iui

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by minou, Sep 18, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

Jun 22, 2005
    5,245
    0
    0
    Amstelveen
    Rach, misschien kan je wel gewoon zwanger raken hoor, maar 5 is inderdaad wel veel, maar of ze ook in de weg zitten dat weet ik niet. Ik zou het even vragen aan de gyn als ik jou was...
    Ik weet eigenlijk ook niet zo goed waarom er bij mij nog een klen stukje zit. Ga ik woensdag maar eens vragen ;)
    Toen ze het bij mij weg gingen halen moest ik onder algehele narcose
    Ze blazen je buik op om er zo goed bij te kunnen
    Ze gaan dan via je buik met 2 slangetjes naar binnen.
    Ik zou alleen een kijkoperatie krijgen, omdat ze dus iets zagen op de echo en dat was dus die cyste
    Die hebben ze weggehaald en daarna mijn eierstokken doorgespoeld
    Alles was goed. Niks ernstigs
    Je kan je even wat opgeblazen voelen na de operatie
    Maar voor de rest viel het me heel erg mee

Ik ben inderdaad ook nog bij de gyn geweest vandaag
    Mijn eitje is alweer 13mm
    Moet woensdag terugkomen
    Die bolletjes voor mijn baarmoederslijmvlies hoef ik niet te gebruiken zei de gyn. Mijn slijm is steeds goed. Nu was ie 7 zei ze
    Weet niet goed wat dat betekent, maar zij zei dat veel vrouwen dit niet eens halen. En ik zit er nu al ;)
    Dus dat was goed nieuws :D

2. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

Aug 17, 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Dat gaat alweer goed, Ooievaar! :)
    En 7 mm is inderdaad goed, als je baarmoederslijmvlies nu al zo dik is.
    We gaan er weer voor!

3. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

Jun 22, 2005
    5,245
    0
    0
    Amstelveen
    Hoe dik is dat dan gemiddeld Mariel?
    Weet je dat?

4. mandy80

mandy80 Actief lid

Apr 2, 2006
    485
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    deventer
    hey meiden,

na 2 jaar en 10 IUI's geloofde ik er ook niet meer in en had mijn zinnen op IVF gezet..

Afgelopen maand een cyste ondekt... na 3 dgn was ie weer weg...
    Na 14 dgn nog niet ongi.....

test zegt zwanger.....

Meiden houd moed!

liefs mandy

5. hey bianca bedankt voor je antwoord daar heb ik zeker wat aan! heel fijn!
    en ik blijf deze maand gewoon meeschrijven hoor, vind het veelste fijn hier ;)

iedereen heeft deze maand inderdaad wel wat, echt naar..!

lief dat je naar me vraagt mariel. mijn man is om 1 uur vanmiddag naar huis gekomen voor mij. ookal ging het toen wel weer beter, hij wilde bij me zijn. dat was heel erg lief. we hebben gezellig samen een film gekeken, en dat komt niet vaak voor op een doordeweekse middag!

bianca, je eitje groeit weer snel, fijn he!

6. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

Aug 17, 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Precies weet ik het ook niet. Maar te dik is niet goed, omdat de zaadjes er dan moeilijk door kunnen, maar dat maakt voor ons IUI-meiden niet uit natuurlijk. En te dun is niet goed voor de innesteling.
    Volgens mij moet je baarmoederslijmvlies 7 tot 13 mm zijn. (maar pin me er niet op vast...) Maar dat is iets wat ik de volgende keer in het ziekenhuis ook wil vragen. Bij mij was het de laatste keer misschien wel te dun.
    Maar volgens mij zit jij nu dus al heel goed, Ooievaar.

7. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

Aug 17, 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Oh, wat lief van je man! :)
    Ik kan me voorstellen dat je dat echt goed doet. En het is toch iets wat je samen doormaakt.
    Ik ben blij dat het al iets beter met je gaat. Sterkte nog!

8. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Wat een hoop vervelende berichten hier zeg... Rach, mag ik jou in het bijzonder heeeeeel veel sterkte wensen! Meid, wat een hoop vervelend nieuws ineens. Een hele dikke cyberhug meid!

Liefs,
    Josien

9. dank je josien!
    mijn man en ik hadden net over, als ik deze maand dus niet zwanger mag worden (ik las trouwens via google dat een cyste er gem. 3 maanden over doet om uit zichzelf te verdwijnen..?) we helemaal gaan genieten van elkaar deze maand! we proberen het altijd weer een beetje positief te maken he ;)
    josien hoe is het met jou? (heb je het liedje van noa nog gevonden?)
    liefs rachel

10. Ponchy

Ponchy Lid

Feb 20, 2007
    90
    0
    0
    Rach, nu dit weer! :(
    Ik hoop dat dat de Cystes (gauw) vanzelf verdwijnen, geef de moed niet op, net als mij!

Dikke knuffel van mij!

11. Jale

Jale Fanatiek lid

Nov 8, 2006
    1,687
    359
    83
    Hoe ziet een cyste er op een echo eigenlijk uit? :rolleyes:

12. Jale

Jale Fanatiek lid

Nov 8, 2006
    1,687
    359
    83
    @Rach: Ik gebruikte 20 mg, 1 tablet dus. En zit nu op iedere dag een halve. Volgende week wordt het 2 dagen een halve, 1 dag niets.... Maar moet zeggen tot nu gaat het afbouwen goed (ff afkloppen).

13. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

Jun 22, 2005
    5,245
    0
    0
    Amstelveen
    Als je al eerder je eitje op de echo hebt gezien
    Dan kan je zien dat het er veel op lijkt
    Alleen is een cyste wat wazig en een eitje is heel helder
    Ik zag gisteren ook voor het eerst het verschil ;)

Rach meissie hoest nou met je?

14. Jale

Jale Fanatiek lid

Nov 8, 2006
    1,687
    359
    83
    Thanks Ooievaar....

Misschien mogen we deze maand nog niet beginnen met de IUI behandeling. Bij de gyn. een echo gehad. Alleen was er aan een kant al een follikel te zien die veel te groot is voor de 2e dag je menstruatie. Aan de andere kant waren de meerdere follikels van goed formaat.

Nu moet ik dus vanmiddag terug komen omdat dan de uitslag van het bloedprikken bekend is. Als alle hormoon waardes goed zijn dan mogen we wel beginnen maar als het niet goed is, moeten we deze maand nog wachten en hopelijk kunnen we dan volgende maand beginnen.

Oww..ik hoop zo dat alle uitslagen vanmiddag goed zijn.... Duimen jullie mee?

15. @jale: ik duim mee!
    bij mij ging het afbouwen van seroxat anders, ik had dan een halve, en die deed ik ook nog door de helft, en dat dan elke dag (een kwart dus) ik had namelijk erge last van de afbouwverschijnselen (heel duizelig, instabiel etc)

ik zag eigenlijk het verschil niet tussen de cyste en een follikel. nouja, ik zag wel dat er iets niet goed was! het lijken op hele grote follikels en een beetje vierkant omdat ze zo tegen elkaar aangedrukt zaten,
    ik kan niet tekenen (haha) maar zo zag het er ongeveer uit:

jale je verteld dat bloed moet prikken om je hormoonwaardes te bepalen. ik heb dat volgens mij nog nooit gehad, maar wat gaan ze daaraan meten dan?
    liefs

16. Jale

Jale Fanatiek lid

Nov 8, 2006
    1,687
    359
    83
    @Rach: Ze hebben gisteren geprikt voor FSH en LH en volgens mij waren er nog een paar dingen aangekruist op het formulier...

17. aly

aly Bekend lid

Oct 5, 2006
    966
    0
    0
    postbezorgster
    harlingen
    succes vanmiddag jale :thumup: :thumup: , ik duim voor je.

18. dat zegt mij niets?

19. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ja, ik heb hem gevonden! Super mooi!

Hier gaat ie vandaag zo goed. Ben nog nooit zo blij geweest toen ik ongesteld ben geworden. Vandaag zijn de :evil: gearriveerd, al zou ik ze nu liever als engeltjes omschrijven! Ik heb net het ziekenhuis gebeld en mag dus officieel weer starten. 15 November moet ik voor de eerste FM naar het ziekenhuis! Ik ben happydepeppie!

Groetjes,
    Josien

20. Jalena

Jalena Actief lid

Feb 6, 2007
    109
    0
    0
    Rach, FSH en LH-meting heb ik ook gehad: is in ieder geval om te bepalen of je al dan niet vervroegd in de overgang bent.

Share This Page