dat klinkt héérlijk, daar houd ik ook zo van! de meeste van mijn vriendinnen zijn nog helemaal niet bezig met zwanger raken. zij weten wel van onze behandeling af, maar dat staat eigenlijk nog zo ver van hun bed af (begrijpelijk). de reden dat mijn ouders het niet weten, is absoluut niet omdat ze het niet zouden begrijpen of niet mee zouden leven, integendeel. alleen, ik heb al zo veel dingen meegemaakt in mijn leven, waarin zij mij zo hebben moeten helpen en steunen. en nu met mijn man (tussen ons gaat het goed!) maken wij ook weer zoveel mee, dat ik hen ook niet met alles wil 'belasten'. en ik weet dat het ze veel zou doen. het zijn ontzettende lieve mensen. nu merk ik dt het ook wel lekker is dat ik met mijn moeder over hele andere dingen praat dan alleen over dit, en dat is ook wel eens lekker. nataly ik zou ook maar klussen hoor, als je de eisprong hebt gemist is het echt jammer als je helemaal niks hebt gedaan. ookal vind ik het heel vaag dat de ovulatietest positief is, want je eitje springt pas (volgens de regels) bij ongeveer 20 mm. volgens mij groeit een eitje trouwens 2-3 mm per dag. dus 9 mm in één dag zou erg veel zijn. vanavond met me man bij me ouders eten, en me zussen komen ook, daar heb ik echt zin in: positieve afleiding
Hey Mariel, Hmmm.. Mijn banner loopt gelijk met een cyclus van 28 dagen, maar omdat mij eitje pas sprong op dag 16 en toen dus IUI heb gehad loopt hij idd nu niet goed. Wat de opmerkingen betreft, op en gegeven moment ben ik begonnen met de mensen die zulke opmerkingen maakten te confronteren met het feit dat zo'n opmerking pijn doet. Maar dat doe je natuurlijk alleen maar als jij zeker weet dat ze je kunnen en zullen steunen in dit hele proces. Het blijft idd een lastige situatie.
hoi meiden hoe is het met jullie, mariel ik begrijp je gevoel volkomen. het is zo moeilijk om in sommige situaties sterk te blijven. ik heb vorige week ook nog een kinderverjaardag laten schieten. die mensen zitten ook altijd te zeuren dat ook wij nou eens op moeten schieten met kinderen. kan dat er nu niet meer bij hebben. ik merk ook aan mezelf dat ik steeds meer situaties probeer te vermijden. is ook mss niet goed, maar heb er nou ook zo genoeg van om elke keer een masker op te zetten, en te doen alsof alles goed gaat. ik denk dat je echt aan jezelf moet denken meid, en gewoon op die dag zelf beslissen hoe je je voelt. fijn dat je man je zo steunt. rachel hoe is het met jou meid, spannend he' ik zal niet vragen of je al iets voelt want daar wordt je vast zo onzeker van. ik ga zo voor je duimen. nataly ik herken wel iets in jou verhaal, dat je eitje maar 11 mm blijft. dat had ik namelijk ook, en toch een positieve ovulatie test. wel gek he' dat je eitje dan toch springt. ik hoop voor jou dat het bij jou anders is en toch nog gaat groeien. fijn weekend allemaal. liefs lisa.
goedemorgen iedereen, lisa wat vond je man ervan dat jullie niet gingen naar die verjaardag? en wat zeg jij (of jullie) als ze vragen naar kinderen? ohja, nee ik voel niet echt wat, maar je kan jezelf van alles aanpraten om toch iets te voelen. mijn (.)(.) zijn niet meer echt opgezwollen, dat had ik de vorige maanden ook. dan volgt ongie. mariel hoe was je 70's en 80's party? ik hoop zo dat je je vandaag wat beter voelt. liefs rachel
Goeiemorgen, Heb slecht geslapen omdat ik toch de hele tijd heb moeten denken aan mijn eitje dat niet wil groeien en toch die positieve ovulatietest. Ga vanmiddag maar weer een ovulatietest doen en morgen om 08.00 uur meteen bellen met de gyn voor een afspraak dezelfde dag. Gisterenavond belde mijn beste vriendin (die vroeg of wij het erg vinden dat ze voor een tweede zouden gaan) met de mededeling dat ze zwanger is, al na 2 rondes. Ben heel blij voor hun maar dat kon ik er gisteren net neit bij hebben. Ben nu al zo onzeker over het feit dat mijn eitje niet wil groeien. Maar goed, het is niet anders. Lisa, jij hebt dat dus ook gehad en wat hebben ze toen gedaan? Kreeg je medicijnen en ging het toen wel goed? Ben heel benieuwd? Dat klussen hebben we toch maar gedaan, vrijdagavond en een half uur geleden. We hebben vandaag een drukke dag, gaan zo op kraamvisite bij mijn schoonzusje die een week geleden bevallen is en vanmiddag naar de verjaardag van mijn vader. Wordt zo moet van dat geplan met klussen, van dat nadenken over wanneer kunnen we het beste om toch nog naar alle afsrpaken en visites te gaan, zucht! Ik ga douchen en maak er maar weer het beste van. Veel liefs! Nataly
Rachel, de 70's en 80's party was kei leuk! Was echt een goede afleiding voor mij, want ik voel me een stuk beter. Een vriendin had me een heel mooi boekje gegeven met een beschermengeltje. Dat moet ik altijd bij me dragen. Zo lief! Hoe was jouw etentje? Ook een goede afleiding? Gaat verder alles nog goed? Nataly, wat kun je je soms toch rot voelen, hè. En zo onzeker. Ik hoop voor je dat alles morgen goed is bij de gynaecoloog en dat je komende week nog je IUI kunt krijgen! Dus je vriendin is al zwanger. Dat zal wel heel dubbel voelen... Heel veel sterkte met alles! Meiden, ik vind het heel lief hoe jullie reageren op mijn 'probleempje' van die kinderverjaardag! Fijn dat het dus helemaal niet raar is dat ik me zo voel en dat jullie het herkennen. Dank je wel. Iedereen een fijne zondag!
mariel, dus je hebt wel genoten goed zo! ja wij hebbe het gisteravond ook erg leuk gehad..! maar nu even mijn hart luchten..! ik had vannochtend weer hele erge ongiekrampen, ik werd er misselijk van (dit heb ik wel vaker als ik ongesteld ben) maar ik werd maar niet ongesteld! ik moest vannochtend piano spelen en heb maar een tampon ingedaan, want ik was bang dat ik anders zou doorlekken. toen ik na 4 uur de tampon eruit haalde, zat er heel klein beetje bloed op (meer slijm..) ik schrok zo van dat bloed dat ik een hele tijd heb zitten huilen, en ik moest nog naar huis met de bus! nu ben ik gelukkig thuis, maar mijn ongie komt zet gewoon niet door. net met mijn man overlegt dat ik toch maar een testje doe, want hier word ik echt gek van. ik ben heel zenuwachtig, omdat ik niet teleurgesteld durf te worden.
Nee Rachel, jij toch ook niet, hè! Maar zo lang je nog niet ongi bent, hebben we nog hoop. [-o< Dinsdag is je NOD, dus het kan nog vroeg zijn voor een positieve test...en zolang er nog geen echt bloed is... Of heb je zelf de hoop al opgegeven? Nog even volhouden, meis! Liefs Marielle
Oh, ik zie dat je bij je tekst al hebt staan dat deze 3de IUI negatief is... Heel veel sterkte, meis. Dikke knuffel!
ben nog niet ongesteld geworden, maarja waarom zou hij nou positief zijn. dat kan toch niet. ik kan nu alleen nog maar huilen ik voel me zo rot je zit zo lang in spanning en steeds zo'n teleurstelling! het liefst zou ik gelijk overstappen op ivf dan hoefde ik niet meer zo lang te wachten
He Rachel, Kom op he, niet opgeven hoor! Het is ongelovelijk k t als het deze keer weer niet gelukt is, maar probeer vertrouwen te houden dat het ook bij jou en alle andere meiden op dit forum wel een keer goed komt. Deze tijd met zijn ups en downs gaat voorbij, het is is een troosteloze miezerige zondag vandaag, maar eens gaat ook voor ons de zon schijnen, daar heb ik het volste vertrouwen in 8) ! Zelf heb ik me vandaag met een goed boek en lekker muziekje genesteld op de bank, nog een dagje goed ontspannen voordat deze week de FM-metingen en IUI gaat beginnen. Mijn vriend heeft vrijdag vier maal verloren met een potje pokeren met vrienden en ik zei tegen hem dat dat een goed voorteken is, want al zijn geluk gaat in deze week in iets heel anders zitten . veel liefs en postieve energie voor jullie allemaal, Pooltje
Lieve Rachel, Het is heel normaal dat je je zo voelt. Helaas, kennen we het gevoel allemaal. Huil ook maar flink uit en laat je verwennen. Je moet dit toch weer verwerken. En die emoties zijn ook zo heftig. De spanning die je opbouwt en daarna die grote teleurstelling... Heel veel sterkte, meis. Hou je taai. Liefs Marielle
Pooltje, wat een goede instelling! Heel veel succes met je komende FM-en en de IUI die er aan gaat komen!
pooltje ik vind het ook een lief berichtje van je! nou mariel en pooltje, jullie allebei bedankt! *knuf,knuf,knuf, knuf!* de ongie heeft doorgezet, dus het is echt voorbij. morgenochtend dus weer voor de 1e fm, IUI nr 4 alweer. ik heb heel erg uitgehuild, en dat lucht echt wel op! morgen zal ik me weer beter voelen. ik ben zo blij dat jullie weten hoe ik me voel, dat voelt toch wel goed (lullig voor jullie dat jullie het ook moeten meemaken) morgen vraag ik gelijk of wij op de lijst voor ivf gezet mogen worden. de wachttijd bij ons is 8 maanden, en dan gaat ie vanaf morgen hopelijk in.
Goedenavond dames. Ik ben nieuw hier in deze groep. Heb hier al eens eerder mee geschreven maar toen was ik zwanger na de 2de IUI poging. Veel liefs Annika
Hey annika! Zag het laatst al op msn, zie dat je kleine zoontje geboren is. jeetje wat een klap zeg! Dikke knuff!