een tijd bezig nu met het herstel van de buitenbaarmoederlijke zwangerschap (eerst drie weken afwachten, toen een chemokuur en uiteindelijk toch nog geopereerd).

Ik mis nu een eileider (de rechter) en lig op een bed in de woonkamer te herstellen. Hopelijk gaat het snel beter. In mijn hart komt al ruimte voor een tweede beebje. Dit zal altijd ons eerste kindje blijven... we hopen dat zij ons nieuwe ukkie de weg zal wijzen naar mijn baarmoeder en helpt daar gezond en sterk te worden.

We hebben een gesprek gehad met mijn gynaecoloog. In principe mogen we nu niet zwanger worden de eerste maand. Over anderhalve week hoor ik wanneer we wel weer mogen starten. In ieder geval hebben wij aangegeven toch weer IUI te willen. Vooral ook omdat het lichamelijk gezien een stuk minder zwaar is dan IVF. En ik heb lichamelijk gezien nu toch ook genoeg meegemaakt de laatste tijd. Onze gynaecoloog begreep dit ten zeerste. Hoeveel statistieken er ook zijn en hoe weinig kans we misschien dan ook hebben, zij zegt ook: het was nu ook gelukt dus waarom zou het niet nog een keer kunnen lukken?

Nou, is het toch nog een heel verhaal geworden terwijl ik bij jullie inbreek. Meiden, ik volg jullie van een afstandje en hoop dat ik me snel weer hierbij mag voegen (maar dat jullie dan natuurlijk al lang en breed verhuisd zijn naar de mamma-topics!).

Liefs,
    Josien

13. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

17 aug 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Lieve Josien,

Ik hoop ook dat je je snel weer bij ons mag voegen. Maar eerst goed herstellen. En doe het rustig aan, denk aan jezelf.
    Heel veel sterkte.

Liefs Marielle

14. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

17 aug 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Rachel, ik heb soms wel eens dat wanneer ik de naald er uit haal, er bloed uitkomt. Dan moet ik dat ook deppen met keukenrol. Dan is er een adertje geraakt en wordt het vaak een blauwe plek. Dat is op zich niet erg. Ik hoop dat het dat bij jou ook was.

15. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Jee Josien, ik wist wel dat het mis was gegaan maar had geen idee dat je zoveel te verduren hebt gehad. K bewonder je wel dat je toch al terug naar de toekomst begint te kijken en hoop dat jullie snel terug wat meer succes mogen hebben.

En idd, als het een keer is gelukt via IUI, waarom zou het dan geen tweede keer gaan? Zeker als het een keer was waarbij ze jullie zo goed als geen kans gaven!

Doe het nu maar rustig aan, geef het allemaal een plaatsje en herstel maar eerst goed en dan zien we je hier binnenkort wel weer in dit topic!

Liefs,
    Marisha

16. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Jullie zijn schatten ;)!

17. mariel, bedankt voor je antwoord, nu maak ik me ook niet meer zo'n zorgen.
    sjee josien, ik heb je verhaal gelezen (pb). wat verschrikkelijk allemaal :cry: ik kan je keuze begrijpen dat jullie doorwillen met IUI. het heeft toch gebaad!
    als je nu aan de andere kant een BBZ krijgt...? wat gebeurt er dan? of maak ik nu slapende honden wakker.. sorry in dat geval!

18. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Lieve Rachel,

Nou, wanneer ik aan de andere kant een BBZ zou krijgen, zou er een groot risico zijn dat ik ook mijn linkereileider kwijt raak. Daar hopen we natuurlijk maar niet op. Maar goed, zelfs dan is er nog geen man overboord. Met IVF prikken ze namelijk de eitjes rechtstreeks uit de eierstok en is de eileider dus niet nodig om het eitje in de baarmoeder te kunnen brengen.

Indien het dus nog een keer zou gebeuren, weten we dus zeker dat het alleen nog maar IVF zou kunnen zijn. Maar goed... vooralsnog gaan we voor IUI. Die ene eileider moet maar ff wat harder werken ;).

Liefs,
    Josien

19. oke, dat is een geruststelling. spannend allemaar hoor!

20. Pooltje

Pooltje Actief lid

28 mei 2007
    325
    0
    0
    Ha meiden,
    Ik kom me ook weer eens melden. Ben een paar dagen niet on line geweest omdat ik 's avonds allemaal afspraken had en overdag kom ik bijna nooit op de site omdat ik vanaf mijn werk niet naar de zwangerschapspagina ga. Dus ik zal iets minder berichtjes plaatsen als anderen, maar ben wel blij te lezen dat jullie hier alles kunnen vertellen.

Ik las wat hele negatieve ervaringen met artsen, erg jammer want je voelt je toch al zo kwetsbaar en emotioneel door alles, dan zit je niet te wachten op botte artsen :evil: . Zelf heb ik afgelopen woensdag juist het tegenover gestelde meegemaakt. Ik had me een uur vergist in de afspraak en was een uur te laat. Maar de dokter heeft toch tijd voor ons gemaakt en ons rustig alle uitslagen van de onderzoeken toegelicht en vertelt hoe IUI werkt. In Ede zijn er twee vrouwelijke fertiliteitsartsen en die zijn echt ontzettend aardig, dus daar bof ik mee.

Verder hebben we dit weekend een voordeeltje van IUI ontdekt: we kunnen nu weer gewoon sexen wanneer we allebei zin en tijd hebben. Niet dat ik hoef te klagen over ons sexleven, maar het op de juiste tijdstippen 'gedwongen' sex hebben drukte toch best wel op ons sexleven, de spontaniteit dreigde te verdwijnen. Het leek wel of er een hele last was weggevallen en de sex weer als vanouds genieten was :) !

He, nog een fijne avond en zondag allemaal. Ik ga nu op stap en kom morgen weer even buurten.

groetjes, Pooltje.

Deel Deze Pagina