iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door minou, 18 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marielle78

15 mei 2007
    21
    0
    0
    logopediste
    Hallo Moo,

Ik las dat jullie ook een negatieve samenlevingstest hebben gehad wij hebben nu de tweede keer een negatieve samenlevingstest. hebben ze bij jullie nog andere onderzoeken gedaan?

Dank jewel
    Marielle78

quote="Moo"]Van de inseminatie zelf voel je idd als het goed is niets. Tis dat mijn vriend erbij gezeten heeft, anders had ik echt niet geloofd dat het al gebeurd was.

Heel veel succes! En hopelijk is het bij jullie net zo snel raak als bij ons![/quote]

2. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    [/quote]

Na drie negative testen én het steeds maar niet zwanger zijn is bij ons besloten voor IUI te gaan.

3. Nic79

Nic79 Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Almere
    Ik slik idd nu thyrax omdat mijn schildklier uit zijn zelf door die venietiging nu te langzaam werkt en zo houden we het idd goed op pijl. Ik ga wel van een goede uitlag uit morgen. Heb ook echt wel genoeg van dat gejojo met mijn gewicht en dat lamlendige gevoel. En ik mocht steeds na die behandelingen een half jaar niet zwanger raken. Daar ging weer ruim een jaar :(

Ik heb altijd al een heeeeeel onregelmatig cyclus gehad. Dus denk niet dat nu door mijn schildklier veranderd is. Alleen wat gek is, dat toen mijn schildkleir te snel werkte, mijn cyclus wel vrij regelmatig was. Gek he!

Nu zit ik op een te kort cyclus van max 19 dagen
    Hoop dat door de Clomid en eventueel spuiten er wat aan gedaan kan worden :) Ga maar van het beste uit! :D We blijven pos.

Als ik ooit zwanger raak moet ik ook meteen contact opnemen met mijn internist. En ze zeiden al idd dat de dosis dan meteen omhoog wordt gegooit.

Doen die spuiten eigenlijk pijn? Is dan wel niet anders maar toch :( ;)

4. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

1 sep 2006
    959
    0
    0
    @ Aly, de laatste 5 keer heb ik altijd links mijn eitjes gehad. rechts deed wel eens een poging, maar kwam nooit zo ver als links...

5. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

17 aug 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Nic, je verhaal is helemaal duidelijk! Wel erg vervelend allemaal. Ik herken het schommelen van je gewicht. Nu zit bij mij alles gelukkig ook goed in balans. Je merkt wel hoe belangrijk dat is.
    Wel erg dat je steeds een half jaar niet zwanger mocht raken. En de wens is er toch...
    Hopelijk komt alles snel goed. En hormonen zullen zeker helpen om een betere cyclus te krijgen.
    Nee, spuiten is niet erg. De eerste keer is een beetje eng, maar daarna stelt het niets meer voor. Je weet waar je het voor doet. ;)

6. Nic79

Nic79 Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Almere
    Ja daarom, laat ik het ook maar op mijn afkomen, kom maar op met die hormonen. ;)

Ja we mogen er nu volledig voor gaan, mijn laatste jodium behandeling van maart dus..

7. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

17 aug 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Heel veel succes! :thumup:

8. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Hallo dames, dagje niet online en meteen weer veel bij te lezen :)

Zag dat een paar dames naar me vroegen: nou ongikrampjes bij de vleet :( Als mijn eigen eisprong inschatting klopt, wordt ik morgen of vrijdag ongesteld. Is het echt op IUI geweest dan zaterdag/zondag. Maar zo te voelen, gaat het niet lang meer duren.

Al even vooruit denkend: moet je in de ochtend hormonen prikken of maakt dat niet uit? Ik deed het in de ochtend maar had daar de hele dag last van. Als ik het nou s avonds doe, hoop ik dat ik er dan de volgende ochtend niet zoveel last van heb als ik weer naar mijn werk ga....

Succes allemaal
    Liefs

9. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

17 aug 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Jannes, ik hoop niet dat je ongi er aan komt. Dat zou wel erg balen zijn. Maar we blijven nog hoop houden, hoor.

Ik zou dat prikken van hormonen, 's avonds of 's ochtends, even bij je arts navragen. Ik spuit altijd 's avonds en mocht daarin ongeveer een uur speling hebben.

Sterkte nog met wachten!

10. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi meiden,

Hier nog even een vraagje, maar misschien verschilt dat per ziekenhuis.

Op de dag van inseminatie moet de man sperma inleveren is dat altijd s'ochtends? Want wat nou als je man dan niet weg kan van zijn werk etc. zoals vrachtwagenchauffers bijvoorbeeld kan het dan ook s'middags? En hoeveel dagen voor de insemenitatie weet je dat het op die dag plaatsvindt? Volgen jullie me nog haha. Alvast bedankt voor jullie hulp.

gr vruchtje

11. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

17 aug 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Vruchtje, bij ons in het ziekenhuis werkt het als volgt:
    - Wanneer mijn eitje ongeveer 18/19 mm is, mag ik 's avonds de Pregnylspuit zetten. Dan heb ik 2 dagen daarna de IUI. (36 tot 40 uur na het zetten van de Pregnylspuit)
    - Mijn man moet dan die dag 's morgens zijn zaad inleveren tussen 8.00 uur en 8.30 uur.
    - Ik heb dan rond 10.00 uur de IUI.

Het lab moet op tijd het zaad binnen hebben om te bewerken.
    Maar vraag het na bij je ziekenhuis. Dat zal overal weer anders zijn.

12. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Oké bedankt voor je uitleg. Mocht het zover zijn hoor ik het denk ik ook wel, maar was toch benieuwd. Niet iedereen kan altijd zomaar van zijn werk weg. Mijn vriend draait ploegendiensten dus dat zal niet zo een probleem opleveren en desnoods moet hij vrij nemen.

gr vruchtje

13. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Mijn man neemt helaas ook steeds vrij. Ik vind het wel echt heerlijk om de ochtend ook samen door te brengen. Hebben we toch het idee dat we het niet helemaal zonder elkaar gedaan hebben... Hij werkt nog via het uitzendbureau, maar zijn werkgever doet gelukkig niet zo moeilijk.

Groetjes,
    Josien

14. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Dat lijkt me inderdaad fijn dan dat je het samen kan doen. Maar zoals ik ben maak ik me weer overal druk over, dus ook over het feit of hij wel weg kan van zijn werk. Maar ach dat komt vast wel goed en spreek nu af met mezelf dat ik me daar niet meer druk om ga maken anders kan ik me overal wel druk om maken grrrrrrrrrrrrrr.

gr vruchtje

15. hallo iedereen!
    zeker veel bij te lezen zeg :)
    ik haak ff in op het laatste onderwerp. mijn man gaat elke ochtend kwart voor 6 al naar zijn werk. als hij zijn zaad moet inleveren, plant hij (gelukkig kan dat meestal wel) de eerste uurtjes vrij. als dat niet kan, zit ik om 7 uur/half 8 al met het potje in het ziekenhuis. het lab gaat half 8 open. ze beginnen pas met bewerken op de tijd dat het is afgesproken ( 8 uur bij ons) dus bewaren ze het een half uurtje. waarschijnlijk wel in een kast die de juiste temperatuur heeft? (hoop ik). in ieder geval beter als in mijn tas.

ik heb een keer aan de gyn gevraagd, wat te doen als mijn man écht niet zou kunnen. ze zei toen: ja helaas, een eisprong kan je niet plannen.
    misschien kan je snachts (ook niet echt een lekkere tijd..) de pregnyl spuiten zodat het smiddags kan? ik weet niet of ze dat in jou ziekenhuis doen.

nou ik nog ruim een weekje wachten. echt wel een verschil zonder pregnyl in me lichaam! ik ben zo rustig, en me lichaam is niet opgewollen en pijnlijk. ik heb weer zin om met IUI te beginnen! raar he! nou ja, zal waarschijnlijk pas in januari gebeuren. maar de time-out was ook weer heel fijn. zoals jullie hebben gemerkt in mijn (mindere) aanwezigheid, ik was er iets minder mee bezig deze ronde!

liefs rachel

16. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

1 sep 2006
    959
    0
    0
    hoi hoi

ik heb vandaag een spannende dag (misschien heb ik dat ook wel weer zolf zo gecreeërd hoor...)
    De afgelopen keren werd ik 12 dagen na de Pregnylspuit ongesteld en nu zit ik dus op de 12e dag van deze keer...
    Maar ja, aan de andere kant, het is pas dag 24 van deze cyclus. In deze cyclus had ik Pregnyl op dag 12 en IUI op 14. De vorige twee keren had ik Pregnyl op dag 16 en de IUI vorige keer op 18.
    Ik moet mezelf gewoon niet zo druk maken, maar ik zou zo graag ook eens zwanger willen zijn!

17. aly

aly Bekend lid

5 okt 2006
    966
    0
    0
    postbezorgster
    harlingen
    het begint hier weer spannend te worden voor een aantal dames die in de ww zitten, succes met de laatste dagen en ik duim voor positieve testen :thumup:

gister vergat ik de pregnyl, dus die hebt ik een 20 min later gezet, zal wel niet zoveel uit maken.
    mijn lh zat op 15 dus vrijdag de iui, was de lh hoger dan 20 dan hadden we vandaag iui gehad.
    ik vind het wel fijner zo'n bloed test, geeft me meer zekerheid dat de inceminatie niet te laat is.
    mijn banner loopt nu gelijk met de iui.

18. LadyD78

LadyD78 Lid

8 nov 2007
    7
    0
    0
    De behandeling duurt hooguit 5 minuten.
    Alleen je moet wachten op de zaad van uw man of vriend, die moet uw 1,5 uur van te voren inleveren.
    Maar de behandeling duurt bij mij nooit langer dan 5 minuten. Het is zo gebeurd.

Groetjes,
    Daniëlle.

19. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Hier helaas slecht nieuws, vanochtend fm gehad, dag 10 en ik had wel meer dan 5 eitjes, diverse rond de 18 mm en 1 zelfs van 26 je begrijpt dus wel game over

Daar komt nog bij dat het ziekenhuis rond de kerst geen behandelingen doet, kan dus pas in januari weer terugkomen...

Was gewoon van de kaart, ben maar naar huis gegaan ipv naar mijn werk, trek het even niet..

20. aly

aly Bekend lid

5 okt 2006
    966
    0
    0
    postbezorgster
    harlingen
    linda, :( balen dat er zoveel eitjes groeien, nu is de volgende ronde ver weg , in januari pas, sterkte.

Deel Deze Pagina