iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door minou, 18 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ben even heerlijk een weekje weg geweest. We zijn gisteravond weer thuis gekomen. Zonet de laptop snel opgestart om te kijken hoe het met jullie allen gaat.
    Hmmm, ik had echt gehoopt dat er mensen met goede boodschappen waren geweest. Balen zeg.

Ik verbaasde (eigenlijk irriteerde)me ontzettend over mijn zus. Ik dacht dat ze die MMM wel begrepen had. Begint ze ineens: ja, over drie jaar als M naar school gaat, wil ik een tweede. Ik reageerde daarop met de opmerking dat ikvoor haar hoopte dat het inderdaad zo gmakkelijk zou zijn. Maar dat ze zich er niet op moest instellen dat het dan ook in een poep en een scheet zou gaan lukken. Bovendien zou ze dan 38 zijn.

Pfff, werd ze giftig! Dat ikniet zo zwaar op de hand moest zijn en zo. Vind het ergjammer dat ze dus niet begrijpt dat het niet bij iedereen zomaar gaat. Wij hebben dan echt mazzel gehad met die eerste IUI, maar ik heb daar wel bijna 5 jaar op moeten wachten (en ben nog geen 30!)

Zo, dat moest ik ff kwijt. Ik hoop dat jullie meer begrip van evt zussen krijgen, want die van mij heeft toch echt een beste plaat voor haar kop.

groetjes Femke

2. Niet meer actief

Pfff fijn zo'n zus. Gelukkig hebben mijn zussen wel begrip voor onze situatie. 1 ervan heeft zelf 5 jaar gewacht op hun wondertje, na gestopt te zijn met de MMM zijn ze spontaan zwanger geworden. Ik heb veel steun van hun. Ook kan ik goed met mijn moeder erover praten. Toen we nog aan het klussen waren zonder wat te weten ging ze zelfs kijken op internet wanneer ik weer vruchtbara zou kunnen zijn , en als we dan belde zei ze , dan en dan weer he? ( we wonen ver van elkaar vandaan)

Femke trek je het niet aan, als ze dadelijk zelf een 2 de wil en het lukt niet kan jij hopelijk wel de steun aan haar geven die jij zo hard nodig had. en beseft ze misschien wel dat ze een super zusje heeft!

3. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Fijn, zo'n lieve reactie.Doet altijd goed.

Ik heb net zo'n fantastische moeder als jou. We kwamen gisteren thuis en toen hingen er ineens allemaal babykleertjes aan de waslijn. Verrassing!

groetjes Femke

4. Smurfin

Smurfin Actief lid

5 okt 2006
    400
    0
    0
    Noord Holland
    Hoi meiden, normaal gesproken klets ik altijd ff mee op het forum, "eerste ronde clomid", maar ik wil deze vraag eigenlijk ook ff aan jullie stellen:

Ik heb gister m'n eerste IUI gehad, is het wijs om het vandaag ook nog een keer zelf te proberen?
    Gister is het zaad van m'n mannetje geoptimaliseerd, dus misschien dat het "onbehandelde" sperma dan roet in het eten gooit.
    M'n temp was nog laag vanmorgen trouwens, viel me wel een beetje tegen... 36,5. :(

5. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Hoi Smurfin,
    Ophet moment van insemineren was het zaad al ter plaatse. Toch zou ik in jouw geval nog ff een oftwee daagjes wachten. Niet dat ik een expet ben, maar het is gewoon een gevoelskwestie.
    Succes deze twee weken.

6. Smurfin

Smurfin Actief lid

5 okt 2006
    400
    0
    0
    Noord Holland
    Dank voor je reactie, ik wacht morgen idd nog maar even af. Bij jou was het de eerste IUI meteen raak zie ik, wat fantastisch! Mooi om te zien dat 't dus wel kan!

7. trolljenta

trolljenta Actief lid

3 sep 2006
    185
    0
    0
    Ik weet niet waneer ik de volgende IUI mag doen, want ik ben nog niet ongi geworden dus :)
    Maar, ik weet dat ik deze week ongi wordt, voel ik gewoon, dus dan wordt het weer bellen voor de uitgangsecho enzo, beginnen we weer opnieuw *zucht*

Ik ben ook een beetje depri want ik moet morgen weer werken na 2 weken lekker thuis zitten :p hahaha

8. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Ik heb gelukkig nog een dagje.
    Heb je ook zo'n hehel aan die zoenen na de kerstvakantie? Ik hoop dat ik dat plichtmatige gedoe wat kan omzeilen, maar ik vrees het ergste. werk metveel vrouwen, dus ze zullen wel zo attent zijn om dinsdag nog even aan me te denken........

9. Moah

Moah Actief lid

7 jan 2007
    193
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik heb afgelopen week mijn eerste IUI behandeling gehad. En ik wilde graag een beetje meepraten met jullie, als jullie dat niet erg vinden! :)
    Ik herken zoveel van jullie verhalen!
    Mijn vriend en ik zijn 31 jaar en we zijn nu ruim anderhalf jaar bezig. Er is bij beiden niets vreemds gevonden. Vandaar nu IUI :cry: . Ik slik clomid 50mg en heb een spuit gekregen. Afgelopen vrijdag was de inseminatie, buiten een opgeblazen gevoel merk ik nog niets!
    Dat was mijn verhaal even in het heel kort. Ik ga nu weer jullie verhalen verder lezen!

Groetjes Moah

10. minou

minou Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.490
    0
    0
    Moah,welkom hier....

Ik heb vanmorgen weer FM gehad.
    Er zijn toch aan de linkerkant eitjes gegroeid.
    2 van 13 mm...

Ik moet as woensdag weer voor FM....

Trolljenta,hoe gaat het daar bij jou?

11. trolljenta

trolljenta Actief lid

3 sep 2006
    185
    0
    0
    minou: nog steeds geen ongi geworden, december geen homronen genomen hoor, dus gewoon normaale cyclus gehad.
    Ik denk dat ik deze week ongi word, ik ben erg "moody" en een pijn in mijn borsten, niet normaal :oops:
    maar dat heb ik elke keer, dus ik weet dat het niet gelukt is hoor ;)

moah: welkom meid, het is echt lekker om te kunnen vertellen om hoe het gaat, en gedachten, en vraagjes vragen enzo hier, dus voel je als thuis :)
    Wij zijn ook met IUI bezig, wordt de 4de keer nu in januari, ook geen reden warom we nog geen kinderen hebben...
    Ik hoop het voor je, nu mag 2 weken wachten he, MAAR twee weken ;)

12. Lisette

Lisette Niet meer actief

Hoi meiden,

Morgen dinsdag dus voor femke alvast de vraag hoe was het "zoenen naar de kerstvakantie"? Tja, ik vindt het ook niks, maar juist als je het omzeilt lijkt het nog meer op je af te komen. Enne..anders heb ik dan wel superattente collega's... :p

Moah welkom hier op het forum, binnenkort hoop ik bij je op het wachtbankje plaats te nemen.

Trolljenta, hoe is die meid. Al ongi..of toch nog ander nieuws?

Even een vraagje over het spuiten van puregon. Ik krijg vaak ampullen van 300. Nu spuit ik dus 75 per keer. Naar 4 dagen zou die ampul dus leeg moeten zijn. NIET DUS ! :rolleyes:
    Doe ik iets niet goed of hebben jullie dit ook ? Zou er toch iets meer in zitten dan er op staat.....
    Hellup... :(: :)

Ik lees vaak iets over het pendelen, wie zou dit voor mij eens willen doen?

Liefs,

13. Lisette

Lisette Niet meer actief

HELEMAAL NIEMAND DIE MIJ VRAAG KAN BEANTWOORDEN ? :-s

a.s. vrijdag heb ik een 1ste echo, wil het dan ook navragen van de puregonspuit.

14. minou

minou Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.490
    0
    0
    Lisette,ik zou je graag helpen maar heb geen idee.
    Gebruik zelf Clomid.

Ik ben vandaag weer voor FM geweest.
    Aan de linkerkant zit 1 eitje wat doorgegroeid is.
    Morgenavond pregnyl laten zetten en zaterdag mijn 5e IUI....

15. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Hihi, ben nog niet aan het werk geweest. Had vanaf maandag knallende koppijn. en omdat ik nu zo weinig mogelijk paracetamol wil slikken heb ik er nog een paar daagjes aan vast geplakt. Morgen maar eens naar het hol van de leeuw.

We hadden trouwens maandagmiddag weer een echo (zie fotoalbum). Alles is ok en ik ben MMM af. Dinsdag a.s. intake bij de verloskundige.

groetjes Femke

16. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Lisette ik ga straks ook de Puregon pen gebruiken en volgensmij vertelde de verpleegkundige me toen dat er wel altijd wat meer in zit dan erop staat (dit zie ik trouwens ook staan bij dat kleine infoboekje wat je erbij hebt gekregen - pg 23 2e kolom van boven). Maar daar zou je inmiddels dan al achter moeten zijn (inmiddels 2 dagen na jouw vraag). Controleer je wel elke keer of er al een druppeltje uit de naald komt? Zoja, dan weet je zeker dat je dus nog spuit.
    Minou spannend hoor...je volgende IUI a.s. zaterdag, ga hard voor je duimen hoor.
    Femke toch wel lekker dat je niet meer naar de gyn hoeft en je nu 'gewoon' naar de verloskundige kan. Heerlijk!
    Alle andere dames die ik nog ken van toen ik hier schreef...duim voor jullie! Kan niet meer zo goed bijhouden waar jullie allemaal zitten, maar kom zo af en toe eens kijken hier.

17. angeleke

angeleke Lid

9 jan 2007
    6
    0
    0
    Bediende
    Gent
    Hallo iedereen,

Ik vind het fantastisch dat jullie elkaar zoveel goede moed inspreken!
    Zelf heb ik op 5 januari mijn eerste IUI gehad en ben in volle afwachting van het resultaat. Het is de eerste keer dat ik zwanger probeer te geraken, op de normale manier heb ik het nog niet geprobeerd aangezien ik een vriendin heb.
    Voor zover ik een beetje kan volgen is de procedure voor zowel hetero-als lesbische koppels nogal vrij strikt in Nederland. Of vergis ik mij daarin?
    Ik hoop echt van harte dat iedereen hier in 2007 zijn hartewensje kan vervullen!

Groetjes Angeleke

18. minou

minou Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.490
    0
    0
    Angeleke,erg spannend voor jou dus.
    Ik ga voor je duimen ..en hopelijk is het de 1e keer direkt raak.

Ik heb as zaterdag mijn 5e IUI.
    Ik begin het nu wel een beetje zat te worden.
    Hopelijk heeft Caruli goed gependeld.....

19. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Hoi Angeleke
    Er is hier op het forum nog iemand in de zelfde omstandigheden als jou. 9ook via Belgiƫ) Open anders eens een topic, misschien reageert ze dan op je.

groetjes Femke

20. angeleke

angeleke Lid

9 jan 2007
    6
    0
    0
    Bediende
    Gent
    Thanks Femke J,

Zal dat zeker doen.

Tot later groetjes