iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door minou, 18 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esmeralda23

esmeralda23 Actief lid

20 sep 2006
    134
    0
    0
    Utrecht
    @esmeralda, toch wel raar dat je 'zolang' na je nod alsnog ongie bent geworden. enig idee hoe dit kan?

Ja zker raar.
    Ik ga ook weer spedig naar het zh om te kijken wat er gaande is.
    Bloed is nog steeds weinig, maar nu wel iets in maandverbandje.
    Ik vind het zelf ook erg vreemd.
    Buipijn heb ik nauwelijks.

2. minou

minou Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.490
    0
    0
    @@Rach .......idd elke maand wordt eitje dan aangeprikt......als ie dr nog zit......

Ik heb nu wel wat een dubbel gevoel,waarom zou het nu ineens wel lukken met IUI....maar goed we shall see...

Ik zag net bij een overzicht ,dat er toch iemand na de 10e IUI zwanger is geworden.....
    Dus dan is er weer hoop.

3. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Heeej meiden!

Ja, ik moet zeggen dat ik me eigenlijk heel goed voel. Ik merk heus nog wel dat ik erg moe ben van de operatie en van de chemo, maar ik heb er wel een goed gevoel over. Het gaat immers iedere dag weer een beetje beter! Ik ben echt ook zo blij dat ik donderdag weer voor de eerste echo naar het ziekenhuis mag. Stom hè? Ik heb echt weer het idee dat we er weer helemaal voor gaan!

@Minou: probeer altijd die hoop vast te houden... iedere poging maak je evenveel kans, dus probeer die kansen dan ook te grijpen. Ik vind nog steeds wel heel mooi, IVF in eigen cyclus. Het telt niet mee voor de verzekering begreep ik en je kunt ook geen overstimulatie krijgen. Maar ik heb begrepen dat ze het alleen in Groningen doen, nietwaar?!?

@Esmeralda: ik zou het inderdaad eens goed na laten kijken. Wanneer ga je naar het ziekenhuis? Ik ben benieuwd wat ze je daar kunnen vertellen.

@Jale: lijkt me heel moeilijk in het buitenland in het ziekenhuis te komen en mezelf verstaanbaar te maken. Ik hoop dat het snel beter gaat met je paniekaanvallen. Het lijkt me heel vervelend.

@Mariel: ik weet zelf ook nog dat ik het heel moeilijk vond toen ze ons op de wachtlijst voor IVF plaatsten. Het is een moeilijk gevoel waarmee je om moet leren gaan. Ik vond het zelf wel heel prettig dat er meer gedaan kan worden dan alleen IUI en dat we ook alvast op de wachtlijst staan, zodat we tegen die tijd niet hoeven te wachten. Maar goed... ik hoop natuurlijk dat het niet nodig zal zijn voor jullie!

@Rachel: deze ronde gaan jullie er mooi zelf voor! Wie weet lukt dat wel joh! In ieder geval fijn dat je de moed er goed inhoudt. Niet geschoten is altijd mis, niet ;)! Goed ook om te horen dat je je laatste afspraak bij je therapeut gepland hebt. Goed streven om tegen die tijd met goed nieuws te willen komen!

Liefs,
    Josien

4. haai josien, wat fijn dat je je weer beter voelt, maar dat heeft ook te maken met het goede nieuws dat deze maand de IUI weer van start gaat he ;)

ja wij gaan het op eigen kracht doen deze maand. t zou toch wat zijn als ik daarvan zwanger zou worden he!
    is je zus al bevallen?

5. minou

minou Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.490
    0
    0
    @Josien.....ik kan 6 keer in eigen cyclus doen.
    Dit telt voor 1 gewone IVF behandeling.
    Dus het telt wel mee voor de verzekering.
    Zover ik begrepen heb doen ze dit alleen in Groningen......

6. Johanna24

Johanna24 Lid

30 sep 2007
    41
    0
    0
    @Jannes, Ik ben redelijk regelmatig en ik heb iui in m'n eigen cycles (wel Pregnyl hoor) en ik heb beide iui's nu op dag 14 gehad. M'n eitje is gewoon steeds richting die dag klaar. Ik zou dag 13/14 dan ook zeker aanhouden als een hele goede mogelijkheid.

@Rach, fijn dat je niet een "tussenoperatie" hoeft (zo voelt het voor mij als de ingreep wel alles uitstelt en moeilijk maakt, maar je wordt er nog niet zwanger van). Wel rot dat je weer moet afwachten. We hopen op een nog groter wondertje deze maand.

@Josien, dat klinkt als goed nieuws (verder kijken enzo). Veel succes.

Ondertussen heb ik buikpijn en...............niets.
    Ik begin veel teveel te hopen hier. Daar wordt ik echt bang van.

Iedereen anders weer heel veel succes.

7. Pooltje

Pooltje Actief lid

28 mei 2007
    325
    0
    0
    Hoi allemaal,
    Ik heb weer veel gemist de afgelopen dagen zie ik. Esmeralda en Aly, sterkte met het opladen voor de volgende ronde.
    Josien, goed te horen dat jullie er weer klaar voor zijn, succes!
    Geen nieuwe felicitaties helaas, maar wat niet is kan nog komen, sterkte voor de wachtenden!

Ik zit ook in het wachtbankje maar heb nog een volle week te gaan. Valt dus nog niets zinnigs over te zeggen. Af en toe denk ik iets te voelen aan de linkerkant van mijn baarmoeder :rolleyes: , maar ik weet ook dat dat onzin is want al zou ik zwanger zijn dan merk je er nu nog niks van.
    Ik doe mijn best om zoveel mogelijk met andere dingen bezig te zijn. Afleiding is de beste manier om de WW door te komen! Morgen gaan we naar een concert in de Melkweg A'dam (Gogol Bordello, maar dat zal wel bijna niemand kennen; is een oost europees gipsy punk-rock band :({|= ) en van het weekend met een vriendin afgesproken. Verder ben ik druk op mijn werk, dus afleiding genoeg.

groetjes allemaal,
    Pooltje

8. manonie

manonie Actief lid

16 jan 2007
    103
    0
    0
    Borne, Overijssel
    IUI meiden:

Ooievaar: 4e IUI, Puregon 75, IUI 9-11, Nod 23-11
    Rach84: na 3 keer IUI, time out nov. ivm cystes :cry:
    Aly: 2e IUI, eigen cyclus, nod 14 nov.
    Johanna24: 2e IUI, eigen cyclus wel Pregnyl, nod 15 nov.
    Annelies661: 4e IUI, eigen cyclus, wel pregnyl, nod 15 nov.
    Pooltje: 1e IUI 7 nov, eigen cyclus met Pregnyl, nod 20 nov.
    Geduld: na 7e IUI, maandje zonder hormonstertjes, tempen.
    Jale: 1e IUI, Clomid, na komende NOD beginnen.
    Mariel77: 5e IUI, Menopur, Pregnyl en Progestan, nod 2 dec.
    Linda: 1e IUI, Puregon&Pregnyl, na komende NOD beginnen.
    Marieke21 2e IUI Clomid 100 mg, NOD 3 dec
    10uss: 1e IUI,eigen cyclus met Pregnyl, 1e FM 16 Nov, nod 5 Dec.
    Josien: 3e IUI (1e na BBZ), Clomid 100 mg en Pregnyl, 1e FM 15 nov., nod 6 dec.
    Marisha: 2e IUI in eigen cyclus met Pregnyl, 1e FM 19 nov., nod 6 dec
    Manonie: 4e IUI ?? Nov,clomid en pregnyl, nod 06 dec.
    Renate007 1e IUI, 6/11 eerste follikel meting gehad, volgende week weer een meting
    Diana26: 4e IUI, 7/11--21/11NOD
    Jannes: 1e IUI, Puregon (50)

ZWANGER DOOR IUI!!

Aurelie: zwanger na 2de IUI, uitgerekend op 28 februari
    Natasja: zwanger na 4e IUI, uitgerekend op 25 maart
    Hippel: zwanger na 6e IUI, uitgerekend op 20 april
    Draaimolen: zwanger na 1e IUI, uitgerekend op 14 mei
    Zonneschijn: zwanger na 2e IUI, uitgerekend 8 juni
    jalena: zwanger na 3e IUI, uitgerekend 4 juli
    mandy80: zwanger na 10e IUI, uitgerekend 4 juli
    Otter 68: zwanger na 5e IUI, uitgerekend 13 juli
    Pat: zwanger na 2e IUI, uitgerekend 17 juli

Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen.
    NIET Kopiëren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren.
    De lijst staat op volgorde van nod / uitgerekende datum.

9. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

17 aug 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Johanna, wat spannend! Nog even volhouden...

Pooltje, afleiding is altijd goed! En gezellig natuurlijk. Veel plezier!
    Succes! ;)

Manonie, heel veel succes weer! We gaan er weer voor!

10. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hoi Rachel,

Nee, mijn zus is wel bezig (al sinds afgelopen vrijdag) dus de telefoon gaat steeds over hier. Maar het wil nog niet echt doorzetten. Maar ik verwacht ons petekindje ieder moment ;). Lief dat je het nog even vraagt!

Liefs,
    Josien

11. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    Nou ik ben weer terug van de gyn. Aan een kant was een mooie follikel te zien van zo'n 15mm, dit gaat dus de goede kant op. Alleen was het baarmoederslijmvlies nog wel te dun. Nu moet ik donderdagochtend weer terug komen voor een nieuwe meting. Owww ik hoop zo dat de dikte dan wel goed is......

Een vraagje: Hoeveel mm groeit je baarmoederslijmvlies per dag ongeveer? Ik weet niet of iemand hier het antwoord op weet. En is het bij iemand van jullie voor gekomen dat het bij de eerste meting na 5 dagen Clomid het baarmoederslijmvlies te dun was? En bij de volgende meting goed? :rolleyes:

12. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

17 aug 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Jale, fijn dat er een mooi eitje groeit!
    Toevallig heb ik gisteren met mijn gynaecoloog gesproken over mijn baarmoederslijmvlies, omdat het bij mij de laatste keer ook niet zo dik was. Hoe dik is het nu bij jou?
    Wanneer ik de laatste keren mijn IUI afsprak (dus 2 dagen voor de IUI en een eitje van ongeveer 18 mm) was mijn slijm 7 mm. Dat is, volgens haar, toch wel goed. Ze vertelde dat als je bv. clomid neemt of Puregon spuit en je slijm is niet goed, dat je dan over kan gaan op Menopur. Dat spuit ik dus al. Menopur zorgt voor een beter baarmoederslijmvlies.
    We hopen dat je baarmoederslijmvlies donderdag toch mooi dik is! [-o<

13. ik wist niet dat menopur dat deed! weet ik dat ook weer :)

14. aly

aly Bekend lid

5 okt 2006
    966
    0
    0
    postbezorgster
    harlingen
    jullie mogen mij wel onder aan de lijst zetten, ik ben ongi. 3e iui, eigen cyclus met pregnyl, nod 11 dec. ik zal straks bellen voor de fm.

johanna en annelies, ik duim voor positieve berichten.

15. Johanna24

Johanna24 Lid

30 sep 2007
    41
    0
    0
    Aly, wat rot voor je.
    Voelde je 'm al aankomen?

16. aly

aly Bekend lid

5 okt 2006
    966
    0
    0
    postbezorgster
    harlingen
    johanna, ik temperatuur elke ochtend en mijn temp daalde, dus ja dan is er niet veel hoop ;)
    eigenlijk wil ik wel stoppen met temp., maar nu weet ik, voor mijn ongi, waar ik aan toe ben, is wel handig.

17. jammer aly. :( :( misschien vond je het wel fijn dat je je er al een paar daagjes op kon voorbereiden? maar het blijft een grote teleurstelling. wanneer moet je voor je fm?

weet je wat ik gisteravond zat te bedenken in bed? waarom insemineren ze niet 3 keer? 2 dagen voor de eisprong, 1 dag ervoor, en op de dag zelf? dan heb je toch meer kans? of is dat onlogisch?

18. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Jammer Aly!

Ben vanochtend (dag acht) voor mijn FM geweest. Links zat er een van 16mm en rechts een van 11mm. Mijn baarmoederslijm zat op 4mm. Morgen moet ik terug voor een nieuwe meting.

Ik maakte me zorgen om die 4mm baarmoederslijmvlies, maar gyn gaf aan dat dat morgen weer heel anders kan zijn en ik me er dus geen zorgen over moest maken. Slijm wordt ook nog aangemaakt na de eisprong.

19. aly

aly Bekend lid

5 okt 2006
    966
    0
    0
    postbezorgster
    harlingen
    rach, ja dat zou wel beter zijn om ook voor het ei al te incemineren, nu is het maar 1 keer kans en als ze wat te laat zijn heb je helemaal pech.
    ik heb mijn fm 23 nov.
    we dachten dat het probleem bij ons aan het zaad lag, maar ik denk dat mijn eitjes niet goed zijn, te harde schil ? zodat de zaadjes er niet in kunnen komen of zo iets ?

20. maar kunnen we dat dan niet voorstellen? ;)

Deel Deze Pagina