Met pregnyl spuiten bedoel ik om de eisprong op te weken, 1 dosis. Ik heb geen pregnyl toegediend na de eisprong, want in die gevallen wordt het in ieder geval bewust gebruikt om de lutale fase te verlengen. Maar zoals gezegd weet ik niet of de pregnyl die je spuit om de eisprong op te weken ook ervoor kan zorgen dat de lutale fase langer wordt. Iemand hier ervaring mee ('t is mijn eerste IUI)?
Als ik vrijdag niet ongi ben en mijn temp is nog hoog, dan test ik vrijdag Pooltje heel veel sterkte morgen. Denk aan je! Marieke, mij is gezegd dat ik op dag 14 na IUI al mag testen Dus dan doe ik dat ook Scheelt inderdaad weer 2 zenuwslopende dagen
Zo... mijn nod blijft inderdaad 6 december! Net een FM gehad en meteen Pregnyl gezet. Het eitje was een mega-ei... eigenlijk al wat aan de grote kant, namelijk 28,5 bij 19,5 mm. Hoe hard kan zo'n ei groeien zeg! Ik hoop maar dat de eisprong nog even op zich laat wachten en dat de IUI donderdag niet te laat komt. Die Pregnyl, houdt die de eisprong nu ook tegen zodat het ei echt getimed over 36 uur komt? Donderdag dus onze IUI... wel weer spannend. Maar ik ben eigenlijk super happy. Ik had verwacht dat ik mezelf heel erg druk zou lopen maken na de vorige keer, maar ik kan alleen maar zo happy zijn dat we weer mogen ! Groetjes en succes iedereen (vooral met wachten.... pfff, het leven is een aaneenschakeling van wachten lijkt het ooit!), Groetjes, Josien
Josien, wat goed om te horen! Is toch mooi dat je met de huidige technieken de groei van je eitjes in zo'n detail kan zien, zeker als er een supereitje bij zit !
pooltje ik hoop zo voor je dat je positief test! het klinkt goed wat je schrijft,maar houd wel in de gaten dat je cyclus nu wel iets anders verloopt dan anders, omdat je nu hormonen in je lijf hebt zitten. ik hoop dat je vannacht nog eeen beetje kan slapen. ik ben altijd zo zenuwachtig 1 of 2 dagen van te voren. je zit helemaal boven aan de achtbaan, of je dendert de volgende dag kijhard weer naar beneden, of je zweeft in de wolken en daar verblijf je de komende 9 maanden hoe dan ook staat er iets te gebeuren, dus genoeg om zenuwachtig over te zijn! ooievaar jij mag ook over een paar daagjes al testen, spannend! ik hoop op een positieve test voor je! het klinkt ook zeker goed dat je nog geen bloedspoortje hebt gezien! houd vol lieve meiden
He pooltje spannend joh morgen al testen! hoop dat ie positief is voor je! Ik mocht na 16 dagen pas testen van de gyn overmorgen dus maar heb het gevoel dat ik ongesteld ga worden. heb jij dat gevoel deze keer helemaal niet gehad? Even een vraagje aan iedereen, temperaturen jullie allemaal? ik heb het een aantal maanden gedaan maar niemand vroeg er nooit naar. Ik vond dat zo`n vervelend iets elke morgen dat ding weer je mag niet tegen elkaar aankruipen voordat je getempt hebt......maar wat doen jullie met die temp. vragen ze bij jullie er ooit naar?
ze vragen er nooit naar, en het is ook niet nodig, want in het zh houden ze dmv fm je cylcus in de gaten. ooievaar ik snap dat het moeilijk is! nog even volhouden he!
Soms zou ik gewoon nu al de test willen doen, als ie dan negatief is dan heb je tenminste duidelijkheid, wel zwaarsjit maar beter als die onzekerheid toch!
je bedoeld nu ik een time out heb? nee ik doe het nu zelfs niet. heb er eigenlijk niet eens aan gedacht om het te doen! ik weet dat mijn cyclus ongeveer 34 dagen duurt en probeer aan de hand daarvan mijn eispong vast te stellen.
oh sorry wist niet dat je een time-out had zit sinds kort pas op de site en val zo in ieders verhaal dat ik nog niet precies weet wie wat doet en voor de hoeveelste keer. waarom heb je een time-out?
ja dat is waar, je weet dan iig waar je aan toen bent. maar als de pregnyl nog in je lichaam zit, kan het zijn dat je positief test, en dan word je écht heel erg teleurgesteld als je toch gewoon ongesteld word. daarom zou ik als ik jou was pas de 13 of 14e dag minimaal aanhouden als wachttijd!
He Smetsers, Ik heb deze maand inderdaad nog geen ongi voorgevoelens terwijl ik dat anders wel heb. Ook heb ik de afgelopen week last gehad van zure oprispingen, niet echt misselijk maar wel duidelijk iets dat ik anders niet heb. Maar ik ben ook heel verkouden en misschien licht griepig, dus daar kan het ook van komen.... ](*,) Over het tempen: ik heb 7 maanden mijn temperatuur bijgehouden en weet daardoor nu wel heel goed hoe mijn cyclus in elkaar zit. Zo weet ik daardoor ook dat tussen mijn eisprong en ongi tussen de 10 tot max 12 dagen zitten, gemiddeld 11 dagen. Ik heb echter deze cyclus besloten te stoppen met tempen, omdat ik te veel van slag raakte van een temperatuurdaling voor ongi terwijl ik toch stiekum ook hoop bleef houden en alsnog de ongi als een klap kwam. Dan maar liever volledige onzekerheid...al denk ik er nu toch weer iets anders over . Maar goed, ik heb dus niet meer gemeten de afgelopen week en heb besloten morgen te testen als ik vanavond/vanacht niet ongi wordt.
Lieve Ooievaar... heel veel sterkte meissie! Het is ook allemaal niet niks dat wachten. Ik duim voor je dat de duivels wegblijven! Lieve Smetsers, spannend hoor! Zo zie je maar dat iedere arts weer anders is. Die ongesteldheidsgevoelentjes hoef je niet heel erg serieus te nemen, hoor. Ik hoor van veel vrouwen ook dat zij dit ook hadden toen ze zwanger bleken. Dus maak je hoofd niet gek: het kan nog alle kanten op. En geen bloed geeft moed! Sterkte dames, Josien
geeft niet hoor smetsers. ik kan ook nog steeds niet iedereen uit elkaar houden, ookal zit ik in dit topic alweer 4 maanden. je kan het ook onderaan mijn bericht al lezen, maar toen ik ongesteld was geworden na mijn 3e IUI, en ik in het ziekenhuis was voor mijn 1e fm, zagen ze 5 cystes zitten.ik mag dus deze maand geen hormonen spuiten. maar ze zijn al wat geslonken (zie voor een foto mijn album), en volgende maand hoop ik net voor de 'stop' mijn 4e IUI nog te halen. verder doen wij het deze maand weer op de oude vertrouwde manier: met zn tweeen op de slaapkamer
Ik temperatuur zo af en toe nog eens. Ik hoef (en mag) het van mijn gynaecoloog eigenlijk niet meer. Mijn cycli zijn goed en daar is niks mis mee. Daarom raadden ze dan aan om niet te lang te blijven tempen. Het maakt je vaak alleen maar onzeker enzo. Groetjes, Josien
pooltje handig dat jij door dat temperaturen je lichaam zo goed hebt leren kennen. ik heb het (toen zaten we nog niet in de mmm) zeker een half jaar gedaan, maar ik heb er nooit een touw aan kunnen vastknopen. de gyn bekeek ze, en volgens mij zag zij er ook niks in. toen heb ik bloed laten prikken omdat het dus niet zeker was of ik een eisprong had, en die test was gelukkig positief (toch nog een positieve test )