Otter, dank je! Proficiat, een tweeling! Wat goed. Wist je dat het er in zat of kwam het toch onverwachts?
mariel, GEFELICITEERD en die banner staat je prachtig, geniet ervan. otter, GEFELICITEERD met twee wondertjes. ooievaar, succes met de fm.
Wauw Otter, een tweeling! Super zeg, dan heb je er gelijk twee Wist je al dat er een kansje inzat voor een tweeling of was het een verrassing voor jullie?
Super Mariel! Proficiat en heeel veel succes met je zwangerschap! Op naar de eerste echo Enne Pooltje, jij ook van harte met je 2 kleintjes!
@Mariel: nogmaals gefeliciteerd... geniet ervan en laat wel wat van je horen hoor! @Otter: een tweeling.. wat geweldig! @Rach: bij ons werken ze gewoon door tijdens Kerst. Komt wellicht ook omdat wij niet bij een fertiliteitsarts zitten, maar gewoon in het ziekenhuis bij de gyneacoloog.... @All: deze maand gaat het niet zo snel als vorige cyclus. Vorige cyclus had ik eigenlijk morgen IUI, maar het ziet ernaar uit dat het pas donderdag of zelfs vrijdag wordt. Mijn eisprong komt wat langzamer op gang. Volgens de Gyn zijn ze dit weekend wakker geworden , van heel minimaal zaterdag had ik er nu een van 12 en een van 14. Dus morgen weer terug.
@otter: leuk zeg gelijk 2.Wist je dat van te voren dat er kans op was. Er komt toch uit een follikel maar 1 eicel?Of kunnen er daar ook 2 inzitten, door bv de cloimd? liefs diana
@Diana: bij het gebruik van hormonen is de kans op een tweeling aanzienlijk groter dan zonder hormonen. Veel vrouwen, zoals ik, maken in plaats van maar 1 follikel, 2 of soms zelfs 3 follikels aan. Maar het kan ook zijn dat er 2 zaadjes in een eitje zijn gegaan, dus een 1-eiige tweeling. Bye
Hoi meiden Otter gefeliciteerd zeg met jullie 2 ukkies! Rach bij ons is het lab alleen 2 weken dicht Maar aangezien wij nu middenin een cyclus zitten moeten ze die dus wel netjes afronden... gelukkig Vanmorgen weer een echo gehad, maar mijn eitje wil maar niet groeien Vrijdag was ie 12 en vanmorgen 14 Hij was 16 bij 12 en dan nemen ze het gemiddelde... dat is dus 14 Nou ja zeg. 3 dagen geprikt en bijna geen effect. Maar we willen vrijdag IUI gaan doen... want over het weekend heen tillen zit er niet in.. dan zijn we denk ik te laat Woensdag krijg ik nog een echo. Ben erg benieuwd Voor de zekerheid zelf ook maar klussen
@Ooievaar: had ik ook! Frustrerend he... Ik had donderdag twee eitjes van 10-12 en zaterdag waren ze exact hetzelfde. Voor niets die klote hormonen. Vanochtend was hij 14, dus volgens mijn gyn begonnen ze nu te groeien, dus morgen terug. Denk dat mijn IUI ook op vrijdag is.
Mariel Nogmaals gefeliciteerd! Otter wat leuk een tweeling! Leuk leuk leuk! Geniet er lekker van! Hier nog geen pos OVU test. Ik krijg morgen een echo. Ik heb wel het idee dat ik mijn eisprong vh weekend heb gehad Snap er niets meer van! Hoop dat we niet te laat waren met ons prive feestje Afwachten maar weer en horen / kijken wat ze morgen zien. Had wel 4 eitjes dus... ben benieuwd! Bij mij is ook de fert van 24 dec tot 4 jan dicht, maar denk dat het nu voor mij net goed uitkomt, denk dat mijn NOD rond 24 dec is dus... We wachten het weer af he..
Het kwam voor ons wel als een verrassing ,deze twee wondertjes! Ik wist wel dat ik door het spuiten van menopur deze ronde twee eitjes had maar je rekent er niet op dat ze allebei bevrucht raken.Aangezien ik wel vaker twee eitjes heb gehad tijdens de vorige iui's. Het is dus ook een twee eiige tweeling, ze hebben elk een eigen vruchtwater zakje, maar het had ook gerust een een eiige kunnen worden .Het blijft nog steeds een beetje onwerkelijk dat er nu twee zijn. Wens jullie allemaal veel succes de komende tijd, en hou de berichten goed in de gaten , dat jullie maar snel mogen volgen !groetjes otter
Hoi hoi, Ik mocht vanmorgen ook weer voor een FM, moest heel lang wachten, want het was megadruk. Maar ruim een half uur na de afgesproken tijd mocht ik naar binnen. De fert.arts twijfelde nog even of het eiblaasje wat ze links zag een cyste was of een eitje, het was 23 mm groot. Iig moest ik thuis een ovu-test doen, die heb ik net gedaan en die is negatief. Dan mag ik nu het ziekenhuis bellen voor een IUI voor woensdag al!
Marieke > waarom krijg je toch IUI als je test neg is? Snap het niet helemaal.. want ik moest juist bellen zodra ik een pos OVU test heb en dan de volgende dag voor onze 1e IUI. Of krijg je spuiten?
2 zaadcellen dat klopt niet:dit heb ik gevonden op een site: Eeneiig Wanneer een bevruchte eicel zich in verschillende delen splitst en elk deel zich apart verder ontwikkelt, ontstaat er een eeneiige meerling. Eeneiige meerlingen lijken heel erg op elkaar. Ook zijn ze altijd van hetzelfde geslacht. Dat komt omdat ze voortkomen uit dezelfde eicel en dezelfde zaadcel. Twee-eiig Wanneer er op hetzelfde moment meerdere rijpe eicellen vrijkomen, kan het zijn dat de eicellen bevrucht worden door meerdere verschillende zaadcellen. Op deze manier ontstaat er een twee-eiige meerling. maar goed, maakt niet uit.tis maar een formaliteit maar ik vroeg me meer af of er altijd maar 1 eicel in een follikel zit, aangezien er ook een kans is dat er geen eicel in zit(heb ik ergens gelezen, maar dan groeien ze meestal niet groot genoeg. Zijn er mensen die dit weten? liefs diana
Ze zijn op de niet feestelijke dagen gewoon open hier.iid is ook gewoon een gyn en geen speciale fertiliteitsarts.Maar het valt bij mij ook precies gunstig.mijn Nod is 22 dec.Meestal 2 dagen later dus 24 dec.kan ik dus 27 dec. beginnen met clomid.En dan valt de eisprong weer precies in het nieuwe jaar. liefs diana
Het is heel frustrerend, want die hormonen daar heb ik vreselijk last van Als ik savonds geprikt heb, dan heb ik na een uur mega hoofdpijn Maar wel spannend jij ook vrijdag de IUI
Heb ik ook. Ik spuit in de ochtend en dan een uurtje daarna heb ik een drukkende pijn in mijn hoofd. Wordt ook vaak duizelig. Gelukkig minder dan vorige cyclus, want toen kreeg ik ook emo aanvallen en kon opeens in huilen uitbarsten... ben blij dat ik dat niet meer heb.
O dan heb ik het destijds verkeerd begrepen van de gyn. Zo leer je nog eens wat Ik weet niet of er meerdere eitjes in een follikel kunnen zitten. Zoals ik het uit Wikipedia opmaak, zit er in een follikel, maar 1 eitje. Maar niet iedere follikel bevat een eitje, las ik ook ergens.