iui

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by minou, Sep 18, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hoop

Hoop Actief lid

Nov 14, 2007
    179
    0
    0
    Dank je Mariel,

ja inderdaad dat wachten daar wordt je gek van...de rest van de behandeling vind ik wel meevallen. De eerste wachtweek gaat ook nog wel maar de laatste is echt een ramp de dagen kruipen voorbij..
    en ondertussen voel je van alles en denk je ja dit is het maar helaas dan toch niet.

2. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

Aug 17, 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Oh, ik herken het zo, Smetsers.
    Heel veel sterkte! En we duimen. [-o<

3. jannes, bij ivf zetten ze het eitje en de zaadjes samen, en de zaadjes moeten zelf nog door het schaaltje heen. bij icsi word er een zaadcel genomen en deze mbv een soort naald in het eitje gespoten. denk dus dat je icsi bedoelt ;)

renate007, zeker spannend! welke cyclusdag zit je?

mandy, leuk dat je even wat van je laat horen! hoe is het met jou? en idd zoals al gevraagd, waarom 10 keer IUI?

smetsers, welkom! je zal denk ik snel genoeg uitvinden hoe het hier werkt hoor! de 2e wachtweek duurt zeker lang! heel vervelend is die!

aly, is goed :D ga jij het maar aan die aardige gyn vragen. misschien breng je ze wel op een idee, en hebben we zometeen meer kans! :p

mariel, veel reacties lees ik, maar hoe is het met jou!? lief dat je weer naar me vraagt. het gaat goed met mij. zit weer lekker in me vel, en heb mezelf weer terug. verder geen last meer van me buik, ik voel niks. verder heb ik mijn fm weer op de 1e dag van me aankomende cyclus. maar eerlijk gezegd hoop ik dat die pas over 9 maanden is want wij gaan deze maand met zn 2en een kans wagen he 8)

4. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

Aug 17, 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Ga ervoor deze maand, Rach!
    Fijn dat je je weer beter voelt. :)

Met mij gaat het goed. Morgen weer een FM, dus ik ben benieuwd of er al wat meer groeit.

5. Pooltje

Pooltje Actief lid

May 28, 2007
    325
    0
    0
    welkom smetsers, mijn 2e wachtweek is ook weer aangebroken dus ik deel je gevoelens #-o .

Hier weinig te melden dus. Heb gisteren een super concert in de Melkweg meegemaakt :) . Maar maakte me na afloop wel wat zorgen of de bass, die ik heftig in de buik voelde trillen, geen kwaad zou kunnen. Ik heb daar een topic over geplaatst op de 'zwanger worden' pagina. Pff, af en toe word ik zo moe van het zwanger willen worden en alle twijfels die dat met zich mee brengt ](*,) .
    Maar goed, ik ga vrolijk verder, volgende week weer een concert. Ik heb mijn vriend afgesproken dat ik met alle liefde bob als de :evil: uitblijven, maar dat ik anders niet de bob ben!

Sterkte voor de andere wachtenden en de meiden die in de FM's zitten.

groetjes,
    Pooltje

6. LadyD78

LadyD78 Lid

Nov 8, 2007
    7
    0
    0
    Hallo,

Heel veel suuces met de behandeling.
    Ik wil je niet onzeker maken maar ik heb er net 4 gehad en de 4de behandeling is ook mislukt. Moet 1 deze dagen weer mijn gynaecoloog bellen.
    Ik hoop dat het bij jou wel lukt!

Heel veel succes!
    Groetjes,
    Danielle.

7. mariel, dat hoop ik ook! laat jehet weten?

pooltje, ik denk niet dat dat kwaad kan hoor. als je zwanger zou zijn is het vruchtje nog zo kein, maak je maar geen zorgen :)

danielle, wat balen dat ookd e 4e IUI is mislukt.moeilijk om de moed er nog een beetje in te houden he! hoeveel mogen jullie er nog doen?

liefs rachel

8. Johanna24

Johanna24 Lid

Sep 30, 2007
    41
    0
    0
    IUI meiden:

Ooievaar: 4e IUI, Puregon 75, IUI 9-11, Nod 23-11
    Rach84: na 3 keer IUI, time out nov. ivm cystes :cry:
    Aly: 2e IUI, eigen cyclus, nod 14 nov.
    Annelies661: 4e IUI, eigen cyclus, wel pregnyl, nod 15 nov.
    Pooltje: 1e IUI 7 nov, eigen cyclus met Pregnyl, nod 20 nov.
    Geduld: na 7e IUI, maandje zonder hormonstertjes, tempen.
    Jale: 1e IUI, Clomid, na komende NOD beginnen.
    Mariel77: 5e IUI, Menopur, Pregnyl en Progestan, nod 2 dec.
    Linda: 1e IUI, Puregon&Pregnyl, na komende NOD beginnen.
    Marieke21 2e IUI Clomid 100 mg, NOD 3 dec
    10uss: 1e IUI,eigen cyclus met Pregnyl, 1e FM 16 Nov, nod 5 Dec.
    Josien: 3e IUI (1e na BBZ), Clomid 100 mg en Pregnyl, 1e FM 15 nov., nod 6 dec.
    Marisha: 2e IUI in eigen cyclus met Pregnyl, 1e FM 19 nov., nod 6 dec
    Manonie: 4e IUI ?? Nov,clomid en pregnyl, nod 06 dec.
    Renate007 1e IUI, 6/11 eerste follikel meting gehad, volgende week weer een meting
    Diana26: 4e IUI, 7/11--21/11NOD
    Jannes: 1e IUI, Puregon (50)
    Johanna24: op naar nr.3,IUI, eigen cyclus wel Pregnyl, nod 13 dec.

ZWANGER DOOR IUI!!

Aurelie: zwanger na 2de IUI, uitgerekend op 28 februari
    Natasja: zwanger na 4e IUI, uitgerekend op 25 maart
    Hippel: zwanger na 6e IUI, uitgerekend op 20 april
    Draaimolen: zwanger na 1e IUI, uitgerekend op 14 mei
    Zonneschijn: zwanger na 2e IUI, uitgerekend 8 juni
    jalena: zwanger na 3e IUI, uitgerekend 4 juli
    mandy80: zwanger na 10e IUI, uitgerekend 4 juli
    Otter 68: zwanger na 5e IUI, uitgerekend 13 juli
    Pat: zwanger na 2e IUI, uitgerekend 17 juli

Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen.
    NIET Kopiëren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren.
    De lijst staat op volgorde van nod / uitgerekende datum.

9. Johanna24

Johanna24 Lid

Sep 30, 2007
    41
    0
    0
    Meiden, ik sta weer onderaan.
    Heb gisteravond alles bij elkaar gehuild....
    Het voelde echt zo anders deze maand en ik voelde ook niets aankomen (had wel buikpijn, maar dat had ik al de hele maand.....)

Vandaag ademhalen, gyn bellen voor fm volgende week vrijdag en weer verder.

10. aly

aly Bekend lid

Oct 5, 2006
    966
    0
    0
    postbezorgster
    harlingen
    johanna, balen dat je ongi bent geworden :(

mariel, succes met de fm.

rach, zou je mij ook opnieuw in het lijstje willen zetten ?
    3e iui, eigen cyclus met pregnyl, nod 11 dec.
    dank je wel.

11. Hoop

Hoop Actief lid

Nov 14, 2007
    179
    0
    0
    Hoi aly,

lees dat jij het ook met je eigen cyclus doet, Heb je dan ook elke keer 1 eitje? lees dat sommige twee, drie eitjes hebben heb je dan ook meer kans?
    ik voeld deze keer helemaal niks....de vorige keer volede ik van alles rommelen in mijn buik en dacht ik yes..nu voel ik niks...heb alleen last van mijn borsten van de pregnyl..ze zijn pijnlijk en ze worden gigantisch...hebben daar meer mensen last van?
    succes allemaal

12. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

Aug 17, 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Danielle en Johanna, wat vreselijk balen. :cry:
    Heel veel sterkte meiden!

Pooltje, ik denk ook dat het nu nog echt geen kwaad kan. Maak je maar geen zorgen. Sterkte nog met wachten.

Hier gaat het goed. Ik heb nu al een eitje van 15 mm, terwijl er maandag nog niets groeide. Omdat ze bang zijn dat we te laat zijn, mag ik morgen weer terug. Als ik het zelf wilde dan...maar natuurlijk. Ik ga niet het risico lopen te laat te zijn. Alleen mijn baarmoederslijmvlies was nog erg dun, 3,5 mm. Hopelijk is dat morgen en anders voor de IUI al weer dikker.

13. 10uss

10uss Actief lid

Nov 28, 2005
    246
    0
    0
    Hallo smetsers,
    Ik had ook mega zere borsten van de Pregnyl, net of ze bont en blauw waren...

14. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

Aug 17, 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    IUI meiden:

Ooievaar: 4e IUI, Puregon 75, IUI 9-11, Nod 23-11
    Rach84: na 3 keer IUI, time out nov. ivm cystes :cry:
    Annelies661: 4e IUI, eigen cyclus, wel pregnyl, nod 15 nov.
    Pooltje: 1e IUI 7 nov, eigen cyclus met Pregnyl, nod 20 nov.
    Geduld: na 7e IUI, maandje zonder hormonstertjes, tempen.
    Jale: 1e IUI, Clomid, na komende NOD beginnen.
    Mariel77: 5e IUI, Menopur, Pregnyl en Progestan, nod 2 dec.
    Linda: 1e IUI, Puregon&Pregnyl, na komende NOD beginnen.
    Marieke21 2e IUI Clomid 100 mg, NOD 3 dec
    10uss: 1e IUI,eigen cyclus met Pregnyl, 1e FM 16 Nov, nod 5 Dec.
    Josien: 3e IUI (1e na BBZ), Clomid 100 mg en Pregnyl, 1e FM 15 nov., nod 6 dec.
    Marisha: 2e IUI in eigen cyclus met Pregnyl, 1e FM 19 nov., nod 6 dec
    Manonie: 4e IUI ?? Nov,clomid en pregnyl, nod 06 dec.
    Renate007 1e IUI, 6/11 eerste follikel meting gehad, volgende week weer een meting
    Diana26: 4e IUI, 7/11--21/11NOD
    Jannes: 1e IUI, Puregon (50)
    Aly: 3e IUI, eigen cylcus met Pregnyl, NOD 11 dec.
    Johanna24: op naar nr.3,IUI, eigen cyclus wel Pregnyl, nod 13 dec.

ZWANGER DOOR IUI!!

Aurelie: zwanger na 2de IUI, uitgerekend op 28 februari
    Natasja: zwanger na 4e IUI, uitgerekend op 25 maart
    Hippel: zwanger na 6e IUI, uitgerekend op 20 april
    Draaimolen: zwanger na 1e IUI, uitgerekend op 14 mei
    Zonneschijn: zwanger na 2e IUI, uitgerekend 8 juni
    jalena: zwanger na 3e IUI, uitgerekend 4 juli
    mandy80: zwanger na 10e IUI, uitgerekend 4 juli
    Otter 68: zwanger na 5e IUI, uitgerekend 13 juli
    Pat: zwanger na 2e IUI, uitgerekend 17 juli

Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen.
    NIET Kopiëren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren.
    De lijst staat op volgorde van nod / uitgerekende datum.

Aly, ik heb je er bij gezet. Succes er weer mee!

15. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

Sep 1, 2006
    959
    0
    0
    Hey Johanna en Danielle, wat vreselijk balen zeg! :( Maar kom op hè meiden! Eens zijn wij aan de buurt!

Ik ben vandaag voor de eerste FM geweest. Ik had 1 eitje van 17 mm. Straks moet ik een ovutest doen (maar moet nog helemaal niet plassen...) en als die positief is dan morgen IUI, maar daar ga ik vooralsnog maar niet vanuit. De vorige keren was de test op dag 14 nog nega en moesten we Pregnyl spuiten.
    Mocht hij nou vandaag negatief zijn, maar morgen of zaterdag positief, dan zullen we het zelf moeten proberen, want ze zijn dicht in het weekend.
    Indien de test zaterdag nog nega is, dan mag ik Pregnyl spuiten en dan maandag IUI.

Spannend dus maar weer :)

16. mandy80

mandy80 Actief lid

Apr 2, 2006
    485
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    deventer
    hey meiden,

Ik mocht zelfs tot 12 keer....
    In de eerste 6 ben ik 1x zwanger geweest, dus kreeg verlening met 3, de 9de keer was ik ook weer zwanger(ging mis in januari 2007).... daarna heb ik allerlei medische onderzoeken gehad, chr.test,gen etc omdat ik 3 miskramen had gehad..
    Ik mocht in Juli weer beginnen, maar hubby en ik hadden zoiets van jaja eerst de vakantie lekker feesten, weggaan, egzellig zuipen zeg maar emt vrienden.. Oktober aangemeld en de 10de IUI ondergaan en ZWANGER!

( maar ben nog wel heeeeeeeeeelk onzeker hoor! woensdag heb ik een echo bij de gyn!)

liefs mandy

17. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

Aug 17, 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Marieke, laten we hopen dat je eisprong niet in het weekend valt! Wij zitten een beetje gelijk nu. Ik zal zondag of maandag mijn IUI hebben.

Mandy, spannend die eerste echo! Ik duim voor je dat alles goed is. Hoe voel je je?

18. Jale

Jale Fanatiek lid

Nov 8, 2006
    1,687
    359
    83
    Hier ook positief nieuws....

Vanmorgen naar de gyn geweest. En er waren meerdere eitjes te zien, waarvan de grootste 16-17 mm was. Het baarmoederslijmvlies was nu 5 mm en hij verwachtte dat dat nog wel meer zou worden.

Ik moest gelijk bloed laten prikken om te kijken of de eisprong er al aan zit te komen. Als dat zo is, dan moet ik vanavond Pregnyl laten spuiten en dan zaterdagochten de IUI! :)

Na 16.00 uur (Nederlandse tijd) weet ik meer....ik houd jullie op de hoogte!

19. aly

aly Bekend lid

Oct 5, 2006
    966
    0
    0
    postbezorgster
    harlingen
    jale, spannend !

mariel, bedankt dat je me weer in het lijstje hebt gezet ;) , succes morgen.

mandy, heb je dan iui's met en zonder hormonen gehad ?
    wij krijgen ook maar 6 vergoed, zonder hormonen[voor zover ik weet], maar ik geloof dat er dan ook nog 6 met hormonen achter aan kunnen.

marieke, succes.

smetsers, ja ik heb elke keer maar 1 eitje. met hormonen kun je meer eitjes krijgen. als je meer eitjes hebt heb je ook meer kans op zwangerschap, denk ik.
    voordeel van eigen cyclus is dat je geen hormonen binnen krijgt, maar twee eitjes zou ik ook wel leuk vinden ;)

20. aly

aly Bekend lid

Oct 5, 2006
    966
    0
    0
    postbezorgster
    harlingen
    mandy, oke na een miskraam :( kreeg je weer 3 behandelingen, zonder die miskramen zal het bij 6 wel ophouden.
    ik hoop voor jullie dat jullie op de echo woensdag een mooi kloppend hartje zien :D

Share This Page