iui

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by minou, Sep 18, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. esmeralda en aly, wat balen he :cry: gaat het een beetje?

ik was vanmorgen heel erg nerveus, ik was bang dat de cysten gegroeid waren. dit was gelukkig niet zo! ze zijn zelfs al weer wat geslonken! wat een opluchting. alleen deze maand geen behandeling, en volgende maand is de fert.afd. in het diak 2 weken gesloten ivm kerst en oud en nieuw, dus die maand gaat ook niet door. ik kan dus pas in januari weer beginnen. maar het positieve is wel (de wachttijd voor ivf is 8 mnd in het diak) dat als wij 6 keer IUI hebben gedaan, en nu 2 maanden niks, dat we gelijk kunnen doorstromen voor ivf, en dat is wel fijn.

ik heb vannochtend om een uitdraai gevraagd van de echo. foto staat in me album!

ooievaar, bij ons trilde de ruiten ook! we schrokken ons kapot ;)

2. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

Jun 22, 2005
    5,245
    0
    0
    Amstelveen
    :( :( :( :(

3. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

Jun 22, 2005
    5,245
    0
    0
    Amstelveen
    Gelukkig maar Rach dat ze niet gegroeid zijn, maar juist geslonken
    Wat is nu de bedoeling eigenlijk?
    Gaan ze ze niet weghalen..

Enne rach, vannacht was het weer zo he.. om half 1, heb je die knal ook gehoord. Ik werd er echt een beetje angstig van :(

4. nee ze gaan ze neit weghalen dat vroeg mijn man ook. maar ze zijn nu kleiner als eerst, dus dat is niet nodig. als ze zouden groeien waarschijnlijk wel. de bedoeling is dus gewoon wachten, en ze denkt/verwacht dat bij mijn volgende menstruatie ze zullen verdwijnen.

nee hoorde vannacht niets. ik slaap heel vast, dat krijg je als je midden in de stad woont he ;)

5. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

Jun 22, 2005
    5,245
    0
    0
    Amstelveen
    Oh dat is wel fijn als ze dan verdwijnen meis
    Ik heb een operatie gehad en ik kan je zeggen dat dat niet fijn was
    Maar ja ik had er maar 1 :(
    Dat stukje wat er trouwens bij mij nog zit, is ook aan het slinken
    Vorige keer was ie veel groter.

Ik heb wel vanaf IUI afgelopen vrijdag steeds wat buikpijn
    Heb ik nog niet eerder gehad :(

6. misschien is het daarbinnen wel een gevecht om het eitje!

7. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    Goedemorgen allemaal,

Jammer Esmeralda - op naar volgende maand.
    En Aly ook balen dat je temp omlaag is. Ik weet dan ook altijd dat het game over is.
    Rachel: goed nieuws vanochtend!

Afgelopen zaterdag flinke huilbui gehad... weet niet of het komt dat het wel een hele babyvolle dag was (baby bezoek, baby winkel, buurmeisje zwanger, kon niet op) of dat het even wennen aan de hormonen is. Hou het maar op het laatste :D

Vraagje aan jullie ervaren dames. Op ongeveer de hoeveelste dag vindt de IUI plaats? Normaal had ik mijn eisprong altijd op dag 13. Is het nu eerder? Of is dat niet te zeggen.

8. hi jannes,
    ik denk dat je huilbui een combinatie is van alles. vergeet niet dat dit een heel heftige tijd voor je is. het zanger willen worden, de behandeling, hormonen, andere zwangeren. genoeg ingredienten om er eens even helemaal doorheen te zitten lijkt me ;) . ik weet bij mezelf dat ik helaas niet kan wennen aan de hormonen. bij mij bleef dat gevoel zo lang als de hormonen in mijn lichaam zaten. misschien helpt het als je dt met je verstand weet, je bent nu extra gevoelig voor alles wat er om je heen gebeurd!
    om antwoord op je vraag te geven, ik kan niet zeggen op welke dag de iui plaatsvind. met jou natuurlijke cyclus heb jij een eisprong op dag 13 (heel netjes trouwens ;) ). het kan zijn dat dit met hormonen op een andere dag komt, maar misschien ook wel gewoon op dag 13. maar je kan het niet plannen. ik heb met hormonen mijn eisprong op dag 20 (dat is wel laat hoor). heel veel sterkte!
    liefs rachel

9. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    Hi Rachel, zal idd wel een combinatie zijn van dit alles. Hele gezellige dag gehad en eigenlijk niet eens echt stilgestaan bij zwanger worden gedoe, maar terwijl we bezoek hadden werd het me opeens teveel en barstte onverwacht in tranen uit....

We hadden goede vrienden op bezoek die er vanaf weten dus die reageerde ook heel begripvol. Voelde me wel een beetje opgelaten, maar gelukkig heb ik de liefste vent van de wereld die me begrijpt en goed troost. Hij zei ook al dat mijn lichaam wellicht even moet wennen aan de stoot hormonen die ik binnenkrijg. Gelukkig gisteren nergens last van gehad.

En ik heb inderdaad een hele mooie reguliere cyclus. Was gewoon benieuwd of het nu ook 13 wordt of langer/korter. Maar dat hoor ik wellicht woensdag wel bij mijn volgende FM.

Vervelend dat jouw lichaam niet goed kan wennen aan de hormonen. Welke gebruik jij?

Liefs

10. gebruik(te) (2 maanden rust)

tot mijn eisprong menopur (112,5 eenheden) en dan pregnyl.
    fijn dat je zo'n lieve man hebt! dat heb ik ook, ben er zoo gelukkig mee.
    die stop doet mij(ons!) echt wel goed. ik ben eigenlijk weer een beetje verliefd.. 8)

11. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

Aug 17, 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Oh nee, Esmeralda. :cry: Wat vreselijk balen. Heel veel sterkte!

En Aly, bij jou zal het ook al misgaan. :cry: En dan ook nog iemand die zwanger is in je omgeving... Heel veel sterkte!

Rach, fijn dat de cystes zijn geslonken! Je mocht wel weer eens wat positief nieuws hebben. En in 2008 gaan we er weer voor! ;)
    Ik heb je cystes even bekeken...ze zien er inderdaad uit als eiblaasjes.

Ooievaar, sterkte met je buikpijn. Hopelijk heeft het iets goeds te betekenen...

Jannes, is helemaal niet vreemd die huilbui. Het is ook allemaal niet niks... Het zal inderdaad wel alles bij elkaar zijn geweest. Sterkte! Voel je je vandaag al weer wat beter?
    En wat Rachel zegt over je eisprong, daar kan ik niets aan toevoegen. Ik heb mijn eisprong ook meestal pas later dan 15 dagen. Je kunt het niet plannen, nee. Maar het scheelt al wel dat jij je eisprong normaal al op dag 13 hebt. Even afwachten, maar. Succes!

Wij zijn net terug van de gynaecoloog. Het was een fijn gesprek.
    Ik zit nu in de 5de IUI poging en hierna doen we er nog 1. Mocht ik dan nog niet zwanger zijn, dan gaan we over op IVF. Dat had ik wel verwacht.
    We hebben wel al alle formulieren ingevuld, boekjes meegekregen, mijn man bloed geprikt, zodat de aanvraag al weg is. Terwijl we nog met IUI bezig zijn, zal de eerste oproep al binnen komen, maar dan wachten ze tot de laatste IUI. Ook moeten we al nadenken over het terugplaatsen van 1 of 2 embrio's. Wel heel raar, want we zitten nog middenin de IUI en denken al ver vooruit. Maar ja, dat is niet anders. Ik heb ook geen zin om straks nog maanden te moeten wachten, mocht het nodig zijn.
    Laten we hopen dat het niet nodig is!

12. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

Aug 17, 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    IUI meiden:

Ooievaar: 4e IUI, Puregon 75, IUI 9-11, Nod 23-11
    Rach84: na 3 keer IUI, time out nov. ivm cystes :cry:
    Aly: 2e IUI, eigen cyclus, nod 14 nov.
    Johanna24: 2e IUI, eigen cyclus wel Pregnyl, nod 15 nov.
    Annelies661: 4e IUI, eigen cyclus, wel pregnyl, nod 15 nov.
    Pooltje: 1e IUI 7 nov, eigen cyclus met Pregnyl, nod 20 nov.
    Manonie: na 3e IUI, nu een maandje rust
    Geduld: na 7e IUI, maandje zonder hormonstertjes, tempen.
    Jale: 1e IUI, Clomid, na komende NOD beginnen.
    Mariel77: 5e IUI, Menopur, Pregnyl en Progestan, nod 2 dec.
    Linda: 1e IUI, Puregon&Pregnyl, na komende NOD beginnen.
    Marieke21 2e IUI Clomid 100 mg, NOD 3 dec
    10uss: 1e IUI,eigen cyclus met Pregnyl, 1e FM 16 Nov, nod 5 Dec.
    Josien: 3e IUI (1e na BBZ), Clomid 100 mg en Pregnyl, 1e FM 15 nov., nod 6 dec.
    Marisha: 2e IUI in eigen cyclus met Pregnyl, 1e FM 19 nov., nod 6 dec.
    Renate007 1e IUI, 6/11 eerste follikel meting gehad, volgende week weer een meting
    Diana26: 4e IUI, 7/11--21/11NOD
    Jannes: 1e IUI, Puregon (50)

ZWANGER DOOR IUI!!

Aurelie: zwanger na 2de IUI, uitgerekend op 28 februari
    Natasja: zwanger na 4e IUI, uitgerekend op 25 maart
    Hippel: zwanger na 6e IUI, uitgerekend op 20 april
    Draaimolen: zwanger na 1e IUI, uitgerekend op 14 mei
    Zonneschijn: zwanger na 2e IUI, uitgerekend 8 juni
    jalena: zwanger na 3e IUI, uitgerekend 4 juli
    mandy80: zwanger na 10e IUI, uitgerekend 4 juli
    Otter 68: zwanger na 5e IUI, uitgerekend 13 juli
    Pat: zwanger na 2e IUI, uitgerekend 17 juli

Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen.
    NIET Kopiëren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren.
    De lijst staat op volgorde van nod / uitgerekende datum.

13. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    @Mariel, vandaag voel ik me weer prima. Af en toe een beetje een duizelig gevoel, maar als ik dan ff rustig dooradem, dan gaat het wel weer. Ik gebruik Puregon (50). Ik heb van mezelf een goede eisprong, dus kon IUI in eigen cyclus, maar de arts adviseerde toch om extra te stimuleren met hormonen zodat de kans van slagen groter is. Ben heel benieuwd wat ik woensdag op de echo te zien krijg.. ik zie er namelijk nooit wat in: ja 1 groot zwart gat :)

@Rach: wat ben jij een leuke meid. Zag het in je album... Ik durf nooit foto's te plaatsen, ben altijd bang dat ik toch iemand op het forum ken waarvan ik niet wil dat ze op de hoogte zijn van ons zwanger worden en mijn persoonlijke ervaringen.

O nou zie ik ook de trouwfoto van Mariel... ook leuk!

14. LadyD78

LadyD78 Lid

Nov 8, 2007
    7
    0
    0
    Het is zeker spannend,
    succes met de behandeling. Het stelt niet veel voor hoor de behandeling, ik heb er ook een aantal gehad, en voor ons is het nu afwachten.
    Maar het is altijd spannend zoiets.

Heel veel succes en hoop voor je dat de behandeling in 1x slaagt!

Groetjes,
    Daniëlle.

15. Jale

Jale Fanatiek lid

Nov 8, 2006
    1,687
    359
    83
    @Esmeralda & Aly: veel sterkte! Jammer dat het niet gelukt is deze keer!

@Rach84: Goed nieuws dat je cystes kleiner zijn geworden! 2008 wordt nu gewoon jullie jaar! En bedankt dat je de foto hebt toegevoegd ;)

Ik moet morgenochtend naar de gyn voor fm. De vorige keer met Clomid was 'm baarmoederslijmvlies te dun...dus hoop zo dat het deze keer wel goed is! Anders moeten we weer opnieuw beginnen. We hebben hier wel het geluk dat er geen kerst is ;) (Turkije) dus ze zullen hier volgende maand geen kerstvakantie hebben ;)

16. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hoi lieverds,

Sorry dat ik me even niet heb gemeld, maar ik ben er weer ;). Vandaag mijn laatste Clomidjes genomen, dus broeden maar ;)!

Heel veel sterkte voor de meiden die weer duivels hebben moeten ontmoeten... en heel veel sterkte voor iedereen op de wachtbank! Hopelijk hebben we allemaal snel goed nieuws!

Groetjes,
    Josien

17. @ mariel, sjonge zeg, lijkt me weer enorm confronterend zo'n gesprek. wat vind je ervan, over gaan op ivf? heb je nu zoiets van 'geberd er eindelijk iets'? ;) zou ik wel een beetje hebben hoor. heeel spannend allemaal. vannochtend ook geinformeerd en wij staan ook al op de wachtlijst. maar dat is nog een beetje ver vooruitkijken. moeilijk om over die embryo's na te denken. al heb je eerder aangegeven er geen problemen mee te hebben om meerdere kindjes tegelijk te krijgen...?

@jannes, wat een compliment, dank je :oops: :). ik had dat in het begin ook wel, maar aan de andere kant is het wel leuk om voor andere te zien hoe je eruit ziet. snap je angst wel een beetje hoor. maar de meeste mensen waarvan ik niet wil dat ze het weten zouden niet zo snel op een zwangerschapsforum komen.

@jale je woont in turkijke toch? zeker geluk dat je geen kerst hebt, maar misschien heb jij weer andere dagen dat ze staken? :p
    er is toch iets speciaal voor te dun baarmoederslijmvlies? ik dacht dat mariel dat kreeg, even bij haar informeren (of je krijgt het allang...dan vergeet je maar even wat ik heb geschreven! :oops: ) kan je een beetje turks, en is IUI daar bespreekbaar o nog taboe? heo gaat het met het afbouwen van je medicijnen?

@esmeralda, toch wel raar dat je 'zolang' na je nod alsnog ongie bent geworden. enig idee hoe dit kan?

@josien. heeee lieverdje ook weer fijn wat van jou te horen. hoe gaat het nou met je? wat fijn he dat het deze maand ééíndelijk weer zo ver is! ik leef met je mee hoor!

inderdaad meiden, 2008 word ons jaar! ik heb met mijn therapeut vannochtend voor de laatste keer afgesproken in maart 2008. zou leuk zijn als ik dan met goed nieuws afscheid kan nemen ;)
    Heb me banner weer toegevoegd want we gaan het deze maanden op eigen kracht doen!

18. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

Aug 17, 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Weet je, Rach, het was een beetje wat ik gehoopt had. En dan is het dus een goed gesprek geweest. We gaan natuurlijk nog voor de 2 keer IUI, maar het is fijn om te weten dat er meer gedaan gaat worden. Al moet ik zeggen, dat ik het inderdaad allemaal wel heel spannend vind. Ik heb net al alle boekjes doorgenomen over IVF...
    En dat jullie die wachtlijst voor IVF omzeilen, is voor jullie ook heel fijn. Natuurlijk hopen we dat het niet nodig is, maar als je dat al weet, geeft dat een geruster gevoel. Toch?
    Dus je hoeft pas in maart weer naar je therapeut en voor de laatste keer! Wat goed! :D Laat je dan inderdaad eens heel goed nieuws hebben... ;)

Wat ik krijg (progestan), daar wordt het baarmoederslijmvlies beter van en bevordert de eventuele innesteling. Maar volgens mij is het niet echt voor dun baarmoederslijmvlies. Misschien even aan je arts vragen of het iets voor je is, Jale? En ja, klopt het dat je in Turkije woont?

Josien, broed ze! Heel veel succes! Voel je je goed?

19. Jale

Jale Fanatiek lid

Nov 8, 2006
    1,687
    359
    83
    Ik woon inderdaad in Turkije. Ik spreek wel een beetje Turks ja, maar ga naar het Universitaire ziekenhuis hier waar ik woon. En gelukkig spreekt die arts wel Engels ;)... Ik had eerst gedacht dat het hier wel een beetje taboe zou zijn..maar nu meerdere mensen weten dat we met IUI bezig zijn, hoor je hier heel veel verhalen over vruchtbaarheidsbehandelingen.
    Heb ook netjes allemaal documenten gekregen met wat er gaat gebeuren ed. (wel in het Turks, maar begrijp wel wat er staat).

Met het afbouwen gaat het aardig...zit nu op een halve per dag. Begin deze week aan 1/2 - 1/2 - 0 - etc.. Heb nog wel af en toe paniekaanvallen maar die had ik ook nog wel eens toen ik gewoon 1 tablet per dag slikte...dus het gaat over het algemeen goed..gelukkig....maarja ben er nog niet vanaf.....

20. dat is waar mariel. het geeft een geruster gevoel dat je kan doorgaan met behandelingen. dat heb ik ook. gelukkig maar dat jullie nog 2 keer een iui mogen doen.
    en jale, gelukkig spreekt je arts engels! maar ook fijn dat jij de taal ook begint te leren, succes!

Share This Page