iui

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by minou, Sep 18, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

Aug 17, 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Oh Lies, hoe gaat het? We zijn, inderdaad, blij dat je er weer bent!
    Je gevoel is heel herkenbaar. Maar jouw moment komt echt nog wel! Ik weet dat het niet altijd makkelijk is, maar we moeten hoop blijven houden. En ja, het duurt allemaal echt lang...ons geduld wordt echt op de proef gesteld.
    Hou je taai en heel veel sterkte!

Rach, jij ook kop op, meis! Maandag weet je meer en we duimen voor het beste! Succes! Heb je nog last van je buik?

2. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

Jun 22, 2005
    5,245
    0
    0
    Amstelveen
    Ja heb het wel gevraagd, maar de arts moest snel naar een spoed bevalling :( Dus nu weet ik het nog niet
    Maar ik heb van de andere arts gehoord
    dat de cyste niet aan kan groeien en dat het absoluut een zwangerschap niet in de weg hoeft te zitten

3. minou

minou Fanatiek lid

Aug 30, 2006
    1,490
    0
    0
    Ik kom hier ff inbreken in mijn eigen gestarte topic...........

Ik ben begonnen met IVF in eigen cyclus.
    Deze 2e poging is alleen een IUI geworden omdat het eiblaasje al gesprongen was.
    Ik dacht zet ik het hier ook ff neer.

Voor alle meiden hier op het wachtbankje of midden in de behandelingen........heel veel succes

4. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

Aug 17, 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Minou, dus toen ze de punctie wilden doen, zagen ze dat je eitje al gesprongen was? En toen hebben ze het zaad ingespoten?
    Laten we hopen dat je hiermee toch zwanger raakt! [-o<
    Heel veel succes! En sterkte met wachten.
    Liefs Marielle

5. bij mij word de IUI gedaan door een dame niet niet de fm's doet. k heb altijd het idee dat ze in opleiding is ofzo..
    zeg maar van die cyste is goed nieuws...toch :D
    al hoorde ik van ponchy dat door bij haar een cyste én een eileider daardoor verwijdert zijn. maar dat was ook een uitzonderlijke situatie denk ik.

minou, wat leuk dat je het hier even meld! mag ik vragen warom je ivf in eigen cyclus doet? dan heb je per keer toch 'maar' één eitje? of is dat de bedoeling.

mariel, k heb last van me buik ja, maar het gaat goed hoor ;) ik kom wel even helemaal weer tot mezelf zonder die hormonen!
    hoe is het met jou?

6. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

Jun 22, 2005
    5,245
    0
    0
    Amstelveen
    Het is inderdaad wel goed nieuws Rach dat een cyste niet opnieuw kan aangroeien, maar ik sta eerlijk gezegd nergens meer van te kijken hoor

Rach wanneer moet je weer terug komen
    Enne lekker ff he zonder hormonen. Vond ik vorige maand ook hoor ;)

7. esmeralda23

esmeralda23 Actief lid

Sep 20, 2006
    134
    0
    0
    Utrecht
    hier nog steeds niets, wel de bekende ongi kwaaltjes.

8. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

Aug 17, 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Spannend, Esmeralda!

Rachel, toch fijn dat je weer even helemaal tot jezelf kan komen, zonder die hormonen. En nu maar hopen dat de cystes morgen al wat geslonken zijn.
    Hier gaat het goed, dank je. Vandaag is de zondag van de babyverjaardag en morgen de evaluatie met de gynaecoloog. Dus een paar spannende, emotionele dagen...

9. lisa

lisa Fanatiek lid

Nov 5, 2006
    2,534
    0
    0
    hoi dames,
    ik was hier ff niet geweest en er is een hoop geschreven.

mariel spannend morgen.
    succes!

ooievaar jij ook veel succes in de ww.

rachel hoe is het nu met jou?
    nog last van je buik.
    ik hoop dat je morgen goed nieuws krijgt.

gisteravond was ik op een verjaardag, vroeg me weer iemand of ik nog geen kriebels had voor een kindje.
    grrr je zou ze toch wat.
    donderdag gesprek en uitslag bloedtest.
    spannend!
    maar ook best eng.

fijne zondag nog ook voor de rest rest van de meiden.

x lisa.

10. Johanna24

Johanna24 Lid

Sep 30, 2007
    41
    0
    0
    @Lisa, Soms zijn de opmerkingen erger dan het wachten....

Iedereen fijne zondag en succes met wachten/onderzoeken en alles.

11. Loyus

Loyus Lid

Nov 15, 2006
    41
    0
    0
    Hallo meiden,

Ik ben zelf niet zo van het "schrijven" maar ik lees vaak met jullie mee. Ik kan uit jullie verhalen veel steun halen.

Ik zit zelf ook in het "schuitje" IUI en heb nu de 1e achter de rug. De 2 hiervoor werden afgebroken omdat de eitjes te groot waren.

Nu heb ik afgelopen donderdag de inseminatie gehad en gister en vandaag bloedverlies. Heeft iemand dat ook meegemaakt? Gister dacht ik nog dat het kwam vanwege de behandeling maar vandaag maak ik me toch wel zorgen.

Liefs Loyus

12. minou

minou Fanatiek lid

Aug 30, 2006
    1,490
    0
    0
    @Mariel@.....idd had een punctie,maar voor die tijd kijken z of eiblaasje er nog zit.
    Helaas was hij al weg.
    In overleg met lab hebben ze toen zaad opgewerkt en kreeg ik een IUI.

@@Rach....ik doe idd IVF in eigen cyclus,dan heb ik ook maar 1 eitje elke maand.
    Voordeel is dat het 6 keer mag ,en telt vor 1 IVF behandeling.
    Je gebruikt minder hormonen,minder kans op overstimulatie.
    Nadeel is dus dat het eitje ook weg kan zijn of dat hij er niet mee uit komt,zoals de 1e keer bij mij.

13. aha! maar moeten dan elke maand een eitje 'geprikt' worden?
    ik had dit al gelezen in je eigen topic, en zat eraan te denken of dit ook iets voor mij (ons) zou zijn.

(offtopic) ooievaar, heb jij vanmiddag ook die knal gehoord?
    (ontopic) heb je nog last van je buik?
    knuf

14. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

Aug 17, 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Dank je, Lisa.
    Jij donderdag ook heel veel succes. Spannend!
    En sommige mensen.... :(

Johanna, hoe is het verder? Hoe voel je je?
    En Aly? Voor jou wordt het ook al spannend.

Loyus, welkom!
    Ik heb alleen wel eens bloedverlies gehad na de inseminatie, maar dat was dezelfde dag. En een keer een week na de inseminatie. Dus wat jij hebt gehad, ken ik niet.
    Ik wens je heel veel succes en we hopen dat je over 2 weken positief test!

En Esmeralda? Alles nog goed?

Rachel, succes morgen!

15. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

Aug 17, 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    (off topic) Rachel, kijk maar eens bij De Lounge. Daar hebben ze het ook over die knal.

16. Johanna24

Johanna24 Lid

Sep 30, 2007
    41
    0
    0
    Hier nog steeds een soort van kramp (maar volgens mij nog niet echt ongikramp). Ondertussen zit ik er qua spanning helemaal doorheen. Ik was vandaag zover dat ik bijna blij zou zijn als ik ongi wordt. Ik droom dat ik het ben, ik voel wel iets, ik ben elke keer bang als ik iets voel......Zelfs een krappe 2 weken WW is zo echt zwaar. Ben ook gewoon blij dat ik morgen weer naar m'n werk kan. Vandaag hadden we niets "te doen" (dus beetje bankhangen en "bijkomen van de werkweek", maar ook niets anders in je hoofd dan wat je lijf doet.....morgen ben ik weer afgeleid).

17. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

Aug 17, 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Johanna, die spanning is echt zwaar, hè?
    Heel veel sterkte nog met wachten! We duimen. [-o<

18. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

Jun 22, 2005
    5,245
    0
    0
    Amstelveen
    Ja die heb ik gehoord... Ik stond net met mijn dochter in haar kamer. We had net lekker gedouched. We schrokken ons rot. :confused: Het raam trilde gewoon helemaal.. Ik dacht eerst dat het vuurwerk was :oops:
    Wel wat hard voor vuurwerk :) :)

19. esmeralda23

esmeralda23 Actief lid

Sep 20, 2006
    134
    0
    0
    Utrecht
    Hier bloedverlies.
    3e IUI is dus mislukt.

20. aly

aly Bekend lid

Oct 5, 2006
    966
    0
    0
    postbezorgster
    harlingen
    esmaralda, balen :(

ooievaar, nog gefeliciteerd met jullie 5 jaar samen zijn en succes met het wachten, ik duim voor je dat het deze ronde raak is.

pat, GEFELICITEERD met je zwangerschap.

johanna, succes de laatste dagen, spannend.

loyus, welkom.

minou, jammer dat je eitje al gesprongen was, gelukkig wel iui gehad dus toch nog een kans deze ronde.

mariel, heb je vandaag je gesprek ? succes in ieder geval.

hier blijft mijn temp dalen, dus morgen ongi. ik heb zaterdagavond al wat traantjes gelaten, want ik hoorde dat er iemand, die ik, ken zwanger is. zij zat ook in de mmm en gelijk de 1e ronde zwanger, leuk voor hun, maar dan baal je wel weer even.

Share This Page