iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door minou, 18 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patricia34

patricia34 Bekend lid

19 nov 2006
    883
    0
    0
    Brabant
    Lisette,ook jij weer heel veel succes!Ik kom jullie vanaf donderdag(verwacht ik...)weer gezelschap houden op het bankje!

2. Lisette

Lisette Niet meer actief

Oké, het wachtbankje dus..

05-01 Moah
    13-01 Minou
    14-01 Lisette
    18-01 Patricia ?

Heb ik nog iemand vergeten?
    Moah ik hoop dat je gelijk krijgt, dat we met zijn allen naar een andere topic kunnen "verdwijnen" Mijn duimen gaan in ieder geval in de ploegendienst hoor ! :thumup:

3. Luisa

Luisa Actief lid

20 nov 2006
    289
    0
    0
    Den Haag
    Hallo meiden ( Moah, Minou, Lisette en Patricia),
    ik ben ook van de club! Ik heb mijn 2de IUI gehad op 11 januari.
    Vorige keer voelde ik van alles, maar nu het is super rustig in mijn buik (en in mijn hoofd, gelukkig maar :oops: ).
    Ik heb een vraag over jullie erwaring met de inseminatie: beide keren kon de gyn mijn baarmoedermond niet zo makkelijk vinden en, eerlijk gezegd, weet ik niet op ze echt gevonden heeft. Hebben jullie erwaring met dit?
    Alvast bedankt voor de reacties en veel succes!
    liefs
    Luisa

4. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Luisa: Dat probleem heb ik nog nooit gehad. Kan me voorstellen dat je nerveus bent.
    Suc6 meid! Hoop dat ut dit keer raak is!
    Duim voor je! En ook voor de anderen natuurlijk!

Groetjes Marjo

5. Luisa

Luisa Actief lid

20 nov 2006
    289
    0
    0
    Den Haag
    Dankje Marjo voor je reactie!
    Nee, ik ben niet nerveus, alleen benieuwd of andere meiden ook zoiets hebben mee gemakt. Bovendien de gyn heeft niet gezegd dat er problemen zijn of zo...
    Ik wens je veel succes met de start van 'spuijten' vandaag! En hopelijk ben je al zwanger! :thumup:
    ciao
    Luisa

6. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Luisa: Zou tegek zijn, maar ga er echt niet van uit!

Vanavond beginnen met spuiten van decapeptyl.

Heb al de hele dag een rare stekende pijn in me zij. Dan weer rechts en dan weer links. Ook boven me navel! Nooit eerder gehad. En ook pijnlijke gezwollen borsten! Tja, ik voel echt vanalles! Ben BLOEDNERVEUS! Aard van het beestje! Haha.... :oops:

Groetjes en suc6!
    Marjo

7. Lisette

Lisette Niet meer actief

Hoi louisa,
    De vorige keer tijdens de weekenddienst had ik ook iemand die de baarmoedermond niet kon vinden. Schijnbaar is die dan moeilijker te bereiken. Op dat moment voel je het slangetje van de inseminatiespuit iets "prikken". Niet echt een lekker gevoel.
    Nu had ik ook deze keer in de weekenddienst dat aangegeven..zenuwen...
    en diegene heeft de stoel wat gekanteld maar dus nu de baarmoedermond aangetikt dat deze iets beschadigd is. Voelde wel overigens wel dat het slangetje door de baarmoedermond schoot.
    De eerste 2 keer heeft de gyn. geinsemineerd en zijn er geen problemen geweest.

8. Luisa

Luisa Actief lid

20 nov 2006
    289
    0
    0
    Den Haag
    Marjo: succes met het spuijten! toch: NEVER SAY NEVER ;)

Lisette: dankje voor je reactie. Wel balen dat ze de baarmoedermond geraakt hebben....Ik hoop dat je geen pijn meer hebt
    Veel liefs en... we wachten samen op het bankje :thumup:

Luisa

9. Moah

Moah Actief lid

7 jan 2007
    193
    0
    0
    Ik heb één IUI behandeling gehad en dat ging zo ontzettend snel, dat ik niet eens doorhad dat ze alweer klaar was. Maar ik besef ook dat het de volgende keer weer anders kan gaan, maar daar ga ik me maar geen zorgen om maken!
    Maar wel wel vervelend voor diegenen waarbij het niet vlekkeloos liep!
    Het is nu tien dagen geleden en ik voel eigenlijk al dat mijn menstruatie gaat komen :evil:

10. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Moah: Tja meid dat is jammer! Hoeveel kansen krijg je? Heb er zelf 4 gehad; helaas zonder het gewenste resultaat! Geef de moed niet op.(hoor wie ut zegt.haha....) Zekerheid heb je pas echt als de :evil: :evil: er zijn, dus.... afw88 maar!

Groetjes en suc6!
    Marjo

11. minou

minou Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.490
    0
    0
    Luisa, ik voel wat een vervelend gevoel in mijn buik,als het slangetje erin wordt gedaan.
    Bij mijn vorige IUI zei de gyn dat hij iets naar links lag.
    Maar schijnt dat ze altijd een bochtjes om moeten en als ze rechtdoor gaan kunnen ze idd wat raken.
    Ik voel zelfs als de zwemmers in worden gespoten.maar ja is toch bij iedereen verschillend.
    Bij mij deed de HSG ook verschrikkelijk pijn....

Wachtbankje:5-1 Moah
    11-1 Luisa
    13-1 Minou
    14-1 Lisette
    18-1 Patricia ?
    Voelen jullie al iets?
    Ik niet.Had alleen de dag zelf wat buikpijn ....

12. Luisa

Luisa Actief lid

20 nov 2006
    289
    0
    0
    Den Haag
    Moah: Marjo heeft gelijk, je moet afwachten... die ongigevoel lees ik veel ook bij de eerste zwangerschap symptomen, dus we blijven positief denken ok? :thumup:
    PS.: Ik heb mijn inseminatie afgelopen donderdag gehag en ik voel al die lichte krampen in mijn buik. Maar ik weet dat het niet :evil: kan zijn omdat mijn NOD is 25/11 (beetje te vroeg lijkt me...)

Minou:
    ik hoop echt dat deze keer raak is voor jou (en voor ons allemaal)
    je zegt dat je veel pijn heb gehad bij HSG, maar wat is het eigenlijk :oops: :oops: ? (sorry, ik ben nog een leek)

veel veel liefs en..we keep in touch
    Luisa

13. minou

minou Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.490
    0
    0
    Hsg is een baarmoederfoto en ze kijken dan of je eileiders doorgankelijk zijn .
    Dmv contrastvloeistof word die foto gemaakt.
    Niet prettig.

14. Moah

Moah Actief lid

7 jan 2007
    193
    0
    0
    Bedankt voor jullie reactie :D
    Positief blijven en afwachten.....Dat laatste is alleen soms zo lastig, maar daar hebben jullie ook allemaal last van natuurlijk. Maar des te blijer zijn we dadelijk wanneer we zwanger zijn :D

Muuske, ze willen bij ons 6x IUI proberen en dan verder kijken wat ze doen. Waarom bij jou maar 4x?

Hoe gaat dat bij de rest? Zijn er nou ook meiden die tijdens de IUI al op de wachtlijst staan van IVF? Het lijkt me zo vervelend als ze je daar pas opzetten na de IUI en dat je dan vervolgens weer maanden moet wachten. Haha, jij ik ben af en toe wat ongeduldig ;)

15. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hey meiden sorry voor de vragen maar.
    Als je aan iui doet aan het licht aan de verminderde hoeveelheid cellen van de man.
    Moet je dan zelf als vrouw spuiten zetten om de eitjes te bevorderen.
    Ik ben namelijk zooooooo bang voor spuiten.

16. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Moah: Wij kregen slechts 4 pogingen, vanwege mijn leeftijd.
    Ook was het zaad van me vent zo slecht dat we werden doorgestuurd voor IVF/ICSI.
    Wens jullie veel suc6 met IUI! :thumup:

@ Lana: Ja jij of je ventje moeten de hormonen zelf toedienen. Maar dat valt best mee hoor!
    Suc6 ermee! :thumup:
    Zie dat je over 2 dagen mag testen. Gaan ze ervanuit dat ut nu niet gelukt is dan?
    Wij moeten ook nog ff afw88!

Groetjes en duim voor jullie! :thumup:
    Marjo

17. minou

minou Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.490
    0
    0
    Lana,ik slik Clomid hoef dus niet te spuiten.
    Maar is bij iedereen verschillend.

18. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ik ben eigenlijk alle opties aan het nagaan.
    Ben in tr naar een gyn geweest veeeeeeeeeeeeel beter geholpen dan hier.
    En weten nu ook wat er een beetje aan de "hand "is.
    Met mij helemaal niks.
    Mijn man een beetje aangezien het aantal spermacellen beetje laag was.
    Maar volgens de gyn absoluut niet onmogelijk.
    MIsschien hebben de dames van hier er ook iets aan om extra vitaminen e te halen voor hun mannetje .
    want dat heeft zij ons voorgeschreven.
    En zei dat dat heel erg zou helpen.
    Als we tot juli nog niet zwanger zijn. dan gaan we andere opties proberen.
    daarom ben ik me al overal aan het informeren.

19. Lisette

Lisette Niet meer actief

Hoi meiden,

Luisa/moah/minou/lana en muuske hoe is het met jullie ?
    Muuske heb je nu IUI of al IVF/ICSI gehad.
    Bij mij is het bloeden gestopt en verder voel ik eigenlijk niks. Ben wel gekke dingen aan het doen. Van alles kwijt zijn en op de gekste plekken terug vinden, tientallen keren stoten tegen dezelfde traptrede, etc..
    Zenuwen of toch....? :rolleyes:

Lana, ik moet wel puregon en pregnyl spuiten, dit doen we zelf. Nou ben ik zelf ook niet zo'n held met spuiten bij mezelf, maar al doende leert men..en je krijgt nog spuitlessen van de gyn.
    Ik moet zeggen hoe vaker je moet hoe makkelijker het ook wordt. Alleen de pregnyl doe ik niet zelf zet mijn man. Maar ja, die werkt in de zorg. Dus voor hem is het helemaal appeltje/eitje. ;)

Moah, wij zijn bezig met IUI (hebben in totaal 6 pogingen) terwijl ze ons al hebben verteld dat IVF meer slagingskans heeft. Desondanks komen wij niet alvast op de wachtlijst. Denk dat dit nergens is ?
    Eind febr. hebben we een tussentijds gesprek met gyn. en hopen we dat ze dan over gaat schakelen naar IVF. En anders als het nog niet gelukt is vragen we daar zelf om. Tegen die tijd hebben we 5x geprobeerd.
    Bij ons is geen wachtlijst, dus dat scheelt al weer.

Meiden mijn duimen draaien nog steeds ploegendienst !
    Liefs Lisette.

Wat een verhaal heb ik er van gemaakt zeg..

20. Luisa

Luisa Actief lid

20 nov 2006
    289
    0
    0
    Den Haag
    Lana ik oef niet te spuijten (mijn cyclus is ok). alleen Pregnyl 40 uur voor de inseminatie (IUI).

Minou, bedankt voor de uitleg (over HSG). En het spijt me dat het zo pijnlijk was....hoe is het nu met jou?
    Het is voor mij dag 5 na de inseminatie en deze keer voel ik 'vlinders' in mijn buik en alleen een beetje mijn borsten/tepels, maar niet zo veel. Verder ben ik wat rustiger dan vorige keer (gelukkig maar)
    veels liefs
    Luisa

Deel Deze Pagina